abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:10:35 #203
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48070685
Ik ben het in deze volledig eens met Ollie!!
Deze mensen hebben er nooit om gevraagd om na hun dood als een circusattractie de wereld rond te trekken. Ook niemand van de familie kan hier toestemming voor gegeven hebben aangezien ze niet opge-eist zijn na hun dood.

Mensen die er heen gaan moeten het zelf maar weten, maar ik kan het mezelf niet moreel verantwoorden...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_48070783
Tja, of die lijken nou massaal in een lijkoven gegooid worden of naamloos in een massagraf of dat ze hier terecht komen . Die familie kan nergens toestemming voor geven of ze een mooie laatste rustplaats geven, dus waarom is zo'n tentoonstelling veel erger dan wanneer ze naamloos en respectloos op elkaar gestapeld worden in een massa-productie crematie-oven?
Tap tap tap
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:18:21 #205
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48070946
Omdat de dood geen carnaval is
pi_48071151
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Omdat de dood geen carnaval is
Wat dat betreft kan je dit ook wel een beetje gelijkstellen aan de bizarre kermisattracties van vroeger met "De Dikke Man" en "De Vrouw zonder Benen". Nu schuifelen we langs opgezette lijken met de sfeer van educatie, terwijl het gewoon entertainment is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:26:57 #207
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48071225
Precies, maar de kermisattracties zijn er al lang niet meer omdat mensen het een schande begonnen te vinden.
Maar nu is er iets soortgelijks, alleen dan in het museum.

"Oh, een museum, nou, dan kunnen we weer"

Een kotssmiley lijkt me hier wel op z'n plaats:
pi_48072157
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben het in deze volledig eens met Ollie!!
Deze mensen hebben er nooit om gevraagd om na hun dood als een circusattractie de wereld rond te trekken. Ook niemand van de familie kan hier toestemming voor gegeven hebben aangezien ze niet opge-eist zijn na hun dood.
Dacht je dat ze die lijken van straat pikken? Of uit de gevangenis? Als je wilt kan je jezelf hier opgeven. Het is de wens van die mensen om dit te laten doen met hun lichaam na de dood.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:01:37 #209
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48072337
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:56 schreef Arachide het volgende:

[..]

Dacht je dat ze die lijken van straat pikken? Of uit de gevangenis? Als je wilt kan je jezelf hier opgeven. Het is de wens van die mensen om dit te laten doen met hun lichaam na de dood.
Ben jij er geweest??
Want InProduction verteld wat anders, en ik maak er uit op dat hij/zij er wel geweest is:
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:43 schreef InProduction het volgende:
Er is daar duidelijk verteld dat het allemaal Aziaten zijn die niet zijn 'opgeeist' na een moord of een ongeluk. Ik vond het trouwens een prachtige tentoonstelling. Zeer mooi gedaan en ik was zeer gefascineerd ook al liggen mijn interesses helemaal niet in dat (vak)gebied.
pi_48072529
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:56 schreef Arachide het volgende:

Dat is een totaal andere tentoonstelling. Op die site staat dit als eerste te lezen:
quote:
Gunther von Hagens’ BODY WORLDS is the only anatomical exhibit that uses donated bodies, willed by donors for the express purpose of serving BODY WORLDS mission to educate the public about health and anatomy.
Dat is niet deze tentoonstelling met Aziaten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48073506
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ben jij er geweest??
Want InProduction verteld wat anders, en ik maak er uit op dat hij/zij er wel geweest is:
[..]
Ik ben er een aantal weken terug geweest, wat InProduction verteld onderstreept toch juist het feit dat het geen lichamen zijn die zonder toestemming ergens vandaan gehaald worden?

Klopt Isabeau, het is ook een voorbeeld dat deze praktijken legaal gebeuren.
pi_48073673
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:30 schreef Arachide het volgende:

Ik ben er een aantal weken terug geweest, wat InProduction verteld onderstreept toch juist het feit dat het geen lichamen zijn die zonder toestemming ergens vandaan gehaald worden?
Wat hij bedoelt is dat die lichamen niet door familieleden zijn opgeëist om te worden begraven. Dus hebben de makers van die tentoonstellingen die lijken overgenomen van de instanties om er beelden van te maken. De overleden persoon heeft daar nooit toestemming voor gegeven.

Zoals je eigen aangehaalde link al zei: alleen Gunther von Hagen maakt gebruik van lichamen waarvan de mensen er zèlf toestemming voor hebben gegeven. Dit is een totaal andere tentoonstelling.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:34:17 #213
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48073687
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:30 schreef Arachide het volgende:

[..]

Klopt Isabeau, het is ook een voorbeeld dat deze praktijken legaal gebeuren.
Dan lees jij iets anders dan wat ik lees...
pi_48073752
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan lees jij iets anders dan wat ik lees...
Je kan het ook op 2 manieren interpreteren:
"niet opgeëist door de makers van de tentoonstelling"
of
"niet opgeëist door familie van het lijk"
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:39:35 #215
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48073897
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je kan het ook op 2 manieren interpreteren:
"niet opgeëist door de makers van de tentoonstelling"
of
"niet opgeëist door familie van het lijk"
Zoals ik het begrijp zijn het lijken van mensen die zijn omgekomen (vermoord, ongeluk, etc), en de persoon had verder geen familie, of het was onbekend wie/waar de familie was.
Met andere woorden, geen haan die er naar kraait als ze dit lichaam gewoon mee nemen en er een kermisattractie van maken...

Hoe dan ook, de persoon zelf heeft sowieso geen toestemming geven dat dit met zijn stoffelijk overschot zou gebeuren!!
pi_48074013
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

Zoals ik het begrijp zijn het lijken van mensen die zijn omgekomen (vermoord, ongeluk, etc), en de persoon had verder geen familie, of het was onbekend wie/waar de familie was.
Met andere woorden, geen haan die er naar kraait als ze dit lichaam gewoon mee nemen en er een kermisattractie van maken...

Hoe dan ook, de persoon zelf heeft sowieso geen toestemming geven dat dit met zijn stoffelijk overschot zou gebeuren!!
Dat klopt
pi_48074073
Ok op die manier

Tja ik heb nooit zo het idee gehad. Volgens mij heb ik zelfs nog een bordje staan te lezen waarop stond dat het allemaal legaal was. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben. Ik weet wel dat er inderdaad een hoop commotie over ontstaan is zowel over de moraliteit als over de kwestie waar we het nu over hebben.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:44:23 #218
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48074114
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat klopt
Ja, daar was ik al bang voor...
En ik pas er dus voor om onder een museale dekmantel de ramptoerist te gaan uithangen
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:46:22 #219
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48074200
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:43 schreef Arachide het volgende:
Ok op die manier

Tja ik heb nooit zo het idee gehad. Volgens mij heb ik zelfs nog een bordje staan te lezen waarop stond dat het allemaal legaal was. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben. Ik weet wel dat er inderdaad een hoop commotie over ontstaan is zowel over de moraliteit als over de kwestie waar we het nu over hebben.
Er is een eerdere tentoonstelling geweest. Iets soortgelijk. Dit was wel met mensen die zich hier voor opgegeven hadden.
Dan wil ik het nog niet zien, maar daar heb ik geen morele bezwaren tegen.

Maar dit is iets anders. Dit is gewoon.. nu ja, wat ik al eerder zei:
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:46:31 #220
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_48074205
En toch kan ik er niet mee zitten.
Want laten we wel wezen; de beste man of vrouw is dood.
...dass wir fliegen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:50:05 #221
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_48074359
Overigens ziet 't er allemaal keurig uit, hoor.
Ze hebben 't met alle liefde, aandacht en voorzichtigheid aangepakt.
...dass wir fliegen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:50:47 #222
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_48074392
Dat zie ik liever dan dat ze ze met z'n allen in een kuil gooien.
...dass wir fliegen.
pi_48080365
Als je de tentoonstelling ziet als circusatractie dan snap je de tentoonstelling niet.
pi_48090615
Vond het een tovve tentoonstelling. Wel wat te druk, vooral bij die foetussen. Mensen gaan daar rustig 5 minuten staan kijken, en daar kwamen de nodige irritaties van

En daarna lekker gegeten natuurlijk
pi_48095263
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Precies, maar de kermisattracties zijn er al lang niet meer omdat mensen het een schande begonnen te vinden.
Maar nu is er iets soortgelijks, alleen dan in het museum.

"Oh, een museum, nou, dan kunnen we weer"

Een kotssmiley lijkt me hier wel op z'n plaats:
AR , kom in mijn armen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_48095501
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:13 schreef CherryLips het volgende:
Tja, of die lijken nou massaal in een lijkoven gegooid worden of naamloos in een massagraf of dat ze hier terecht komen . Die familie kan nergens toestemming voor geven of ze een mooie laatste rustplaats geven, dus waarom is zo'n tentoonstelling veel erger dan wanneer ze naamloos en respectloos op elkaar gestapeld worden in een massa-productie crematie-oven?
Volgens deze redenering zou je de lijken ook kunnen verwerken tot hondevoer oid. Dat is altijd nog nuttiger dan ze in een naamloos massagraf te dumpen.

Eigenlijk helemaal nog niet zo'n slecht idee.
Waarom geen nieuwe wet op de lijkbezorging in Nederland? Lever uw lijken na een keurige dienst (religie naar keuze) in bij het staatsbedrijf, dat de resten op alle denkbare nuttige manieren zal verwerken.
Dood is dood, immers. En wegrotten in de grond, of verbranden is verspilling.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_48095537
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:51 schreef Niek. het volgende:
Als je de tentoonstelling ziet als circusatractie dan snap je de tentoonstelling niet.
Als je de tentoonstelling ziet als educatie, dan heb je een iets te harde tik van het Nieuwe Leren meegekregen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_48095797
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:50 schreef OllieA het volgende:

[..]

Als je de tentoonstelling ziet als educatie, dan heb je een iets te harde tik van het Nieuwe Leren meegekregen.
Educatie, neuhj niet direct, ik zie het eerder als interresant dan "leuk/grappig/circusatractie"
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:01:14 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48095903
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:44 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, daar was ik al bang voor...
En ik pas er dus voor om onder een museale dekmantel de ramptoerist te gaan uithangen

Een half jaar geleden had je nog hele andere morele waarden:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:13 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

17 december zijn we van TTK er iig

Never mind, ik zie nu dat je alleen maar reclame maakte voor de meet, maar zelf niet zou gaan. Goed van je hoor! Dat je niet gegaan bent, maar wel even melden dat anderen wel gaan.
pi_48101532
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Never mind, ik zie nu dat je alleen maar reclame maakte voor de meet, maar zelf niet zou gaan. Goed van je hoor! Dat je niet gegaan bent, maar wel even melden dat anderen wel gaan.
Ik ken je niet, heb je niet op Fok gevolgd, maar enkel op grond van deze post van je concludeer ik dat je te beklagen bent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 7 april 2007 @ 02:57:10 #231
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_48101611
Ik concludeer - eveneens op grond van diezelfde post - dat ze niet gaat begrijpen waaróm, Ollie. Dus misschien wil je dat nog even uitleggen?
  zaterdag 7 april 2007 @ 08:02:51 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48102490
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik ken je niet, heb je niet op Fok gevolgd, maar enkel op grond van deze post van je concludeer ik dat je te beklagen bent.
Je beklaagt je maar een eind weg, do I look like I care?

Ik heb eerder in het topic al gezegd dat ik in deze mijn ogen gesloten heb voor eventuele morele bezwaren omdat mijn nieuwsgierigheid nou eenmaal won... Sue me.
pi_48104112
Tsjonge jonge, is de politiek-correcte moraalpolitie nou nog niet opgerot?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_48135750
vrijdagavond geweest, en mn halve mexicaanse maaltijd kwam naar boven
nee serieus ik vond t heel apart om zo goed alles te kunnen zien maar bij de afdeling foetus werd ik ff niet helemaal lekker
heel mooi hoe alles zo bewerkt is maar idd de dag erna pas vertelde mn moeder waarom ze niet wilde gaan....psies t zelfde als waar hier heel die discussie over gaat
laat ik dat nou niet gelezen hebben voor ik ging , eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik dan nog wel gegaan was
maargoed ik ging er dus "neutraal"in en had mixed feelings toen ik eruit kwam
maar 1 ding snap ik echt niet ....liepen er een papa en mama die hun kind mee hadden genomen daarheen
sorry hoor maar dierentuin e.d. ok maar dit??
mja al met al geslaagt dagje en nachtje amsterdam!
pi_48174543
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:03 schreef donnahvh het volgende:
maar 1 ding snap ik echt niet ....liepen er een papa en mama die hun kind mee hadden genomen daarheen
sorry hoor maar dierentuin e.d. ok maar dit??
Waarom niet? Wat is er mis met kinderen laten zijn hoe het menselijk lichaam in elkaar steekt? M.i. kun je niet vroeg genoeg beginnen met kinderen te leren dat er niets 'engs' of 'vies' is aan een lichaam.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:43:56 #236
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48175225
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Inderdaad, dat werd mij verteld. Voor de rest staan er waarschuwingen bij voor sommigen 'gevoelige afdelingen' (zoals de foetusafdeling) etc.

Aan het eind van 'wandeling' was dus een informatiestandje waar een lever en een stuk darm lag, daar mocht je aan voelen, van te voren werd dit ook bekend gemaakt zodat mensen niet aa die opgestelde lichamen gingen frummelen.
joyridin' with police cars
pi_48295221
Ben de 12e nog geweest, erg de moeite! Het is er nog 1 dag,voor de geinteresseerden!
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:45:05 #238
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48295466
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Ik zei een half jaar geleden dat er een TTK-meet in Amsterdam zou zijn, daar dus in de buurt.
Toen wist ik ook nog niet dat deze mensen nooit toestemming hiervoor gegeven hebben.

Ik heb niks tegen het laten zien van het menselijk lichaam op deze manier. Lijkt me erg interesant om te zien zelfs. Maar dan wel lichamen van mensen die van te voren hadden aangegeven dat hun lichaam hiervoor gebruikt mag worden.
Wat mij betreft wordt het een heel ander verhaal als deze toestemming er niet is. En ik zou hier dan ook nooit heen gaan, puur vanwege morele bezwaren.
Wat jij doet moet je zelf weten BE....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')