hi Snoopy,quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef snoopy het volgende:
Het valt ook echt niet altijd mee zo te lezen. Vooral de 'goedbedoelde' opmerkingen van anderen zijn vaak rot en ook al neem je je voor je er niks van aan te trekken, soms blijven die woorden hangen.
Van de week had ik heeeeel even een dipje. zo van: waarom kan ik nou niet volledige bv geven, en ik wil het zo graag boehoeWaarop mijn vriend zei: als je er geestelijk en lichamelijk aan onderdoor gaat dan stop je er toch mee?
HIj bedoelde het waarschijnlijk goed, maar ik heb persoonlijk meer aan een aanmoediging zeg maar.
Dat heb ik hem ook gezegd. HIj vond het gewoon rot dat ik erom moest huilen.
Maar ja, heel af en toe moet ik er even om huilen en dan is het weer klaar. Ik ga voorlopig nog nergens aan onderdoor
Mag ik hier ook even op inhaken? (Ik doe het gewoon, want het zit mij ook best hoog. )quote:Op woensdag 22 november 2006 11:53 schreef Jelief het volgende:
Snoop, heb je nog op het sbo forumgevraagd naar een apart hoekjevoor combimoeders?
En anders kun je ook nog op 'het forumzonder S' borstvoedingforum.nl (straks vernieuwd en écht bv minded) je vragen kwijt
Hi Yppyquote:Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef YPPY het volgende:
Wow M_L. Dat is groot. Ik heb geen idee welke cup ik nu eigenlijk heb. Binnenkort maar eens naar zo'n winkeltje gaan om het op te laten meten. De vorige keer heb ik het zelf fout gemeten en we hebben hier een leuke zaak zitten. Als ze al bv beha's hebben (in de stad in een ondergoedwinkel hadden ze 1 soort, verschrikkelijk lelijk en met een rotsluiting).
Vind ik ook. Ik heb dan wel nooit stuwing gehad en mijn lekplekken waren niet groter dan een eurocent, maar mijn bv mechanisme werkt verder net zoals bij vrouwen die wel voldoende borstklierweefsel hebben.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:00 schreef YPPY het volgende:
Ze moeten het juist stimuleren zou ik denken. Hun ideaal is natuurlijk iedereen voor 100% aan de bv, maar als dat niet lukt is gedeeltelijk bv toch nog altijd veel beter dan kv? En dat je daarvoor op een bvforum terecht kunt. Je wilt natuurlijk niet hebben dat de voeding terug gaat lopen.
Ik heb een van mijn zwangerschapsbeha's zo omgetoverd, met behulp van sluitingen van bikini bovenstukjes.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:01 schreef owlet het volgende:
je kan trouwens als je een moelijke maat hebt ook prima zelf BV-beha's maken.
dan knip je de cup los van het bandje, en maakt daar een sluiting zoals een beha-haakje of een drukketje. Het bandje zelf kan je dan met een elastiekje weer verbinden aan de band onder je oksel zodat hij op zijn plaats blijft als de cup los is.
Het schijnt inderdaad nadelen te hebben om met tepelhoedje te voeden; teruglopen van de productie en meer kan op borstontsteking heb ik onder andere gelezen. Maarja, als het zonder niet wil, dan moet je wel. En tot nu toe gaat het hier goed. Nog geen borstontsteking gehad (wel 1 keer een harde plek maar die heb ik gelukkig weer weggekregen) en productiedips heb ik ook wel gehad, maar die komen vooral door het werken en andere stressdingen heb ik het idee .quote:Op woensdag 22 november 2006 11:27 schreef PM-girl het volgende:
Tamea, fijn om te lezen dat jij het al zo lang met doet! Ik krijg heel veel reacties van: O, dan ga je nu zeker langzaamaan zonder proberen? of: Dan loopt toch je productie terug?
Ik had nog geen dingen gelezen over mensen die het zo lang met doen, terwijl de lk aangaf dat het wel vaker gebeurde.
Heel veel herkenning hier ten huize, zowel bij mij als bij mijn vriend.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef snoopy het volgende:
Het valt ook echt niet altijd mee zo te lezen. Vooral de 'goedbedoelde' opmerkingen van anderen zijn vaak rot en ook al neem je je voor je er niks van aan te trekken, soms blijven die woorden hangen.
Van de week had ik heeeeel even een dipje. zo van: waarom kan ik nou niet volledige bv geven, en ik wil het zo graag boehoeWaarop mijn vriend zei: als je er geestelijk en lichamelijk aan onderdoor gaat dan stop je er toch mee?
HIj bedoelde het waarschijnlijk goed, maar ik heb persoonlijk meer aan een aanmoediging zeg maar.
Dat heb ik hem ook gezegd. HIj vond het gewoon rot dat ik erom moest huilen.
Maar ja, heel af en toe moet ik er even om huilen en dan is het weer klaar. Ik ga voorlopig nog nergens aan onderdoor
Misschien is dat wel een beetje hetzelfde qua gevoel. Denk ik. Het lijkt me zo heerlijk om een hele voeding zelf te kunnen geven. Of om volle flesjes te kunnen kolven. Maar hee, dat is gewoon een beetje jaloersigheid denk ikquote:Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef YPPY het volgende:
Is het voor jou nu echt anders snoopy om bv te geven? Dat zat ik me af te vragen. Het lijkt me vooral geestelijk moeilijk. Ik zit al te stressen als we hier aan de gekolfde melk zitten omdat Anna zo'n honger heeft, maar jij hebt zoiets voordurend denk ik dan. Terwijl je toch zo graag wilt en het probeert.
ja, zodra het vloeien over was. Werd ik meteen ongesteld zo rond de zesde week al weer. En dat terwijl ik ruim 2 jaar bv gegeven heb. Brrrr.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:05 schreef Misticle_lightning het volgende:
Trouwens, zijn er meer mensen snel na de bevalling weer ongesteld geworden terwijl ze BV gaven?
Ik ben met 2,5 maand al weer ongesteld geworden.
Bij mij (geef kv) ging dat juist heel snel, maar de vk was daar ook wel verbaasd overquote:Op woensdag 22 november 2006 15:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er kwam iets bij mij op: met bv geven help je de baarmoeder terug te krimpen tot normaal formaat. Dan gaat dat zeker veel langzamer als je meteen met kv begint?
Ik hang er wel eens rond Yppy, degene die het eerste forum heeft opgezet is weg en het is overgenomen door een mama die veel weet over bv en allergie (nickname is Balletje) Ze zijn nu weer bezig om de hele boel om te gooien. Het plan is om elkaar wel wat advies te kunnen geven maar dan vooral vanuit ervaringen. Met de echte problemen word je doorgestuurd naar het sbo-forum. Ze willen duidelijk pro-borstvoeding zijn maar zeker ook ruimte hebben voor combi's (om het even kort door de bocht te omschrijven) .quote:Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef YPPY het volgende:
Ben je actief voor dat forum Jelief? Ik heb een code aangevraagd voor eurolac, ik vind ze daar toch wel kortzichtig soms. En kan het dan niet laten daar niet te reageren.
Ja, dat kan.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:49 schreef cattie het volgende:
Kan het zijn dat de kleur van Ive's poep afhangt van wat ik eet? Normaal is het geelbruin en nu opeens groenig. Ik heb doperwtjes gegeten en dat eet ik eigenlijk nooit.
Bv- poep kan alle kleuren van de regenboog hebben, maar of dat te maken heeft met wat jij eet, ik geloof het niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:49 schreef cattie het volgende:
Kan het zijn dat de kleur van Ive's poep afhangt van wat ik eet? Normaal is het geelbruin en nu opeens groenig. Ik heb doperwtjes gegeten en dat eet ik eigenlijk nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |