Wouter Bos ziet ook wel in dat de HRA voor veel middeninkomens erg belangrijk is.quote:Bos lanceert zeven eisen voor kabinetsdeelname
DEN HAAG - PvdA-leider Wouter Bos heeft donderdag tijdens een felle anti-CDA-toespraak harde eisen gesteld voor zijn deelname aan een kabinet na de verkiezingen. In een regeerakkoord moeten zeven sociale punten terugkomen, anders doet de PvdA niet mee, zei hij. De PvdA-plannen om de hypotheekrente aan te pakken ontbreken in dat rijtje.
Bos noemde wel de aanpak van armoede, probleemwijken, meer werk voor iedereen, ‘zero tolerance’ voor fraude, intimidatie en asociaal gedrag, betere zorg in verpleeghuizen en een generaal pardon voor asielzoekers die nog onder de oude wet vielen.
Volgens partijvoorzitter Michiel van Hulten is de hypotheekrente wel een belangrijk punt in het verkiezingsprogramma, waarmee de partij de plannen voor een socialer Nederland wil betalen.
De PvdA-leider haalde in een stampvolle theaterzaal in Maastricht wederom fel uit naar het ‘Quote 500-kabinet’ geleid door Balkenende, die zich niet schaamt voor de toename van voedselbanken en armoede in Nederland. Hij waarschuwde ook dat een grote PvdA nodig is om te voorkomen dat er straks een kabinet Balkenende-Verdonk zit. ‘Ja daar schrikt u van.’
Vandaar dat er ook alleen voor een beperking voor het hoogste belastingtarief wordt gepleit.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:38 schreef Solid_Snake het volgende:
Uit De Volkskrant:
[..]
Wouter Bos ziet ook wel in dat de HRA voor veel middeninkomens erg belangrijk is.
quote:Op donderdag 16 november 2006 21:51 schreef RedFever007 het volgende:
Zolang er geen links kabinet komt vind ik het prima
Bronquote:Bos lanceert zeven eisen voor kabinetsdeelname
DEN HAAG - PvdA-leider Wouter Bos heeft donderdag tijdens een felle anti-CDA-toespraak harde eisen gesteld voor zijn deelname aan een kabinet na de verkiezingen. In een regeerakkoord moeten zeven sociale punten terugkomen, anders doet de PvdA niet mee, zei hij.
De PvdA plannen om de hypotheekrente voor rijke nieuwe kopers af te toppen en rijke ouderen te laten meebetalen aan de AOW ontbreken in dat rijtje. Bos noemde wel de aanpak van armoede, probleemwijken, meer werk voor iedereen, 'zero tolerance' voor fraude, intimidatie en asociaal gedrag, betere zorg in verpleeghuizen en een generaal pardon voor asielzoekers die nog onder de oude wet vielen.
Volgens partijvoorzitter Michiel van Hulten is de hypotheekrente wel een belangrijk punt in het verkiezingsprogramma, waarmee de partij de plannen voor een socialer Nederland wil betalen.
'Quote 500-kabinet'
De PvdA-leider haalde in een stampvolle theaterzaal in Maastricht wederom fel uit naar het 'Quote 500-kabinet' geleid door Balkenende, die zich niet schaamt voor de toename van voedselbanken en armoede in Nederland. Hij waarschuwde ook dat een grote PvdA nodig is om te voorkomen dat er straks een kabinet Balkenende-Verdonk zit. "Ja daar schrikt u van."
CDA-leider Jan Peter Balkenende omschreef in een reactie Bos als "onnavolgbaar''. "Woensdag noemde hij de afstand met het CDA nog groter dan ooit. Nu blijken de belangrijkste geschilpunten met ons, de hypotheekrenteaftrek en de AOW-heffing voor ouderen, geen breekpunten. Tegelijk blijft Bos lonken naar een linkse coalitie.
Ja, maar dat schijnt hij niet te willen snappen. Hij denkt volgens mij dat hij nog steeds de man van politiek Den Haag isquote:Op donderdag 16 november 2006 22:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gaat echt nergens over nee. Hij mag blij zijn wanneer hij uberhaupt mee mag regeren.
Laat hem maar lekker 2 ton bij shell verdienenquote:Op donderdag 16 november 2006 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat schijnt hij niet te willen snappen. Hij denkt volgens mij dat hij nog steeds de man van politiek Den Haag is![]()
Zo is hetquote:Op donderdag 16 november 2006 22:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Erm, als de CDA groter is dan de PvdA heeft de PvdA helemaal niets te eisen hoor.
Je begrijpt nog minder van politiek dan van voetbal zie ik.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Erm, als de CDA groter is dan de PvdA heeft de PvdA helemaal niets te eisen hoor.
Als CDA groter is en samen met de VVD + evt. een andere partij kan regeren dan heeft de PVDA niks in te brengenquote:Op donderdag 16 november 2006 22:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je begrijpt nog minder van politiek dan van voetbal zie ik.
Ik wil het je wel uitleggen hoor.
Dat is precies de situatie die ik schetste dus: CDA en PvdA als enige reëele coalitiemogelijkheid.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:46 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als CDA groter is en samen met de VVD + evt. een andere partij kan regeren dan heeft de PVDA niks in te brengen
Alleen in het geval dat niks wordt en CDA - PVDA iets moet worden kunnen ze iets eisen
Probleem is dat de kans dat een kabinet CDA/VVD/derde partij gaat lukken, niet echt groot is. Het enige alternatief is CDA/PvdA en daarvoor heeft het CDA de PvdA net zo goed voor nodig. Een eenzijdig verhaal gaat het dan niet worden in de formatiebesprekingen. Bovendien heeft Bos al bewezen dat hij bereid is in de oppositie te gaan als hij in de formatie zijn zin niet krijgt.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:46 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als CDA groter is en samen met de VVD + evt. een andere partij kan regeren dan heeft de PVDA niks in te brengen
Alleen in het geval dat niks wordt en CDA - PVDA iets moet worden kunnen ze iets eisen
Dan wordt het dus een minderheidskabinet CDA-VVDquote:Op donderdag 16 november 2006 22:57 schreef Argento het volgende:
[..]
Bovendien heeft Bos al bewezen dat hij bereid is in de oppositie te gaan als hij in de formatie zijn zin niet krijgt.
Afgaande op de peilingen van vandaag niet, maar laten we niet vergeten dat de verkiezingen pas over een week zijn. Vooral in die laatste week kan het nog gaan spoken. Ik zeg: VVD en CDA gaan gewoon met een meerderheid lopen met zijn 2en.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:57 schreef Argento het volgende:
[..]
Probleem is dat de kans dat een kabinet CDA/VVD/derde partij gaat lukken, niet echt groot is.
Dat lijkt me dan wel de laatste strohalm. Zon kabinet heeft een fijne Kamer tegenover zich.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:59 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dan wordt het dus een minderheidskabinet CDA-VVD
Daar wordt je ook niet echt blij van.....quote:Op donderdag 16 november 2006 23:01 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel de laatste strohalm. Zon kabinet heeft een fijne Kamer tegenover zich.
Ruilen tegen het aanpakken van de HRA?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:02 schreef Jurgen21 het volgende:
Balkenende was zeer duidelijk: als het CDA de grootste partij wordt komt er geen generaal pardon
Ik kan Bos ook niet meer volgen. Aan de peilingen te zien ben ik niet de enige. De zetels verdwijnen als sneeuw voor de zon en Bos die blijft rond tollen.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:24 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Wat is die Balkenende toch een ziekelijk menneke. Hij kan Bos niet meer volgen en presenteert hem weer als een draaikont.
Ik kan Bos prima volgen. Balkenende's praatjes beginnen wel heel erg eentonig te worden.![]()
Hoezo tollen?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik kan Bos ook niet meer volgen. Aan de peilingen te zien ben ik niet de enige. De zetels verdwijnen als sneeuw voor de zon en Bos die blijft rond tollen.
Het tollen gaat meer om welke richting Bos nou op wil. De ene coalitie heeft hij nog niet uitgesproken als voorkeur of de volgende staat alweer op stappel of de voorgaande blijkt een grapje te zijn.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:40 schreef Genverbrander het volgende:
Hoezo tollen?
Hij heeft nooit gezegd dat de hypotheekrenteaftrek en de AOW een breekpunt was. Hypotheekrenteafrek is een breekpunt van het CDA, niet van de PvdA. En AOW is ook geen breekpunt voor PvdA.
Je kunt ook punten heel belangrijk vinden zonder dat het een breekpunt is.
De rechtse zuurpruimen draaien de hele tijd dezelfde plaat af: Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait Bos draait
en dit is zo onderhand compleet ongeloofwaardig aan het worden.
Zwaar overdreven, het slaat werkelijk nergens op. De PvdA is juist de hele campagne bij het eigen verhaal gebleven. Bos zegt de hele tijd niets anders dan dat hij met iedere partij wil regeren die het land socialer maakt. Da's toch duidelijk?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het tollen gaat meer om welke richting Bos nou op wil. De ene coalitie heeft hij nog niet uitgesproken als voorkeur of de volgende staat alweer op stappel of de voorgaande blijkt een grapje te zijn.
Het ziet er naar uit dat de Nederlandse bevolking een regering van CDA - (VVD / SP) wil, andere coalities zijn niet levensvatbaar met de huidige standen.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het tollen gaat meer om welke richting Bos nou op wil. De ene coalitie heeft hij nog niet uitgesproken als voorkeur of de volgende staat alweer op stappel of de voorgaande blijkt een grapje te zijn.
De enige die ongeloofwaardig is, is Wouter Bos. Dat moet ook de enorme winst van de SP verklaren want waar komen die stemmers anders vandaan.
Bos maakt toch echt een karikatuur van zichzelf. Hooghartig van de toren blazen alsof het een gelopen race was. Of zijn de dalende peilingen van de PvdA ook de schuld van het kabinet?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:47 schreef Genverbrander het volgende:
Zwaar overdreven, het slaat werkelijk nergens op. De PvdA is juist de hele campagne bij het eigen verhaal gebleven. Bos zegt de hele tijd niets anders dan dat hij met iedere partij wil regeren die het land socialer maakt. Da's toch duidelijk?
Degenen die al maandenlang een karikatuur van Bos proberen te maken maken intussen een karikatuur van zichzelf.![]()
Bos maakte van de bejaardenbelasting en het beperken van de HRA zélf een groot punt.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:24 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Wat is die Balkenende toch een ziekelijk menneke. Hij kan Bos niet meer volgen en presenteert hem weer als een draaikont.
Ik kan Bos prima volgen. Balkenende's praatjes beginnen wel heel erg eentonig te worden.![]()
Hij heeft er helemaal gelijk in dat ze hem proberen kapot te maken. De campagne van VVD en CDA is op de persoon, die van de PvdA op de inhoud. Bos moet er alleen niet over zeuren en het artikel was ook niet verstandig, maar hij heeft wel gelijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bos maakt toch echt een karikatuur van zichzelf. Hooghartig van de toren blazen alsof het een gelopen race was. Of zijn de dalende peilingen van de PvdA ook de schuld van het kabinet?
Ze proberen me kapot te maken.
Nooit een breekpunt, er is dus geen gedraai.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Bos maakte van de bejaardenbelasting en het beperken van de HRA zélf een groot punt.
De helft van je tijd besteden aan de AOW en HRA maar er achteraf geen breekpunt van maken. Logisch.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:30 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Nooit een breekpunt, er is dus geen gedraai.
Zie 2003quote:Op donderdag 16 november 2006 22:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je begrijpt nog minder van politiek dan van voetbal zie ik.
Ik wil het je wel uitleggen hoor.
als er een minderheidskabinet komt izie k een minderheidskabinet van PvdA/SP en Groen Links waarschijnlijker omdat ze volgens de peilingen meer zetels gaan halen dan cda/vvd.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:59 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dan wordt het dus een minderheidskabinet CDA-VVD
Ze proberen me kapot te maken heeft anders weinig met inhoud te maken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:29 schreef Genverbrander het volgende:
Hij heeft er helemaal gelijk in dat ze hem proberen kapot te maken. De campagne van VVD en CDA is op de persoon, die van de PvdA op de inhoud. Bos moet er alleen niet over zeuren en het artikel was ook niet verstandig, maar hij heeft wel gelijk.
Balkenende wees niks echt af, hij is echt een ster in lastige vragen ontwijkenquote:Op donderdag 16 november 2006 22:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Balkenende wijst het generaal pardon af.
Het kapot maken ook natuurlijkquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze proberen me kapot te maken heeft anders weinig met inhoud te maken.
Dus de Stalinisten vallen voor Bos ook af?quote:'zero tolerance' voor fraude
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |