abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:51:52 #151
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_43638725
Ik begrijp niet waar men zich druk over maakt.
De zogenaamde martelingen werden ook gewoon tijdens oefeningen in Nederland gebruikt en zijn standaard procedures. Zo ook tijdens mijn diensttijd. De "krijgsgevangenen" moesten we blinddoeken en meevoeren. Daarna werden ze afgezonderd en op harde wijze ondervraagd. Anderen moesten wachten en werden bloodgesteld aan een ontzettendde herrie van straaljagergeluid via luidsprekers. Niet mogen slapen of zitten etc.
We hebben hier niet met watjes te maken.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_43639382
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:51 schreef Price het volgende:
De zogenaamde martelingen werden ook gewoon tijdens oefeningen in Nederland gebruikt en zijn standaard procedures. Zo ook tijdens mijn diensttijd. De "krijgsgevangenen" moesten we blinddoeken en meevoeren. Daarna werden ze afgezonderd en op harde wijze ondervraagd. Anderen moesten wachten en werden bloodgesteld aan een ontzettendde herrie van straaljagergeluid via luidsprekers. Niet mogen slapen of zitten etc.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 16:28:41 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43639463
nu ja men maakt zich druk om het feit dat dergelijke grappen niet toegestaan waren voor die missie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43639687
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:28 schreef sp3c het volgende:
nu ja men maakt zich druk om het feit dat dergelijke grappen niet toegestaan waren voor die missie
Is dat alles? denk ik dan..
Oh nee wacht. Stom van me. Het is verkiezingstijd
pi_43639778
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:36 schreef Disorder het volgende:

[..]

Is dat alles? denk ik dan..
Oh nee wacht. Stom van me. Het is verkiezingstijd
Joh. Heel toevallig allemaal zo voor de verkiezingen. Je had die uitgestreken tronie van Wouter Bos eens moeten zien op het ochtendjournaal.

"Er zijn martelingen, het is vreselijk!"

"Doofpot! Doofpot! Lekker voor je Balkie!"

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 16:47:44 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43639936
quote:
Kamp: geen strafbare feiten

anp | 17 november 2006 15:15

DEN HAAG - De Koninklijke Marechaussee heeft wel degelijk onderzoek verricht naar de behandeling van verdachten door de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD). Volgens de marechaussee was er geen sprake van strafbare feiten. Dat zei minister Henk Kamp (Defensie) vrijdag na afloop van de ministerraad.

Desondanks zal een onafhankelijke commissie worden ingesteld om de kwestie te onderzoeken. De commissie zal tevens kijken of betrokkenen, inclusief de minister zelf, op de juiste wijze met informatie zijn omgegaan.

Amnesty geschokt

Amnesty International heeft vrijdag gezegd geschokt te zijn door de berichtgeving over mogelijke marteling van tientallen gevangenen in Irak door Nederlandse militairen. De mensenrechtenorganisatie wil van het ministerie van Defensie weten of de legerleiding maatregelen heeft genomen om herhaling te voorkomen.

Bizar

Amnesty: "In het debat over de missie naar Uruzgan eerder dit jaar speelde zorg over behandeling van gevangenen door andere staten, met name de VS, een belangrijke rol. De berichten die nu naar buiten komen over het Nederlandse leger zijn in het licht van die zorg bizar."
pi_43641437
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:51 schreef Price het volgende:
Dat het tijdens oefeningen in Nederland ook gebeurt, is nog veel schandaliger.

Het gaat tegen de martelverdragen in , sommige dingen zijn op het randje. Al die misstanden zijn vrij nauwkeurig omschreven en zijn zeker niet volstrekt normaal.

Het laatste woord is hier nog lang niet over gezegd. Er komt vast meer boven. Vast staat dat de militairen buiten hun boekje zijn gegaan, als ik de militaire vakbond mag geloven. (AFMP)
pi_43641730
Nou, weinig aan de hand dus. De oppositiepartijen hebben zich weer van hun slechtste kant laten zien, vooral gl en pvda, wat een trieste partijen zijn dat.
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 19:49:52 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43641911
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat het tijdens oefeningen in Nederland ook gebeurt, is nog veel schandaliger.

Het gaat tegen de martelverdragen in , sommige dingen zijn op het randje. Al die misstanden zijn vrij nauwkeurig omschreven en zijn zeker niet volstrekt normaal.
nou ik zit het al heel de dag na te bladeren maar feitelijk wordt er niets gedaan wat tegen de internationale verdragen ingaan ... er wordt uberhaupt niets gezegd over het onthouden van slaap of op hoeveel uur een krijgsgevangene recht heeft

je zou het kunnen zien als mentale druk (of zelfs fysieke druk als het lang genoeg doorgaat) tijdens een verhoor wat niet toegestaan is maar dat vind ik wat vergezocht
quote:
Het laatste woord is hier nog lang niet over gezegd. Er komt vast meer boven. Vast staat dat de militairen buiten hun boekje zijn gegaan, als ik de militaire vakbond mag geloven. (AFMP)
ik ken de geweldsinstructie voor MIVD personeel natuurlijk niet maar het lijkt er idd wel op dat ze buiten hun boekje gegaan zijn ja en daar moeten wel consequenties opstaan natuurlijk.

blijf het vreemd vinden dat de Marechaussee niet aan de bel heeft getrokken, daar zijn ze immers voor dat doet me toch vermoeden dat we het hier om een storm in een glas water hebben of die zijn natuurlijk niet op de hoogte van geweldsinstructies voor MIVD personeel (staatsgeheim oid) dat kan natuurlijk ook maar dat zou niet moeten
pi_43641984
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik zit het al heel de dag na te bladeren maar feitelijk wordt er niets gedaan wat tegen de internationale verdragen ingaan ... er wordt uberhaupt niets gezegd over het onthouden van slaap of op hoeveel uur een krijgsgevangene recht heeft

je zou het kunnen zien als mentale druk (of zelfs fysieke druk als het lang genoeg doorgaat) tijdens een verhoor wat niet toegestaan is maar dat vind ik wat vergezocht
[..]

ik ken de geweldsinstructie voor MIVD personeel natuurlijk niet maar het lijkt er idd wel op dat ze buiten hun boekje gegaan zijn ja en daar moeten wel consequenties opstaan natuurlijk.

blijf het vreemd vinden dat de Marechaussee niet aan de bel heeft getrokken, daar zijn ze immers voor dat doet me toch vermoeden dat we het hier om een storm in een glas water hebben of die zijn natuurlijk niet op de hoogte van geweldsinstructies voor MIVD personeel (staatsgeheim oid) dat kan natuurlijk ook maar dat zou niet moeten
Dat laatste heb je gelijk in. De marechaussee had gewoon aan de bel moeten trekken - dat het niet is gebeurd, doet mij juist het tegenovergestelde denken - dat het geen storm in een glas water is, maar eerder een risicovolle doodfpot.

Verder zijn we het eens op 1 punt na:

Voor de rest heb je niet helemaal gelijk volgens mij als het om de verdragen gaat al maakt het het lastig dat we niet precies weten wat er is gebeurd. Maar sommige dingen balanceren wel degelijk op het randje van het toelaatbare als het om de martelverdragen gaat. Je mag bijvoorbeeld geen laken over het hoofd van een gevangene doen bij verhoren, zo'n skibril lijkt daar op. En dat water is volgens mij echt verboden.
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 20:13:03 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43642216
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste heb je gelijk in. De marechaussee had gewoon aan de bel moeten trekken - dat het niet is gebeurd, doet mij juist het tegenovergestelde denken - dat het geen storm in een glas water is, maar eerder een risicovolle doodfpot.

Verder zijn we het eens op 1 punt na:

Voor de rest heb je niet helemaal gelijk volgens mij als het om de verdragen gaat al maakt het het lastig dat we niet precies weten wat er is gebeurd. Maar sommige dingen balanceren wel degelijk op het randje van het toelaatbare als het om de martelverdragen gaat. Je mag bijvoorbeeld geen laken over het hoofd van een gevangene doen bij verhoren, zo'n skibril lijkt daar op. En dat water is volgens mij echt verboden.
punt met dat laken is voor zover ik weet het risico van verstikking, daar is met een skibril geen gevaar voor ik meen dat dit gedaan is om identificatie van die figuren te voorkomen ... dat is op zich wat twijfelachtig, in principe mag het maar daarom hoort die juridisch adviseur erbij te zijn en ook hier is dit een door Nederland opgelegde regel er staat hier niets over in de internationale verdragen .. wel dat het rode kruis toegang tot de gevangenen moet krijgen en dat is gewoon gebeurt, zelfs de pers mocht er naar toe

en nee iemand met water wakker maken/uit zijn slaap houden is volgens de internationale regels niet verboden tenzij er lichamelijk letsel bij optreed
pi_43642242
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

punt met dat laken is voor zover ik weet het risico van verstikking
Ook maar ook het punt van vernedering speelt mee.
quote:
en nee iemand met water wakker maken/uit zijn slaap houden is volgens de internationale regels niet verboden tenzij er lichamelijk letsel bij optreed
Hangt volgens mij van de manier af - iemand met water nathouden door een natte handdoek op zijn gezicht te houden is weer anders dan iemand nat te spuiten bv.
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:27:42 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43642400
humanistisch gezien vind ik het niet kunnen. what the fuck, stel je eens voor dat een paar onbekende halve zolen hier in nederland beginnen te kutten met mensen.

ik hoopte en hoop nog steeds dat nederlandse militairen zich keurig gedragen als ze op een missie zijn. anders wil ik liever niet meer dat ze missies in het buitenland doen. boven dat kampvuur was ook walgelijk onrespectabel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 20:43:18 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43642605
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook maar ook het punt van vernedering speelt mee.
nope

dit is zelfs bij pure VN eenheden (blauwe helmen, witte auto's) gewoon toegestaan ... gebeurt in Haiti bv wat vaker omdat ze gewoon niet willen dat de gevangenen teveel informatie over de locatie en ondervragers in zich opnemen want als ze niet als ze geen rebellen blijken te zijn dan worden ze vrijgelaten en dan kunnen ze die informatie gaan verkopen, of erger nog de rebellen kunnen die informatie eruit gaan rammen.

voor zover ik weet dan, geen idee hoe het er nu aan toe gaat op Haiti
quote:
[..]

Hangt volgens mij van de manier af - iemand met water nathouden door een natte handdoek op zijn gezicht te houden is weer anders dan iemand nat te spuiten bv.
hangt ook van de duur van het spuiten af ... maar dat kan ik niet beoordelen, daar is de Marechaussee voor en die vonden het blijkbaar allemaal wel in de haak
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:57:48 #165
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43644294
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het kan aan mij liggen, maar de SouthPark agentjes die roepen dat er niks aan de hand is, de van Baalentjes die roepen dat het een groot links complot is, de mensen die erbij smullen, de mensen die er kritiek op hebben en allerlei andere informatie vliegen me om de oren, en weet nu niet meer wat wat is.

Ik heb NRC.nl een beetje bijgehouden, en voor zover ik kan aannemen, is deze pagina 18.44 bijgewerkt, na jouw ANP van 15.15 dus, en ik kan ervan uitgaan dat NRC dat gelezen heeft.

Echter, nu heb ik dus dit bericht;
http://www.nrc.nl/binnenl(...)st_martelde_Irakezen
Maar, zoals ik het nu moet lezen, gaat dat bericht over een artikel in de Volkskrant, en klopt dat dus blijkbaar niet volledig, als ik dit artikel erbij neem;
http://www.nrc.nl/binnenl(...)een_strafbare_feiten

Nu komt er dus een onderzoek, naar wat er precies gebeurd is.
Verder neemt dit, uit de tweede link;
quote:
D66 blijft dan aandringen op een spoeddebat, zegt D66-Tweede Kamerlid Bert Bakker. GroenLinks verzet zich niet tegen een spoeddebat, maar dan moet dat niet gaan om een oordeel over het optreden van minister Kamp, wel om meer opheldering te krijgen.
bijna alle munitie van 'het is een politiek smerig spel' welhaast weg.

Begrijp ik het nu een beetje, of zit ik er eigenlijk heel erg ver naast?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43644896
Het is goed dat er een onderzoek komt. Want of het nou wel of geen mishandeling is, de volgende zaken zijn in ieder geval fout gegaan:

- Het OM diende te worden geinformeerd over het onderzoek van de marechaussee.

- De voorlichter van defensie zei gister tegen De Volkskrant iets anders dan de persconferentie van de minister.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:19:06 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43644980
ik ken de situatie niet in de gevangenissen in irak destijds onder nederlands bevel. maar de technieken lijken best heel erg veel op de technieken van de engelsen en amerikanen.

ik vraag me dan af wat ze willen breken bij die mensen. ze hebben gevangenen die zich schuldig hebben gemaakt aan iets. wat willen ze dan nog meer horen?
pi_43645075
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik ken de situatie niet in de gevangenissen in irak destijds onder nederlands bevel. maar de technieken lijken best heel erg veel op de technieken van de engelsen en amerikanen.
Je bedoelt van de incidenten die naar buiten kwamen? Volgens mij zijn die toch wel wat heftiger.
Als je nu weer hoort wat er met dat gezin is gebeurd waarvan die militiar het nu heeft bekend, meisje van 14 verkracht en vermoord en hele huis met hele familie in de fik gestoken. Hoe kunnen mensen zo worden?

Daar komt mijn pacifisme vandaan. Noem me een lunatic, houd het vuur onder mijn voetzolen maar dit is de krankzinnigheid ten top.

En skibrillen en dergelijke kunnen het begin zijn van dit soort gekte, het begint ergens en de grenzen vervagen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:26:03 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43645182
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bedoelt van de incidenten die naar buiten kwamen? Volgens mij zijn die toch wel wat heftiger.
Als je nu weer hoort wat er met dat gezin is gebeurd waarvan die militiar het nu heeft bekend, meisje van 14 verkracht en vermoord en hele huis met hele familie in de fik gestoken. Hoe kunnen mensen zo worden?

Daar komt mijn pacifisme vandaan. Noem me een lunatic, houd het vuur onder mijn voetzolen maar dit is de krankzinnigheid ten top.

En skibrillen en dergelijke kunnen het begin zijn van dit soort gekte, het begint ergens en de grenzen vervagen.
ik ben sowieso geen voorstander van oorlog als uiterst discussiepunt.

ik vind iemand die zich de 'warpresident' noemt heel erg eng. zeker als je over flinke warcapaciteit beschikt.
pi_43645700
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar de SouthPark agentjes die roepen dat er niks aan de hand is, de van Baalentjes die roepen dat het een groot links complot is, de mensen die erbij smullen, de mensen die er kritiek op hebben en allerlei andere informatie vliegen me om de oren, en weet nu niet meer wat wat is.

Ik heb NRC.nl een beetje bijgehouden, en voor zover ik kan aannemen, is deze pagina 18.44 bijgewerkt, na jouw ANP van 15.15 dus, en ik kan ervan uitgaan dat NRC dat gelezen heeft.

Echter, nu heb ik dus dit bericht;
http://www.nrc.nl/binnenl(...)st_martelde_Irakezen
Maar, zoals ik het nu moet lezen, gaat dat bericht over een artikel in de Volkskrant, en klopt dat dus blijkbaar niet volledig, als ik dit artikel erbij neem;
http://www.nrc.nl/binnenl(...)een_strafbare_feiten

Nu komt er dus een onderzoek, naar wat er precies gebeurd is.
Verder neemt dit, uit de tweede link;
[..]

bijna alle munitie van 'het is een politiek smerig spel' welhaast weg.

Begrijp ik het nu een beetje, of zit ik er eigenlijk heel erg ver naast?
Ben je achterlijk ofzo? Denk je dat het niet mee speelt in de achterhoofden van kiezers? Mensen slikken ook alles wat oppositiepartijen zeggen. Ik hoor ook alweer mensen in dit topic 'doofpot' roepen, alleen maar omdat de heilige Wouter Bos dit heeft gezegd.

Bij niemand gaat er een belletje rinkelen met: 'Hee, wat toevallig? Een paar dagen voor de verkiezingen komt er opeens een schokkend bericht naar buiten dat afbreuk doet aan dit kabine'

Ik begrijp nu ook waarom een vroegtijdig van school gestapte worstenmaker kan rekenen op meer dan 30 zetels.

Bovendien, wie herinnert zich de brute ondervraging van een 11-jarig jongetje nog? Hier in Nederland. Jongen met zusje in park. Zusje wordt verkracht door een of andere zieke vent. Jongetje houdt zich dood en blijft roerloos liggen. Als later de politie het getraumatiseerde jongetje ondervraagt springt een politieagent zelfs boven op hem en ondervragen ze hem met geweld.

Weet iemand de afloop?
Niks tegen de politieagent. Uiteindelijk vond men het allemaal wel oké.

En nu? Bij ondervraging van vijandelijke soldaten worden er opeens wel problemen gemaakt? Gatverdamme! Domme, domme mensen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:47:47 #171
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43645858
Nee, bij mij gaat er geen belletje rinkelen nee.

Of de desbetreffende diensten moeten, als ik jouw redenatie een beetje volg schijnt dit anti-rechts te zijn, ook 'links' zijn.

Of zouden de linkse partijen deze scoop hebben bewaard, en niet verteld aan andere partijen?

Daarnaast heb ik me ook zeer geërgeerd aan het gedrag van die politieagent, die nota bene verdedigd werd door zijn eigen politiebond onder het argument van 'we doen ook goed werk'.
pi_43646050
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:16 schreef Toad het volgende:
Het is goed dat er een onderzoek komt. Want of het nou wel of geen mishandeling is, de volgende zaken zijn in ieder geval fout gegaan:

- Het OM diende te worden geinformeerd over het onderzoek van de marechaussee.

- De voorlichter van defensie zei gister tegen De Volkskrant iets anders dan de persconferentie van de minister.
Met de minuut veranderen de 'feiten':

OM: Geen reden tot strafrechtelijk onderzoek naar verhoren
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft in 2003 van de marechaussee informatie overgedragen gekregen over de omstreden verhoren door Nederlandse militairen in Irak. Dat heeft een woordvoerder van het OM vrijdagavond gezegd. Lees verder >>>

pi_43646120
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:47 schreef Yildiz het volgende:
Nee, bij mij gaat er geen belletje rinkelen nee.

Of de desbetreffende diensten moeten, als ik jouw redenatie een beetje volg schijnt dit anti-rechts te zijn, ook 'links' zijn.

Of zouden de linkse partijen deze scoop hebben bewaard, en niet verteld aan andere partijen?
Je trekt het nu in het belachelijke maar ga eens bij jezelf te rade. Geloof je serieus dat dit toeval is? Ik geloof wel dat er dingen uitgelekt worden op bepaalde momenten. Dat van die stemmachines die afgeluisterd konden worden wist ik ook al drie dagen van tevoren. Er hoeft maar één iemand te lekken aan bepaalde personen en je kunt zoiets plannen. Of denk je dat de campagneteams er alleen voor de vorm zijn?
pi_43646123
En nu moet ik weer denken aan de ambtenaren bij Justitie:

Kabinet gelast onderzoek ontsporingen Irak
Minister Kamp van Defensie betwijfelt of hij volledig en juist is geïnformeerd door zijn eigen organisatie over de ‘hardhandige verhoren’ van vijftien Iraakse gevangenen in 2003. Kamp maakte vrijdag na de ministerraad bekend dat het kabinet een onafhankelijke commissie instelt die de martelingen onderzoekt. Lees verder >>>

En bij Nederland Kiest was net een stukje uit een interview. Daarin vertelde een commandant van de MIVD dat er met zijn informatie in Den Haag zaken worden veranderd zodat het verkoopbaar is aan de Tweede Kamer.
pi_43646184
Ik vind het ook wel bijzonder verdacht dat dit nu zo vlak voor de verkiezingen naar buiten komt, zeker omdat het 3 jaar lang niet naar buiten gekomen is. 156 weken lang is het niet naar buiten gekomen en ineens in deze week komt het naar buiten. Raar raar raar, en de politiek commentatoren zijn dat met mij eens. Ook kan dit zorgen voor schade aan de partijen die op dat moment deel uit maakten van de regering, en daar zijn dus de tegenstanders bij gebaat. Dat maakt het wel erg politiek om het nu naar buiten te brengen en daar mee dus nog meer verdacht.
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:58:57 #176
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43646267
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je trekt het nu in het belachelijke maar ga eens bij jezelf te rade. Geloof je serieus dat dit toeval is?
Ik hou liever de mogelijkheden open, en vraag me af hoe instanties, die volgens mij niets te maken hebben met politieke partijen, maar met de regering als geheel, deze informatielek 'kunnen timen'. Mocht dat het geval zijn, dan kan men wel de schuld bij de ontvanger, de Volkskrant, de linkse partijen of wat dan ook leggen, maar dan lijkt mij juist dat de schuld bij de lekker gelegd moet worden.
quote:
Ik geloof wel dat er dingen uitgelekt worden op bepaalde momenten. Dat van die stemmachines die afgeluisterd konden worden wist ik ook al drie dagen van tevoren.
Het was al 20 jaar bekend. Maar zoals FOX news ook weet, zonder beelden geen nieuws. Je kunt leuk op een papiertje verklaren dat het af te luisteren is, maar dat boeit maar vrij weinig mensen. Pas als ze het echt zien gebeuren, en iemand met een TomTom en een antenne ziet dat er op CDA wordt gestemd, pas dan realiseerd men het zich, en gaat er wat gebeuren.
Triest, maar zo zie ik het een beetje, zonder beelden weinig tot geen nieuws. En eerlijk gezegd was dat van die stemmachines zonder beelden vrij 'boring' voor de meesten, gok ik.
quote:
Er hoeft maar één iemand te lekken aan bepaalde personen en je kunt zoiets plannen. Of denk je dat de campagneteams er alleen voor de vorm zijn?
Nee, dat zeker niet.
pi_43646307
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het ook wel bijzonder verdacht dat dit nu zo vlak voor de verkiezingen naar buiten komt, zeker omdat het 3 jaar lang niet naar buiten gekomen is. 156 weken lang is het niet naar buiten gekomen en ineens in deze week komt het naar buiten. Raar raar raar, en de politiek commentatoren zijn dat met mij eens. Ook kan dit zorgen voor schade aan de partijen die op dat moment deel uit maakten van de regering, en daar zijn dus de tegenstanders bij gebaat. Dat maakt het wel erg politiek om het nu naar buiten te brengen en daar mee dus nog meer verdacht.
Inderdaad. Mensen die dit slikken als zoete koek en denken dat de reacties van de oppositie 'genuine' zijn, moeten echt even de waarheid onder ogen zien.
pi_43646347
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou liever de mogelijkheden open, en vraag me af hoe instanties, die volgens mij niets te maken hebben met politieke partijen, maar met de regering als geheel, deze informatielek 'kunnen timen'. Mocht dat het geval zijn, dan kan men wel de schuld bij de ontvanger, de Volkskrant, de linkse partijen of wat dan ook leggen, maar dan lijkt mij juist dat de schuld bij de lekker gelegd moet worden.
De lekker doet dit dan natuurlijk op aangeven van de oppositie. Zeg nou zelf, tienduizend euro voor een klein lekje waar je zelf geen schade aan ondervindt. Top deal.
quote:
Het was al 20 jaar bekend. Maar zoals FOX news ook weet, zonder beelden geen nieuws. Je kunt leuk op een papiertje verklaren dat het af te luisteren is, maar dat boeit maar vrij weinig mensen. Pas als ze het echt zien gebeuren, en iemand met een TomTom en een antenne ziet dat er op CDA wordt gestemd, pas dan realiseerd men het zich, en gaat er wat gebeuren.
Triest, maar zo zie ik het een beetje, zonder beelden weinig tot geen nieuws. En eerlijk gezegd was dat van die stemmachines zonder beelden vrij 'boring' voor de meesten, gok ik.
Wat ik bedoelde met dit punt is: Als ik als 18-jarig broekje dit met 100% zekerheid weet, plus wat er op dit moment gedaan wordt door de partijen, waarom zouden partijen dan niet dit soort dingen kunnen lekken.
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 23:12:09 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43646418
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

het begint ergens en de grenzen vervagen.
dat is nu precies waar (bij mij iig) de schoen wringt

op zich kan ik me om wat hier gebeurt is niet heel erg druk maken behalve het feit dat hier blijkbaar de door Nederland verstrekte geweldsinstructie genegeert wordt, dat kan natuurlijk niet want als die regels schijnbaar overtreden mogen worden dan wordt het voor de rest toch wat onduidelijker wat nu wel of niet mag
  zaterdag 18 november 2006 @ 00:24:09 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43646790
ja en ook voor de huidige en toekomstige missies. ik denk dat er best wel wat twisted soldaten uit afganistan terugkomen.
pi_43651916
maar het om is nu weer wel ingelicht.
Beetje raaar gebeuren allemaal
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:55:53 #182
21467 franske19
Hit the deck!
pi_43652655
Gezeur op niets, typische verkiezingsretoriek en slinkse spelletjes. PvdA heeft z'n poppetjes overal, is het niet in de publieke omroep met dat misselijkmakende Zembla dan is het wel de Azijnbode die met een volstrekt uit z'n verband gerukt verhaal aan komt zetten om kiezers proberen te beinvloeden.
pi_43656430
Altijd leuk die mensen die overal complottheorieen in zien. Media gecontroleerd door 'links', lekkende mollen van PvdA bij defensie, Bush die zn eigen torens laat omkieperen, neppe maanlandingen, een levende Elvis. En natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_43710523
Ach gut, de politieke correcte hypcrietjes van Nederland hebben weer wat te zeuren...
pi_43714050
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Ach gut, de politieke correcte hypcrietjes van Nederland hebben weer wat te zeuren...
Het is eerder andersom. Dat gezeur over de Volkskrant.

De betreffende journalist is iemand die nou niet bepaald links is dus dat is een broodje aap verhaal.
pi_43714152
Maar gelukkig hebben onze jongens zich dit keer wel goed gedragen in het uitgaansleven aldaar. Of waren er geen mariniers bij?
pi_43714197
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:55 schreef Jan237 het volgende:
Maar gelukkig hebben onze jongens zich dit keer wel goed gedragen in het uitgaansleven aldaar. Of waren er geen mariniers bij?
Jawel, maar er was geen uitgaansleven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43714415
Ik vond het "interview" van Buitenhof met generaal Berlijn meer lijken op een marteling dan hetgeen "onze jongens" in Afganistan doen. En ook een marteling voor de niet extreem linkse kijker.
Moeten al onze soldaten dan welzijnswerkers worden en administrateurs?
Voor het afvuren van elke kogel toestmming per FAX aanvragen en na het afvuren een admistratie bijhouden en elk gesprek notuleren?

Ik heb mij weer mateloos geergerd aan deze linkse propaganda die nota bene met overheids geld wordt gefinancieerd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_43715096
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:05 schreef Oud_student het volgende:
Ik vond het "interview" van Buitenhof met generaal Berlijn meer lijken op een marteling dan hetgeen "onze jongens" in Afganistan doen. En ook een marteling voor de niet extreem linkse kijker.
Moeten al onze soldaten dan welzijnswerkers worden en administrateurs?
Voor het afvuren van elke kogel toestmming per FAX aanvragen en na het afvuren een admistratie bijhouden en elk gesprek notuleren?

Ik heb mij weer mateloos geergerd aan deze linkse propaganda die nota bene met overheids geld wordt gefinancieerd.
en doen we dat (zie sebrenicia) is het weer niet goed.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 18 juni 2007 @ 16:42:15 #190
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_50582250
quote:
Volkskrant betreurt term 'martelingen'

AMSTERDAM - De Volkskrant betreurt achteraf het gebruik van het woord 'martelingen'. De krant had het woord beter niet kunnen gebruiken.
Defenselink

Dat zegt hoofdredacteur Pieter Broertjes maandag in een eerste reactie op de onderzoeksrapporten van de commissie-Van den Berg over de verhoren van gedetineerden in Irak.

Al eerder had de hoofdredacteur het gebruik van het woord 'martelen' gerelativeerd.

"Een erkend volkenrechtdeskundige heeft ons destijds gezegd dat dit een adequate typering is voor wat zich tijdens enkele verhoren in Irak eind 2003 heeft afgespeeld. De beide commissies stellen nu vast dat van martelingen geen sprake is geweest. Dat erken ik", aldus Broertjes in zijn reactie.

Methode

De hoofdredacteur betreurt de publicaties van november 2006 niet. Volgens hem zijn deze niet voor niets geweest. "Daarmee is de methode van verhoren van onze militairen in Irak op de kaart gezet. Dat is de taak van de krant."

Communicatie

Of er geen sprake is van een 'doofpotcultuur' bij Defensie valt nog te bezien, zo merkt Broertjes op. "In de militaire organisatie is onhandige en gebrekkige communicatie geconstateerd. Bepaalde informatie is niet tijdig doorgespeeld naar het hogere politieke niveau."

Wapenstok

Over het gebruik van de elektrische wapenstok vindt Broertjes de bevindingen vaag. "In ieder geval is duidelijk dat de omstandigheden waaronder bepaalde verhoren zijn uitgevoerd niet in de haak waren", zegt hij.
Wat we eigenlijk allang wisten...
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  maandag 18 juni 2007 @ 18:51:38 #191
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50586277
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:42 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Wat we eigenlijk allang wisten...
waar is sch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')