Geen idee, we hebben dit appartement met deze vloer erin zo gekocht, ik kan wel even kijken wat voor merk en type vloer het is, als je daar iets aan hebt.quote:Op maandag 25 december 2006 00:15 schreef ROG het volgende:
De vloer is érg mooi, niet te donker en ook niet te licht. Wat heeft ie gekost per m²?
Dat is idd vervelend ja!quote:Op vrijdag 29 december 2006 02:07 schreef Mr_Moon het volgende:
Geen foto-update vandaag, we hadden een ongeloofelijke dip na het nieuws van onze energieleverancier:
de elektriciteit wordt pas vrijdag 5 januari aangesloten!![]()
We moeten er dit weekend inzitten, want de 1e loopt ons huurcontract af in de huidige woning.
Geen elektra betekent geen licht, geen warm water, geen koelkast en geen mogelijkheden tot koken...
Maar goed, we zien wel, morgen de grote verhuis met gelukkig wat hulp...
Gevonden: de vloer komt van Parker Kislingbury.quote:Op maandag 25 december 2006 00:15 schreef ROG het volgende:
De vloer is érg mooi, niet te donker en ook niet te licht. Wat heeft ie gekost per m²?
die design lamp is super!quote:Op maandag 8 januari 2007 11:14 schreef Mr_Moon het volgende:
En er was licht
![]()
Afgelopen vrijdag is de elektriciteit aangesloten, dus we kunnen nu eindelijk een beetje normaal leven.
Meteen maar wat lampjes opgehangen:
In de inloopkast:
[afbeelding]
In de keuken, dezelde lamp (hier nog niet aangesloten):
[afbeelding]
En in de woonkamer, deze design lamp:
[afbeelding]
[afbeelding]
en de meeste dozen uitgepakt, de kasten ingeruimd, en een beetje opgeruimd:
[afbeelding]
Die IKEA expedit gaat er trouwens uit, we willen kastruimte maken onder de raampartij.
To do: vensterbanken schilderen, hier en daar nog wat correcties op de muren, aluminium afwerklijsten op de schuifwand en deuren en kozijnen schilderen.
To buy: Kasten (lage expedit?) voor onder de ramen, tv-meubel en tv.
Welke rest?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef arneaux het volgende:
Prima kersen eten als ik het zo zie. Het is de bedoeling dat jullie de rest gaan verhuren?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:48 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Welke rest?![]()
Wij zijn geen eigenaar van het gebouw, enkel van een appartement van de 11.
Ik kan natuurlijk mijn berging en dakterras verhuren![]()
gezien de huizenprijzen hier in Brussel zal dat wel een droom blijvenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:29 schreef arneaux het volgende:
[..]. Ik dacht dat jullie t hele pand hadden.
zoiets kan je ook bij de kwantum kopen..quote:
Thanks, geeft niet. Appartementje ziet er tof uit zo na de updates!quote:Op maandag 8 januari 2007 16:22 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Gevonden: de vloer komt van Parker Kislingbury.
Of dat ook gewoon in de winkel te krijgen is weet ik niet...
(beetje laat antwoord, excuses daarvoor)![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:22 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
zoiets kan je ook bij de kwantum kopen..![]()
Leuk zo die muren!![]()
Geen hal, en (gelukkig) geen kapstok (vind een kapstok verschrikkelijk). De jassen gaan bij ons direct de inloopkast in, op een hanger.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:51 schreef Renesite het volgende:
Wat ik dan mis: Hebben jullie geen hal? Waar hangen jullie de jassen op?
199 euro, maar nu (tenminste hier in België) voor IKEA family leden 179. Geloof dat hij zonder de koeiehuid 99 euro is.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:56 schreef truttebosje het volgende:
wat een leuke poef, mag ik vragen wat hij gekost heeft.
http://www.kwantum.nl/NL/Catalog/ProductDetail.htm?productId=1556130&category=150705_Modern+%26+trendquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:06 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
hopelijk iets dat er vaag op lijkt, want deze was behoorlijk prijzig
![]()
(ben je bij de kwantum, zie je daar je dure designlamp voor enkele tientjes)
[..]
quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
http://www.kwantum.nl/NL/Catalog/ProductDetail.htm?productId=1556130&category=150705_Modern+%26+trend
Ik heb m dan in de ovale versie gezien..( lijkt op zo'n schuurspons iig) idee is ongeveer hetzelfde dacht ik zo te zien??
Yep, heb er een jaar lang recht tegenover gewoond (metertje of 30 afstand)quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:34 schreef Die4iT het volgende:
op die foto van je uitzicht , dexia tower , is dat het gebouw dat die lichtshow geeft?
Die ik heb gezien was denk ik iets van 50 cm oid..quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:32 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Inderdaad lijkt dit gebaseerd op hetzelfde idee (wij vonden die van ons ook al een hele grote en hele dure brillospons).
Ik heb alleen het idee dat die van de kwantum niet zo groot is? (10 lampjes erin) Die van ons is 80 cm in doorsnede en heeft 24 lampjes.
Dat is wel cool.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:41 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Yep, heb er een jaar lang recht tegenover gewoond (metertje of 30 afstand)
dit dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geloof me, het is erg indrukwekkend, maar om dit elke avond op je muren en plafond geprojecteerd te zien...![]()
Brussel wil de lichtstad worden van de lage landen, en heeft nu al enkele van dit soort projecten (RTBF zendtoren bijvoorbeeld)
Proberen kun je altijd; ik vind hoe dan ook onafhankelijk wat voor type wasmachine jullie hebben dat beide soorten machines daar aangesloten moeten kunnen wordenquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:00 schreef Mr_Moon het volgende:
Herinneren jullie dit nog:
[afbeelding]
De plaats waar de wasmachine moet komen, maar dat dus nooit gaat passen (de plek is 37 cm, en als dat stukje plank weg is van het wastafelmeubel ongeveer 45 cm). Kan ik dit als verborgen gebrek bestempelen en van de projectontwikkelaar eisen dat hij dit oplost?
Ik ben namelijk bang dat hij zal zeggen dat de plek bedoelt is voor een bovenlader, en dat wij dus een andere machine moeten kopen...
Bekende lamp. Ikea?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:14 schreef Mr_Moon het volgende:
En er was licht
![]()
Afgelopen vrijdag is de elektriciteit aangesloten, dus we kunnen nu eindelijk een beetje normaal leven.
Meteen maar wat lampjes opgehangen:
In de inloopkast:
[afbeelding]
Hoe stond e.e.a. ingetekend op de bouwtekening?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:00 schreef Mr_Moon het volgende:
Herinneren jullie dit nog:
[afbeelding]
De plaats waar de wasmachine moet komen, maar dat dus nooit gaat passen (de plek is 37 cm, en als dat stukje plank weg is van het wastafelmeubel ongeveer 45 cm). Kan ik dit als verborgen gebrek bestempelen en van de projectontwikkelaar eisen dat hij dit oplost?
Ik ben namelijk bang dat hij zal zeggen dat de plek bedoelt is voor een bovenlader, en dat wij dus een andere machine moeten kopen...
Goed punt :quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:24 schreef ROG het volgende:
[..]
Hoe stond e.e.a. ingetekend op de bouwtekening?
Onder de boiler hebben we geprobeerd, maar daar hebben we ongeveer 10 centimeter te kort in de diepte, dit zou opgelost kunnen worden door het kozijn 10 centimeter naar buiten te plaatsen, maar buiten dat dat er niet echt uitziet, komen we ook in de problemen met de buitendeur die waarschijnlijk dan niet meer geheel open kan.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:50 schreef Solingjan het volgende:
Erg jammer dat het zo niet gaat.
Voor de optie op de beganegrond zou ik zeker niet kiezen.
Dan maar wat tegels er uit.
Links onder de boiler is daar nog ruimte.
Als je een voorlader hebt hoeft hij er maar ondergeschoven te worden en aangesloten. Dat je een gedeelte van de bovenkant niet kunt gebruiken is niet zo erg. En als dat tegelwerk netjes afgewerkt word valt het best wel mee.
Maar elke keer naar de beganegrond. Das niet te doen.
Ja ja Jij hoeft niet hequote:Op maandag 15 januari 2007 17:00 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Onder de boiler hebben we geprobeerd, maar daar hebben we ongeveer 10 centimeter te kort in de diepte, dit zou opgelost kunnen worden door het kozijn 10 centimeter naar buiten te plaatsen, maar buiten dat dat er niet echt uitziet, komen we ook in de problemen met de buitendeur die waarschijnlijk dan niet meer geheel open kan.
En elke keer naar de begane grond? Hoeveel mensen hebben de wasmachine niet op zolder staan? Die moeten dan ook naar boven en wij hebben het voordeel van een lift.
quote:Op maandag 15 januari 2007 17:03 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ja ja Jij hoeft niet heLaat je lief maar lopen en met die mand zeulen.
En Wastafel???quote:Op maandag 15 januari 2007 17:10 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
neen, helaas ben ik CEO wasjes draaien inc. (toen mijn schatje nog studeerde, deed ik elk weekend al haar wasjes en die traditie is blijven hangen)
![]()
O, ik was natuurlijk iets essentieels vergeten te vertellen : de deur naar de badkamer is net 60 centimeter (dè ken net, hoor ik jullie al zeggen, maar nee, want door het uitstekende muurtje van de toilet kom je klem te zitten, je kan de draai niet maken (believe me, I tried...and failed)
Dit probeerde ik uit te leggen, zelfs al zouden we een kleiner wastafeltje ophangen; de wasmachine komt de badkamer niet eens in!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |