Ik heb erover gepiekerd om dit nu te zeggen (laaat gaaan, denk ik ook), maar ik doe het toch want het zit me dwars:
Ik vind het zo gek dat ik toen ik 1 keer (1 keer!) in het moedertopic liet vallen dat ik zo moe was (ook eens 1 keer, ik zeik er nooit over)) omdat mijn dochter nog niet doorslaapt (toen was ze 10 maanden of zo, nu een jaar) ik meteen te horen kreeg dat ik dan maar moest stoppen met de borstvoeding. In elk geval werd er raar op gereageerd (Jarno voorop), in eerste instantie al de reden dat ik het eerst al helemaal niet wilde posten en ook de reden dat ik er achteraf meteen spijt van had ook. (in real life krijg je namelijk dezelfde reactie vaak, en ik dacht toen dat ik misschien wel eens mijn ei dan in dat moederstopic kwijt kon).
Toen al wilde ik dat linkje laten zien, maar dat was toen ws. op onvruchtbare bodem gevallen. Wat ik maar probeer te zeggen is ook moeders met een kind van boven de 6 maanden hier mee te kampen kunnen hebben (zie ook Randa, die ''s nachts nog voedt en ik weet zeker dat Jelief ook nog voedt 's nachts). En dat je dus ook een moeder die al een jaar niet slaapt niet meteen hoeft te zeggen dat ze moet stoppen met borstvoeden, net zomin als tegen een moeder met een kind onder de 6 maanden. Bovendien zijn er zoveel factoren buiten voeding waardoor een kind niet doorslaapt, maar de allerbelangrijkste is wel: de een doet het wel en de andere niet.
Sorry dat dit zo ineens omhoog komt, maar dit zit me al 2 maanden dwars.
![]()
Ik voelde me toen echt zo onbegrepen dat ik verder nooit meer daar gereageerd heb. Nog moeilijker toen (en nu nog niet, want het speelt nog steeds) was uit te leggen dat het feitelijk helemaal geen probleem voor me was, omdat we allebei gelijk doorslapen na het drinken (maar ze kwam toen wel 3 of 4 keer) maar dat ik 'gewoon' wilde aangeven, eenmalig, dat ik moe was omdat het toch onderbroken slaap is, hoe dan ook, en op dat moment al 10 maanden lang. Maar ik kreeg echt het gevoel dat ik dat niet mocht zeggen, want met een zo oud kind is het je eigen schuld.
YPPY, ik vind je ook een doorzetter, bovendien erg herkenbaar omdat wij zoals je weet met hetzelfde hebben gekampt op precies dezelfde leeftijd als Anna. Maar ik heb ook wel een vraag erbij: gaf je dan geen nachtvoeding meer?