abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43657979
Waarom horen we niets van sweaty...
Hoop maar dat het goed is. Laten we het bericht van haar site dan maar geloven en denken dat geen bericht, goed bericht is...
pi_43658528
Zo ook weer ff een update van onze kant.

Vandaag heb ik wat lekkers gemaakt voor de kraam visite die komt zodra onze kleine geboren is.

250 slagroom soesjes
(toch makkelijk een vader die chef is in een banket bakkerij)

We wilden geen beschuitjes doen omdat iedereen dat al doet. En wij kwamen in een boekje dit dus tegen.

Slagroom soesjes gevuld met slagroom in de vriezer doen. Als ze goed bevroren zijn dan voor de helft in de witte chocolade drukken en dan meteen in de muisjes. Omdat de soesjes bevroren zijn droogt de chocolade vrij snel op dus moeten ze meteen in de muisjes gedrukt worden.

1 uur voordat de visite komt uit de vriezer halen en in de koelkast zetten en dan kan je ze na een uurtje eten!!

Kan nu al niet meer wachten
pi_43658600
Leuk idee!

Moet je wel op tijd weten wat het geslacht wordt. Anders loop je als je snel visite krijgt achter de feiten aan omdat die dingen nog afgemaakt moeten worden.
Syllables govern the world
pi_43658681
Ja, je moet wel het geslacht weten inderdaad. Maar je kan dit ook nog de zelfde dag maken. Ze hoeven niet bevroren te zijn, het maakt het alleen makkelijker, omdat dan de chocolade sneller opdroogt.

En je kan ook elke ochtend een stuk of wat soesjes gewoon in de koelkast zetten voor de visite.
pi_43658711
leuk & lekker idee wc!
hehheh dat klinkt raar.
pi_43658893
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:13 schreef bixister het volgende:
leuk & lekker idee wc!
hehheh dat klinkt raar.

Ik heb die naam Webcrowler al ruim 7 jaar op het internet en nog nooit ben ik wc genoemd! vinnum wel grappig!!
pi_43659149
iemand moet de eerste zijn he. voel je vrij om (de) WC voortaan zelf ook te gebruiken.
pi_43659352
webcrowler dat was ook mijn idee nu is ie dus ook gejat.
mama van 3 kids!
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:41:05 #160
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43659397
Appelsap, heb je de verloskundige nog gebeld?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43660892
die soesjes kan je ook 'afmaken' ná ontdooien vlak voor je de visite verwacht!

wij gaan dit ook doen .. evt. ipv in de gesmolten chocolade bijv. eerst in slagroom dippen en dan door de muisjes halen!
pi_43663526
ja leuk webbie, maar even een vraagje...misschien wel heel blond hoor
Hoe doe je dat met choclade smelten, gewoon een reep witte chocola in een pannetje???

Ik zag dit idee laatst ook al eens langs komen in een tijdschrift
Leek me ook wel een leuke traktatie voor de kindjes van mijn creche...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:20:58 #163
161903 NaatjeAron
Het wonder dat Aron heet.
pi_43664123
1. Warmwaterbad

Hiervoor zijn speciale au bain-mariepannen te koop, maar een gewone, niet te lage pan met heet water en een daarin passende metalen hittebestendige kom of een tweede pan, werkt net zo goed. Let erop dat de bodem van de kom of pan niet de bodem van de pan met water raakt, anders treedt er oververhitting op. Breek de chocolade in kleine stukjes, op deze wijze wordt de smelttijd gereduceerd. Reguleer het vuur zodanig dat het water in de onderste pan heet is maar niet kookt. Doe de chocolade in de bovenste pan en roer regelmatig. Van de diverse soorten chocolade is pure chocolade het meest hitte bestendig. Vooral melk en witte chocolade smelten zeer makkelijk en branden gemakkelijk aan als je niet goed oplet, daarom moeten deze goed geroerd worden.

Dit vond ik op google.. dus zal wel goed zijn, hoop ik ;-)
Ook wel bekend als Renegate
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:42:29 #164
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43664744
Je kunt ook poedersuiker met water mengen (veel poedersuiker, weinig water), daar plakken de muisjes ook prima op, en dan is het eigenlijk net zoveel werk als het smeren van de beschuiten.

* ook zoiets gedaan heeft, nadat ik bij de eerste nog weken kruimels en muisjes liep te vegen *
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43664915
@ Popples, Sorry!!

@ Marit1978, dat kan inderdaad ook. Is ook een lekker idee trouwens
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ja leuk webbie, maar even een vraagje...misschien wel heel blond hoor
Hoe doe je dat met choclade smelten, gewoon een reep witte chocola in een pannetje???

Ik zag dit idee laatst ook al eens langs komen in een tijdschrift
Leek me ook wel een leuke traktatie voor de kindjes van mijn creche...
Nee, je kan eigenlijk geen gewone reep chocolade smelten. Dit omdat "gewone" chocolade die je koopt in de winkel geen vet bevat wat hard zal worden als je ze op de bevroren soesjes doet. Je moet dus eigenlijk chocolade bij een banket bakkerij halen en die in een pannetje in de magnetron smelten.

Ik zal eens vragen aan mijn vader hoe je het precies moet doen. Want wij hadden namelijk ook eerst gewoon witte letters gekocht maar daar kan het dus niet echt goed mee. Ik zal het morgen middag ff vragen aan mijn vader hoe je het beste kan doen.
pi_43665054
FF voor de duidelijkheid, je kan dus wel gewone chocolade gebruiken hoor alleen gaat het beter met chocolade van een banket bakkerij.

En het beste is om de chocolade in de magnetron te maken. (aldus mijn vader)
pi_43678210
"Dit omdat "gewone" chocolade die je koopt in de winkel geen vet bevat".

zie nou wel, dat het gewoon gezond is.........
pi_43678811
Even een kleine up-date van mijn kant

Alles gaat goed Ik ben behoorlijk misselijk geweest en ben er nu uit dat ik gewoon meer moet eten! Werkt goed zeg maar ( wel gezonde dingen uiteraard ) Nog anderhalve week en dan gaan we naar het hartje luisteren en twee dagen later gaan we voor onze eerste echo kan niet wachten!
Voor de rest zijn we al beladen met kado's van familie en vrienden vooral veel schapen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_43679718
In sommige winkels zoals bij AH is op de afdeling voor de bakspulltjes (waar ook cakemeel en pannekoekenmeel ) staan ook een zakje te krijgen met banketbakkerschoco (volgens mij van oetker) die doe je dan in een pan om te smelten, en als je het dan ergens overheen doet dan droogt het op en heb je zo n chocolaagje
pi_43679812
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:31 schreef Beaker het volgende:
Even een kleine up-date van mijn kant

Alles gaat goed Ik ben behoorlijk misselijk geweest en ben er nu uit dat ik gewoon meer moet eten! Werkt goed zeg maar ( wel gezonde dingen uiteraard ) Nog anderhalve week en dan gaan we naar het hartje luisteren en twee dagen later gaan we voor onze eerste echo kan niet wachten!
Voor de rest zijn we al beladen met kado's van familie en vrienden vooral veel schapen!
UITERAARD !

fijn dat je je wat beter voelt joh!
spannend die eerste echo in het vooruitzicht!

wij gaan donderdag voor de nekplooimeting, dus weer even frummel-kijken!
jammere is dat we zéér waarschijnlijk die middag een begrafenis hebben.. opa van mijn vriend ligt nu voor dag 3 erg slecht met als enige intake nog morfine.
Dat gaat niet lang meer duren dus. Dubbel !
pi_43680105
Marit, dat is inderdaad heel dubbel! iig heel veel sterkte!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_43682067
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:38 schreef chesna het volgende:
In sommige winkels zoals bij AH is op de afdeling voor de bakspulltjes (waar ook cakemeel en pannekoekenmeel ) staan ook een zakje te krijgen met banketbakkerschoco (volgens mij van oetker) die doe je dan in een pan om te smelten, en als je het dan ergens overheen doet dan droogt het op en heb je zo n chocolaagje
Dat is ook een goed idee idd, maar het is nog steeds beter om het te smelten in de magnetron, omdat aangebrande/verbrande chocolade stinkt als de nete...
pi_43682578
Je kan het gewoon in het zakje laten twintig minuten in warm water, ja ken wel zien (of voelen) dat het gesmolten is En verbranden in warm water (zolang je het niet te lang gaat laten koken) gebeurt volgens mij niet
pi_43684494
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:39 schreef chesna het volgende:
Je kan het gewoon in het zakje laten twintig minuten in warm water, ja ken wel zien (of voelen) dat het gesmolten is En verbranden in warm water (zolang je het niet te lang gaat laten koken) gebeurt volgens mij niet
Nee inderdaad, als je het in het zakje laat smelten in heet water gebeurd er niets! Maar ik zag net niet staan dat je het in het zakje moest laten... Vandaar
pi_43685747
Ik heb altijd geleerd de bain marie methode.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 15:41:24 #176
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43686427
Ben ik hier in Z&G eigenlijk?

Verder gaat alles goed met mij hoor. Beetje hormonaal dat wel. Gisteren was ik bij de kruidvat en wilde een infinity lippenstift. De verpakking was leeg en moest bij de balie worden opgevraagd. Ze wilden me in eerste instantie de lege verpakking meegeven toen ik ze hierop attendeerde. Vervolgens zocht ze de inhoud en wilde ze me weer laten betalen. Tja, er zaten twee coatingstiften in en geen kleurstift. Ik dus weer gezegd dat het niet goed was. 10 minuten later had ze nog niet de juiste inhoud gevonden waarop ik alles op de balie smeet en zei: laat maar, ik ga wel naar een échte drogist
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_43686680
Volgens mij zat er een stukje CUL tussen

whaha heerlijk he die hormonen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 15:56:13 #178
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43687015
Die mevrouw achter de balie had waarschijnlijk ook last van haar hormonen want ze schreeuwde terug: Ja doet dat!

We hebben trouwens een brief binnengekregen voor de intake van de kraamzorg. O ja, ik moet natuurlijk ook nog bevallen, dat was ik bijna vergeten
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 19 november 2006 @ 15:59:00 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_43687131
hahahaha slaapmeisje nou daar word ik zonder hormonen ook pissig van hoor

en ja... je zult ook nog ff moeten bevallen, maar dat gaat je gewoon lukken
stormy waters...
sailin'
pi_43687975
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Die mevrouw achter de balie had waarschijnlijk ook last van haar hormonen want ze schreeuwde terug: Ja doet dat!
Ik zie het écht helemaal voor me!
pi_43688779
hahahaha

inderdaad !

Van de week had vriend frieten en voor mij een frikadel speciaal met KETCHUP (en zéker geen curry) gehaald.
Kwijlend open ik de verpakking.. zit er GVD curry op !
Mán ik was pissig !!!
Had bijna de telefoon in mijn hand. Mijn vriend lachte zich inwendig helemaal rot, en ik gelukkig ook al snel maar jeetje, mijn humeur was echt vér beneden nul.
Ik ontdooide pas toen hij alle curry en uitjes ervanaf had en ik woedend zelf een ui stond te hakken

ach.. beetje ketchup eroverheen .. en alsnog zitten smullen !
pi_43688829
Geweldig weer hoor dames!
Syllables govern the world
pi_43689353

Zowel het ketchup-verhaal als het lippenstiftje ("Ja, doe dat!" ) hebben m verdiend!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 17:10:50 #184
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43689355
Ook zo'n heerlijk herkenbare situatie Marit Wat mij betreft komen meer dames over de brug met hun hormonale uitbarstingen. Echt supergrappig om te lezen en fijn om te merken dat ik niet het enige hormonster ben
pi_43690302
slaapmeisje je bent niet de enige hoor. hier zit er ook een hormonster achter de pc.
ik heb me gisteren moeten inhouden tegen schoonmoeder. maar laatst was de zak.
hij kneep me(niet hard) en in het niets begon ik te schreeuwen en te huilen. ik flipte helemaal.
ow af en toe moet het he
mama van 3 kids!
pi_43690897
juist... af en toe MOET het gewoon !
pi_43692151
Slaapmeisje
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_43694190
kan ik mijn stem nog veranderen? Slaapmeisje en Marit
  Milf zondag 19 november 2006 @ 20:20:18 #189
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_43695306
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ook zo'n heerlijk herkenbare situatie Marit Wat mij betreft komen meer dames over de brug met hun hormonale uitbarstingen. Echt supergrappig om te lezen en fijn om te merken dat ik niet het enige hormonster ben
Er moet ergens een topic in OUD staan met allemaal hormonale uitspattingen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Jubileum moderator zondag 19 november 2006 @ 20:31:59 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43695730
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 19 november 2006 @ 20:49:53 #191
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43696321
Slaapmeisje Jij bent zo lief.. jij hoort zulke dingen niet te doen!
Marit ook al zo'n hormonster!

Ik kwam er net achter dat de bikinilijn uitgebreid (op de tast) scheren, met een nieuw mesje (dus scherp) toch niet zo'n goed idee was *auw* enzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 19 november 2006 @ 20:58:43 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43696651
E.T. auw!!!! Sterkte met de gevolgen
pi_43696994
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:49 schreef E.T. het volgende:

Ik kwam er net achter dat de bikinilijn uitgebreid (op de tast) scheren, met een nieuw mesje (dus scherp) toch niet zo'n goed idee was *auw* enzo
Daar hoorde ik mijn verloofde ook al over vanmorgen. Vorige week kon ze haar buik nog een beetje indrukken om de boel beneden te bekijken, maar nu moest ze het op de tast doen! Was geen bloederig zooitje geworden zei ze.

Ik opperde al het idee om een spiegel neer te zetten in de badkamer zodat ze gewoon in de spiegel kon kijken maar dat vond ze een raar idee
  zondag 19 november 2006 @ 21:19:21 #194
3011 E.T.
pi_43697513
Wat dat betreft hadden ze 't in de jaren '70 maar lekker makkelijk..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 21:22:45 #195
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43697703
Lois bedankt voor de tip! Een goed topic ook om inspiratie op te doen

Auw E.T. Ik laat het aan Slaapvriendje over om het bij te werken hoor. Ik kan echt met geen mogelijkheid mijn buik wegdrukken en op de tast durf ik niet eens aan
  zondag 19 november 2006 @ 21:24:23 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_43697789
ben ik nou de enige die hoopt op een ET buik en een slaapmeisje buik in het buikentopic?
stormy waters...
sailin'
  zondag 19 november 2006 @ 21:31:38 #197
3011 E.T.
pi_43698164
Sorry Belaan, maar tussen de zieke schoonvaders, werkperikelen die voor erg veel stress zorgen, opleveringen van vakantiehuisjes door.. De zwangerschap glipt er voornamelijk tussendoor. (ondanks dat die ook niet vlekkeloos verloopt en ik meer rust zou moeten hebben dan er mogelijk is).

Buikfoto's is momenteel het laatste waar ik aan denk zo ongeveer.. (en het gebrek aan een goede spiegel maakt 't redelijk onmogelijk op de dagen dat ik er wel aan denk )
pi_43698351
Nee hoor Belaan,die wil ik ook wel es zien

Groetjes,Minoes
  zondag 19 november 2006 @ 21:39:37 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_43698631
ET, dat snap ik helemaal je zegt er niet veel over, maar ik weet dat je een hoop pijn hebt. rustig aan meissie! (en probeer toch nog eens een foto te maken, niet voor mij natuurlijk, maar voor jezelf, het is toch een mooie herinnering)

enne minoes.... nu we het er over hebben...
stormy waters...
sailin'
  Milf zondag 19 november 2006 @ 21:49:09 #200
16000 nikky
pi_43699188
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:19 schreef E.T. het volgende:
Wat dat betreft hadden ze 't in de jaren '70 maar lekker makkelijk..
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 19 november 2006 @ 21:57:25 #201
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43699603
Daar hopen we al weken op Belaan

Vergeten te refreshen

[ Bericht 38% gewijzigd door Rottdog op 19-11-2006 22:09:40 ]
  maandag 20 november 2006 @ 08:58:29 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43708767
Wat is t hier stil zeg...

E.T., wat vervelend dat het allemaal niet zo lekker loopt bij jou. Wel goed op jezelf passen he?

Even een vraagje... klopt het dat harde buiken soms heeeel lang kunnen duren? Ik had er gisteren eentje die voor m'n gevoel een kwartier duurde , erg vreemd gevoel. Kan me dat niet echt herinneren van vorige zwangerschappen.
ben trouwens alweer 36 weken!!!!
  maandag 20 november 2006 @ 09:00:12 #203
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43708777
Jee Suzanna.... Wat gaat het hard! Ik vind het zo onvoorstelbaar. In de tijd dat ik 1 kindje heb gekregen, krijg jij nu de 3e. Wauw en druk en stoer vind ik het. Succes nog, die laatste loodjes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 20 november 2006 @ 09:14:38 #204
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43708983
Dank je wel Lishe! Tis idd erg druk en zeker extra vermoeiend als je zwangerschap ook niet altijd lekker loopt (met kindje alles goed hoor, maar ik ben erg veel moe en kan niet langer dan 10 minuten lopen zonder erge pijn te krijgen helaas). We kijken wél erg uit naar het kindje en ook naar de reactie van de kinderen op de baby... ben zo benieuwd hoe Noa gaat reageren. Misschien wel alleen 'baby, mooi' en dan weglopen en Emma wil er waarschijnlijk alleen maar mee spelen (en dan gaat het na een tijdje vervelen als dat niet mag ).

Ik vind het trouwens zelf ook onvoorstelbaar hoor, dat ik de derde krijg. Kan me eigenlijk al druk maken 'hoe het straks moet' met plek in de auto (wel ruime auto maar drie autostoeltjes ... ), door de dag heen (allemaal aandacht geven), rondrennende peutertjes en een baby aan de borst... voordat het kindje er zelfs maar is. En de eerste weken zijn nog niet het zwaarst, want dan heb ik nog hulp...

Maar goed, komt allemaal goed zullen we maar denken. Het zijn nu eenmaal 'tropenjaren' ...
  maandag 20 november 2006 @ 09:28:38 #205
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_43709218
Goedemorgen!!

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen ... enorm drukke tijd nu even... (kamertje nog steeds niet af , griep, flinke oorontsteking, klaag steun kreun )

Sweaty, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Maar wat een schrik moeten jullie hebben gehad zeg!! Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie snel van hem mogen gaan genieten nu thuis...

Chacama gefeliciteerd met jullie dochter!!
Mibos ook een dochter! Van harte gefeliciteerd!!

Pannekoek, twee beebies , heel erg leuk! gefeliciteerd!

Verder alle nieuwe zwangeren van harte! Geniet ervan!

Hier alles goed qua zwangerschap. Beebje doet het goed, is erg druk. Zoals verteld: kamertje nog niet af helaas. Mannetje moet veel werken, maar we zijn nu in sneltreinvaart bezig! En eindelijk heb ik een lief behangetje uit kunnen zoeken. Heb vreselijk veel zin in Januari, kom maar op met de weeën (ben erachter dat een flinke buitenoorontsteking bijna meer zeer doet hahaha)...
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_43710161
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:49 schreef E.T. het volgende:
...
Check...
Terwijl het je op dat moment geen fuck kan schelen of er iemand denkt van "Jeumig, wat een struik andijvie "

Het goede nieuws is dat ik voorweeën bekende vannacht, dus ik kan mijn toefje over afzienbare tijd weer toegrijnzen gok ik. Al dan niet na het omhoogklappen van het welbekende postnatale vetschort.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43710305
spannend mwanatabu!!!

en ET, doe je echt heel voorzichtig aan meid! oja en over dat ontharen: bij mij lukte het op den duur goed op de tast, maar in de 1e zwangerschap gebruikte ik eerst wel een spiegeltje op de badrand.
  maandag 20 november 2006 @ 10:29:58 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43710570
Suzanna, ik had ook regelmatig heel langdurige harde buiken. Minuut of 20 was geen uitzondering, wel erg vervelend.

Mwana, groeit er bij jou andijvie Raaaaaaarrrrr....
En mogen we al gaan voor je?

En ET, wat treurig dat jullie omstandigheden/privésituatie nu zó naar zijn dat de zwangerschap 'er een beetje bij inschiet...'
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43710618
Ik doe het ontharen hier van de gevarendriehoek altijd met de ladyshave Maar dan nog moet je uitkieken,spatlappen met washandje opzij duwen,anders maai je er net zo hard in(ook auw )Maar goed,ik kan er voorlopig nog goed bij,maar laat manlief straks echt niet aan de gang gaan hoor Dan maar een bossie andijvie Dat komt na de be valling dan wel weer.Hier trouwens gister de eerste buikfoto gemaakt,zat anders in de planning,we wilde dit vanaf week 16 braaf om de 4 weken doen........
Maar goed,nu maar bijhouden dan en straks mooi in het fotoboek erbij plakken.
Ben enorm druk bezig met babywas en de kast inruimen,we hebben een lichtgroene kast van Ikea gratis ergens op kunnen halen.Wel een licht beschadiging aan de buitenkant,maar daar plak ik wel wat overheen.Een bloemetje gegeven ervoor,da's toch niet gek voor een dubbele kast.Verder moet alleen de plank die als commode gaat dienen nog aan de muur.Schilderwerk is klaar,wieg staat al weken opgemaakt.Oh ja en dan de schildersdoekjes nog aan de muur en de fotolijstjes,maar daar moeten nog foto's van ons en de meiden met de baby in,dus dat word na de bevalling pas

Groetjes,Minoes
pi_43710818
wij hebben afgelopen zaterdag de box en klamboe opgehaald
De box blijft voorlopig in de doos, maar de klamboe heb ik meteen aan de piekstok gehangen.....eventjes!! Moest het gewoon even zien!
En het is geweldig!!!!!!!!!!! berg hem straks maar weer op, anders is dat ding straks al stoffig voor er uberhaupt een baby onder heeft gelegen...

En onderweg naar huis brandt er ineens een lampje in de auto....storing airbag!
Dus door naar de garage, waar ze me eigenlijk niet eens willen helpen (en we hebben nog garantie)
Dus daar een vette stampij gemaakt....
uiteindelijk hebben ze er wel naar gekeken, maar kunnen het niet oplossen!
Dus nu moet de auto weer een dag naar de garage.....
GRRRR we hebben hem nu 3 maand en al 4 keer naar de garage geweest met dat rotding
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 20 november 2006 @ 10:54:54 #211
94046 PM-girl
pi_43711097
Suzanna, ik heb ook wel eens zulke lange harde buiken gehad, met name als ik teveel deed. Maar ik me in jouw situatie heel goed voorstellen dat het lastig is rust te nemen.

Mwana, wat beschrijf je het weer geweldig! Ik heb ontharingscreme gebruikt, wel zo veilig en ook op de tast te doen!(en ja, ik heb tijdens de bevalling 1 milliseconde gedacht: Haa, ik heb mooi geen oerwoud!)

Andrea, leuk om weer van jou te lezen, hoe het gaat. Komen er foto's in het kamertjestopic? En Karin, van jou ook?

ET, probeer inderdaad wel te genieten, ondanks alle gedoe.

Alle andere zwangeren, laat je lekker verwennen (die hierboven ook hoor!)
*
pi_43715084
Wij hebben zaterdag de kinderwagen besteld!
Beetje laat, maar we hebben geluk! Over 3 weken wordt hij al afgeleverd.
Ik vind hem zo mooi.

Ook hier is de babykamer nog niet af, er is nog niks aan gedaan.
Deze week wordt het behang eraf getrokken en het plafond gedaan zodat er komend weekend een nieuw behangetje op kan en dan kunnen de spulletjes er al in. Dan staat het noodzakelijke erin en kan ik hem verder op mijn gemakje afmaken.

Verder ben ik sinds vorige week gestopt met school. Ik zat in het examen jaar van vwo en het was gewoon te zwaar om af te maken. Er zijn wat andere dingen buiten de zwangerschap die het te lastig maken nu.
Heb nu even voor mijzelf en mijn kindje gekozen zodat ik straks een goede mama ga zijn en ik weet dat dat een goede keuze is geweest.
Vind het ergens heel jammer, maargoed als ik wil volgend jaar een nieuwe kans.
pi_43716251
Verstandig appelsap! Eerst je kindje en je rust hoor. Moet je wel beloven dat je volgend jaar gaat vlammen he

En het voorwerk was echt voorwerk hier blijkbaar
Maar ach ja, wie heeft er nou ook slaap nodig he? (Aanstaande) moeders niet blijkbaar
Mooi he, die natuur?
  maandag 20 november 2006 @ 14:52:13 #214
3011 E.T.
pi_43717561
Appelsap, had jij de vk nog gebeld na je krampen-nacht?

Ik ben weer goedgekeurd door de vk vandaag Ze vond dat ik idd wel veel heftige dingen op m'n bordje had, maar ook dat ik er goed mee omging. En sja.. sommige dingen komen nu eenmaal zo, daar kan je niks aan veranderen.
Baby trekt zich nergens wat van aan iig. Groeit goed, bezig met indalen (dat had ik in de gaten idd..), schopte nog even de doptone weg..
Nog even over gehad dat ik een hele compacte en goed gevulde buik heb. Alle beschikbare ruimte in m'n buik is ingenomen door de baby (die wel een stukje groter zal zijn dan Saskia). Ik heb geen onwijze buik, maar ik kan bijv. alleen maar mijn rug recht houden. Iets krommen geeft protesten. Ik kan m'n buik bijv. ook niet even 'aan de kant duwen' zoals ik bij Saskia wel kon. Er zit erg weinig beweging in. (behalve bij geschop en gepor van binnenuit )
pi_43717676
Ha, mooi E.T! Ik bedoel dat de kleine zich gewoon niets aantrok van je omstandigheden en het gewoon goed doet. Scheelt toch stress, niet?
Sterkte met de rest
pi_43717963
E.T. fijn dat je baby er geen last van ondervindt!
Ik hoop voor je dat je ondanks alles nog wel van je zwangerschap geniet.

Ik heb de verloskundige niet meer gebeld. Had me voorgenomen om te bellen mocht het weer voorkomen, maar vanaf zaterdagochtend gaat het gewoon weer goed.
Morgen moet ik toch langs voor controle.
  maandag 20 november 2006 @ 16:17:11 #217
3011 E.T.
pi_43719943
Wel vermelden hoor Appelsap *strengkijkt*
  maandag 20 november 2006 @ 16:41:06 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43720686
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:11 schreef Mwanatabu het volgende:

Het goede nieuws is dat ik voorweeën bekende vannacht, dus ik kan mijn toefje over afzienbare tijd weer toegrijnzen gok ik. Al dan niet na het omhoogklappen van het welbekende postnatale vetschort.
Postnatale vetschort... Dat is echt de meest treffende uitdrukking die ik ooit heb gelezen! Gelukkig komt het vanzelf (een beetje) goed en kun je de rest er (een beetje) aftrainen. Als je gaat trainen tenminste...

(en dan kun je m weer zien. Je toefje. )
  maandag 20 november 2006 @ 16:44:13 #219
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43720802
E.T. fijn dat je weer bent goedgekeurd! Grappig, van die buik. Ik kan m wel een beetje bewegen maar dat voelt echt niet lekker, dus dat doe k ook maar niet. Ik heb altijd een mega-gevoelige buik als ik zwanger ben (fijn als mensen erop drukken om de baby te voelen... 'zo hard hoeft dat niet hoor' denk ik dan... ) Enne...sterkte met je andere omstandigheden

Appelsap, ik vind het wel een moedige beslissing die je hebt genomen. Voelt het wel lekker dat het niet meer 'hoeft'..? zou ik me zo kunnen voorstellen. Rustig aan doen he, jij! Niet gaan rennen draven vliegen nu je weer meer vrije tijd hebt ...
  maandag 20 november 2006 @ 17:05:43 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43721499
E.T. goedgekeurd...mooi. Rustig aan he, meid.

Mwana....kom maar op....laat dat grietje maar komen.

Suzanne, ook al zo ver....

Hier twee weken voor de bevalling ook geschoren.....en ook op de tast. Gelukkig zonder bloederige zooi.... Ben wel blij dat ik toen die moeite genomen heb. Ik vroeg het nog aan de vk. Ze was wel blij dat het geschoren was ivm hechten. Maar, goed anders hadden zij het gedaan.

Appelsap....wel vermelden morgen.

karin, balen van de auto. Wel leuk van die klamboe. Fleur heeft ook altijd onder een klamboe gelegen. Het geeft zo'n lekker klein knus hokje voor die kleintjes.
  Milf maandag 20 november 2006 @ 23:34:12 #221
16000 nikky
pi_43733890
Ik ben niet aan het werk op het moment. De verloskundige zegt.. rust
Ik:

Ik vind dat zo moeilijk dat ik niets meer kan/mag doen. En het zit niet in de aard van dit beestje.
Ik lig bijna de gehele dag op de bank met de voeten omhoog. Ik heb echt megavocht in mijn benen. Maar tja, zo kan ik niet verder met de kamer natuurlijk. Dat zal dan ff moeten wachten eer de hulptroepen zijn gearriveerd.

Maar dan. Tja. Ik ga een laptop lenen van iemand aangezien de hele dag op de bak zonder pc ook kut is .

En goed nieuwd ET dat hummeltje het zo goed doet .

Ik heb ook een klamboe . Mooier dan een hemel vind ik en kunnen geen beestjes bij van de zomer.
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:45:57 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43738991
Erg ja, niks meer kunnen/mogen, ben ook altijd zo'n typje geweest van "Kom op, even doorbijten"maar nu kan het gewoon niet want ik word meteen afgestraft in de vorm van harde buiken, ik heb zelf ook al een harde buik als ik maar even buk, als ik heb gekookt en de afwasmachine heb ingeruimd loop ik te hijgen als een marathonloper

Moet ook van 12-- tot 15.00 plat gaan liggen en verder ook heeeeel rustig aan doen..ik moet zeggen dat ik er behoorlijk labielerig van wordt hoor. En nee, mijn kamertje is ook nog niet af

Afhankelijk zijn van anderen is echt balen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43739991
Moguh. Het weer is niet meer zo depri, dus ik ook niet. En de nacht was redelijk rustig dus ik mag straks van mezelf boodschappen doen en heel evt. een beetje poetsen hier en daar. (Ik hoor mijn moeder hier lachen vanuit haar graf, Mwana aan de poets )
pi_43739994

Jemig de pemig... dat een mens opeens zoveel kan slapen en zo moe kan zijn.
Ik heb het idee dat ik er nog als een zombie uitzie.
Moe en misselijk (en dat met vlagen, niet constant of iedere dag) dat zijn de klachten die ik heb. Ow en mega gevoelige tieten.
Maar goed, over het algemeen zijn dit klachten die binnen een paar weken zullen verdwijnen.

Ik had op marktplaats een geweldig kamertje gezien, voor weinig en ik hoefde pas te beslissen als we de spannende 12 weken voorbij waren. Dus wij lieten het kamertje aan opa en oma zien, waarop opa zei dat ie het een saai standaard kamertje vond.
Dus nu gaat hij een ontwerp maken om zelf een leuk kamertje in elkaar te zetten. Ben dus zeer benieuwd. Wel erg gaaf want dan krijgen we een lekker apart kamertje!
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:52:01 #225
94046 PM-girl
pi_43740103
Leuk kleintje! Hoe is het verder met je, je hebt vrijdag je eerste echo of niet?

Nikky, vervelend dat je rusten moet, maar probeer er maar van te genieten (playstation, DVD, lezen en idd laptop, daar heb ik veel plezier van gehad!)

ET, fijn dat je kleintje het zo goed doet!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')