Nee, de SP is absoluut geen tweede LPF. Geschiedenis en opbouw verschillen teveel. Het is waar dat het beide volkse partijen zijn met een sterke leider.quote:
De LPF kan je met goed fatsoen niet omschrijven als een partij met een sterke leider.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:04 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Nee, de SP is absoluut geen tweede LPF. Geschiedenis en opbouw verschillen teveel. Het is waar dat het beide volkse partijen zijn met een sterke leider.
Ik heb het dan over de LPF met Fortuyn, niet die van na zijn dood.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:55 schreef sigme het volgende:
[..]
De LPF kan je met goed fatsoen niet omschrijven als een partij met een sterke leider.
De SP is wat Fortuyn de LPF hoopte te zijn, misschien.
Fortuyn de strobrand, SP de veenbrand
quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:58 schreef nikk het volgende:
Dat de SP zo groot kan worden zegt toch wel eigenlijk genoeg over het niveau van Nederland.
Dat begrijp ik, maar ook dat kan je niet echt een partij met een sterke leider noemen, vind ik. Het was een club met een duidelijke voorman, maar of die voorman bij benadering die club onder controle had is in de verste verte niet getest. Wat er na zijn dood uit sprak, pleit niet voor zijn leiderschap.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:56 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de LPF met Fortuyn, niet die van na zijn dood.
Was bij de LPF hausse toch al bekend? Hele volksstammen die op een lijk stemdenquote:Op vrijdag 17 november 2006 12:58 schreef nikk het volgende:
Dat de SP zo groot kan worden zegt toch wel eigenlijk genoeg over het niveau van Nederland.
Je gelooft het zelfquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou, dit gaat dus niet goed mense, let op mijn woorden: binnen 2 jaar zien we het leger de paradepas wisselen op het Binnenhof, onder een enorm standbeeld van Maorijnissov. De helft van de VVD'ers zal dan al spoorloos met een betonblok de Noordzee in gestort zijn. Tijd om te emigreren mense!
quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou, dit gaat dus niet goed mense, let op mijn woorden: binnen 2 jaar zien we het leger de paradepas wisselen op het Binnenhof, onder een enorm standbeeld van Maorijnissov. De helft van de VVD'ers zal dan al spoorloos met een betonblok de Noordzee in gestort zijn. Tijd om te emigreren mense!
Inderdaad. Maar dit is dan toch wel net iets erger. Dertig zetels voor een neo-communistische partij... dat is gewoon gestoord...quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was bij de LPF hausse toch al bekend? Hele volksstammen die op een lijk stemden.
Tja ze zijn dan ook niet neo-communistischquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dit is dan toch wel net iets erger. Dertig zetels voor een neo-communistische partij... dat is gewoon gestoord...
De PvdA heeft een natuurlijk minimum. Zoals je zag in 2002. Veel lager zullen ze niet komen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:45 schreef Petera het volgende:
Nog een paar zetels.
En nu is dus de vraag wat er gaat gebeuren als de SP de achterstend op de PvdA heeft goedgemaakt. Dan zouden er nog weleens meer mensen naar de SP toe kunnen gaan, want, om Bos z'n eigen logica te gebruiken, het is belangrijk dat de grootste sociale partij zo groot mogelijk is, omdat je anders geen van beiden iets bereikt.![]()
Dat zou ik niet te hard zeggen. Als de SP goed doorstoomt wordt de PvdA wel degelijk leeggevreten. Van de ideologie moeten ze het al lang niet meer hebben, als het strategisch belang ook verdwijnt blijft er heel weinig over aan aanlokkelijks voor kiezers.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
De PvdA heeft een natuurlijk minimum. Zoals je zag in 2002. Veel lager zullen ze niet komen.
Ze zijn nog nèt niet voor het nationaliseren van al het economische leven nee.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ze zijn dan ook niet neo-communistisch.
Als je het zet naast de totalitaire plannen van CDA, VVD, PvdA dan vallen ze niet erg uit de toon. Beetje andere accenten: meer economische vrijheidsbeperking, iets minder persoonlijke. Zoals het links betaamt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zijn nog nèt niet voor het nationaliseren van al het economische leven nee.
Ik geloof niet dat de linkse kiezer werkelijk warm wordt van Bos, Grijs Wolfje Albayrak en het PvdA-verkiezingsprogramma. Het gaat daar puur om de machtsvraag.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:48 schreef du_ke het volgende:
De PvdA heeft een natuurlijk minimum. Zoals je zag in 2002. Veel lager zullen ze niet komen.
op·por·tu·nis·me (het ~)quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:16 schreef onemangang het volgende:
Ik zou alleen maar juichen als de opportunistische Christelijke partijen zouden verliezen.
Als je kerk en staat gescheiden wilt houden zal je de combinatie van politiek en godsgeloof toch moeten toestaan.quote:Het baart me namelijk ernstige zorgen dat er in de kamer mensen zitten die de pratende slang theorie serieus nemen en die als inspiratie voor hun daden gebruiken. Politiek en godsgeloof gaan niet samen.
Vertel dat even aan de islamisten van PvdA, SP en GL.quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:16 schreef onemangang het volgende:
Ik loop helemaal niet te juichen dat de PvdA in de peilingen daalt. Ik zou alleen maar juichen als de opportunistische Christelijke partijen zouden verliezen. Het baart me namelijk ernstige zorgen dat er in de kamer mensen zitten die de pratende slang theorie serieus nemen en die als inspiratie voor hun daden gebruiken. Politiek en godsgeloof gaan niet samen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |