en hier schematisch voorgesteld:quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:10 schreef Mr_Moon het volgende:
wasmachine update:
Vanmiddag de projectontwikkelaar samen met de aannemer over de vloer gehad en het volgende afgesproken:
de wasmachine zal in de wandkast geplaatst worden waar ook al de boiler hangt.
Om hiervoor plaats te maken zullen de leidingen van de boiler iets omgelegd moeten worden (van het midden van de kast naar de zijkant), er zal een aansluiting moeten komen voor de elektra en een extra kraantje (en uiteraard afvoer)
Mischien zal het kozijn aan de binnenkant ook iets moeten veranderen, maar dit zal aan de buitenzijde niet zichtbaar zijn.
hier zal hij dus komen:
[afbeelding]
quote:Op maandag 7 mei 2007 14:46 schreef Esraa het volgende:
Gaaf die boekenhoek!![]()
Is die onderste kast de Lack van Ikea?![]()
nee, de laptop staat daar, maar wordt eigenlijk overal gebruikt (op de bank, op de keukentafel enz...) en de iMac staat daar als "object" maar is momenteel niet actief in gebruik.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:22 schreef Syytön het volgende:
[..]
Zit je daar serieus achter de computer? Lijkt me niet erg comfortabel![]()
TV wordt, zoals vermeldt, nog opgehangen. Speakers passen inderdaad in deze kleur niet echt in het interieur, maar komen dan ook uit mijn oude appartement. (Jamo's, model weet ik zo niet, maar het geluidquote:Op maandag 7 mei 2007 16:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Het is totaal niet mijn stijl, maar wel erg mooi gedaan; het past allemaal goed bij elkaar! Zo'n bank lijkt me niet echt lekker zitten, ik heb liever een bank waarin je lekker wegzakt met van die grote kussensEn die speakers zou ik zwart verven; welke speakers zijn het eigenlijk?
Oh ja het is ook VEEL mooier om die tv tegen de muur te hangen, kabels in een wit gootje eronder en hoppa!
Plakplasticquote:Op maandag 7 mei 2007 17:02 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
TV wordt, zoals vermeldt, nog opgehangen. Speakers passen inderdaad in deze kleur niet echt in het interieur, maar komen dan ook uit mijn oude appartement. (Jamo's, model weet ik zo niet, maar het geluid)
De speakers verven lijkt mij niet zo'n geweldig idee, maar mischien een mooie kwaliteit plakplastic?
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
PlakplasticIk denk dat licht opschuren en daarna lakken juist heel mooi kan worden.
Yep, een ficus, gesnoeid om op een bonzai boompje te lijken. Een collega heeft er ook een die het geweldig doet, dus ik hoop dat deze het ook blijft doen. (Ik ben niet de persoon met de groene vingers in ons huishouden, maar ik heb volop vertrouwen in de vingers van mijn vriendin)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:15 schreef Tan het volgende:
Is dat boompje echt? Wij hebben er namelijk ook eentje. Na een half jaar ging hij echter uitvallen, ondanks goede verzorging en hij loopt iedere keer weer uit, maar na een tijdje valt het blad er toch weer af
Verder, ziet er allemaal heel mooi uit!
Het probleem is dat de machine (bijna) tegen de achterste muur aan moet komen, om in die kast te passen. De leidingen liggen nu in de weg en moeten dus verplaatst worden naar de zijkant.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef zwahiel het volgende:
Zeg Mr_Moon, kun je die leidingen niet gewoon laten liggen, voor de waterkraan neem je een prikkraan, die schroef je erop en daarna prikt ie zelf een gat in de leiding. Echt ideale dingen zijn 't.
En voor de afvoer zaag je gewoon een stuk eruit en verzet 'm zelf met koppelstukken. Dat is niet zo moeilijk. Of past het dan niet, want op die manier heb je namelijk ook meteen die lelijke leidingen weggewerkt achter de wasmachine
De ruimtes tussen de planken boven het kastje in de boekenhoek is inderdaad estetisch niet helemaal verantwoord,quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is prachtig zeg! En dat terras, dat kan heel gaaf worden!
Ik begrijp alleen niet waarom je in het boekenhoekje alles zo op elkaar 'gepropt' hebt. Waarom niet de planken wat verder van elkaar, en niet al die doosjes onder dat wandmeubeltje?
Het is veel strakker als je wat lucht en ruimte creëert (sprak Dude de Douvries).
En die boxen kunnen écht niet natuurlijk![]()
![]()
Ik denk dat ik ze (over een tijdje) wit of zwart verf, en dan mischien een geborsteld aluminium voorpaneel laten maken...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:31 schreef Cyan het volgende:
Heb je geen restje behang meer over van je huiskamerwand? Dan kan je misschien daarmee je boxen "behangen" (lees met spuitlijm vastplakken). Dan passen ze helemaal bij je wand en in je interieur!
Bestaan ze in het wit of zwart? Zo ja, dan zou ik ze proberen te ruilen op Marktplaats ofzo?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:36 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ze (over een tijdje) wit of zwart verf, en dan mischien een geborsteld aluminium voorpaneel laten maken...
kan natuurlijk ook een stel nieuwe kopen....
Neeheequote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:37 schreef Cyan het volgende:
[..]
Bestaan ze in het wit of zwart? Zo ja, dan zou ik ze proberen te ruilen op Marktplaats ofzo?
quote:schatje, vind je ook niet dat die boxen ontzettend vloeken bij onze inrichting?
mischien moesten we maar eens gaan kijken voor een paar nieuwe....![]()
Ik ben pro je boxen hoor. Ik heb ook van die kolossen staan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:21 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
De ruimtes tussen de planken boven het kastje in de boekenhoek is inderdaad estetisch niet helemaal verantwoord,
maar helaas, doordat we daar behangen hebben met de laatste restjes behang een noodzaak om wat foutjes te verbergen. Ik ga nog een plank extra er onderhangen om het wat evenwichtiger te maken.
m'n boxen, waarom is toch iedereen tegen mijn mooie boxen
![]()
Pssst, die dozen onder de kastjes horen daar niet, dat is een gedeelte van de schoenencollectie van mijn eigen Imelda Marcos.
Ik heb haar een kastje belooft in de inloopkast speciaal daarvoor, maar de collectie breidt sneller uit als ik kan klussen...
Ik zou er bijna een lage heg neerzetten ofzo.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:01 schreef Mr_Moon het volgende:
Volgende "grote" project: inrichting terras![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar mooie grote potten met planten, grote tafel met tuinstoelen en of course: barbeque!![]()
De hangmat is inmiddels besteld![]()
Gaat ook gebeuren, er komt binnenkort iemand om dat "probleempje" voor ons op te lossen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:31 schreef tjolder het volgende:
Mr_Moen het ware beter dat je de werken aan de leidingen voor boiler en wasmachine NIET zelf doet.
Stel je doet het zelf en achteraf als jullie eens weg zijn, is er een waterlek. Jullie hebben dan veel schade en de onderburen ook. Wie gaat dat betalen ???
Beter het werk laten doen door een erkende loodgieter met factuur en foto's voor en na.
quote:Op maandag 30 juli 2007 13:57 schreef AnneX het volgende:
kastje:
1e avond: grepen verwijderen; schoonmaken en ontvetten; licht schuren
volgende ochtend (?) gronden
2e avond : licht schuren (stof weg) en 1e lak
4e avond: idem en 2e laklaag.
evt. 2 x gronden ; duurt een avond langer.
Greepjes oud/nieuw terugzetten.
De canvas-print besteed je ws uit: vrijdag ophalen ?
De muurschildering houdt dat in: de wand kleuren? of alleen de tekening?
Anders op avond 3; voor het geval het niet in 1 x dekt?
Er zijn ook vergelijkbare interieurstickers http://www.zuuz.nl/interieurstickers
Succes ! * houd van mannen die hun vrouwen leuk verrassen.
Ze schreef dus : 1e ontvetten/schoonmaken : St. Marc oid.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:08 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
thanks, daar heb ik wat aan...
De wand is al roze, omdat ik geen beamer aan kan komen heb ik het idee om van de bloemen en blaadjes een mal te maken (de contour dus) en deze te gebruiken om de bloemen op de muur te tekenen en daarna te schilderen.
Dus vanavond kastje schuren en ontvetten. = maandag
Morgenvroeg eerste grondlaag (komt mooi uit, ben morgenvroeg thuis...)
S'avonds eerste laklaag. = dinsdag
3e avond kan ik dan mooi besteden aan de wandschildering = woendag
4e avond tweede laklaag = donderdag
vrijdagavond 21 uur = mijn schatje weer thuis...![]()
Ik begreep je wel, maar had de volgorde zelf niet juist getikt in mijn reactie.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ze schreef dus : 1e ontvetten/schoonmaken : St. Marc oid.
en dan - als het droog is - licht schuren.
Anders schuur je het vuil juist IN het hout.
Zal nog best een klusje zijn, gezien groeven en randjes.
Nou krijg ik helemaal het idee, dat we je bij de hand moeten nemen, terwijl je al zoveel hebt geklust.
Je neemt dus de buitenrand van de schoonmaakdoek (microvezel ?) en die pak je links + rechts beet en haalt het zo heen en weer langs / door de richels.
En vergeet de canvas niet te regelen... Check
En de foto's als je klaar bent ...
doe dan maar bagger foto's met de telefoon ?! smilequote:Op maandag 30 juli 2007 16:39 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
foto's... ik bedenk me net dat m'nhet fototoestel mee heeft naar Parijs, waarschijnlijk dus geen "In Progress" pics...
Dat is nog een understatement.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:02 schreef _The_General_ het volgende:
Naar mijn smaak werk je het overigens allemaal te druk uit, maar ieder zijn smaak!
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef arneaux het volgende:
Prima kersen eten als ik het zo zie. Het is de bedoeling dat jullie de rest gaan verhuren?
IKEA it is: de bekende PAX kasten van 2m30 hoog.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:36 schreef Koningin het volgende:
Hoe heb je die inloopkast gemaakt?
Zelf planken e.d. tegen de muur of bijv. via de IKEA een kastenpakket??
Foto's misschien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |