Luingequote:Luinge legt duel stil
De wedstrijd tussen FC Den Bosch en FC Dordrecht is vanavond na een minuut of tachtig stil gelegd door scheidsrechter Luinge. De laatste weken waren er vaak spreekkoren te horen vanaf de tribunes, maar de arbiters tolereerden eigenlijk alles. Uit onvrede over de vele gele kaarten lieten de supporters in De Vliert zich horen en zongen volgens aanwezigen liedjes in de trant: 'Welkom bij de Luingeshow'. Niet de zeer ernstige zaken die eerder over het veld vlogen. De lezing van Luinge zullen we later nog wel horen. De spelers waren het in ieder geval duidelijk niet met hem eens, want ze weigerden allen de leidsman te volgen richting kleedkamer en bleven op het veld staan totdat Luinge terug kwam.
Als Luinge de teams bevolen had om van het veld te gaan, mag dat wel consequenties hebben. Dat is toch ophitsen van het volk. Als niemand er de leiding mag nemen, hoeft er eigenlijk uberhaupt geen betaald voetbal meer gespeeld te worden. Nare scheids of niet.quote:De spelers waren het in ieder geval duidelijk niet met hem eens, want ze weigerden allen de leidsman te volgen richting kleedkamer en bleven op het veld staan totdat Luinge terug kwam.
Ach, het is goedkoop, schoon, en we hebben er nog genoeg van achter de hand bij Slochteren. Draai maar open die kraan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:52 schreef DrDentz het volgende:
aan het gas.. is dat niet een wat omslachtige manier om 1 persoon uit de weg te ruimen
Ik vind het juist goed. Je hoeft niet alles te pikken toch? Heb er niets van meegekregen, dus of het in deze situatie terecht is weet ik niet, maar ik kan me situaties voor de geest halen waarvan ik denk dat juist de teams zelf moeten optreden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als Luinge de teams bevolen had om van het veld te gaan, mag dat wel consequenties hebben. Dat is toch ophitsen van het volk. Als niemand er de leiding mag nemen, hoeft er eigenlijk uberhaupt geen betaald voetbal meer gespeeld te worden. Nare scheids of niet.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:37 schreef DarkShine het volgende:
KNVB MAFFIA!
Tuurlijk mogen de teams en/of aanvoerders een bijdrage leveren, maar een scheidsrechter kan niet alleen iets afdwingen. De scheidsrechter behoort niet mee te doen in de wedstrijd, net als de moeder/vader/vriendin/vriend van wie dan ook, dus als het publiek dat belangrijker vindt, moet je met z'n allen stoppen om ze daar optimale aandacht voor te bieden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het juist goed. Je hoeft niet alles te pikken toch? Heb er niets van meegekregen, dus of het in deze situatie terecht is weet ik niet, maar ik kan me situaties voor de geest halen waarvan ik denk dat juist de teams zelf moeten optreden.
Dus als we de volgende keer de doelpaal uitgaan schelden of de penaltystip gaan we ook staken?quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:28 schreef okee6 het volgende:
Eventjes straight; als het publiek niet met de wedstrijd bezig is maar met de scheidsrechter, dan kan zo'n man toch maar beter weggaan -van het veld af? Niet dan?
Die mensen hebben in principe ook geen kaartje gekocht voor de scheidsrechter. Als een dood element toch zoveel aandacht krijgt, is het kortom maar beter om te staken.
Van de spelers natuurlijk, die leveren dan vrijwel altijd een wanprestatie. Waardoor de scheids al gauw uit de toon valt...quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar is dat de fout van het publiek of van de scheidsrechter wanneer alle aandacht zich op de scheidsrechter richt?
Dat hangt er vanaf of het op de lijst staat natuurlijk. "Scheve paal" kan wel, maar "Schandpaal" weer niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dus als we de volgende keer de doelpaal uitgaan schelden of de penaltystip gaan we ook staken?
Waaatquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Van de spelers natuurlijk, die leveren dan vrijwel altijd een wanprestatie. Waardoor de scheids al gauw uit de toon valt...
De spelers laten toe dat de aandacht van het publiek zich verlegt. Nu kun je je wellicht terecht afvragen of spelers van bijvoorbeeld Den Bosch voldoende bij machte zijn om het publiek te boeien, maar toch, het kan aanleiding geven om meer op de hulp van de scheidsrechter te willen rekenen.quote:
Of de scheidsrechter is zodanig met zichzelf bezig dat hij de aandacht naar zichzelf verlegt door krankzinning veel te fluiten, de wedstrijd kapot te maken door middel van veel vrije trappen en (onnodige) gele kaarten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
De spelers laten toe dat de aandacht van het publiek zich verlegt. Nu kun je je wellicht terecht afvragen of spelers van bijvoorbeeld Den Bosch voldoende bij machte zijn om het publiek te boeien, maar toch, het kan aanleiding geven om meer op de hulp van de scheidsrechter te willen rekenen.
of nog ergerquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:39 schreef denthemen het volgende:
ik wens hem de griep toe!
Luinge is één van de weinige scheidsen die geroemd wordt om zijn eerlijke open reactie naderhand. Zowel bij spelers als bij trainers krijgt hij daar veel lof voor. Maar hij is duidelijk geen publiekslieveling, daarvoor is hij te eigenzinnig.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Of de scheidsrechter is zodanig met zichzelf bezig dat hij de aandacht naar zichzelf verlegt door krankzinning veel te fluiten, de wedstrijd kapot te maken door middel van veel vrije trappen en (onnodige) gele kaarten.
Luinge kennende zou dat heel goed het geval kunnen zijn; heb je hem ooit wel eens na een wedstrijd rustig, normaal en eerlijk een reactie zien geven dat hij er compleet naast zat zoals afgelopen weken wel gebeurden bij Talpa door jongere collega's?
Vogelgriep!quote:
fcdb-feyenoord 99-00quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:56 schreef DutchGooner het volgende:
Luinge is gewoon een kankerlul die allang had moeten stoppen met fluiten.
Dit is niet de eerste keer dat ie het weer voor mekaar krijgt alle aandacht voor zich op te eisen.
Is er niet ergens een lijstje met gestaakte wedstrijden van hem te vinden?
en dan hebben we niet eens over de rest van zijn gestaakte wedstrijden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:57 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
fcdb-feyenoord 99-00
fcdb - oss 05-06
fcdb - dordrecht 06-07
Alsof de bond een scheidsrechter laat vallenquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef okee6 het volgende:
En wat Luinge betreft, die heeft zich toch al jaren weten te handhaven.
Met het verstrijken van de jaren wordt dat lastiger natuurlijk, en ik denk dat het gezelligheidsaspect, dat Luinge meebrengt, ook zo z'n gewicht in de schaal heeft gelegd. Luinge wordt tenslotte erg gemogen. Sinds Van der Ende vertrok, zijn er bovendien nog maar weinig mannen van gewicht over.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:23 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Alsof de bond een scheidsrechter laat vallen
Het komt totaal niet bij je op dat het heel misschien een ietsiepietsie deels een foutje of slecht gedrag van Luinge zelf zou kunnen zijn?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef okee6 het volgende:
Ik snap zelf niet waarom FC Utrecht ook volgend seizoen weer gewoon met publiek erbij in de Eredivisie mag uitkomen, daarvoor verwijs ik je graag door naar de KNVB. De FC zegt zelf niet meer te kunnen doen dan wat het doet en dan is het goed. Het is toch te krankzinnig voor woorden dat je zwakzinnigen zich zó in een voetbalstadion moet laten uitleven. Kennelijk vindt men het wel best zo.
En wat Luinge betreft, die heeft zich toch al jaren weten te handhaven. Dat kan van de fcdb niet worden gezegd.
Pas in laatste instantiequote:Op zaterdag 18 november 2006 18:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het komt totaal niet bij je op dat het heel misschien een ietsiepietsie deels een foutje of slecht gedrag van Luinge zelf zou kunnen zijn?
idd, gewoon negeren dus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:47 schreef Yeahinho het volgende:
okee6 krijgt ons wel mooi op de kast.
een triangel was beter geweestquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:53 schreef okee6 het volgende:
Dan maak je er toch fijn een fcdb topic van![]()
Overigens ben ik ook geen fan van Luinge, ondanks dat ik hem al wat langer ken dan vandaag. Hij is op zich geen verkeerde vent, alleen hadden ze hem geen fluit moeten geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |