abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43611452

Anno 1701
Bereid je voor op de beste Anno ooit. In het derde deel van de zeer succesvolle Anno serie ga je net als in de vorige delen op ontdekking naar nieuwe eilanden die later uit kunnen groeien tot enorme steden. Laat je meeslepen in de wereld van Anno 1701. Wordt een ontdekkingsreiziger en beleef het avontuur van je leven! Verken de zeven zeeen, ontdek nieuwe continenten en maak kennis met nieuwe culturen. Bouw je eigen stad, maar houd je inwoners wel tevreden!

Demo
Zie een van de links op deze pagina:
http://anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=downloads&l2=demo

Platform: PC CD-Rom
Genre: Strategie
Ontwikkelaar: Sunflowers
Adviesprijs: 49,99 euro

Minimale Systeemeisen
  • Windows® 2000 or Windows® XP
  • 2,2 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
  • 512 MB RAM
  • 64 MB with 1.1 pixel shader GPU
  • 3,5 GB Hard Disk Space
  • DVD 4x

Aanbevolen Systeemeisen
  • 3 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
  • 1 GB RAM
  • 256 MB with 2.0 pixel shader GPU

Verschillende smaken...

(standaard 1 DVD game)

Limited Edition (Duitsland only), 17001 stuks .

Screenshots
    Er is een groot aantal screenshots te vinden op de officiele Anno 1701 website.
    Volg deze link om de pagina te laden: Screenshot galerij.
    Hieronder volgt een kleine selectie .

Filmpjes
    Hieronder heb ik slechts twee links voor je, maar op de website kun je zelf nog veel meer bekijken.
    Overzicht films

En tenslotte de Officiele Anno 1701 website.

Willekeurige Plaatjes

•   donderdag 16 november 2006 @ 16:09:04 #2
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_43611478
    Dit ziet er goed uit!

Mooie OP .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      donderdag 16 november 2006 @ 16:09:35 #3
    22700 F1908
    MASTERDETECTIVE
    pi_43611489
    kick
    852002IWASTHERE
    pi_43611598
    Ik vind het er nogal madurodam-achtig uitzien. Zal wel aan de blur-effecten liggen.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_43611692
    misschien wel leuk om een keer te torrenten
    pi_43611743
    Eigen foto van de Duitse LE

Eigen dorp na ~ 3 uur spelen
    M'n stad op dit moment, gaat richting de 2000 inwoners (meeste Citizens...op Chocolade na is de productie groeiend van alles)

Hoofddorp + 1e dorp, hoofddorp vooral Huizen...1e dorp Tools + Kanonnen

2e + 3e dorp: 2e dorp Alcohol en Chocolade, 3e dorp Tabak en Cacao

Wat plaatjes van Hoofddorp

Info over laatste voorraden en behoeften Citizens

Overige plaatjes met nieuwigheden of tips

Whaler Grounds in de zee en een Whaler (boot) in actie

Schat zoeken voor de Free Trader...op land en op zee

Door een Gilde te bouwen krijgt een bepaalde productieketen een 30% boost

Nieuwe werking Marketplace: halfproducten zijn via een pijltje zichtbaar/onzichtbaar te maken

Trading Route overzicht

Gebouwen die nodig zijn voor je citizens lichten groen op wanneer je in hun Service Area een nieuw huis wilt maken

Nieuwe huizen moeten minimaal in de Service area van je Dorpscentrum liggen (meerdere mogenlijk op een eiland). Dit is de centrale plek waar ze samenkomen en hun eten etc. aanschaffen. Hier zie je ook hoeveel bewoners van elk niveau je hebt, en wat hun wensen zijn voor upgrades.

[ Bericht 3% gewijzigd door slindenau op 16-11-2006 16:25:20 ]
    pi_43611871
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
    Dit ziet er goed uit!

Mooie OP .
    Spel is zeker top . Alleen draait het op die minimale specs dus echt niet wanneer je dorp een beetje groot is .

Credits voor de OP gaan naar ene Mikeya...
      donderdag 16 november 2006 @ 17:42:38 #8
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_43614880
    Ja, echt geweldig spel

hier een paar screenshots (niet al te hoge kwaliteit, dat kan mijn ouwe radeon 9800xt en amd 3000xp niet aan)

http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0000.jpg
    http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0001.jpg
    http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0002.jpg
    http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0003.jpg
    http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0004.jpg
    http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0005.jpg
    http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/screenshot0006.jpg

Het doel van het spel is om een stad te bouwen en de inwoners zoveel mogelijk te geven wat ze willen. Je begint met pioniers, die in houten krotjes wonen, en als je ze genoeg voedsel en stoffen geeft worden ze kolonisten(settlers), als je hun dan weer andere producten geeft worden ze burgers(citizen) en dan zo verder via kooplieden (merchants) tot aristocraten. Met elk bevolkingsniveau groeit de bevolking, en je keuze aan gebouwen, maar ook de belasting. Hiermee kun je dan de steeds groter wordende bedrijfs en handelskosten betalen waarmee je je volk geeft wat ze willen.

Goede atmosfeer (geluiden op straat van mensen die blij zijn, of juist boos of bang), compleet met rampen (vulkaanuitbarstingen, pest, brand, stormen, insectenplagen enz) oorlog en weersonstandigheden. De AI is ook wel vet, hoewel erg moeilijk te verslaan op hard omdat ze cheats gebruiken (oneindig veel geld en bouwmaterialen) en daarom gigantische legers kunnen bouwen die jij niet kan betalen). Wel leuk dat ze je complimenteren op je stad, of je juist inwrijven dat hun stad zoveel beter is als de jouwe. Ook zijn er spionageactiviteiten mogelijk. Spionnen kunnen gebouwen opblazen, bedrijven buiten werking stellen, de bevolking opruien om je af te zetten enzovoorts.

Je kunt aan het volk op straat horen hoe het met de stad gaat. Als alles goed is zijn ze vrolijk, maar als de belasting te hoog is gaan ze mopperen en als het te erg is protesteren. Als er een ramp uitbreekt gaan ze schreewen ("this is god's punishment!" "get the women and children out of here") en soms helpen ze zelfs. Vijandelijke soldaten worden beschoten vanuit de huizen, en branden worden geblust door de bevolking die met emmers water haalt uit de stadsfonteinen (ze zijn daar niet zo goed in als de brandweer). Ook anderen reageren op rampen. Handelaars zullen je haven mijden als de pest in je stad is uitgebroken bijvoorbeeld. Vijanden zien een ramp die je stad treft vaak als teken om je aan te vallen, omdat je dan zwak bent.

Als je genoeg aristokraten in je stad hebt, en je rente aan de koningin hebt afbetaalt komt ze (indien je een paleis en vuurtoren hebt) langs om je je onafhankelijkheid te geven, kompleet met vuurwerk en al.

Vooral erg verslavend om alle medailles te krijgen. En natuurlijk zo'n groot mogelijke steden bouwen. Mijn record staat op 16.000 aristocraten, maar op grote eilanden moet 20.000 aristocraten te halen zijn.

Paar nadelen zijn oa de beperkte muziekkeuze (nog geen 20 titels in totaal), beperkte aantal scenarios (10) en de traagheid van het spel als je stad richting de 20.000 inwoners groeit (niet dat dat zo snel gebeurt). Verder zitten er nogal wat vertalingsfoutjes in zowel text als spraak (je hoort ook af en toe een duitse stem die ze zijn vergeten te vertalen). Maar dat mag de pret niet drukken.

Kortom, het spel is geweldig als multiplayer, maar kàn snel vervelen als singleplayer als je niet houdt van het onbeperkt bouwen a la sim city.
    pi_43615087
    Dat je bewoners zelf hun huizen blussen is zeker handig ja...want met alleen een of twee brandweers schiet het ook niet op! Anders brand alles af .
    pi_43622573
    Zo, net weer even 2.5 uur gespeeld.

Resultaten:
    Inwoners: 1700 => 2600 (bijna allemaal Citizens)
    Balans: +177 => +823 (en vanaf +800 zag ik ook werkelijk geld erbij komen...daarvoor ging er nog steeds geld af )
    Stocks: Kleding/alcohol/tabak kunnen wat extra gebruiken, rest zeer goed.

pi_43627979
    Erg kicken spel, ik heb Anno 1602 ook aardig veel gespeeld en hiervan alleen nog maar de demo. De demo is mij zeer bevallen, vooral de graphics! Die zijn echt rete goed bij dit spel zeg! Maar ik overdenk nog steeds om het spel te kopen, alleen heb ik de laatste tijd niet veel tijd om te spelen en daarnaast zit er bijna altijd wel iemand op de PC World of Warcraft te spelen
    pi_43628493
    Damn you, WoW!

.
    pi_43644489
    Zo, er weer even 2 uurtjes tegenaan gegooid.

En ik dacht zo: laat ik eens de kranen open zetten voor mn Citizens om ze te laten upgraden. En voor ik wist had ik 1000 inwoners erbij, en kelderde de voorraden Food, Cloth, Tabak, Alcohol en Chocolate .
    Maar dat is inmiddels helemaal rechtgetrokken.

Stats
    Inwoners: 2700 => 3650
    Balans: +800 => +1700

Dichtbij mn enige Theatre (tot nu toe) beginnen ze up te graden.

Zo komt er wel food binnen ja .
      zaterdag 18 november 2006 @ 20:13:05 #14
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_43665684
    heb nu een stad met een balans van 8900 ofzo. Ben erachter gekomen dat de geldteller stopt bij 999999 goud
      zaterdag 18 november 2006 @ 20:14:15 #15
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_43665726
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 20:13 schreef ralfie het volgende:
    heb nu een stad met een balans van 8900 ofzo. Ben erachter gekomen dat de geldteller stopt bij 999999 goud
    Ik begin altijd met heel veel geld, maar wat ik ook probeer, ik raak altijd in de min .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_43669432
    Zo, weer even een tijdge gespeeld...en het is weer tijd voor een update .

Inwoners: 3600 => 4600
    Balans: +1700 => +1800
    Productie: redelijk stabiel

Stenen bruggetje in gebruik

Bronzen Medaille voor een totale speeltijd van 10+ uur (equivalent)

Senaat etc.

Mijn mooi verzorgde stad, geven mijn medespelers (allies iig) complimenten over .

Voorraden.

En nog even de speciale Screenshot mode (Scroll Lock) uitproberen .
    pi_43669660
    Afgelopen week het spel maar even downgekocht, wel aardig deel weer. Zit altijd in de verste uitzoommodus dus de details vallen niet echt op, is ook wel handig want anders trekt m'n laptop het niet meer.

Offshoren is somehow een het leukste imo, dus een hoofdeiland maken met alleen huizen en dan een groot netwerk waar je alles aanvoert van andere eilanden.
    pi_43669973
    Dat heb ik ook ja . Beetje food en cloth op mn hoofdeiland, maar voor de rest zit het meeste op 4 andere eilanden. En met 7 trading routes (met een maximum van 20) zit ik ook al over de helft .
    Gelukkig heb ik nu wel Large Trading Vessels (4 slots) en cargo space expansion (ofzo )...dus 4x60 ton kan in 1x mee .

Maar bij mij is het juist dat de verst UITgezoomde modus het allerlangzaamst gaat, en het verst INgezoomd het best/snelst?
    pi_43671104
    Heb een zooi grafische functies uit, dus kan ook daardoor komen. Ver uitzoomen is imo wel relaxed want je kan alles goed overzien dan. Wel jammer dat je niet meer schepen mag bouwen.
    pi_43680550
    Ik loop een beetje vast. Ik produceer alcohol op eiland 2 zeg maar en dat moet naar de bewoners van eiland 1. Ik maak wel een trading route en het schip pakt het ook op bij eiland 2, maar hij unload het daarna niet. Hoe breng ik daar verandering in?
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_43680849
    Ik heb de demo ook even gedownload en wat een spel zeg !!!!!

het beste aan het spel vind ik dat je gelukkig de camera niet kan draaien !!!
    zo idiaal is dat geen klote camera posities meer !!!

en het is nog zo uitgebreid maar nog zo simpel om alles een beetje te volgen !!!

i love anno 1701
    pi_43681199
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 22:32 schreef pingu_ het volgende:
    Heb een zooi grafische functies uit, dus kan ook daardoor komen. Ver uitzoomen is imo wel relaxed want je kan alles goed overzien dan. Wel jammer dat je niet meer schepen mag bouwen.
    Zelf heb ik alles zo minimaal mogenlijk...en nog draait het niet goed . .
    Gelukkig komt daar over een maandje of 2 verandering in.
    quote:
    Op zondag 19 november 2006 12:19 schreef RayMania het volgende:
    Ik loop een beetje vast. Ik produceer alcohol op eiland 2 zeg maar en dat moet naar de bewoners van eiland 1. Ik maak wel een trading route en het schip pakt het ook op bij eiland 2, maar hij unload het daarna niet. Hoe breng ik daar verandering in?
    Waarschijnlijk heb je de inmiddels klassieke beginnersfout gemaakt: bij het unloaden in je tradingroute moet je het aantal op '0' ton zetten.
    Want je stelt daarmee in hoeveel ton je bij het unloaden over wilt houden in je schip .
    Zie ook dit screenshot voor een correcte route:
    quote:
    Op zondag 19 november 2006 12:33 schreef TYNOz het volgende:
    Ik heb de demo ook even gedownload en wat een spel zeg !!!!!

het beste aan het spel vind ik dat je gelukkig de camera niet kan draaien !!!
    zo idiaal is dat geen klote camera posities meer !!!

en het is nog zo uitgebreid maar nog zo simpel om alles een beetje te volgen !!!

i love anno 1701
    Je kan de camera nu niet meer in 4 stappen draaien...maar in 360 stappen . Druk je middelste muisknop (scrollwiel meestal) maar eens in en beweeg je muis.

[ Bericht 5% gewijzigd door slindenau op 19-11-2006 12:53:29 ]
    pi_43681281
    quote:
    Hoe heb je die brug gemaakt? Ik wilde ook een keer over een rivier, maar kan nergens een brug optie vinden .
    pi_43681345
    Die is er ook niet, gewoon een zandweg of stenen weg over een rivier heentrekken en er komt automagisch een brug .
      zondag 19 november 2006 @ 13:00:01 #25
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_43681519
    Zo, ik zie dit spel nu pas (volg de game-releases totaal niet enzo). Heb Anno 1606 (of hoe het eerste deel ook heette) altijd heel veel gespeeld. Dit ziet er ook zeer tof uit, denk dat ik deze ook maar even moet gaan proberen!
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')