abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43849394
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:38 schreef Tamea het volgende:
BM, volgensmij heb ik wel eens gelezen dat het wel kan als je niets voelt, omdat de harde plek dan heel erg binnenin zit, afhankelijk van waar de verstopte klier zit. Als je dat denkt, zou ik wel heel goed in de gaten houden of je geen koorts hebt en veel drinken/rusten en misschien uit voorzorg paracetamol slikken.
Ik heb Fons gisteren de hele dag uit die borst laten drinken en het is nu iets beter denk ik. Volgens mij is het idd een verstopping want afkolven lukt langs die kant ook niet echt nu.
pi_43850607
Ik weet het niet zeker M-B.

Maar wat ik wel zeker weet is dat ik dit in de beginperiode ook een keer heb gehad. Ik had geen duidelijke harde plekken, maar wel een enorm blauwe-plek-gevoel, heel pijnlijk. Ik wist niet goed wat ik er mee aan moest. De dame van de VBN die ik toen heb gebeld adviseerde me toen om precies hetzelfde te doen als met harde plekken. Dus warmte, masseren, kindje die borst vaak aanbieden en laten drinken met het kinnetje naar de zere plek. Ergens halverwege de nacht voelde ik toen een 'plop' en toen was het over. Dat was dus wel een verstopping geweest, waarschijnlijk dan diep of zo.

Mwana, dat je al post
Variety is the spice of life
pi_43850973
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:03 schreef LadyS het volgende:

Iris is vandaag 5 maanden
En ik geef dus ook al 5 maanden uitsluitend bv.
Ha! Nu haal je de 6 maanden op je slofjes!
Variety is the spice of life
pi_43851002
Jeumig mwana! ga je ook een beetje bijkomen en genieten van Nune!!! Fijn dat het zo snel al goed gaat. Laten we hopen dat het goed blijft gaan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43853696
Mwana

LadyS, goed hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43860253
Ik had een vraagje en ik denk dat hier wel iemand is die mijn vraag kan beantwoorden!
Ik ben opzoek naar venkel korrels tegen darmkrampjes.
Weet iemand waar ik venkel korrels kan kopen? Ik kan ze nergens vinden
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:59:51 #147
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43860891
Baloe: heb je perse korrels nodig? Je kunt nl. ook gewoon de hele dag door venkelthee drinken? Is overal verkrijgbaar.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:21:15 #148
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43861456
Baloetjuh, ik heb ze hier, maar niet zelf gekocht.Vriendje is er niet nu, maar ik gok dat hij ze van de apotheek had. Als het anders is, laat ik het hier nog weten.

Ik drink zelf ook 'gewone' venkelthee, maar echt lekker vind ik het niet, hoewel het went!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:41:04 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43862023
Hoi Mwana....

Had al zo'n vermoede over dat afkolven en stimuleren. Ik zal ook eens op die site neuzen...

Hier net Maud 1 borst geboden en de andere (nadat ze tevreden leek met 1) gekolfd. Die leverde 50 ml op. . Een half uurtje later besloot mevrouw echter dat ze wel nog wilde. Dus toen maar gekeken of er nog wat uit kwam. Gelukkig wel en de andere had ook nog genoeg om d'r tevreden te stellen. Alhoewel ze nu weer ligt te maaien en te piepen. Ik zal maar es kijken wat er dwars zit..... en anders maar de afgekolvde melk geven...

D'r zat een flinke poepbroek dwars....dus nu een echt tevreden kindje.

[ Bericht 6% gewijzigd door chacama op 24-11-2006 20:57:39 ]
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:44:02 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43862130
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:03 schreef LadyS het volgende:
Met dank aan nebelung kan ik wel zeggen De 4 maanden dip is inmiddels voorbij en het had niet lang geduurd of ik had een pakje nutrilon gehaald Niet gedaan, naar aanleiding van haar post dus
Euh.. 4 maanden dip? Licht mij eens in? Is dit een bekend verschijnsel of heb je het zelf zo genoemd? Gewoon om te kijken of ik zelf iets herken.
Wow Iris ookal weer 5 maanden aan de bv. Stoer hč?

Snoopy, over stoer gesproken: zet het maar in je sig:
Snoopy
Stoer
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:52:34 #151
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43862409
Venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden bij darmkrampen. Het voedingscentrum zegt daarover het volgende:
drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef baby’s helemaal geen venkelthee.
http://www.voedingscentru(...)n/wat+is+veilig_.htm
Lekker douchen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:54:10 #152
94046 PM-girl
pi_43862458
De kraamhulp, lactatiekundige en verloskundige gaven hier nog wel het advies venkelthee. Ik denk dat ook dit weer een kwestie is van: met mate?
*
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:05:06 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43862804
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft )
Lekker douchen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:06:03 #154
94046 PM-girl
pi_43862831
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:05 schreef sjak het volgende:
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft )
Inderdaad! Daarom denk ik, met mate! Ik drink 2 a 3 kopjes thee, soms venkel, soms anijs, soms iets anders.
*
pi_43863069
Wat goed LadyS!

Fijn dat 't goed verloopt Mwana

Een borstontsteking kan komen door een verstopping (steriele borstontsteking; is weg te drinken/kolven gewoonlijk) of door bacterien die bijv via tepelkloven binnen zijn gekomen, alleen bij de laatste heb je echt AB nodig. Nadeel van AB is een grotere kans op spruw, dus liever pas nemen als de koorts echt aanhoudt en de BO niet 'gewoon' weg te krijgen is.
pi_43863331
Dutch, 4 maanden is een beruchte dip. Kindjes gaan meer en vaker drinken, kunnen ineens weer 's nachts (vaker) komen. Ik kan zo snel niet een duidelijkere uitleg vinden. Alsik het tegenkom kwak ik de link hier wel neer.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43864351
dutch, dit is de verhelderende post van Nebelung, na mijn "geklaag" over een zeer onrustig drinkende Iris, waar ik ook helemaal kriegel van werd:
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef nebelung het volgende:

[..]

Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).

Tja aanleggen bij elke kik, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde meer om je productie op te hogen vaker aanleggen (even de regie bij jezelf) in het algemeen. Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).

Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.

Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.

Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he? )
Waarvoor nogmaals mijn dank
pi_43864479
Andere kijk erop: volgens iemand op het OOL-forum wordt de dip in de curve bij bv-baby's verklaart doordat kv-kinderen veel langer nodig hebben om hun systeem op de voeding in te stellen. Rond 4 mnd beginnen zij dan gemiddeld met een inhaalslag, maar doordat zij in de meerderheid zijn lijkt het dan of bv-baby's achterblijven (tot de nieuwe WHO-curves gebruikt worden iig).
Was weer eens een andere invalshoek.
pi_43864541
LadyS, hoe deden jullie het wegen trouwens? Icare verhuurt hier helemaal geen babyweegschalen
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:02:40 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43864657
Wat een verhelderende post.
Het verklaart een hoop. Alleen is die dip nog niet over bij ons, ookal zijn we inmiddels een maand verder.
Ik maak me er niet zo druk over, het is alleen soms vermoeiend. Ga soms ook bewust met hem boven leggen liggen waar het stil is. Dan drinkt hij wel rustig. Maar even snel voeden als ik tussendoor thuiskom van mijn werk zit er niet meer in. Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Dan ben ik blij dat hij om 22.00 ongeveer nog komt, kan hij even bijtanken.

[ Bericht 9% gewijzigd door dutchie op 24-11-2006 22:07:49 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')