In Leiden is ook een soort anatomisch museum, bij de Universiteit geloof ik. Ben daar een aantal jaren geleden geweest, en ik ben laatst ook bij Bodies in Amsterdam geweest. Het museum in Leiden vond ik gruwelijker (misvormingen e.d.) als het ware, Bodies was iets mooier opgezet (Leiden was ook maar vrij klein en een soort zolderkamer).quote:Op maandag 8 januari 2007 22:46 schreef Lips het volgende:
[..]
Geloof dat je een medische studie moet volgen om daar heen te mogen toch?
Het anatomisch museum (dus met alle 'normale' lichamen etc) is vrij toegankelijk, het pathologisch museum (met alle enge ziektes, vergroeide baby's en rokerslongen enzo) is alleen toegankelijk onder begeleiding van een student aan de medische faculteit, waar het hele museum ook gevestigd isquote:Op maandag 8 januari 2007 22:46 schreef Lips het volgende:
[..]
Geloof dat je een medische studie moet volgen om daar heen te mogen toch?
quote:Bodies 13 april 's nachts geopend.
Vanwege het grote succes van Bodies The Exhibition en de verwachte toeloop in de laatste dagen is de Beurs van Berlage in de nacht van 13 op 14 april geopend.
Vrijdagochtend om 10.00 uur openen de deuren om op zaterdagavond 22.00 voor het laatst dicht te gaan. Daarna is de tentoonstelling niet meer in Nederland te zien. Het is voor het eerst dat een museum in Nederland 36 uur aaneengesloten voor bezoek geopend is.
Bodies The Exhibition is inmiddels door meer dan 250.000 mensen bezocht en staat in de top 10 van Amsterdamse musea, attracties en evenementen.
Tot nu toe is niemand er op ingegaan. Ik ben toch wel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.quote:Op zondag 10 december 2006 00:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
En toch zijn het echte mensen, die echt zijn doodgegaan.
Hun lijken zijn geplastineerd zodat iemand er geld mee kan verdienen.
Ik gun het iedereen om er heen te gaan en het mooi te vinden, maar ik vind de gedachte achter de tentoonstelling moreel verwerpelijk. Een prachtvoorbeeld van de mens als gebruiksvoorwerp.
Stel jezelf de vraag wat je ervan zou vinden als een van je dierbaren daar geplastineerd stond...
Als je dat onprettig zou vinden, waarom mag het dan wel met anonieme lijken?
Dus omdat het allemaal Aziaten zijn die niet zijn 'opgeeist' na een moord of een ongeluk hoef je jezelf geen morele vragen meer te stellen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:43 schreef InProduction het volgende:
Er is daar duidelijk verteld dat het allemaal Aziaten zijn die niet zijn 'opgeeist' na een moord of een ongeluk. Ik vond het trouwens een prachtige tentoonstelling. Zeer mooi gedaan en ik was zeer gefascineerd ook al liggen mijn interesses helemaal niet in dat (vak)gebied.
Ze zouden het zo gewild hebben, Ollie.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dus omdat het allemaal Aziaten zijn die niet zijn 'opgeeist' na een moord of een ongeluk hoef je jezelf geen morele vragen meer te stellen?
Wat zou je er van vinden als je opa en je oma er stonden?
Tja, maar jij stelt jezelf sowieso geen 'morele vragen' is het niet? Kwestie van het hoofd boven het water houden en zo.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vond er weinig aan.
hadden ze ook cake?quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar goed, al met al was het redelijk saai.
Ik stond vrij snel met een kopje koffie in m'n hand, weet ik nog.
En, wat had je er van gevonden als daar het geplastineerde lijk van je opa had gestaan?quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar goed, al met al was het redelijk saai.
Ik stond vrij snel met een kopje koffie in m'n hand, weet ik nog.
Weet ik veel. Het stond er niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:54 schreef OllieA het volgende:
[..]
En, wat had je er van gevonden als daar het geplastineerde lijk van je opa had gestaan?
ik doelde meer erop dat ik beetje t idee heb dat ik richting begrafenis ga ofzoquote:Op vrijdag 6 april 2007 01:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geloof het wel, donna. Ze hadden er van alles.
Ik begreep het.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:55 schreef donnahvh het volgende:
[..]
ik doelde meer erop dat ik beetje t idee heb dat ik richting begrafenis ga ofzo
ach kuthumor om 2 uur snachts![]()
quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dan had ik wel even blijven staan, denk ik, Ollie.
die kom ik waarschijjnlijk niet tegen dan morgenquote:Op vrijdag 6 april 2007 01:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar dat mag niet van Ollie, geloof ik.
Ik begrijp zo langzamerhand wel waarom jij je kut voelt.quote:
tis een jongetje hoor zag ik net in zn foboquote:Op vrijdag 6 april 2007 02:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik begrijp zo langzamerhand wel waarom jij je kut voelt.
Ik voel me prima.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik begrijp zo langzamerhand wel waarom jij je kut voelt.
Had je deze flauwekul niet in het slowchattopic kwijt gekund?quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het leven is vurrukkulluk.
Dat had gekund.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:14 schreef OllieA het volgende:
[..]
Had je deze flauwekul niet in het slowchattopic kwijt gekund?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |