Dat scheeltquote:Op zondag 10 december 2006 01:30 schreef CherryLips het volgende:
ze doen in ieder geval aan studentenkorting.
Een vriend en ik, als ik geld heb.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk wel interessant.
Zijn er nog mensen van hier van plan te gaan?
Toen vond ik zoiets verschrikkelijk, want mensen, iets met waardigheid, blabla, nu boeit me het niet zo veel. het zijn maar lichamen. onder of boven de grond, maakt het wat uit? Het is gevoelswaarde, en dat die van ons nu anders is dan aan de andere kant van de wereld om wat voor'n reden dan ook... Er zijn vele gebruiken en ethieken over de hele wereld, en ik vind onze hollandse gebruiken en ethiek niet superieurder aan de chinese.quote:Op zondag 10 december 2006 00:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
![]()
Wat vind je van de morele kant van de zaak?
quote:Op zondag 10 december 2006 01:49 schreef matthijst het volgende:
Vond trouwens die foetussen ook wel indrukwekkend; dat je zo snel de vorm van een mens erin herkend. Dacht voorheen nogal "makkelijk" over abortus, maar als je ziet hoe groot die foetussen al zijn en je dan bedenkt dat je je in Nederland als ik het goed heb tot 24 weken in de zwangerschap nog kunt laten aborteren...
Ik zou het pas vreemd vinden als iemand abortus laat plegen zonder stil te staan bij wat zich nou echt in haar baarmoeder bevindt en dat is zelden een klompje cellen. Abortus: als je geen andere uitweg ziet prima, maar (mijn mening hoor) niet bij 24 weken. Maar ja, waar leg je die grens dan hè.quote:Op zondag 10 december 2006 03:22 schreef Soempie het volgende:
Ja, die teentjes en vingertjes! Ik dacht dat het drie maanden was, 12 weken en dat vond ik al bizar...maar 24....
![]()
Was heel gek om te zien en ik had precies hetzelfde idee: 'jemig, abortus, terwijl je al echt een mensje herkent'. Ben trouwens wel voor abortus hoorHad altijd het idee dat ze een klompje cellen wegzogen, maar is ook wel logisch dat het na een paar maanden geen klein, onherkenbaar klompje cellen meer is, natuurlijk.
![]()
Ben het helemaal met je eens. Ik heb gelukkig niet na hoeven te denken over een abortus. Kinderen ben ik nog niet aan toe, dus ik had eigenlijk gewoon geen idee hoe snel zich dat allemaal ontwikkelde. Of er nooit zo over nagedacht. Ik denk dat veel vrouwen die wel een abortus 'ondergaan' het eigenlijk ook niet weten of er niet aan willen denken...quote:Op zondag 10 december 2006 07:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou het pas vreemd vinden als iemand abortus laat plegen zonder stil te staan bij wat zich nou echt in haar baarmoeder bevindt en dat is zelden een klompje cellen. Abortus: als je geen andere uitweg ziet prima, maar (mijn mening hoor) niet bij 24 weken. Maar ja, waar leg je die grens dan hè.
(beetje offtopic)
Jeetje, waar is dat ding wel geldig?quote:Op zondag 10 december 2006 01:49 schreef matthijst het volgende:
Museumjaarkaart helaas niet...
Wat dacht je van spanje: 31 weken. Hier noem je dat een couveusekindje (vanaf 26-27 weken, in de VS soms zelfs al vanaf 24 weken in de couveuse met intensieve begeleiding).quote:Op zondag 10 december 2006 10:57 schreef Soempie het volgende:
Ik vind die grens van 24 weken wel raar. Is dat ook echt zo? Dan ben je al 6 maanden zwanger, dat kan toch nooit![]()
Dan moet je uiteraard tegen die tijd wel alle spiergroepen kunnen benoemenquote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef ioor het volgende:
Ik ga er in de kerstvakantie heen, ben wel benieuwd het past goed bij mijn studie fysiotherapie.
Geen idee waar ik dan die 12 weken vandaan heb. Ik vind het echt belachelijk dat de grens 24 weken is.quote:Op zondag 10 december 2006 11:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat dacht je van spanje: 31 weken. Hier noem je dat een couveusekindje (vanaf 26-27 weken, in de VS soms zelfs al vanaf 24 weken in de couveuse met intensieve begeleiding).
De grens voor abortus in Nederland is 24 weken, maar aangezien de termijn niet altijd goed te bepalen is houden Nederlandse artsen 22 weken aan.
Het klompenmuseum in Eeldequote:Op zondag 10 december 2006 11:23 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Jeetje, waar is dat ding wel geldig?
Op zich vrij vaak geldig, maar ook vrij vaak bijbetalen voor een speciale expo, dat vind ik echt enorm zonde!quote:
partial birth heet dat geloof ik, doen ze ook gewoon in westerse landen, in de vs hebben ze het ook gedaan maar dat vond bush niet zo'n strak plan geloof ik. dan zuigen ze de hersentjes leeg, dan klapt de schedel in zodat het makkelijker geboren kan worden, en als het even kan trekken ze het kind gewoon uit elkaarquote:Op zondag 10 december 2006 11:34 schreef releaze het volgende:
wat was dat nou met het nekje breken van kinderen. dat werd geloof ik in het buitenland gedaan, dan roepen ze weeen op, en dan als het hoofdje eruit is breken ze het nekje en laten ze de vrouw verder persen totdat ze een dood kind op de wereld heeft gezet en dat valt dan nog onder abortus omdat het kind officieel nog niet geboren was oidDaar heb ik dus echt heel erg veel moeite mee, vooral als het kind echt heel erg levensvatbaar is. Maar ja, dat zal wel in afrika oid zijn, zo'n plek waar je als adoptiekind de grootst mogelijke hel moet doormaken in het leven.
U ook een goedemiddag, Cherrylipsquote:Op zondag 10 december 2006 13:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
partial birth heet dat geloof ik, doen ze ook gewoon in westerse landen, in de vs hebben ze het ook gedaan maar dat vond bush niet zo'n strak plan geloof ik. dan zuigen ze de hersentjes leeg, dan klapt de schedel in zodat het makkelijker geboren kan worden, en als het even kan trekken ze het kind gewoon uit elkaar![]()
.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:33 schreef cpcpb het volgende:
Vandaag geweest en echt onder de indruk!
Zeer respectvol gedaan, niks lugubers, of raar..
Het is prachtig om te zien, en sommige dingen zoals de bloedsomloop zijn fabelachtig mooi!
Ik denk dat menig chinees die dood langs de straat gevonden wordt en binnen 30 dagen niet door familie als vermist is opgegeven en daarmee ter beschikking gesteld wordt van de wetenschap showbusiness, hier dolgraag aan mee had gewerkt.
Echt een aanrader!
Je hebt gelijk, de eerste keer dat je dat ziet is het wel evenquote:Op woensdag 27 december 2006 22:55 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en moest eigenlijk wel een klein beetje lachen om de testikels die er steeds zo'n beetje bij hingen. Je bent 'gewend' ze in een zak bijelkaar te zien, onder de penis, ipv dat het daar dus naast hangt. Heel vaag gezicht.
Dat viel me een beetje tegenquote:Op woensdag 27 december 2006 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en dat hele kleine baarmoedertje, dat vond ik echt bizar. Zeg maar de grootte van een kiwi of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |