abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:29:26 #151
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_46564684
Kleine update aangaande de "conflict" situatie met de projectontwikkelaar:

Volgens onze notaris hebben wij het recht aan onze kant, en moet er dus gewoon een berging komen op kosten van de projectontwikkelaar, zoals ook beschreven staat in de koopakte.

De notaris van de projectontwikkelaar geeft aan dat we geen recht op een berging hebben, dat dit ook medegedeeld is tijdens de verkoop en waarschijnlijk de taalbarrierre een rol heeft gespeeld in de verwarring (ik ben nederlands, maar spreek vloeiend frans, mijn vriendin is franstalig, dus hiervan is absoluut geen sprake. Ik had, toen ik dat argument las, ook wel even zin om die notaris even te bellen en mijn uitgebreide woordenschat even met hem door te nemen )

Maar goed, het lijkt te verzanden in een ja-nee spelletje, en op dit moment hebben we daar geen zin in, we hebben al aangeven aan onze notaris dat we eventueel een advocaat in de hand willen nemen, maar de notaris raadde ons aan om allereerst te proberen een compromis te vinden voor deze situatie. De kosten van een advocaat zouden namelijk wel eens hoger uit kunnen vallen dan de kosten van de bouw van de berging.

Projectontwikkelaars
Notaris van bovenstaande

Ik moest het even kwijt....
en m'n was kan ik ook nog steeds niet doen....

en m'n bal is ook al lek....
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:40:25 #152
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_46565011
Dat sucks enorm. Hoop dat jullie er op een volwassen manier uit kunnen komen.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:34:50 #153
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_47232841
Zoals vermeld hebben we een conflictsituatie met de projectontwikkelaar en het ziet er naar uit dat we er niet uit gaan komen met de "beste" man.

Ik heb inmiddels advies ingewonnen bij de rechtswinkel en volgens deze staan we in ons recht, maar de kosten (advocaat) zouden wel eens duurder uit kunnen vallen dan de kosten van het (zelf) plaatsen van een berging.
We kunnen een bemiddeling vragen bij de vredesrechter (zonder kosten), maar als de tegenpartij niet op komt dagen bij zo'n zitting (wat wij verwachten) dan kan er geen uitspraak volgen en is de enigste stap die je rest naar de rechtbank, met de bijhorende advocaatskosten.

We hebben de situatie dus geaccepteerd (wel een wijze les geleerd).

Dit betekend dus ook dat de wasmachine situatie zoals die voorheen beschreven was, niet opgelost gaat worden door de projectontwikkelaar (die wil ik hier niet meer over de vloer hebben) dus nu de vraag: zelf wat leidingen leggen of een loodgieter laten komen?

Hier de situatie beschreven in een vorige post:
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:10 schreef Mr_Moon het volgende:
wasmachine update:
Vanmiddag de projectontwikkelaar samen met de aannemer over de vloer gehad en het volgende afgesproken:
de wasmachine zal in de wandkast geplaatst worden waar ook al de boiler hangt.
Om hiervoor plaats te maken zullen de leidingen van de boiler iets omgelegd moeten worden (van het midden van de kast naar de zijkant), er zal een aansluiting moeten komen voor de elektra en een extra kraantje (en uiteraard afvoer)
Mischien zal het kozijn aan de binnenkant ook iets moeten veranderen, maar dit zal aan de buitenzijde niet zichtbaar zijn.

hier zal hij dus komen:
[afbeelding]
en hier schematisch voorgesteld:
huidige situatie (links) en zoals deze zou moeten worden (midden en rechts)

De waterleidingen (zwart in de tekening) zijn van kunststof meerlagige buizen, en alle aansluitingen lijken daarin te zijn geperst. Volgens mij betekend dit dat er een speciale tang nodig is, maar zeker ben ik daar niet van.
Zo ja, is zo'n tang te huren?

De beide waterleidingen moeten dus omlegd worden naar de zijkant, er moet een kraantje tussen de aanvoerleiding geplaatst worden, en een afvoer erbij op de huidige afvoer (dit laatste lijkt mij geen probleem, dit zijn simple pvc buizen)

Ik heb waarschijnlijk alle materiaal in huis (behalve de genoemde tang) omdat er behoorlijk wat restmateriaal na de renovatie is achtergebleven, dus er zijn nog enkele meters leiding, genoeg 90° bochtjes e.d.

Dus: zelf doen (dit zou mijn eerste loodgietersklusje worden) of een loodgieter laten komen...
  maandag 7 mei 2007 @ 11:00:13 #154
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49093014
Foto update:

Weer eens wat gedaan aan ons huisje: weinig echt geklust, we hebben dit weekend weer eens een van de plaatselijke blauw/gele woondozen bezocht:

Nieuw TV meubel:

Zowel de TV als het kastje worden nog opgehangen, en het kastje krijgt nog rookglas deurtjes/schuifpaneeltjes

Boekenhoek in de slaapkamer:

(niet op de puinhoop letten in de inloopkast)

En een boompje:
pi_49101128
Gaaf die boekenhoek!
Is die onderste kast de Lack van Ikea?
  maandag 7 mei 2007 @ 14:50:32 #156
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49101288
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:46 schreef Esraa het volgende:
Gaaf die boekenhoek!
Is die onderste kast de Lack van Ikea?
pi_49102629
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:00 schreef Mr_Moon het volgende:
Foto update:

[afbeelding]
Zit je daar serieus achter de computer? Lijkt me niet erg comfortabel
  maandag 7 mei 2007 @ 15:27:30 #158
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49102844
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:22 schreef Syytön het volgende:

[..]

Zit je daar serieus achter de computer? Lijkt me niet erg comfortabel
nee, de laptop staat daar, maar wordt eigenlijk overal gebruikt (op de bank, op de keukentafel enz...) en de iMac staat daar als "object" maar is momenteel niet actief in gebruik.
pi_49106107
Het is totaal niet mijn stijl, maar wel erg mooi gedaan; het past allemaal goed bij elkaar! Zo'n bank lijkt me niet echt lekker zitten, ik heb liever een bank waarin je lekker wegzakt met van die grote kussens En die speakers zou ik zwart verven; welke speakers zijn het eigenlijk?

Oh ja het is ook VEEL mooier om die tv tegen de muur te hangen, kabels in een wit gootje eronder en hoppa!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:02:22 #160
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49106620
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Het is totaal niet mijn stijl, maar wel erg mooi gedaan; het past allemaal goed bij elkaar! Zo'n bank lijkt me niet echt lekker zitten, ik heb liever een bank waarin je lekker wegzakt met van die grote kussens En die speakers zou ik zwart verven; welke speakers zijn het eigenlijk?

Oh ja het is ook VEEL mooier om die tv tegen de muur te hangen, kabels in een wit gootje eronder en hoppa!
TV wordt, zoals vermeldt, nog opgehangen. Speakers passen inderdaad in deze kleur niet echt in het interieur, maar komen dan ook uit mijn oude appartement. (Jamo's, model weet ik zo niet, maar het geluid )
De speakers verven lijkt mij niet zo'n geweldig idee, maar mischien een mooie kwaliteit plakplastic?
pi_49107010
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:02 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

TV wordt, zoals vermeldt, nog opgehangen. Speakers passen inderdaad in deze kleur niet echt in het interieur, maar komen dan ook uit mijn oude appartement. (Jamo's, model weet ik zo niet, maar het geluid )
De speakers verven lijkt mij niet zo'n geweldig idee, maar mischien een mooie kwaliteit plakplastic?
Plakplastic Ik denk dat licht opschuren en daarna lakken juist heel mooi kan worden.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:16:10 #162
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49107284
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Plakplastic Ik denk dat licht opschuren en daarna lakken juist heel mooi kan worden.
je hebt waarschijnlijk gelijk, maar het idee dat ik m'n speakers moet schuren en lakken ...rillll...
Ik zal het eens laten bezinken...
pi_49107831
Je kan ze natuurlijk ook verkopen en zwarte kopen ik zit met een soortgelijk probleem aangezien we gaan verhuizen en een nieuwe inrichting aan gaan schaffen maar ik zit met 20 jaar oude B&W DM220's die prachtig geluid hebben, maar ze zijn ontzettend ouderwets en lelijk. Ik overweeg nu om een hele nieuwe speakerset aan te schaffen en die worden dan zwart.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:15:10 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49133536
Is dat boompje echt? Wij hebben er namelijk ook eentje. Na een half jaar ging hij echter uitvallen, ondanks goede verzorging en hij loopt iedere keer weer uit, maar na een tijdje valt het blad er toch weer af

Verder, ziet er allemaal heel mooi uit!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:01:55 #165
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49135164
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:15 schreef Tan het volgende:
Is dat boompje echt? Wij hebben er namelijk ook eentje. Na een half jaar ging hij echter uitvallen, ondanks goede verzorging en hij loopt iedere keer weer uit, maar na een tijdje valt het blad er toch weer af

Verder, ziet er allemaal heel mooi uit!
Yep, een ficus, gesnoeid om op een bonzai boompje te lijken. Een collega heeft er ook een die het geweldig doet, dus ik hoop dat deze het ook blijft doen. (Ik ben niet de persoon met de groene vingers in ons huishouden, maar ik heb volop vertrouwen in de vingers van mijn vriendin)

Volgende "grote" project: inrichting terras

Paar mooie grote potten met planten, grote tafel met tuinstoelen en of course: barbeque!
De hangmat is inmiddels besteld
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:48:47 #166
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49136758
Echt een tof huisje
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:55:59 #167
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49137025
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:48 schreef Sjoewe het volgende:
Echt een tof huisje
Tnx!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:20:18 #168
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_49137967
Dat boompje!! Helemaal geweldig
Trotse mamma :)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:43:32 #169
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49151679
Zeg Mr_Moon, kun je die leidingen niet gewoon laten liggen, voor de waterkraan neem je een prikkraan, die schroef je erop en daarna prikt ie zelf een gat in de leiding. Echt ideale dingen zijn 't.
En voor de afvoer zaag je gewoon een stuk eruit en verzet 'm zelf met koppelstukken. Dat is niet zo moeilijk. Of past het dan niet, want op die manier heb je namelijk ook meteen die lelijke leidingen weggewerkt achter de wasmachine
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:04:29 #170
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49152472
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef zwahiel het volgende:
Zeg Mr_Moon, kun je die leidingen niet gewoon laten liggen, voor de waterkraan neem je een prikkraan, die schroef je erop en daarna prikt ie zelf een gat in de leiding. Echt ideale dingen zijn 't.
En voor de afvoer zaag je gewoon een stuk eruit en verzet 'm zelf met koppelstukken. Dat is niet zo moeilijk. Of past het dan niet, want op die manier heb je namelijk ook meteen die lelijke leidingen weggewerkt achter de wasmachine
Het probleem is dat de machine (bijna) tegen de achterste muur aan moet komen, om in die kast te passen. De leidingen liggen nu in de weg en moeten dus verplaatst worden naar de zijkant.

enne... lelijke leidingen? Zit dadelijk allemaal in een kast weggewerkt, dus deurtje dicht.... en we zien er niks van.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:07:03 #171
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49152568
Het is prachtig zeg! En dat terras, dat kan heel gaaf worden!

Ik begrijp alleen niet waarom je in het boekenhoekje alles zo op elkaar 'gepropt' hebt. Waarom niet de planken wat verder van elkaar, en niet al die doosjes onder dat wandmeubeltje?
Het is veel strakker als je wat lucht en ruimte creëert (sprak Dude de Douvries ).

En die boxen kunnen écht niet natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:21:37 #172
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49153052
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is prachtig zeg! En dat terras, dat kan heel gaaf worden!

Ik begrijp alleen niet waarom je in het boekenhoekje alles zo op elkaar 'gepropt' hebt. Waarom niet de planken wat verder van elkaar, en niet al die doosjes onder dat wandmeubeltje?
Het is veel strakker als je wat lucht en ruimte creëert (sprak Dude de Douvries ).

En die boxen kunnen écht niet natuurlijk
De ruimtes tussen de planken boven het kastje in de boekenhoek is inderdaad estetisch niet helemaal verantwoord,
maar helaas, doordat we daar behangen hebben met de laatste restjes behang een noodzaak om wat foutjes te verbergen. Ik ga nog een plank extra er onderhangen om het wat evenwichtiger te maken.

m'n boxen, waarom is toch iedereen tegen mijn mooie boxen

Pssst, die dozen onder de kastjes horen daar niet, dat is een gedeelte van de schoenencollectie van mijn eigen Imelda Marcos .
Ik heb haar een kastje belooft in de inloopkast speciaal daarvoor, maar de collectie breidt sneller uit als ik kan klussen...
pi_49153409
Heb je geen restje behang meer over van je huiskamerwand? Dan kan je misschien daarmee je boxen "behangen" (lees met spuitlijm vastplakken). Dan passen ze helemaal bij je wand en in je interieur!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:36:43 #174
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49153573
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:31 schreef Cyan het volgende:
Heb je geen restje behang meer over van je huiskamerwand? Dan kan je misschien daarmee je boxen "behangen" (lees met spuitlijm vastplakken). Dan passen ze helemaal bij je wand en in je interieur!
Ik denk dat ik ze (over een tijdje) wit of zwart verf, en dan mischien een geborsteld aluminium voorpaneel laten maken...

kan natuurlijk ook een stel nieuwe kopen....
pi_49153615
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:36 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ze (over een tijdje) wit of zwart verf, en dan mischien een geborsteld aluminium voorpaneel laten maken...

kan natuurlijk ook een stel nieuwe kopen....
Bestaan ze in het wit of zwart? Zo ja, dan zou ik ze proberen te ruilen op Marktplaats ofzo?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:51:14 #176
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49154174
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:37 schreef Cyan het volgende:

[..]

Bestaan ze in het wit of zwart? Zo ja, dan zou ik ze proberen te ruilen op Marktplaats ofzo?
Neehee ik heb nou net een excuus om nieuwe boxen aan te schaffen...
quote:
schatje, vind je ook niet dat die boxen ontzettend vloeken bij onze inrichting?
mischien moesten we maar eens gaan kijken voor een paar nieuwe....
  woensdag 9 mei 2007 @ 00:26:46 #177
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49168571
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:21 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

De ruimtes tussen de planken boven het kastje in de boekenhoek is inderdaad estetisch niet helemaal verantwoord,
maar helaas, doordat we daar behangen hebben met de laatste restjes behang een noodzaak om wat foutjes te verbergen. Ik ga nog een plank extra er onderhangen om het wat evenwichtiger te maken.

m'n boxen, waarom is toch iedereen tegen mijn mooie boxen

Pssst, die dozen onder de kastjes horen daar niet, dat is een gedeelte van de schoenencollectie van mijn eigen Imelda Marcos .
Ik heb haar een kastje belooft in de inloopkast speciaal daarvoor, maar de collectie breidt sneller uit als ik kan klussen...
Ik ben pro je boxen hoor. Ik heb ook van die kolossen staan.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:55:48 #178
67385 ROG
Go on, say it.
pi_49180349
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:01 schreef Mr_Moon het volgende:
Volgende "grote" project: inrichting terras
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar mooie grote potten met planten, grote tafel met tuinstoelen en of course: barbeque!
De hangmat is inmiddels besteld
Ik zou er bijna een lage heg neerzetten ofzo.
pi_49210039
Mr_Moen het ware beter dat je de werken aan de leidingen voor boiler en wasmachine NIET zelf doet.
Stel je doet het zelf en achteraf als jullie eens weg zijn, is er een waterlek. Jullie hebben dan veel schade en de onderburen ook. Wie gaat dat betalen ???

Beter het werk laten doen door een erkende loodgieter met factuur en foto's voor en na.

donderdag 10 mei 2007 @ 12:06:12 #180
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_49219895
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:31 schreef tjolder het volgende:
Mr_Moen het ware beter dat je de werken aan de leidingen voor boiler en wasmachine NIET zelf doet.
Stel je doet het zelf en achteraf als jullie eens weg zijn, is er een waterlek. Jullie hebben dan veel schade en de onderburen ook. Wie gaat dat betalen ???

Beter het werk laten doen door een erkende loodgieter met factuur en foto's voor en na.

Gaat ook gebeuren, er komt binnenkort iemand om dat "probleempje" voor ons op te lossen.
pi_49325330
Hoi broertje!

Jullie hebben een mooi tvkastje gekocht! En leuk die boekenplankjes in de slaapkamer. Heb je daar nu alle boeken in en is die grote zwarte kast uit de kamer? Of is het slechts uitbreiding van de collectie?

Laat iedereen toch zeuren over je boxen... Het geluid wat er uitkomt is het allerbelangrijkste. Als je wel ooit andere wilt kopen, dan kan ik zo'n set als wij hebben echt aanraden, ontzettend gaaf geluid!

Hier gaat alles trouwens goed. Lieke groeit als kool.
Vorige week is de kleine van Michel geboren; hij heet Luuk. Het is echt zo'n klein oosters poppetje

Groetjes uit Amersfoort!

pi_49325424

[ Bericht 40% gewijzigd door Renvero op 13-05-2007 11:37:36 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 14:21:04 #183
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51290597
Kleine update vanuit Bruxelles:

Eindelijk een momentje gevonden om de schuifwand tussen de woonkamer en slaapkamer in hetzelfde behang te zetten als de aangrenzende muur:

En in "Zeitlupe" geeft dat dit:

Deze week nog wat aluminium hoekprofieltjes op de deur zetten ter bescherming en we zijn weer een stukje verder...

We hebben nog steeds geen fraaie, betaalbare (moeilijke combinatie) barbeque gevonden, en dit weekend was ik het beu: er moest en zou gebarbecued worden...

...dus twee wegwerp bbq's a 2 euro het stuk, stukkie vlees bij de marokaanse slager op de hoek, kratje Jupiler... en hop

maandag 30 juli 2007 @ 13:25:02 #184
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51958098
Kleine update:

Deze week is mijn prinsesje in Parijs voor haar werk. Ik wil haar verrassen door deze week een paar dingen te doen in het appartement (in de avonduurtjes).

Deze:

heb ik gisteren bij mijn ouders opgepikt en wordt hoogglans wit geschilderd en komt in de woonkamer.

Dit:

is het goedgekeurde (door mijn ) ontwerp van de muurschildering in de slaapkamer.

Deze:

ga ik op canvas laten printen en dan op een raam laten spannen, deze komt ook in de slaapkamer.

Vraagjes:
Het kastje: afschuren - ontvetten - 3 lagen lak = de juiste werkwijze?
De muur : wat voor verf en heb je dat in zeer kleine hoeveelheden?

En... is het te doen in een week?

P.S. naar aanleiding van dit topic, ik hoop dat ik geen liefhebbers tegen het zere been schop met mijn plannen voor het kastje
(mij lijkt het niet echt een antiek ding...)
pi_51958913
kastje:
1e avond: grepen verwijderen; schoonmaken en ontvetten; licht schuren
volgende ochtend (?) gronden
2e avond : licht schuren (stof weg) en 1e lak
4e avond: idem en 2e laklaag.
evt. 2 x gronden ; duurt een avond langer.
Greepjes oud/nieuw terugzetten.

De canvas-print besteed je ws uit: vrijdag ophalen ?

De muurschildering houdt dat in: de wand kleuren? of alleen de tekening?
Anders op avond 3; voor het geval het niet in 1 x dekt?
Er zijn ook vergelijkbare interieurstickers http://www.zuuz.nl/interieurstickers

Succes ! * houd van mannen die hun vrouwen leuk verrassen.
  maandag 30 juli 2007 @ 14:08:32 #186
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51959193
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:57 schreef AnneX het volgende:

kastje:
1e avond: grepen verwijderen; schoonmaken en ontvetten; licht schuren
volgende ochtend (?) gronden
2e avond : licht schuren (stof weg) en 1e lak
4e avond: idem en 2e laklaag.
evt. 2 x gronden ; duurt een avond langer.
Greepjes oud/nieuw terugzetten.

De canvas-print besteed je ws uit: vrijdag ophalen ?

De muurschildering houdt dat in: de wand kleuren? of alleen de tekening?
Anders op avond 3; voor het geval het niet in 1 x dekt?
Er zijn ook vergelijkbare interieurstickers http://www.zuuz.nl/interieurstickers

Succes ! * houd van mannen die hun vrouwen leuk verrassen.
thanks, daar heb ik wat aan...

De wand is al roze, omdat ik geen beamer aan kan komen heb ik het idee om van de bloemen en blaadjes een mal te maken (de contour dus) en deze te gebruiken om de bloemen op de muur te tekenen en daarna te schilderen.

Dus vanavond kastje schuren en ontvetten. = maandag
Morgenvroeg eerste grondlaag (komt mooi uit, ben morgenvroeg thuis...)
S'avonds eerste laklaag. = dinsdag
3e avond kan ik dan mooi besteden aan de wandschildering = woendag
4e avond tweede laklaag = donderdag

vrijdagavond 21 uur = mijn schatje weer thuis...
pi_51959575
leuke surprise,
die verf kun je misschien het beste kleine potjes hobbyverf voor halen...daar kun je prima mee op de muur kalken.
en dat moet goed te doen zijn in een week lijkt mij zo.
pi_51962871
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:08 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

thanks, daar heb ik wat aan...

De wand is al roze, omdat ik geen beamer aan kan komen heb ik het idee om van de bloemen en blaadjes een mal te maken (de contour dus) en deze te gebruiken om de bloemen op de muur te tekenen en daarna te schilderen.

Dus vanavond kastje schuren en ontvetten. = maandag
Morgenvroeg eerste grondlaag (komt mooi uit, ben morgenvroeg thuis...)
S'avonds eerste laklaag. = dinsdag
3e avond kan ik dan mooi besteden aan de wandschildering = woendag
4e avond tweede laklaag = donderdag

vrijdagavond 21 uur = mijn schatje weer thuis...
Ze schreef dus : 1e ontvetten/schoonmaken : St. Marc oid.
en dan - als het droog is - licht schuren.
Anders schuur je het vuil juist IN het hout.

Zal nog best een klusje zijn, gezien groeven en randjes.
Nou krijg ik helemaal het idee, dat we je bij de hand moeten nemen, terwijl je al zoveel hebt geklust.

Je neemt dus de buitenrand van de schoonmaakdoek (microvezel ?) en die pak je links + rechts beet en haalt het zo heen en weer langs / door de richels.

En vergeet de canvas niet te regelen... Check

En de foto's als je klaar bent ...
  maandag 30 juli 2007 @ 16:39:55 #189
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51963284
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:24 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ze schreef dus : 1e ontvetten/schoonmaken : St. Marc oid.
en dan - als het droog is - licht schuren.
Anders schuur je het vuil juist IN het hout.

Zal nog best een klusje zijn, gezien groeven en randjes.
Nou krijg ik helemaal het idee, dat we je bij de hand moeten nemen, terwijl je al zoveel hebt geklust.

Je neemt dus de buitenrand van de schoonmaakdoek (microvezel ?) en die pak je links + rechts beet en haalt het zo heen en weer langs / door de richels.

En vergeet de canvas niet te regelen... Check

En de foto's als je klaar bent ...
Ik begreep je wel, maar had de volgorde zelf niet juist getikt in mijn reactie.

Ik wilde eigenlijk alleen weten of het planningsgewijs mogelijk was.
Alles wat we tot nu gedaan hebben in ons huisje hebben we op ons gemak gedaan en met een hoog "trial and error" gehalte. Nu is er geen ruimte voor foutjes, dus even een "check" , "check" en "double check" voordat ik in m'n enthousiasme iets "verkeerd" zou doen...

Maar toch bedankt voor je steun...

foto's... ik bedenk me net dat m'n het fototoestel mee heeft naar Parijs, waarschijnlijk dus geen "In Progress" pics...
pi_51971694
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:39 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]
foto's... ik bedenk me net dat m'n het fototoestel mee heeft naar Parijs, waarschijnlijk dus geen "In Progress" pics...
doe dan maar bagger foto's met de telefoon ?! smile
dan weten we of je op schema ligt...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:31:03 #191
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51977158
En op schema lig ik (tot nu toe...)

Kastje ontvet, geschuurd en een eerste laagje verf:

De nog maagdelijk roze muur:

Potloodopzet (moeilijk te zien):

Bloempjes (eerste laag, nog niet dekkend, dus morgen nog een...)

(niet op de bende letten, ik mis een leidende vrouwenhand op dit moment in mijn leven...)

Merk nu dat ik sinds 12 uur vanmiddag niets meer gegeten heb, dus even een bekertje melk en een schaaltje cornflakes en dan
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:43:05 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_51977444
Goed bezig en lief dat je dit doet hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_51979796
he je ligt voor op schema !

Wel eten hoor, anders kriijg je trilhanden.

dinsdag 31 juli 2007 @ 09:45:30 #194
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51981461
foto's bij daglicht.

Ik weet nog niet helemaal wat ik van moet vinden... In mijn gedachten was het iets subtieler, maar dat zijn ze niet echt.

Kastje net gecheckt, vanavond ga ik die licht opschuren en een tweede laag erop zetten.
pi_51981782
Ziet er allemaal erg leuk uit Mooi appartementje!

Naar mijn smaak werk je het overigens allemaal te druk uit, maar ieder zijn smaak!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:14:35 #196
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_51982042
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:02 schreef _The_General_ het volgende:
Naar mijn smaak werk je het overigens allemaal te druk uit, maar ieder zijn smaak!
Dat is nog een understatement.
Niks mis met een klein appartement, maar richt het dan ook minimalistisch in en gebruik veel lichte kleuren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_51982149
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef arneaux het volgende:
Prima kersen eten als ik het zo zie. Het is de bedoeling dat jullie de rest gaan verhuren?
pi_51982497
Hoe heb je die inloopkast gemaakt?
Zelf planken e.d. tegen de muur of bijv. via de IKEA een kastenpakket??

Foto's misschien?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:46:01 #199
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51982737
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:36 schreef Koningin het volgende:
Hoe heb je die inloopkast gemaakt?
Zelf planken e.d. tegen de muur of bijv. via de IKEA een kastenpakket??

Foto's misschien?
IKEA it is: de bekende PAX kasten van 2m30 hoog.

Foto's neem ik wel als het niet zo'n bende is...
pi_51982807
Wat een geweldig huisje. En wat ben je lief voor je meisje.

Mag ik even brutaal zijn en vragen wat zo'n ficus-'bonzai' ongeveer kost? Ik vind die echt supertof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')