abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43778567
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef snoopy het volgende:
Het valt ook echt niet altijd mee zo te lezen. Vooral de 'goedbedoelde' opmerkingen van anderen zijn vaak rot en ook al neem je je voor je er niks van aan te trekken, soms blijven die woorden hangen.

Van de week had ik heeeeel even een dipje. zo van: waarom kan ik nou niet volledige bv geven, en ik wil het zo graag boehoe Waarop mijn vriend zei: als je er geestelijk en lichamelijk aan onderdoor gaat dan stop je er toch mee?
HIj bedoelde het waarschijnlijk goed, maar ik heb persoonlijk meer aan een aanmoediging zeg maar.
Dat heb ik hem ook gezegd. HIj vond het gewoon rot dat ik erom moest huilen.
Maar ja, heel af en toe moet ik er even om huilen en dan is het weer klaar. Ik ga voorlopig nog nergens aan onderdoor
hi Snoopy,

dat gevoel ken ik heel goed, ik had een beetje stress en de voeding liep terug.
Myrddin kwam ieder uur voor voeding omdat ze honger bleef houden, of ze lag uren achter elkaar door te drinken.
Mijn vrienden zeiden ook, dan ga je toch over op de fles..... ik ben toen heel boos geworden, de makkelijke weg kiezen is niets voor mij, dan maar even de schouders er onder en haar vaker laten drinken. Nu heb ik weer genoeg
mama van Myrddin
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 12:55:46 #102
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43778633
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:53 schreef Jelief het volgende:
Snoop, heb je nog op het sbo forumgevraagd naar een apart hoekjevoor combimoeders?
En anders kun je ook nog op 'het forumzonder S' borstvoedingforum.nl (straks vernieuwd en écht bv minded) je vragen kwijt
Mag ik hier ook even op inhaken? (Ik doe het gewoon, want het zit mij ook best hoog. )

Een medewerkster van BVN is al een tijdje 'van binnenuit' aan het lobbyenvoor zo'n hoek, maar nog zonder resultaat. Laatst werd op een vraag van een moeder die wilde gaan combineren gereageerd met: vragen over kunstvoeding beantwoorden wij niet, ga daar mee naar het CB... Ik kon het niet laten om daarop een pledooi te voeren voor (o.a.) een combinatieforum, juist omdat ook voor de vrouwen die zoeken naar de combinatie het behouden van bv toch steeds voorop blijft staan. Geen enkele reactie op teruggekomen

Dat andere forum is gericht op het delen van ervaringen, en niet zozeer op het geven van (professionele) adviezen. De fora vullen elkaar mooi aan, en als combimoeder zou ik dan ook op beiden terecht willen kunnen. En niet zoals nu tussen wal en schip vallen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43778704
Is het voor jou nu echt anders snoopy om bv te geven? Dat zat ik me af te vragen. Het lijkt me vooral geestelijk moeilijk. Ik zit al te stressen als we hier aan de gekolfde melk zitten omdat Anna zo'n honger heeft, maar jij hebt zoiets voordurend denk ik dan. Terwijl je toch zo graag wilt en het probeert.

Ben je actief voor dat forum Jelief? Ik heb een code aangevraagd voor eurolac, ik vind ze daar toch wel kortzichtig soms. En kan het dan niet laten daar niet te reageren.

Wow M_L. Dat is groot. Ik heb geen idee welke cup ik nu eigenlijk heb. Binnenkort maar eens naar zo'n winkeltje gaan om het op te laten meten. De vorige keer heb ik het zelf fout gemeten en we hebben hier een leuke zaak zitten. Als ze al bv beha's hebben (in de stad in een ondergoedwinkel hadden ze 1 soort, verschrikkelijk lelijk en met een rotsluiting).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43778776
Ze moeten het juist stimuleren zou ik denken. Hun ideaal is natuurlijk iedereen voor 100% aan de bv, maar als dat niet lukt is gedeeltelijk bv toch nog altijd veel beter dan kv? En dat je daarvoor op een bvforum terecht kunt. Je wilt natuurlijk niet hebben dat de voeding terug gaat lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43778827
je kan trouwens als je een moelijke maat hebt ook prima zelf BV-beha's maken.
dan knip je de cup los van het bandje, en maakt daar een sluiting zoals een beha-haakje of een drukketje. Het bandje zelf kan je dan met een elastiekje weer verbinden aan de band onder je oksel zodat hij op zijn plaats blijft als de cup los is.
pi_43778908
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef YPPY het volgende:

Wow M_L. Dat is groot. Ik heb geen idee welke cup ik nu eigenlijk heb. Binnenkort maar eens naar zo'n winkeltje gaan om het op te laten meten. De vorige keer heb ik het zelf fout gemeten en we hebben hier een leuke zaak zitten. Als ze al bv beha's hebben (in de stad in een ondergoedwinkel hadden ze 1 soort, verschrikkelijk lelijk en met een rotsluiting).
Hi Yppy

Ja het is haast niet gezond meer, maar ja, heb het graag voor mijn kindje over en ondertussen geniet ik intens van het geven van de borst
mama van Myrddin
pi_43778941
Trouwens, zijn er meer mensen snel na de bevalling weer ongesteld geworden terwijl ze BV gaven?

Ik ben met 2,5 maand al weer ongesteld geworden.
mama van Myrddin
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 13:11:58 #108
141844 Macka66
pi_43779141
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:00 schreef YPPY het volgende:
Ze moeten het juist stimuleren zou ik denken. Hun ideaal is natuurlijk iedereen voor 100% aan de bv, maar als dat niet lukt is gedeeltelijk bv toch nog altijd veel beter dan kv? En dat je daarvoor op een bvforum terecht kunt. Je wilt natuurlijk niet hebben dat de voeding terug gaat lopen.
Vind ik ook. Ik heb dan wel nooit stuwing gehad en mijn lekplekken waren niet groter dan een eurocent, maar mijn bv mechanisme werkt verder net zoals bij vrouwen die wel voldoende borstklierweefsel hebben.
Het ideaal zou moeten zijn dat je 100% van de aanwezige bv capaciteit benut.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 13:22:30 #109
141844 Macka66
pi_43779477
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:01 schreef owlet het volgende:
je kan trouwens als je een moelijke maat hebt ook prima zelf BV-beha's maken.
dan knip je de cup los van het bandje, en maakt daar een sluiting zoals een beha-haakje of een drukketje. Het bandje zelf kan je dan met een elastiekje weer verbinden aan de band onder je oksel zodat hij op zijn plaats blijft als de cup los is.
Ik heb een van mijn zwangerschapsbeha's zo omgetoverd, met behulp van sluitingen van bikini bovenstukjes.
(De lusvormige die je om elkaar schuift, niet die klaverbladvormige die je moet vastklikken) Niet moeilijk om te doen, en heel prettig in het gebruik.
pi_43779689
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:27 schreef PM-girl het volgende:
Tamea, fijn om te lezen dat jij het al zo lang met doet! Ik krijg heel veel reacties van: O, dan ga je nu zeker langzaamaan zonder proberen? of: Dan loopt toch je productie terug?
Ik had nog geen dingen gelezen over mensen die het zo lang met doen, terwijl de lk aangaf dat het wel vaker gebeurde.
Het schijnt inderdaad nadelen te hebben om met tepelhoedje te voeden; teruglopen van de productie en meer kan op borstontsteking heb ik onder andere gelezen. Maarja, als het zonder niet wil, dan moet je wel. En tot nu toe gaat het hier goed. Nog geen borstontsteking gehad (wel 1 keer een harde plek maar die heb ik gelukkig weer weggekregen) en productiedips heb ik ook wel gehad, maar die komen vooral door het werken en andere stressdingen heb ik het idee .

Echt ongesteld ben ik trouwens nog niet geweest sinds de bevalling (bijna 6 maanden geleden nu). Maar omdat ik een Mirena spiraaltje heb, zou het ook kunnen dat ik dat wel al ben geweest, maar gewoon geen bloedverlies heb gehad. Omdat ik wel last heb van hormonale buien af en toe, vermoed ik dat het laatste het geval is.
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 13:38:01 #111
141844 Macka66
pi_43780008
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef snoopy het volgende:
Het valt ook echt niet altijd mee zo te lezen. Vooral de 'goedbedoelde' opmerkingen van anderen zijn vaak rot en ook al neem je je voor je er niks van aan te trekken, soms blijven die woorden hangen.

Van de week had ik heeeeel even een dipje. zo van: waarom kan ik nou niet volledige bv geven, en ik wil het zo graag boehoe Waarop mijn vriend zei: als je er geestelijk en lichamelijk aan onderdoor gaat dan stop je er toch mee?
HIj bedoelde het waarschijnlijk goed, maar ik heb persoonlijk meer aan een aanmoediging zeg maar.
Dat heb ik hem ook gezegd. HIj vond het gewoon rot dat ik erom moest huilen.
Maar ja, heel af en toe moet ik er even om huilen en dan is het weer klaar. Ik ga voorlopig nog nergens aan onderdoor
Heel veel herkenning hier ten huize, zowel bij mij als bij mijn vriend.
Het hoort bij het acceptatieproces, enzo. Maar niet leuk om doorheen te gaan
(Dat geldt natuurlijk voor al die vrouwen die hebben moeten leren omgaan met een afwijkende bv. En ook dat biedt niet echt troost. Maar misschien wel wat hoop op makkelijker accepteren.)
pi_43784073
Er kwam iets bij mij op: met bv geven help je de baarmoeder terug te krimpen tot normaal formaat. Dan gaat dat zeker veel langzamer als je meteen met kv begint?

Mijn vriend moedigt mij trouwens heel vaak aan. Ook op momenten dat ik het even niet verwacht, dat is heel fijn. Maar ik ben sowieso niet van plan te stoppen.
Wanneer je stopt, hoeft het trouwens ook niet opgeven te zijn. Opgeven is een beetje een negatief geladen woord. Je mag dan trots zijn, dat je het tenminste hebt geprobeerd, dat je alles op alles hebt gezet om je kindje het beste te geven dat je hebt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43784666
quote:
Is het voor jou nu echt anders snoopy om bv te geven? Dat zat ik me af te vragen. Het lijkt me vooral geestelijk moeilijk. Ik zit al te stressen als we hier aan de gekolfde melk zitten omdat Anna zo'n honger heeft, maar jij hebt zoiets voordurend denk ik dan. Terwijl je toch zo graag wilt en het probeert.
Misschien is dat wel een beetje hetzelfde qua gevoel. Denk ik. Het lijkt me zo heerlijk om een hele voeding zelf te kunnen geven. Of om volle flesjes te kunnen kolven. Maar hee, dat is gewoon een beetje jaloersigheid denk ik Eigenlijk is het niet een wereldschokkend probleem. Maar heel soms voel ik me er rot over en wilde dat het anders was.
Net wat Macka zegt, een soort proces waar je door heen moet. Eerst was ik opgelucht omdat ik wist waarom de bv niet lukte. En nu baal ik er af en toe van dat het niet anders is.

Ik heb op het bv forum idd geen info kunnen vinden. Zelf heb ik er ook nog geen vragen gesteld.
Gelukkig heb ik nog steeds hele fijne begeleiding van mijn kraamhulp en zij weet me wel weer van mijn onzekerheden af te krijgen gelukkig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 november 2006 @ 16:09:20 #114
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43785220
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:05 schreef Misticle_lightning het volgende:
Trouwens, zijn er meer mensen snel na de bevalling weer ongesteld geworden terwijl ze BV gaven?

Ik ben met 2,5 maand al weer ongesteld geworden.
ja, zodra het vloeien over was. Werd ik meteen ongesteld zo rond de zesde week al weer. En dat terwijl ik ruim 2 jaar bv gegeven heb. Brrrr.

Groetjes
pi_43785624
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er kwam iets bij mij op: met bv geven help je de baarmoeder terug te krimpen tot normaal formaat. Dan gaat dat zeker veel langzamer als je meteen met kv begint?
Bij mij (geef kv) ging dat juist heel snel, maar de vk was daar ook wel verbaasd over
Eva
pi_43788131
quote:

Ben je actief voor dat forum Jelief? Ik heb een code aangevraagd voor eurolac, ik vind ze daar toch wel kortzichtig soms. En kan het dan niet laten daar niet te reageren.
Ik hang er wel eens rond Yppy, degene die het eerste forum heeft opgezet is weg en het is overgenomen door een mama die veel weet over bv en allergie (nickname is Balletje) Ze zijn nu weer bezig om de hele boel om te gooien. Het plan is om elkaar wel wat advies te kunnen geven maar dan vooral vanuit ervaringen. Met de echte problemen word je doorgestuurd naar het sbo-forum. Ze willen duidelijk pro-borstvoeding zijn maar zeker ook ruimte hebben voor combi's (om het even kort door de bocht te omschrijven) .
Ik vind het forum van de sbo te onoverzichtelijk en te vaak wordt dezelfde vraag gesteld, daar kunnen ze vast wel iets op verzinnen denk ik dan.
Ik ben ook voor borstvoeding maar door Linda (metde nummertjes) heb ik ontdekt dat als je geen bv kan of wil geven je amper informatie kunt vinden over flesvoeden, laat staan de combinatie fles en borst.
edit: hai Linda
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43788283

snel weer wegsluipt uit dit topic
Eva
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 17:41:20 #118
141844 Macka66
pi_43788993

zie je nog wel in het kv topic, daar mag ik immers óók posten als combimoeder
  woensdag 22 november 2006 @ 17:49:17 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_43789272
Snoopy, ik vind het heel goed van je dat je, ondanks dat je niet volledig bv kunt geven, toch doorgaat met bv!

Kan het zijn dat de kleur van Ive's poep afhangt van wat ik eet? Normaal is het geelbruin en nu opeens groenig. Ik heb doperwtjes gegeten en dat eet ik eigenlijk nooit.
pi_43808343
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:49 schreef cattie het volgende:
Kan het zijn dat de kleur van Ive's poep afhangt van wat ik eet? Normaal is het geelbruin en nu opeens groenig. Ik heb doperwtjes gegeten en dat eet ik eigenlijk nooit.
Ja, dat kan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43812372
Snoopy. Ik herken je gevoel. Bij Fleur lukte het bv geven niet. Ze hapte niet en ook met tepelhoedje was het een grote ramp. Ik ben toen gaan kolven, maar mijn productie was maar matig. Ik ben toen heel snel gaan combineren. Ik kolfde zoveel als ik kon, maar kreeg ook geen volle flessen. Dus de combi was de enige optie. Het heeft heel lang geduur voordat ik mezelf kon overtuigen dat ik het goed had gedaan. Ik heb d'r 3 maanden bv mee kunnen geven en toen was er niets meer over. Die 3 maanden heeft ze toch maar mooi gehad. Maar het gevoel van falen is vrij lang gebleven. Nu Maud zo goed pakt, weet ik in elk geval dat het niet alleen aan mij heeft gelegen (de verwerking van de dood van mijn moeder) maar ook dat Fleur meer rust vond bij de fles.

Maud doet het trouwens prachtig. Ze heeft gisteren en vandaag laten zien dat ze zelf wakker wordt van de honger. Dat stemt me weer tevreden.

En ik begin d'r een beetje door te krijgen. Ze wil geen hulp bij het aanleggen. En als ze gedronken heeft en nog zoek-bewegingen maakt, dan wil ze of boeren of een poepbroek maken. Daarna kan ze pas weer rustig drinken. Wel grappig onrustig zoeken betekent dus niet ik heb honger, maar er zit me iets dwars.
pi_43813210
Fijn dat het zo lekker gaat met Maud. Dat is vast een verademing.

En ik voel met niet falen dit keer. Ik kan niet anders en geef haar het allerbeste dat ik kan geven.
Alleen zou ik heeeeeel soms willen dat het anders was. Dat is alles
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 23 november 2006 @ 10:53:15 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_43813634
wat heerlijk joh chaca, dat het zo goed gaat met Maud
Ik ben altijd heel blij voor iedereen als ik dat lees en ook altijd een beetje jaloers.
hoewel Ezra het prima doet en ik me niet schuldig voel ofzo, vind ik het gewoon nog steeds heel jammer dat het weer niet lukte.
dus geniet ervan en wees allen blij en trots
stormy waters...
sailin'
  donderdag 23 november 2006 @ 11:18:52 #124
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43814251
Chacama, fijn zeg, dat het nu wel lukt!

En Snoopy, je doet inderdaad het beste wat je kunt, net zoals Macka!

Simon lijkt wat minder te gaan drinken per voeding, hij komt namelijk vlugger na de voeding, maximaal 3 uur zit er tussen nu. Ik heb genoeg melk, want het hoedje staat vol als hij stopt, maar hij drinkt niet verder. Ook de flesjes die we geven blijven iets voller staan.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43816323
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:49 schreef cattie het volgende:

Bv- poep kan alle kleuren van de regenboog hebben, maar of dat te maken heeft met wat jij eet, ik geloof het niet.

Was jij het ook die over witte stukjes in de poep sprak laatst?

Herken je dan hier wat in: http://www.borstvoeding.nl/vbn/teveel.html ?

Groenige poep kan duiden op relatief te veel voormelk.
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')