abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44292608
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:30 schreef CherryLips het volgende:
ze doen in ieder geval aan studentenkorting .
Dat scheelt
Museumjaarkaart ook?
Ik ben benieuwd.
Bij ons op college werd er zelfs een soort van reclame voor gemaakt.
Een marketing college was hier op gericht.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_44292640
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lijkt me eigenlijk wel interessant.
Zijn er nog mensen van hier van plan te gaan?
Een vriend en ik, als ik geld heb.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 10 december 2006 @ 01:49:36 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44292918
Museumjaarkaart helaas niet....
Catalogus die ze aan het eind in het winkeltje hebben is trouwens ook erg mooi...

Op zich is het wel aso dat ze anonieme Chinese lijken gebruiken, dat wel.
't is inderdaad wel een beetje "mens als gebruiksvoorwerp / wegwerpartikel" idee...
Maar toch vond ik het mooi om te zien.

Vond trouwens die foetussen ook wel indrukwekkend; dat je zo snel de vorm van een mens erin herkend. Dacht voorheen nogal "makkelijk" over abortus, maar als je ziet hoe groot die foetussen al zijn en je dan bedenkt dat je je in Nederland als ik het goed heb tot 24 weken in de zwangerschap nog kunt laten aborteren...
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 10 december 2006 @ 03:15:33 #44
81237 releaze
best of both worlds
pi_44293847
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:32 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

Wat vind je van de morele kant van de zaak?
Toen vond ik zoiets verschrikkelijk, want mensen, iets met waardigheid, blabla, nu boeit me het niet zo veel. het zijn maar lichamen. onder of boven de grond, maakt het wat uit? Het is gevoelswaarde, en dat die van ons nu anders is dan aan de andere kant van de wereld om wat voor'n reden dan ook... Er zijn vele gebruiken en ethieken over de hele wereld, en ik vind onze hollandse gebruiken en ethiek niet superieurder aan de chinese.
pi_44293879
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:49 schreef matthijst het volgende:

Vond trouwens die foetussen ook wel indrukwekkend; dat je zo snel de vorm van een mens erin herkend. Dacht voorheen nogal "makkelijk" over abortus, maar als je ziet hoe groot die foetussen al zijn en je dan bedenkt dat je je in Nederland als ik het goed heb tot 24 weken in de zwangerschap nog kunt laten aborteren...
Ja, die teentjes en vingertjes! Ik dacht dat het drie maanden was, 12 weken en dat vond ik al bizar...maar 24....

Was heel gek om te zien en ik had precies hetzelfde idee: 'jemig, abortus, terwijl je al echt een mensje herkent'. Ben trouwens wel voor abortus hoor Had altijd het idee dat ze een klompje cellen wegzogen, maar is ook wel logisch dat het na een paar maanden geen klein, onherkenbaar klompje cellen meer is, natuurlijk.

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_44294594
quote:
Op zondag 10 december 2006 03:22 schreef Soempie het volgende:

Ja, die teentjes en vingertjes! Ik dacht dat het drie maanden was, 12 weken en dat vond ik al bizar...maar 24....

Was heel gek om te zien en ik had precies hetzelfde idee: 'jemig, abortus, terwijl je al echt een mensje herkent'. Ben trouwens wel voor abortus hoor Had altijd het idee dat ze een klompje cellen wegzogen, maar is ook wel logisch dat het na een paar maanden geen klein, onherkenbaar klompje cellen meer is, natuurlijk.
Ik zou het pas vreemd vinden als iemand abortus laat plegen zonder stil te staan bij wat zich nou echt in haar baarmoeder bevindt en dat is zelden een klompje cellen. Abortus: als je geen andere uitweg ziet prima, maar (mijn mening hoor) niet bij 24 weken. Maar ja, waar leg je die grens dan hè.

(beetje offtopic )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 10 december 2006 @ 10:03:50 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44295257
Ik twijfel nog steeds een beetje. Het lijkt me supergaaf om te zien, maar idd is de 'afkomst' van de lichamen een beetje dubieus...
pi_44295863
quote:
Op zondag 10 december 2006 07:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou het pas vreemd vinden als iemand abortus laat plegen zonder stil te staan bij wat zich nou echt in haar baarmoeder bevindt en dat is zelden een klompje cellen. Abortus: als je geen andere uitweg ziet prima, maar (mijn mening hoor) niet bij 24 weken. Maar ja, waar leg je die grens dan hè.

(beetje offtopic )
Ben het helemaal met je eens. Ik heb gelukkig niet na hoeven te denken over een abortus. Kinderen ben ik nog niet aan toe, dus ik had eigenlijk gewoon geen idee hoe snel zich dat allemaal ontwikkelde. Of er nooit zo over nagedacht. Ik denk dat veel vrouwen die wel een abortus 'ondergaan' het eigenlijk ook niet weten of er niet aan willen denken...

Ik vind die grens van 24 weken wel raar. Is dat ook echt zo? Dan ben je al 6 maanden zwanger, dat kan toch nooit
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 10 december 2006 @ 11:20:15 #49
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_44296261
Ben ook geweest vorige week - je ziet inderdaad wel lichamen, maar die zijn zo stevig geconserveerd dat er weinig menselijks meer aan is en het net zo goed een pop geweest had kunnen zijn. Dat even voor de mensen die bang zijn dat ze over hun nek gaan.

Ik vind de tentoonstelling heel respectvol opgezet, het is absoluut geen freakshow.

Ik vond het interessantste niet eens de complete lichamen, maar de 'afwijkingen', zoals kankergezwellen, hersenen na een beroerte en het verschil tussen een rokerslong en een 'schone' long (die nou niet bepaald schoon te noemen was).
overnieuw. uitprinten. nachecken.
pi_44296291
Ik ga er in de kerstvakantie heen, ben wel benieuwd het past goed bij mijn studie fysiotherapie.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_44296351
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:49 schreef matthijst het volgende:
Museumjaarkaart helaas niet...
Jeetje, waar is dat ding wel geldig?
pi_44296419
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:57 schreef Soempie het volgende:

Ik vind die grens van 24 weken wel raar. Is dat ook echt zo? Dan ben je al 6 maanden zwanger, dat kan toch nooit
Wat dacht je van spanje: 31 weken. Hier noem je dat een couveusekindje (vanaf 26-27 weken, in de VS soms zelfs al vanaf 24 weken in de couveuse met intensieve begeleiding).

De grens voor abortus in Nederland is 24 weken, maar aangezien de termijn niet altijd goed te bepalen is houden Nederlandse artsen 22 weken aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44296431
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef ioor het volgende:
Ik ga er in de kerstvakantie heen, ben wel benieuwd het past goed bij mijn studie fysiotherapie.
Dan moet je uiteraard tegen die tijd wel alle spiergroepen kunnen benoemen

Voor diegenen die al geweest zijn: was het druk of viel het wel mee?
pi_44296522
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat dacht je van spanje: 31 weken. Hier noem je dat een couveusekindje (vanaf 26-27 weken, in de VS soms zelfs al vanaf 24 weken in de couveuse met intensieve begeleiding).

De grens voor abortus in Nederland is 24 weken, maar aangezien de termijn niet altijd goed te bepalen is houden Nederlandse artsen 22 weken aan.
Geen idee waar ik dan die 12 weken vandaan heb. Ik vind het echt belachelijk dat de grens 24 weken is.

OT: ik ben vrijdag geweest en de drukte viel mee.
  zondag 10 december 2006 @ 11:34:15 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_44296602
wat was dat nou met het nekje breken van kinderen. dat werd geloof ik in het buitenland gedaan, dan roepen ze weeen op, en dan als het hoofdje eruit is breken ze het nekje en laten ze de vrouw verder persen totdat ze een dood kind op de wereld heeft gezet en dat valt dan nog onder abortus omdat het kind officieel nog niet geboren was oid Daar heb ik dus echt heel erg veel moeite mee, vooral als het kind echt heel erg levensvatbaar is. Maar ja, dat zal wel in afrika oid zijn, zo'n plek waar je als adoptiekind de grootst mogelijke hel moet doormaken in het leven.
pi_44296607
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:23 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Jeetje, waar is dat ding wel geldig?
Het klompenmuseum in Eelde
  zondag 10 december 2006 @ 11:35:03 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44296620
Ah, er is een topic. Ik wil deze tentoonstelling zeker zien. Al was het maar omdat ik nog nooit in de Beurs van Berlage ben geweest - na 10 jaar in Amsterdam gewoond te hebben.
  zondag 10 december 2006 @ 11:56:52 #58
28167 matthijst
pi_44297116
Zaterdag was het rustig...
Was er om 10:00 en kon overal goed bij...
Vrouw in de winkel zei ook dat het belachelijk rustig was. Scheen door de week wel drukker te zijn geweest...
pi_44297234
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het klompenmuseum in Eelde
Op zich vrij vaak geldig, maar ook vrij vaak bijbetalen voor een speciale expo, dat vind ik echt enorm zonde!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 december 2006 @ 12:19:03 #60
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_44297664
M'n vriendin en ik willen er ook spoedig heen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_44300782
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:34 schreef releaze het volgende:
wat was dat nou met het nekje breken van kinderen. dat werd geloof ik in het buitenland gedaan, dan roepen ze weeen op, en dan als het hoofdje eruit is breken ze het nekje en laten ze de vrouw verder persen totdat ze een dood kind op de wereld heeft gezet en dat valt dan nog onder abortus omdat het kind officieel nog niet geboren was oid Daar heb ik dus echt heel erg veel moeite mee, vooral als het kind echt heel erg levensvatbaar is. Maar ja, dat zal wel in afrika oid zijn, zo'n plek waar je als adoptiekind de grootst mogelijke hel moet doormaken in het leven.
partial birth heet dat geloof ik, doen ze ook gewoon in westerse landen, in de vs hebben ze het ook gedaan maar dat vond bush niet zo'n strak plan geloof ik. dan zuigen ze de hersentjes leeg, dan klapt de schedel in zodat het makkelijker geboren kan worden, en als het even kan trekken ze het kind gewoon uit elkaar .
Tap tap tap
pi_44300817
oja, moet je lang in de rij staan voor kaartjes trouwens?
Tap tap tap
  zondag 10 december 2006 @ 14:17:24 #63
28167 matthijst
pi_44301724
Nee, kon meteen doorlopen...
Zou wel op tijd gaan, misschien dat het 's middags drukker is?
pi_44303296
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

partial birth heet dat geloof ik, doen ze ook gewoon in westerse landen, in de vs hebben ze het ook gedaan maar dat vond bush niet zo'n strak plan geloof ik. dan zuigen ze de hersentjes leeg, dan klapt de schedel in zodat het makkelijker geboren kan worden, en als het even kan trekken ze het kind gewoon uit elkaar .
U ook een goedemiddag, Cherrylips
pi_44644645
Vandaag geweest en echt onder de indruk!
Zeer respectvol gedaan, niks lugubers, of raar..
Het is prachtig om te zien, en sommige dingen zoals de bloedsomloop zijn fabelachtig mooi!

Ik denk dat menig chinees die dood langs de straat gevonden wordt en binnen 30 dagen niet door familie als vermist is opgegeven en daarmee ter beschikking gesteld wordt van de wetenschap, hier dolgraag aan mee had gewerkt.

Echt een aanrader!
pi_44644843
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:33 schreef cpcpb het volgende:
Vandaag geweest en echt onder de indruk!
Zeer respectvol gedaan, niks lugubers, of raar..
Het is prachtig om te zien, en sommige dingen zoals de bloedsomloop zijn fabelachtig mooi!

Ik denk dat menig chinees die dood langs de straat gevonden wordt en binnen 30 dagen niet door familie als vermist is opgegeven en daarmee ter beschikking gesteld wordt van de wetenschap showbusiness, hier dolgraag aan mee had gewerkt.

Echt een aanrader!
Waarom denk je dat?
Omdat het toch prettig is voor zo'n chinees dat ie jou nog een paar fijne uren heeft kunnen bezorgen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 25 december 2006 @ 12:47:49 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44728872
Woensdag 27 dec. gaan ik en een groepje Fok!kers in elk geval heen. Rond een uurtje of 3. Mochten mensen zich willen aansluiten, jullie zijn welkom
  maandag 25 december 2006 @ 12:50:40 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44728961
Zin in!
  maandag 25 december 2006 @ 12:51:00 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44728974
Me too!!
pi_44749282
wilde binnenkort ook wel gaan. de drukte valt dus wel mee? op de site adviseren ze kaartjes eerder te kopen, maar dat kan best reclame zijn.
  woensdag 27 december 2006 @ 22:36:36 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44778952
Vanmiddag geweest! Met Aventura, Cinnamongirl, Gurgeh en stinkie.
Er stond een rij om naar binnen te kunnen.

Het was erg interessant, vooral het gedeelte van de bloedsomloop vond ik erg mooi om te zien en, uiteraard , het gedeelte met de foetussen. Van 5 tot 32 weken (in een paar stappen) lagen er dus geprepareerde foetussen. Heel bijzonder om te zien.

Nog voor we naar binnen stapten werd er iemand naar buiten gebracht die wat witjes om de neus zag.
En even later hoorden we nog ergens een flinke *bonk* van iemand die van zijn stokje ging.
Zal wellicht wel een combi met de drukte en warmte geweest zijn want het was echt aardig druk. Je moest soms echt even wachten/ellebogen om bepaalde vitrinekasten te zien.

Maar zeker wel een aanrader als je geinteresseerd bent in biologie en/of hoe het menselijk lichaam in elkaar zit.
pi_44779190
Ik ga volgende week met m'n nicht naar Amsterdam maar ze wilde er niet heen . Ik ga wel een keertje in m'n eentje of zo, in februari anders. Nu hebben nog veel mensen vakantie denk ik.
Tap tap tap
  woensdag 27 december 2006 @ 22:50:01 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44779432
Ja, ik zou idd buiten de vakantie gaan, dan is het vast rustiger. En je kan evt. een kaartje kopen van te voren maar dan zit je wel aan een tijd vast.
pi_44779528
Ik ben begin deze maand geweest en ik vond het echt super boeiend. Het enige wat ik een pietsje luguber vond, was de afgestroopte huid die in het begin lag. Ik weet niet waarom, maar dat was het enige waarbij ik even iets weg moest slikken.

Vooral de lijken die in 'plakjes' waren gesneden, de foetussen en de zenuwbanen die je bij veel lichamen goed kon zien vond ik indrukwekkend. Je voelt je dan ineens heel kwetsbaar.

Wat me opviel waren de wisselende reacties op de lichamen. Soms zag je mensen giebelen en wijzen naar het stukje navel wat ze laten zitten, of de huid rond de anus die er nog gewoon zat. Maar er waren ook mensen die met elkaar in discussie gingen over allerlei ethische kwesties en keuzes die je over je lichaam maakt.

Voor de mensen die de laatste dagen zijn gegaan: stonden die 16 kruizen met daarop de tekst 'Onbekende Chinees' nog voor de ingang van Berlage?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 27 december 2006 @ 22:55:16 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44779610
Nee, geen kruizen gezien.

Die huid vond ik ook even zo-zo hoor... vond het er op de een of andere manier heel onfris uit zien.

Oh, en moest eigenlijk wel een klein beetje lachen om de testikels die er steeds zo'n beetje bij hingen. Je bent 'gewend' ze in een zak bijelkaar te zien, onder de penis, ipv dat het daar dus naast hangt. Heel vaag gezicht.
pi_44780680
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:55 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en moest eigenlijk wel een klein beetje lachen om de testikels die er steeds zo'n beetje bij hingen. Je bent 'gewend' ze in een zak bijelkaar te zien, onder de penis, ipv dat het daar dus naast hangt. Heel vaag gezicht.
Je hebt gelijk, de eerste keer dat je dat ziet is het wel even . Die penis sowieso ook, het ziet er ineens heel gekrompen uit enzo. (Vriendin: "Ja maar het waren ook Chinezen, he !")

En die borsten zonder huid vond ik er helemaal raar uitzien. Ik bedoel, je weet dat het eigenlijk 90% vet is, maar dat ze er eigenlijk zo 'los' op zitten had ik niet gedacht. (Ik had eigenlijk helemaal geen vrouw verwacht, dus het was wel een 'leuke' verrassing om mijn anatomie even te kunnen bekijken. Eierstokjes enzo, best tof)
  woensdag 27 december 2006 @ 23:25:38 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44780728
Ja, en dat hele kleine baarmoedertje, dat vond ik echt bizar. Zeg maar de grootte van een kiwi of zo.
pi_44780802
Gedverdemme!

Tot zover mijn weldoordachte mening over dit onderwerp.
  woensdag 27 december 2006 @ 23:28:24 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44780829

Moet ook kunnen!
pi_44780886
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en dat hele kleine baarmoedertje, dat vond ik echt bizar. Zeg maar de grootte van een kiwi of zo.
Dat viel me een beetje tegen
"En daar komt elke maand zo veel zooi uit? *mopperdemopper*"
Ik had minstens een baarmoeder maat sinaasappel verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')