quote:CDA en PvdA hebben donderdag in de opiniepeiling van Maurice de Hond allebei twee zetels verloren. Het CDA komt uit op 42, de PvdA op 33. SP en ChristenUnie profiteren daarvan. De SP gaat vergeleken met woensdag van 26 naar 28 zetels, de ChristenUnie van zes naar acht.
Bij de laatste verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de PvdA 42, de SP negen en de ChristenUnie drie.
De VVD kwam donderdag bij De Hond niet verder dan 21 zetels, twee minder dan woensdag en zeven minder dan bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2003. De Lijst Vijf Fortuyn (voorheen LPF) zou volgens De Hond haar acht zetels van 2003 kwijtraken. GroenLinks houdt zijn huidige acht zetels. D66 daalt van zes naar twee, de SGP blijft op twee steken.
De PVV van Geert Wilders zou goed zijn voor vijf zetels, EénNL van Marco Pastors voor twee en de Partij voor de Dieren zou met een zetel de Kamer binnenkomen.
bron: Trouw
Go fuck yourselfquote:Op donderdag 16 november 2006 18:27 schreef W_Smits het volgende:
Yesssssss ik ben namelijk aan het sparen voor mijn flatscreen tv ook moet ik nieuwe fubu broek hebben je weet toch anders die chickies niet boemboem dom tog? je weet
Stem SP!!!!
volgens mij is dat een teken dat mensen die halzachte compromissen meer dan beu zijn en nu eindelijk gewoon eens actie willen.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:38 schreef zoalshetis het volgende:
mensen stemmen steeds extremer. zet je toch aan het denken denk ik.
ja dat lijkt me een logische verklaring. ik doe er niet aan mee. liever de grijze muis als politiek.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens mij is dat een teken dat mensen die halzachte compromissen meer dan beu zijn en nu eindelijk gewoon eens actie willen.
Je hoeft toch niet overal mee eens te zijn.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:10 schreef Tikorev het volgende:
Zouden al die stemmers van de CU eigenlijk weten dat die partij tegen abortus, het homohuwelijk en euthanasie is?
De CU kan wel tegen meer zijn maar ze moeten wel heel erg groot worden willen ze deze zaken terug kunnen draaien.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:10 schreef Tikorev het volgende:
Zouden al die stemmers van de CU eigenlijk weten dat die partij tegen abortus, het homohuwelijk en euthanasie is?
Ik kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen principiële punten zijn om juist niet op een partij te stemmen.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:12 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet overal mee eens te zijn.
hier zit er een.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen principiële punten zijn om juist niet op een partij te stemmen.
Maar als een partij enkele totaal idiote standpunten in het programma heeft wordt dat toch anders.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:12 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet overal mee eens te zijn.
als ze dat niet weten, snappen ze niet waar de C voor staatquote:Op donderdag 16 november 2006 19:10 schreef Tikorev het volgende:
quote:Op donderdag 16 november 2006 19:14 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Maar als een partij enkele totaal idiote standpunten in het programma heeft wordt dat toch anders.
Dat zit er in..quote:Op donderdag 16 november 2006 19:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
of mensen zien het licht van het CU en nemen de nadelen voor lief.
(want laten we eerlijk zijn abortus en euthanasie krijgen ze toch nooit afgeschaft.)
quote:Op donderdag 16 november 2006 19:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
en toch stemmen ze nog SP... ik snap het ook niet
geestig maar standvastig programma door de jaren heen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |