Ja hoor, geen probleem.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:48 schreef Isegrim het volgende:
Alicey, als ik kom, kan ik dan bij jou slapen? Ik wil liever niet alleen terug en mijnis de halve nacht aan het werk.
Met de metro en het nachtnet kom je dan nog wel in Amsterdam.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:54 schreef Sala-adin het volgende:
Tot hoe laat duurt het?
want ik woon zelf in Amsterdam
In de voortuin van Liesje begint het leven.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:58 schreef Chadi het volgende:
Rotterdam ligt wel erg centraal moet ik zeggen
Dan heeft Liesje wel een hele grote voortuinquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de voortuin van Liesje begint het leven.
Bij wijze van dan. De locatie is vlak bij het huis van Liesje. Dat bedoelt Liesje maar even.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan heeft Liesje wel een hele grote voortuin![]()
gedragswetenschappen is breed. Waar wil je precies over hebben?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:43 schreef ikbenstoer het volgende:
[..]
Mag ik met jou babbelen over gedragswetenschappen![]()
Over bezems en krengen en hun drijfveerquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:45 schreef Emel het volgende:
[..]
gedragswetenschappen is breed. Waar wil je precies over hebben?
In de winter kunnen ze best handig zijnquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:31 schreef kLowJow het volgende:
Ik zoek alleen vrouwen in de lente/zomer/herfst..
Je vertrekt wanneer je zelf wiltquote:Op zaterdag 18 november 2006 09:54 schreef Sala-adin het volgende:
Tot hoe laat duurt het?
want ik woon zelf in Amsterdam
Yonne wilde de wonderen en zegeningen van het enige ware geloof niet aan haar dochter onthouden en besloot haar als reisgenoot aan te nemen in haar gang naar eeuwige verlichting. Aangezien Brechtje haar eerste bloeding reeds had mogen ervaren, en zodoende als zondige vrouw in het tijdelijke herboren was, leek het haar een goed idee mij zorg te laten dragen voor haar verdere introductie in de wereld van goede zeden en vrome kuisheid. Ik besloot deze taak en het in mij gestelde vertrouwen als hoge eer te accepteren en heb haar naar mijn beste kunnen in woord en daad bijgestaan ten tijde van deze overgangsrite. Aldus geschiede...quote:Op donderdag 16 november 2006 14:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ahum, is dat een eufemisme? En Brechtje is de dochter van Yvonne neem ik aan? Wat heeft die te zoeken tussen dergelijke fundamentalisten?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef kLowJow het volgende:
Ter informatie van al diegenen die het gerucht dat ik ten tijde van de meet kennis had, danwel kennis heb gehad aan Brechtje verspreiden of zonder meer voor waar aannemen...
[..]
Yonne wilde de wonderen en zegeningen van het enige ware geloof niet aan haar dochter onthouden en besloot haar als reisgenoot aan te nemen in haar gang naar eeuwige verlichting. Aangezien Brechtje haar eerste bloeding reeds had mogen ervaren, en zodoende als zondige vrouw in het tijdelijke herboren was, leek het haar een goed idee mij zorg te laten dragen voor haar verdere introductie in de wereld van goede zeden en vrome kuisheid. Ik besloot deze taak en het in mij gestelde vertrouwen als hoge eer te accepteren en heb haar naar mijn beste kunnen in woord en daad bijgestaan ten tijde van deze overgangsrite. Aldus geschiede...
quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef kLowJow het volgende:
Ter informatie van al diegenen die het gerucht dat ik ten tijde van de meet kennis had, danwel kennis heb gehad aan Brechtje verspreiden of zonder meer voor waar aannemen...
[..]
Yonne wilde de wonderen en zegeningen van het enige ware geloof niet aan haar dochter onthouden en besloot haar als reisgenoot aan te nemen in haar gang naar eeuwige verlichting. Aangezien Brechtje haar eerste bloeding reeds had mogen ervaren, en zodoende als zondige vrouw in het tijdelijke herboren was, leek het haar een goed idee mij zorg te laten dragen voor haar verdere introductie in de wereld van goede zeden en vrome kuisheid. Ik besloot deze taak en het in mij gestelde vertrouwen als hoge eer te accepteren en heb haar naar mijn beste kunnen in woord en daad bijgestaan ten tijde van deze overgangsrite. Aldus geschiede...
kap daar nou eens mee manquote:Op zaterdag 18 november 2006 17:57 schreef NanKing het volgende:
Pindakaas enzoot!
Wat heb jij een grote mond sinds je blauw bentquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet constant enzo, waarom moet je topic weer verzieken?
Ik uit mijn mening als een user, niet een mod.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat heb jij een grote mond sinds je blauw bent![]()
De dooddoener van de week.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik uit mijn mening als een user, niet een mod.
Ja, breek mijn hart maar.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou je dan nu misschien uit het topic willen vertrekken?![]()
En waarom weet ik daar niks van?quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Chelloquote:
Je hebt geen idee hoe gelukkig mij dit nieuws maaktquote:Op zaterdag 18 november 2006 09:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wees niet bevreesd. Als Roodkapje komt, houdt zij haar kapje en overige kleding netjes aan.
Wat is er mis met vrouwen die kleding uit doen dan?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe gelukkig mij dit nieuws maakt
Ga jij eens vergeving vragen voor deze uitspraak?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is er mis met vrouwen die kleding uit doen dan?![]()
ik heb een leuke boekquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga jij eens vergeving vragen voor deze uitspraak?
oh, heb jij een leuk boek?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik heb een leuke boek
Niet dat ik van lezen hou ofzo
Ja, ik ben iets nog diepers tegengekomenquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
oh, heb jij een leuk boek?
Staat er nog meer in in dat boek?
Jij dacht dat maandverband bestond om vliegtuigjes van te vouwen en tampons dienst deden als dobber bij het vissen in een regenplas? Kom op zeg... zolang is de overgang nog niet geleden toch?quote:
Joh, gewoon een voetmassage aanbieden, werkt!quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:36 schreef clumsy_clown het volgende:
YVONNE! HIJ NEGEERT ME NOG STEEDS..
Ik heb een voetenfobie. Serieus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Joh, gewoon een voetmassage aanbieden, werkt!
Jaquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:34 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Jij dacht dat maandverband bestond om vliegtuigjes van te vouwen en tampons dienst deden als dobber bij het vissen in een regenplas? Kom op zeg... zolang is de overgang nog niet geleden toch?.
Snotver C-cquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb een voetenfobie. Serieus..
Ik kan er ook niets aan doen, die dingen zien eruit als vuurwerkstompjes. En vies. En en. Bah.quote:
Voeten zijn een van de erotiste delen van het menselijk lichaamquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen, die dingen zien eruit als vuurwerkstompjes. En vies. En en. Bah.
Bluh, nee dank jequote:Op zaterdag 18 november 2006 19:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Voeten zijn een van de erotiste delen van het menselijk lichaam
De tentoonstelling waar wij het laatst over hadden 'Aardse schoonheid, hemelse kunst. Kunst van de islam' was trouwens in 1999. Minder lang terug dan ik dacht.quote:Istanbul
De Stad en de Sultan
Deze winter staat vanaf 16 december 2006 t/m 15 april 2007 een van de meest bijzondere steden ter wereld centraal in een grote tentoonstelling in De Nieuwe Kerk: "ISTANBUL". Een kruispunt van wereldbeschavingen en bakermat van cultuur. De Ottomaanse dynastie drukte een grote stempel op deze bijzondere stad en liet de prachtigste paleizen, moskeeën en verzamelingen na. Bijna 300 schatten van de sultans uit vele musea in Istanbul, waaronder die van het wereldberoemde Topkapi paleis museum, komen deze winter naar de Dam in Amsterdam.
Het bezoek aan de tentoonstelling is een wandeling door het rijke verleden van de Ottomaanse sultans. Te zien zijn o.m. hoogtepunten van de Ottomaanse kunst zoals portretten en kaftans van de sultans, miniaturen en schilderingen van belangrijke momenten uit de geschiedenis, tapijten, geschenken aan de sultan, sieraden, religieuze relikwieën, marmeren tulbanden, mystieke objecten, hoogtepunten uit literatuur en wetenschap, fraaie kalligrafie, keramiek, waterpijpen en muziekinstrumenten. Al deze bijzondere voorwerpen zijn terug te vinden in de wandeling langs ruim 10 gebouwen (o.a. de bazaar, koffiehuis, hamam, tekke, moskee en harem) die architectenbureau Kossman & DeJong plaatst in de majestueuze middeleeuwse kerk, gecombineerd met oude en nieuwe filmbeelden en bijzondere Ottomaanse muziekfragmenten.
De stad waaraan de tentoonstelling in De Nieuwe Kerk is gewijd, is misschien niet de oudste stad van de wereld, maar zeker een van de meest spectaculaire, met haar rijke geschiedenis en de prachtige ligging aan de oevers van de Gouden Hoorn, de Zee van Marmara en Bosporus. Hoewel de stad tegenwoordig evenveel inwoners telt als Nederland, begon het ooit als het kleine provinciestadje 'Byzantion', gesticht in 650 v. Chr. Byzantium werd van stad een metropool, nadat keizer Constantijn de Grote het tot hoofdstad van zijn rijk maakte (begin 4de eeuw). Ook gaf hij zijn naam eraan: 'Konstantinoupolis'. Sommige van de monumentale gebouwen uit die periode zijn nog altijd te bewonderen, zoals de Hagia Sophia, de grootste kathedraal uit de middeleeuwen gewijd in 563, en later veranderd in de Aya Sofya Moskee. De stad Constantinopel en het Byzantijnse Rijk raakten vanaf de 13de eeuw in verval. Kruistochten, oorlogen, plunderingen – de stad kwam deze rampen niet meer te boven. De handel liep terug, mensen trokken weg en de stad brokkelde langzaam af. In diezelfde eeuw ontstond aan de oostelijke horizon een heel andere dreiging: die van de 'Turken'. Zij waren een van de steppevolkeren uit Centraal-Azië die langzamerhand hun machtsterrein uitbreidden. Met name de dynastie van Osman wist haar macht te vergroten ten koste van de Byzantijnen en de aangrenzende islamitische rijkjes. Aan het eind van de 15de eeuw hadden de Ottomanen het hele Byzantijnse Rijk bezet, met uitzondering van Constantinopel. Op 28 mei 1453 veroverde Mehmed de Veroveraar eindelijk de stad. Constantinopel was gevallen, en werd omgedoopt tot Istanbul (afgeleid van de Griekse benaming eis tèn polin = naar de stad). Hiermee kwam ook een einde aan het Byzantijnse rijk. Istanbul met het beroemde Topkapi paleis als residentie van de sultans werd het nieuwe centrum van het enorme Ottomaanse rijk. Bijna 500 jaar lang zou een van de langdurigste heerschappijen van een dynastie, de Ottomanen, in Istanbul aan de macht blijven.
Misschien had je er al van gehoord, maar mocht dat niet het geval zijn dan weet je het nu. Hoogstwaarschijnlijk zal deze tentoonstelling jou ook interesseren.
thnx man, erg coolquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef rutger05 het volgende:
Voor Triggershot en misschien ook leuk voor andere users. Ik heb de vrijheid genomen om het hier te plaatsen, zodat het je onder ogen komt.
Ik zag op de site van www.nieuwekerk.nl dat er, vanaf 16 december 2006 t/m 15 april 2007, een tentoonstelling is over Istanbul. De stad en de Sultan.
[..]
De tentoonstelling waar wij het laatst over hadden 'Aardse schoonheid, hemelse kunst. Kunst van de islam' was trouwens in 1999. Minder lang terug dan ik dacht.
![]()
Graag gedaan. Ik wist wel zeker dat jij het ook interessant zou vinden, maar ik wist niet of jij er al van gehoord had.quote:
nee helemaal niet, had geen ideequote:Op zaterdag 18 november 2006 21:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Graag gedaan. Ik wist wel zeker dat jij het ook interessant zou vinden, maar ik wist niet of jij er al van gehoord had.![]()
"Wat ben je van beroep?"quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:38 schreef kLowJow het volgende:
Erotiste. Stil. Mooi. Erg mooi.
Ik wist het ook niet, maar ik wilde vandaag enkele musea in Amsterdam bezoeken (heb ik ook gedaan) en keek natuurlijk ook even op de site van de Nieuwe Kerk of er nog een interessante tentoonstelling te zien was en kwam deze interessante toekomstige tentoonstelling tegen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee helemaal niet, had geen idee
Apart om het in een kerk te houden, maar nogmaals bedanktquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet, maar ik wilde vandaag enkele musea in Amsterdam bezoeken (heb ik ook gedaan) en keek natuurlijk ook even op de site van de Nieuwe Kerk of er nog een interessante tentoonstelling te zien was en kwam deze interessante toekomstige tentoonstelling tegen.
Fijne avond nog.![]()
leuk!quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef rutger05 het volgende:
Voor Triggershot en misschien ook leuk voor andere users. Ik heb de vrijheid genomen om het hier te plaatsen, zodat het je onder ogen komt.
Ik zag op de site van www.nieuwekerk.nl dat er, vanaf 16 december 2006 t/m 15 april 2007, een tentoonstelling is over Istanbul. De stad en de Sultan.
[..]
De tentoonstelling waar wij het laatst over hadden 'Aardse schoonheid, hemelse kunst. Kunst van de islam' was trouwens in 1999. Minder lang terug dan ik dacht.
![]()
In het Bijbels museum heb ik een expositie over Marokko gezien.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Apart om het in een kerk te houden, maar nogmaals bedankt
Hetzelfde
Ik was bij Maroc plusquote:Op zondag 19 november 2006 00:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
In het Bijbels museum heb ik een expositie over Marokko gezien.
bij dezequote:Op zondag 19 november 2006 00:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb iig dan nog plek in mijn agenda.
goedemorgenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |