abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 19:43:39 #276
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44033058
Ik kolf in een kast Het is wel een behoorlijk grote ruimte waar wij allerlei readers etc bewaren. Verder zijn er geen ruimtes zonder ramen op mijn werk. Ik heb bij mijn kolfapparaat een klein koeltasje met een groot koelelement, ik heb dus wel altijd alles bij elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjak op 30-11-2006 19:52:24 ]
Lekker douchen!
  donderdag 30 november 2006 @ 19:48:34 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_44033289
Ik heb als kolfruimte een klein keukentje dat nooit gebruikt wordt. Ideaal, want warm en kouw water en een koelkast! En in de lente verhuizen we naar een nieuwe kantoorruimte, waar speciaal een kolfkamer is.
  Jubileum moderator donderdag 30 november 2006 @ 19:56:10 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44033572
Toch wel grappig als je leest in sommige documenten hoe een kolfruimte eruit hoort te zien (compleet met rustbed voor de moeder) en dan nu de schrille werkelijkheid.

Bij ons op kantoor kolf je in het invalidentoilet. Ik heb het nooit gedaan, nooit nodig gehad gelukkig maar het idee stond me al zo tegen....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44033711
Lijkt me niet al te hygiënisch Lois
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 30 november 2006 @ 20:07:01 #280
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44034010
Ik wist helemaal niet dat er criteria waren voor een kolfruimte, ik heb ze eens opgezocht nav Lois haar post :d Criteria kolffaciliteit
De Arbeidstijdenwet stelt de volgende eisen aan een kolfruimte:
  • afsluitbare ruimte waarin een deugdelijk, al dan niet opvouwbaar bed of rustbank aanwezig is
  • geen gevaren aanwezig (bijvoorbeeld slechte hygiëne, schadelijke stoffen)
  • voldoende voorzieningen voor klimaat- en luchtverversing

Hmmm, ik moet maandag toch maar eens met mijn baas om tafel
  • Lekker douchen!
    pi_44034278
    Ik werk op een lab en een andere sectie van onze afdeling heeft een dienstenkamer, waar 's avonds en in het weekend de dienstdoende laborant kan zitten als het even rustig is. Die dienstenkamer wordt ook gebruikt al kolfruimte door mensen van onze afdeling. Er staat een bank, buro, TV, stereo, PC en er is een wasbak enzo. Werkt super. De melk bewaar ik in de koelkast van onze eigen koffiekamer, die is iets dichter bij m'n eigen werkplek.
    Het ziekenhuis waar ik werk heeft ook een officiële kolfkamer, maar dat is heel onhandig; de sleutel ligt bij de bewaking, die helemaal niet in de buurt zit bij die kamer en het is nogal onduidelijk wie hem allemaal gebruiken en wanneer. Vandaar dat we voor onze afdeling gewoon zelf wat geregeld hebben.
      donderdag 30 november 2006 @ 20:20:32 #282
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_44034635
    Ik werk af en toe ook in een ziekenhuis en daar ben ik deze week eens op zoek gegaan naar een kolfkamer. De meest aangewezen plek leek mij bij de verloskamers maar daar was niets. Het erge vond ik dat ze ook niet wisten waar het wel was...Ik heb het dus niet gevonden.
    Lekker douchen!
      donderdag 30 november 2006 @ 21:03:20 #283
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_44036087
    Volgens mij moet er ook nog stromend water en een koelkast zijn Sjak

ik ben trouwens benieuwd waar op mijn werk de nieuwe kolfruimte is. (en hoe die eruit ziet) 3 jaar geleden begon ik in een leeg keukentje maar aangezien de keuken gebruikt ging worden, werden we 'verbannen' naar het kantoor van de schoonmakers. ruim kantoor, koelkastje en naast dat leegstaande keukentje dus stromend water in de buurt.. Was ook te doen maar ze waren wel aan 't bakkeleien dat het niet ideaal was. Ben dus benieuwd of er wat veranderd is.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_44036200
    Ook even hier. Zouden jullie erop durven betrouwen?
    quote:
    LAM-methode
    Lactatie amenorroe (LAM) is het wegblijven van de menstruatie als gevolg van de lactatie. Dit ontstaat als de moeder op een dusdanige manier borstvoeding geeft dat de eisprong wordt tegengegaan. De voorwaarden waaraan moet worden voldaan zijn de volgende:

Volledige borstvoeding; de baby krijgt op verzoek de borst (dus niet op vaste tijden), dag en nacht, met tussenpozen van niet meer dan circa zes uur;
    De baby krijgt geen bijvoeding, behalve eventueel een beetje water en vitaminen; bijvoeding leidt tot minder lang drinken aan de borst, tot lagere prolactinespiegels en daardoor tot het optreden van een eisprong;
    Wanneer na meer dan acht weken na de bevalling bloedverlies optreedt, is de kans op bevruchting toegenomen en moet een aanvullende methode, bijvoorbeeld NFP, worden toegepast;
    Na zes maanden is volgens veel gegevens de kans op zwangerschap toegenomen; dan wordt sowieso een aanvullende methode geadviseerd.
    Pearl-Index gedurende de eerste vier maanden is 0,32 en is vergelijkbaar met die van een spiraaltje.
    pi_44036271
    Ikke niet BM, ook niet als ik aan alle voorwaarden voldeed.
    pi_44036525
    Ik denk dat het gewoon toch gevoelsmatig niet veilig voelt. Msischien omdat er zo lang is geroepen dat het niet veilig is?
    pi_44036639
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef snoopy het volgende:
    Ik denk dat het gewoon toch gevoelsmatig niet veilig voelt. Msischien omdat er zo lang is geroepen dat het niet veilig is?
    Ja, ik durf er ook nog niet echt vanuit gaan. Maar anderzijds als het wetenschappelijk bewezen is?
    pi_44036729
    Misschien dat een volgende generatie het durft? Wat ik zeg, bij ons is het er echt ingestampt dat het niet veilig zou zijn. Probeer dat maar eens te veranderen in je hoofd!
    pi_44036999
    Ja, en dan lachen ze met ons dat we dat niet wisten!
    pi_44037094
    ik denk het ook
      donderdag 30 november 2006 @ 21:30:00 #292
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_44037173
    Twee dagen na de bevalling werd me al verteld dat je dan zwanger kon worden. Ik dacht er toen nog niet eens aan Die voorwaarden heb ik wel eerder gehoord. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou er alleen niet op durven vertrouwen. Als je echt geen risico wil lopen om weer zwanger te worden zou ik er andere dingen bij gebruiken.
    Lekker douchen!
    pi_44039908
    Ook ik zou er nooit op durven vertrouwen, zelfs als ik aan alle (strenge) voorwaarden zou voldoen (wat me al zowat onmogelijk lijkt). Lang leve de anticonceptie. Ook hier trouwens een kraamhulp die al snel waarschuwde dat bv geen betrouwbare anticonceptiemethode is.
    pi_44040167
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef Tamea het volgende:
    , zelfs als ik aan alle (strenge) voorwaarden zou voldoen (wat me al zowat onmogelijk lijkt).
    Waarom lijkt je dat onmogelijk?
    pi_44040540
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:39 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat onmogelijk?
    Omdat in een Engelstalige uitleg die ik al eens over deze methode heb gelezen, nog wat dingen stonden die in deze uitleg niet staan. Zoals dat je baby al zijn zuigbehoefte alleen maar bij jou mag bevredigen en dat kolven voor deze methode niet gelijkwaardig is aan voeden. Hierdoor kan je dus nooit bij je baby weg als voedende moeder en dat lijkt me in de huidige Westerse samenleving zowat onmogelijk.
    pi_44040834
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:49 schreef Tamea het volgende:

[..]

Omdat in een Engelstalige uitleg die ik al eens over deze methode heb gelezen, nog wat dingen stonden die in deze uitleg niet staan. Zoals dat je baby al zijn zuigbehoefte alleen maar bij jou mag bevredigen en dat kolven voor deze methode niet gelijkwaardig is aan voeden. Hierdoor kan je dus nooit bij je baby weg als voedende moeder en dat lijkt me in de huidige Westerse samenleving zowat onmogelijk.
    Kolven las ik idd ook al eens, daar snap ik de logica niet van.
    En een tutje is ivm het gevaar van een voeding over te slaan bij minder sterke baby's. Ze stellen de voeding uit en kindje valt in slaap en slaat voeding over.
    pi_44041332
    Hoe meer zuigmomenten hoe beter voor die methode. Kellymom.com heeft er wel veel info over oa http://www.kellymom.com/bf/normal/fertility.html.
    Als je het combineert met NFP zou je wel in staat moeten zijn om te merken wanneer je weer vruchtbaar begint te worden. Ik kon zelf iig wel merken dat er iets van een cyclus op gang kwam voordat de menstruatie op gang kwam (en dat was na bijna 18 mnd).
    pi_44046345
    Nou, het klinkt mij iets te vaag in de oren iig.
    pi_44046374
    Daar zou ik niet op durven vertrouwen, maar ik hoop voor je dat het werkt BM.

Straks gaan we wegen, hopelijk is ze goed aangekomen met al die nachtvoedingen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_44048228
    Goedemorgen,

even een vraagje. Kaithlynn is nu drie weken oud en nu is mijn vraag kun je nu nog last van stuwingkrijgen en zo ja wat kan je daar het beste aan doen. Het gaat alleen om mijn rechterborst terwijl ik haar altijd links en rechts laat drinken.

Alvast bedankt...

liefs Mibos
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')