abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43597602
Laat ik vooropstellen dat ik vind dat de SP ook genoeg goede punten heeft. Sommigen zijn zowaar zelfs uitvoerbaar en betaalbaar. Enkele van hun punten sta ik ronduit achter.

Maar ik heb eens gekeken naar hun punten en haal hier de dingen uit waar ik echt niet bij kan. Aan de hete lucht, onmogelijk uitvoerbare standpunten en holle retoriek ga ik voorbij aangezien zowat iedere partij zich hier schuldig aan maakt.

Bijstandsniveau met 10% omhoog.
Dus geen enkele stimulans meer om te werken in plaats van een uitkering te trekken.

Alleen sollicitatieplicht voor diegenen die nog perspectief hebben op werk.
Een beloning voor zo asociaal en onaangepast mogelijk gedrag. Hoe meer heibel je schopt des te meer kans dat je achteroverhangend geld kunt vangen. De SP geeft mensen blijkbaar liever op dan dat ze alle mogelijkheden benutten om iedereen een steentje te laten bijdragen.

Fiscale ouderenkorting verhogen.
Daardoor worden de mensen die wel gespaard hebben voor een goed pensioen gepakt. Wie alles voor z’n 65ste verbraste krijgt extra geld van de SP.

Verlaging keuringseisen voor WAO’ers.
Iedereen met de ‘chronische hoofdpijn’ weer in de WAO.

Geen controle aan huis op uitkeringsfraude.
We geloven de mensen op hun blauwe (of bruine) ogen. Dat veelvuldig blijkt dat er op grote schaal uitkeringsfraude wordt gepleegd negeren we maar.

Alleenstaande ouders met kinderen tot 12 jaar en een uitkering hebben geen sollicitatieplicht meer.
Neem kinderen, dan komt het geld weer automatisch jouw kant uit!

Doortrekken van de A4 en aanleg van A6 – A6 gaat niet door.
Schijt aan de filerijders. Die moeten zich maar zien te redden met het openbaar vervoer.

Geen kernenergie.
Vreemd genoeg wel de wens om de co2 uitstoot te verlagen. Dat kernenergie de meest schone vorm van energie opwekken is maakt niet uit. Dat de berg aan elektriciteit die we inkopen ook kernenergie is... mondje toe.
De SP gelooft wel in het sprookje van windenergie en (in Nederland totaal onhaalbare) zonne-energie.

Het budget voor defensie wordt met 40% verlaagd.
Er zullen dus massale ontslagen komen en Nederland maakt zich internationaal belachelijk waardoor we bij onderhandelingen over internationale verdragen een slechte positie krijgen.

Aanpakken van de hogere inkomens ondanks het progressieve belastingstelsel:
- inkomensafhankelijke kinderbijslag, extra toeslag voor de minima
- inkomensafhankelijk bijdrage aan kinderopvang
- premies zorgverzekering volledig inkomensafhankelijk
- inkomensafhankelijke boetes
- aanvullende beurs gaat omhoog
- huurtoeslag omhoog
- hypotheekrenteaftrek gemaximeerd tot 350.000 euro en 42%

Dat succesvolle mensen met hogere inkomens al in zowel absolute als relatieve zin meer bijdragen door de inkomensbelasting gaat de SP niet ver genoeg. De rest van je opgebouwde vermogen mag je inleveren op een verzameling van willekeurig gekozen zaken waarbij de SP je meer wilt laten betalen louter omdat je het hebt. Dat heeft niets meer met solidariteit te maken, maar met pure afgunst.
Als je de hogere inkomens per se wilt pakken, speel dan niet met symboolpolitiek, maar verhoog gewoon het hoogste belastingtarief. Dat is een stuk voordeliger dan die andere regelingen.
Je vraagt je af wanneer de SP de prijzen in de supermarkt inokmensafhankelijk gaat maken.

Vergroten van de overheid:
- arbodiensten worden staatsbedrijven
- reďntegratiebedrijven worden staatsbedrijven
- gemeentes krijgen er oneindig veel extra taken bij
- privatisering NS wordt ongedaan gemaakt
- privatisering van de kabel wordt teruggedraaid

Ook zo'n sterk punt van de SP. Haast geen punt van hun programma gaat voorbij zonder de overheid in de uitvoering of controle te betrekken. Al die militairen die ze zullen moeten ontslaan kunnen ze mooi weer aan het werk zetten bij de overheid, want die extra krachten gaan ze hard nodig hebben. Fijn, nog meer verborgen werkloosheid.

Als iemand nog andere punten heeft die ik heb gemist, ik hoor ze graag.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 november 2006 @ 03:24:48 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_43597655
Zal er eens een nachtje over slapen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43597665
En toch hebben ze nu volgens de peilingen 26 zetels.

Blijkbaar willen die mensen dit.
pi_43597680
Is er een goed punt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Trouwste user 2022 donderdag 16 november 2006 @ 03:38:45 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_43597687
quote:
Op donderdag 16 november 2006 03:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er een goed punt?
Alles is te weerleggen maar kost te veel tijd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43597693
Vast
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43597710
quote:
Op donderdag 16 november 2006 03:27 schreef W_Smits het volgende:

Ik betwijfel dat de mensen goed op de hoogte zijn van de programma's. Of dit nu de SP is of een andere partij. Het zijn vooral verkiezingen van poppetjes, sound bites, populisme, controverse en slechts een beperkt aantal issues.

Ik heb de programma's vergeleken en moet zeggen dat ik het heel moeilijk vind om te kiezen. Wordt van geen enkel programma gelukkig. Maar nadat ik de positie van de SP in de peilingen zag en weet wat hun standpunten zijn vond ik het toch nodig om te laten weten waar je op stemt als je voor de SP kiest.
  † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 03:55:31 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43597747
quote:
Op donderdag 16 november 2006 03:27 schreef W_Smits het volgende:

Er zijn helaas voldoende lamtakken in dit land die allergisch zijn voor sollicitaties en die dus niks te verliezen hebben om aan 26 zetels te komen. Vadertje staat regelt alles voor je. Marcus Bakker kan tevreden zijn, zijn rampzalige idealen leven voort.

Elke prikkel om je wáár dan ook voor in te zetten om jezelf te verbeteren moet onderdrukt worden. Bah.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_43597757
quote:
Op donderdag 16 november 2006 03:44 schreef budha het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat de mensen goed op de hoogte zijn van de programma's. Of dit nu de SP is of een andere partij. Het zijn vooral verkiezingen van poppetjes, sound bites, populisme, controverse en slechts een beperkt aantal issues.

Ik heb de programma's vergeleken en moet zeggen dat ik het heel moeilijk vind om te kiezen. Wordt van geen enkel programma gelukkig. Maar nadat ik de positie van de SP in de peilingen zag en weet wat hun standpunten zijn vond ik het toch nodig om te laten weten waar je op stemt als je voor de SP kiest.
Truth is in the eye of the beholder.
Ik heb ook het volledige SP programma gelezen, en zag het als nog meer bevestiging om op ze te stemmen.

Er is geen goed of fout in partijprogramma's, de idealen erachter, of standvastigheid.
Het is persoonlijke perceptie en eigen prioriteiten stellen over de ideeen die je gerealiseerd wilt zien.

Het openen van een dergelijk topic vind ik persoonlijk dan ook kortzichtig, niet constructief en vermoedelijk zelfs averechts werkend op de keuzes van anderen.
De partij die het verst van mij afstaat qua partijprogramma is het CDA, maar ik zou nog niet dood gevonden willen worden, met een "Redenen om geen CDA te stemmen"-topic in mijn posthistorie.
Het is gewoon zo kortzichtig en beperkt, en het zou me niets dan schaamte en teleurstelling in mezelf opleveren. Ik leg mijn lat wat hoger, pretendeer ik dan.
pi_43597785
Werkzoekend?
pi_43597791
quote:
Op donderdag 16 november 2006 04:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Werkzoekend?
Heb je het over mij?
pi_43597800
ja
pi_43597814
quote:
Op donderdag 16 november 2006 04:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ja
Mooi, dat hoopte ik al.

Nee, ik werk sinds mijn 16de al 40 of meer uur per week.
Ik woon trouwens in Wassenaar, [adres weggehaald, mischien toch te specifiek om zomaar je thuisadres te posten, is me verteld in het verleden, maar de poster waar ik op reageerde heeft het gelezen, dus het punt stond], je mag me opzoeken om het te verifieren.
Leuk om die vooroordelen lekker in 1 keer te laten smelten, een mens is meer dan de som van domme generalisaties van enkele mensen die hun oogkleppen nog niet afgezet hebben, zeg maar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lamon op 16-11-2006 04:49:37 ]
pi_43597829
Working class poor
pi_43597842
quote:
Op donderdag 16 november 2006 04:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Working class poor
Sterke comeback!
Je wordt geloofwaardiger met de minuut, qua oprechte intentie, zeg maar.
pi_43597846
Goed zo
pi_43597910
[zinloze mispoes-non-edit]
pi_43597914
Er is een edit knop
pi_43597919
quote:
Op donderdag 16 november 2006 04:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is een edit knop
Jaja, weet ik toch, gun me even de tijd. Alle knopjes lijken op elkaar na 4 uur 's nachts.
pi_43597927
quote:
Op donderdag 16 november 2006 04:51 schreef Lamon het volgende:

[..]

Jaja, weet ik toch, gun me even de tijd. Alle knopjes lijken op elkaar na 4 uur 's nachts.
Dat 's nachts stemmen moet worden afgeschaft
pi_43597978
Sp wil mensen onder de 27 geen uitkering geven. Vermeld dat dan ook even.
Verder heb ik toen ik langdurig werkloos was (jaar gelden, 2 jaar lang) never nooit huisbezoek gehad. (bestaat volgens mij niet eens)
En de sollicitatieplicht stelde ook niks voor. Elk half jaar even een handvol nepbrieven schrijven en naar de gemeente opsturen. De Sp wil dit (volgens jou) dus gewoon laten zoals het is.

De keuringseisen voor de WAO zijn ook te hoog, dit geldt vooral voor mensen die half afgekeurd worden; komen niet aan het werk en wel een vet lage uitkering terwijl ze er niks aan kunnen doen.

Nee, ik stem geen Sp.
pi_43597983
Telefoon:

Hallo, mette Achmed, ikke wille werk. julie hebbie werk vor ik?

Nee, houdoe

Solliciteren in Nederland
pi_43597984
Overigens klopt je eerste zin niet
pi_43597999
quote:
Op donderdag 16 november 2006 03:04 schreef budha het volgende:

Geen controle aan huis op uitkeringsfraude.
We geloven de mensen op hun blauwe (of bruine) ogen. Dat veelvuldig blijkt dat er op grote schaal uitkeringsfraude wordt gepleegd negeren we maar.
Is dit serieus een vaststaand agendapunt van de partij?

Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_43598044
quote:
Op donderdag 16 november 2006 04:14 schreef Lamon het volgende:

[..]

Mooi, dat hoopte ik al.

Nee, ik werk sinds mijn 16de al 40 of meer uur per week.
Ik woon trouwens in Wassenaar, [adres weggehaald, mischien toch te specifiek om zomaar je thuisadres te posten, is me verteld in het verleden, maar de poster waar ik op reageerde heeft het gelezen, dus het punt stond], je mag me opzoeken om het te verifieren.
Leuk om die vooroordelen lekker in 1 keer te laten smelten, een mens is meer dan de som van domme generalisaties van enkele mensen die hun oogkleppen nog niet afgezet hebben, zeg maar.
Je lult duur, maar het klinkt wel goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')