abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43617857
Uiteraard is de BBC er weer als eerste bij: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6156106.stm
quote:
Economist Friedman dies aged 94

Nobel prize-winning US economist Milton Friedman has died at the age of 94.

His death was confirmed by the Friedman family, and by the Cato Institute, a Washington-based think tank.

Mr Friedman, who coined the phrase "there's no such thing as a free lunch", was awarded the Nobel Prize for economics in 1976.

Known as the high priest of monetarism, his ideas gained popularity in the 1980s when they influenced the policies of Margaret Thatcher and Ronald Reagan.

The leaders were won over by Mr Friedman's idea that the supply of money was the key factor in determining economic growth and the rate of inflation.

Throughout his more than 30 years as Professor of Economics at Chicago University, Mr Friedman was a champion of the free market.

He was also viewed as an accomplished and fluent speaker who, it was said, had never lost an argument.
Dat laatste heb ik met dhr. Friedman gemeen. Gefeliciteerd met het bereiken van die mooie leeftijd en RIP voor de nabestaanden.
pi_43618297
Slecht nieuws. We zijn one of the good guys verloren. RIP.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 16 november 2006 @ 19:36:17 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43618522
Kan iemand dat vreselijke anglicisme uit de TT even verwijderen?

Economist. Pfrrt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 16 november 2006 @ 19:57:02 #4
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43619252
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:30 schreef Lyrebird het volgende:
Slecht nieuws. We zijn one of the good guys verloren. RIP.
Inderdaad. Maar zijn ideeën zullen voortleven!
  donderdag 16 november 2006 @ 20:01:50 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43619432
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:17 schreef buachaille het volgende:
Uiteraard is de BBC er weer als eerste bij: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6156106.stm
[..]

Dat laatste heb ik met dhr. Friedman gemeen. Gefeliciteerd met het bereiken van die mooie leeftijd en RIP voor de nabestaanden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43620222
RIP, 1 van mijn grote helden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 16 november 2006 @ 21:39:33 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43622526
94 is inderdaad een mooie leeftijd, dat kunnen er niet veel zeggen. Maar laten we Friedman vooral bedanken voor die prachtige stapel economische werken die hij heeft achtergelaten.
pi_43623509
Ik dacht dat'ie al lang dood was.

Zijn dood is trouwens wel weer een sterk voorbeeld van marktfalen; hij had meer vraag naar leven dan dat er aanbod was.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2006 22:44:34 ]
  donderdag 16 november 2006 @ 22:59:44 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43624096
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:42 schreef knowall het volgende:
Ik dacht dat'ie al lang dood was.

Zijn dood is trouwens wel weer een sterk voorbeeld van marktfalen; hij had meer vraag naar leven dan dat er aanbod was.
Jouw IQ is trouwens een vorm van overheidsfalen. Iedereen wilde hetzelfde hebben en je bent niet meer dan gemiddeld toebedeeld.

Matig zeg.
  donderdag 16 november 2006 @ 23:03:36 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43624238
Oi, EW, sinds wanneer is 'economist' een nederlands woord? Is 'n economist zoiets als een bloemist?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43624499
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Jouw IQ is trouwens een vorm van overheidsfalen. Iedereen wilde hetzelfde hebben en je bent niet meer dan gemiddeld toebedeeld.

Matig zeg.
Huillie.
pi_43624507
Zucht, economie, de enige wetenschap waarin 30 jaar oude denkbeelden van een bejaarde guru nog steeds toonaangevend zijn ;-)
pi_43624577
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:10 schreef Freeridert het volgende:
Zucht, economie, de enige wetenschap waarin 30 jaar oude denkbeelden van een bejaarde guru nog steeds toonaangevend zijn ;-)
Newton stamt al uit 1600 hoor. En laten we Archimedes niet vergeten, 200 voor Christus. En voor wat betreft wiskunde wordt het er al niet veel beter op.
pi_43624658
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Newton stamt al uit 1600 hoor. En laten we Archimedes niet vergeten, 200 voor Christus. En voor wat betreft wiskunde wordt het er al niet veel beter op.
Valt me van je tegen dat je Adam Smith niet noemt.
  donderdag 16 november 2006 @ 23:19:33 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43624804
Wat me regelmatig bevreemdt is dat mensen die veel waarde hechten aan sociologische studies er juist steeds op wijzen dat economie geen exacte wetenschap is.
  donderdag 16 november 2006 @ 23:33:47 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43625189
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat me regelmatig bevreemdt is dat mensen die veel waarde hechten aan sociologische studies er juist steeds op wijzen dat economie geen exacte wetenschap is.
eh, de sociologen zijn nog steeds pissig op de economen dat ze door de invloed van de economen geen kwalitatieve dieptestudies meer mogen maken in de rosse buurten.
  donderdag 16 november 2006 @ 23:37:26 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43625270
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:33 schreef gronk het volgende:

[..]

eh, de sociologen zijn nog steeds pissig op de economen dat ze door de invloed van de economen geen kwalitatieve dieptestudies meer mogen maken in de rosse buurten.
Waar heb jij het over?
  donderdag 16 november 2006 @ 23:51:17 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43625569
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?

In vroeger tijden had je grofweg twee stromingen onder sociologen: de kwalitatieven en de kwantitieven. De eerste schreven fantastische verhalen over hoe de maatschappij in elkaar stak, aan de hand van literatuuronderzoek, eigen observaties, buurtinterviews en meer van dat soort dingen. Helaas waren dat soort studies nogal eens gekleurd door de politieke waan van de dag.
De laatste categorie probeerde met behulp van statistiek, enquetes, cohortstudies en registraties hetzelfde te doen. Het idee was en is dat dat laatste 'wetenschappelijker' is, en dus betere, eenduidigere resultaten geeft, terwijl de eerste manier van werken te subjectief is door een te grote invloed van de persoonlijke mening van de onderzoeker.

De pest is natuurlijk dat je vaak kijkt naar allerlei samenhangende effecten ('verdienen turkse oudere mannen nou zo weinig omdat ze 'n lage sociaal-economische status hebben,of komt 't ergens anders door?'), die je maar heel moeilijk uitelkaar kan trekken. Dus die kwantitatieve aanpak heeft ook zo z'n grenzen. En da's ook wat de sociologen zeggen. Pure kinnesinne
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:03:35 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43625767
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:51 schreef gronk het volgende:
Die mag je in je zak steken.
quote:
In vroeger tijden had je grofweg twee stromingen onder sociologen: de kwalitatieven en de kwantitieven. De eerste schreven fantastische verhalen over hoe de maatschappij in elkaar stak, aan de hand van literatuuronderzoek, eigen observaties, buurtinterviews en meer van dat soort dingen. Helaas waren dat soort studies nogal eens gekleurd door de politieke waan van de dag.
De laatste categorie probeerde met behulp van statistiek, enquetes, cohortstudies en registraties hetzelfde te doen. Het idee was en is dat dat laatste 'wetenschappelijker' is, en dus betere, eenduidigere resultaten geeft, terwijl de eerste manier van werken te subjectief is door een te grote invloed van de persoonlijke mening van de onderzoeker.

De pest is natuurlijk dat je vaak kijkt naar allerlei samenhangende effecten ('verdienen turkse oudere mannen nou zo weinig omdat ze 'n lage sociaal-economische status hebben,of komt 't ergens anders door?'), die je maar heel moeilijk uitelkaar kan trekken. Dus die kwantitatieve aanpak heeft ook zo z'n grenzen. En da's ook wat de sociologen zeggen. Pure kinnesinne
Ik snap je punt echt niet. Er zijn nog steeds een hoop sociologen die juist de "kwantitatieve" aanpak kiezen. Je maakt bovendien niet duidelijk waarom het ene of het andere 'wetenschappelijker verantwoord' zou zijn.
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:13:07 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43626001
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Joh, laat maar zitten. Ik heb geen zin om een ellenlang verhaal in te gaan tikken als 't hoogstwaarschijnlijk toch niet begrepen wordt omdat de andere partij op een totaal andere golflenge zit, en ik eigenlijk al een half uur eerder in bed had willen liggen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:14:14 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43626031
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, laat maar zitten. Ik heb geen zin om een ellenlang verhaal in te gaan tikken als 't hoogstwaarschijnlijk toch niet begrepen wordt omdat de andere partij op een totaal andere golflenge zit, en ik eigenlijk al een half uur eerder in bed had willen liggen.
Jammer.
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:50:15 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43626786
RIP Milton. Grote jongen onder de economen met zn kritiek op Keynes.
quote:
De pest is natuurlijk dat je vaak kijkt naar allerlei samenhangende effecten
Vroeger hadden ze nog geen SPSS
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43626867
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:50 schreef Napalm het volgende:
Komt nog bij dat een econoom die goede kennis heeft van wiskunde en statistiek geen SPSS nodig heeft om zijn onderzoek heel precies uiteen te kunnen rafelen, al dan niet in samenwerking met een econometrist. Verder moet je natuurlijk geen conclusies gaan trekken die je niet kunt trekken, maar dat geldt voor zowel sociologen als economen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 02:20:15 #25
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  vrijdag 17 november 2006 @ 03:02:24 #26
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_43628095
Ik ben meer een aanhanger van John Keynes. Geld moet rollen, en de overheid mag daarbij een handje meehelpen. Aan marktwerking en zuinigheid gaan we allemaal ten onder. Friedman's ideeen hebben de ellende van Thatcher en Reagan teweeggebracht. Beide figuren zijn inmiddels geschiedenis. Friedman nu ook.
Drink ik.
  vrijdag 17 november 2006 @ 03:28:22 #27
93744 Finder_elf_towns
pi_43628198
We vergeten maar even dat de ideeën van Keynes volledig achterhaald zijn.
  vrijdag 17 november 2006 @ 03:35:44 #28
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_43628219
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 03:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
We vergeten maar even dat de ideeën van Keynes volledig achterhaald zijn.
Die van Friedman meer.
Drink ik.
  vrijdag 17 november 2006 @ 04:56:49 #29
93744 Finder_elf_towns
pi_43628379
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 03:35 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Die van Friedman meer.
Wat een onzin! Ga toch lekker je moeder pesten, joh.
pi_43628393
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 04:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat een onzin! Ga toch lekker je moeder pesten, joh.
ik vind het niet achterhaald en nu de zandbak in jij.

Waar heb je het over en vooral wat voegt het toe?
  vrijdag 17 november 2006 @ 05:17:13 #31
93744 Finder_elf_towns
pi_43628422
Het is onzin natuurlijk, maar een -gezichtje nodigt natuurlijk niet uit tot een echte discussie.
pi_43628425
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 05:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is onzin natuurlijk, maar een [afbeelding]-gezichtje nodigt natuurlijk niet uit tot een echte discussie.
excuus, ik had niet gelezen waarop jij reageerde,
Maar zo achterhaald zijn al zijn ideeen toch niet?!!
  vrijdag 17 november 2006 @ 08:36:19 #33
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43629192
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:50 schreef Napalm het volgende:
Als je een stevige colineariteit hebt tussen je doelvariabelen kun je SPSS gebruiken wat je wilt, maar dan kun je toch geen conclusies trekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 17-11-2006 08:42:34 ]
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:33:39 #34
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43633753
Een van de twee grootste economen van de afgelopen eeuw(*) heeft de wereld verlaten die hij naar zijn eigen beeld heeft getracht te hervormen, op economisch gebied althans, en wat hem deels gelukt is.

Als eerbetoon een foto van vader en zoon Friedman

(had deze foto al in andere topic gepost, maar die is gesloten)

(* = die andere was uiteraard F.A. Hayek)

Meer info:

Vrijspreker.nl
Wikipedia (nl)
Friedman Foundation

Nieuwsberichten:

Volkskrant
Elsevier
NOS Journaal
NRC Handelsblad
NU.nl

Engelstalig

Ludwig von Mises Instituut > Milton Friedman
Cato Instituut > Milton Friedman
David D. Friedman (zoon van) - website
David Friedman's weblog - weblog
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:23:10 #35
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_43641572
Friedman

Een van de weinige mensen die me echt aan het denken heeft gezet over de overheid, markt e.d.

Ook een fantastisch persoon om te zien op tv tijdens debatten enzo. Hoe mooi kalm hij altijd bleef en werkelijk waar nooit onder tafel werd geluld.

Mooi contrast met recente politieke debatten.
  zaterdag 18 november 2006 @ 00:24:31 #36
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43646794
De reden dat de dood van friedman mij toch enigszins raakte komt denk ik omdat de man mij op economisch gebied de ogen geopend heeft.
Tijdens mijn schooltijd had ik wel een bepaald beeld van wat economie zou moeten zijn, maar dan staat er zo'n biologies onbespoten voedsel vegeterende geitenwollensok voor de klas je dingen uit te leggen die totaal ingaan tegen het beeld wat ik van economie had: Meer overheidsbemoeienis, meer regels, gelijke verdeling van welvaart en meer van die bullshit.In die tijd viel ook de muur en storte de USSR uit een. Wij allemaal blij, maar gaat die achterlijke geitenwollensok vervolgens verkondigen dat het communisme wel had gewerkt als de hele wereld communisties was geweest. How low can you go?
Uit eindelijk las ik een boekje van Friedman waardoor ik het kapitalistische vuur weer terug kreeg dat ik als kind had. Toen besefte ik dat ik altijd al gelijk had, en die linkse rakkers met hun modelletjes van Keynes zaten gewoon fout.
Dus nogmaals, hulde aan Friedman!
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_43647215
Op Youtube staan veel filmpjes van/met Milton Friedman
pi_43661120
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:24 schreef Karzeuler het volgende:
De reden dat de dood van friedman mij toch enigszins raakte komt denk ik omdat de man mij op economisch gebied de ogen geopend heeft.
Tijdens mijn schooltijd had ik wel een bepaald beeld van wat economie zou moeten zijn, maar dan staat er zo'n biologies onbespoten voedsel vegeterende geitenwollensok voor de klas je dingen uit te leggen die totaal ingaan tegen het beeld wat ik van economie had: Meer overheidsbemoeienis, meer regels, gelijke verdeling van welvaart en meer van die bullshit.In die tijd viel ook de muur en storte de USSR uit een. Wij allemaal blij, maar gaat die achterlijke geitenwollensok vervolgens verkondigen dat het communisme wel had gewerkt als de hele wereld communisties was geweest. How low can you go?
Uit eindelijk las ik een boekje van Friedman waardoor ik het kapitalistische vuur weer terug kreeg dat ik als kind had. Toen besefte ik dat ik altijd al gelijk had, en die linkse rakkers met hun modelletjes van Keynes zaten gewoon fout.

Jou verhaal had het mijne kunnen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_43663177
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:24 schreef Karzeuler het volgende:
Precies.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_43677306
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mooie leeftijd, 94.

Interview ten tijde van enorm groeiende overheden
Waar is de worship smiley?

Wat een briljante geest. Geniaal, die man. RIP en dat zijn ideeen de linkse gekken en megalomane overheden mogen overleven.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43677399
quote:
You see, I think there's been one underlying basic fallacy in this whole set of Social Security and Welfare measures. And that is the fallacy -- this is at the bottom of it -- the fallacy that it is feasible and possible to do good with other people's money. Now, you see that fallacy -- that view -- has two flaws. If I want to do good with other people's money I'd first have to take it away from them. That means that the welfare state philosophy of doing good with other people's money, at its very bottom, is a philosophy of violence and coercion. It's against freedom, because I have to use force to get the money. In the second place, very few people spend other people's money as carefully as they spend their own. Let me take this down to the situation of New York City right now. About six or seven or eight years ago -- I've forgotten when it was -- John Kenneth Galbraith, in an article he wrote in The New York Times Magazine Section, said, there are no problems in New York City that would not be solved if the New York City budget were twice what it is now. Now, the New York City budget has since then something like tripled. And all the problems are worse. Why? Because the fact is, it's a confusion to identify the City with the people. The New York City's budget is higher, but that means that the people of New York have less to spend. It's only been transferred from people individually to the City. Now, who spends the money more carefully -- the City civil servants or people who are spending their own money? Now, of course, you may say to me, but when the City spends the money, it'll go for the good things, and so even half of it is wasted, it's better off. But that's nonsense. City civil servants and others are just like the rest of us. We're all of us interested in pursuing our own objectives. The label again on the bottle may be welfare or health or education. But you have to look at all of the places where it drops off en route to going there. There are lots of other things that can be accomplished under those titles, and the fact is that no more -- no larger a fraction of the money the City spends goes to good things.
OMG Zo waar, zo waar... en toch zitten we met enorme megalomane overheden opgescheept die jaar in jaar uit meer opslokken
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 19 november 2006 @ 03:56:11 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677450
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:57 schreef dvr het volgende:
Op Youtube staan veel filmpjes van/met Milton Friedman
Is dat zo? Dan ga ik binnenkort eens even op zoek
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43677640
Tjee, als economie een exacte wetenschap was dan kon je waarde hechten aan theoriëen zoals Friedman ze had. Jammer dat zo'n man z'n hele leven in een illusie gestoken heeft.
pi_43677704
Hij is een visionair, en hij heeft nog steeds groot gelijk. Zijn ideeen staan als een huis. De overheid is inefficient en dat is eigenlijk niet eens zo erg, want overheidsbemoeienis levert sowieso niets op.
-Mark Steyn
pi_43677724
quote:
Op zondag 19 november 2006 04:32 schreef gelly het volgende:
Tjee, als economie een exacte wetenschap was dan kon je waarde hechten aan theoriëen zoals Friedman ze had. Jammer dat zo'n man z'n hele leven in een illusie gestoken heeft.
Ja, doodzonde als de nalatenschap van zo'n briljante persoon na een lang en arbeidzaam leven van geen enkele waarde blijkt te zijn. Smith, Mill, Marx, Keynes en nu die Friedman weer.. stuk voor stuk lang vergeten en van geen enkele betekenis geweest. Het stemt je wel eens moedeloos.
pi_43682926
quote:
Wat bedoel je? Er is geen som voor nodig om door te hebben dat Friedman het bij het juiste eind had.
  zondag 19 november 2006 @ 14:01:35 #47
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43683278
quote:
Alle niet-exacte wetenschap is onzin ?

en dat voor iemand die andere "arrogante kwakballen" durft te noemen. Beetje pot verwijt de ketel..
quote:
Op zondag 19 november 2006 04:51 schreef dvr het volgende:
Ja, doodzonde als de nalatenschap van zo'n briljante persoon na een lang en arbeidzaam leven van geen enkele waarde blijkt te zijn. Smith, Mill, Marx, Keynes en nu die Friedman weer.. stuk voor stuk lang vergeten en van geen enkele betekenis geweest. Het stemt je wel eens moedeloos.
Wat is er mis met Smith, Mill en Friedman?

Overigens staat een hoop van Keynes ook nog als een huis. Dat moet je vergelijken met fundamenteel onderzoek; niet rechtstreeks toepasbaar maar wel de basis voor andere zaken..

[ Bericht 17% gewijzigd door Napalm op 19-11-2006 15:07:40 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43684716
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:01 schreef Napalm het volgende:

Wat is er mis met Smith, Mill en Friedman?
Helemaal niets, ze behoren tot de belangrijkste denkers uit de westerse geschiedenis en hun ideeën hebben talloze politieke beslissingen geinspireerd of beinvloed. Ik ergerde me aan het oneigenlijke argument van Gelly die aan de betekenis van Friedman wilde afdoen omdat economie geen wetenschap zou zijn. Hoe ziekelijk dogmatisch links moet je zijn om zo'n argument te gebruiken? Ik ben benieuwd wie Gelly's helden op het gebied van de maatschappijinrichting zijn, en of hun wetenschappelijke gehalte die test wél doorstaat.
pi_43696764
Mao, Stalin, Halsema, Reuzeluller...
-Mark Steyn
  maandag 20 november 2006 @ 22:51:58 #50
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43732222
Friedman is een hypocriete liegende basterd.
Reducing government, year right met hem als adviseur van Reagan werd de US government veeel groter.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')