abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43603713
quote:
Commissie kritisch over discriminatie in Nederland
STRAATSBURG - Nederland staat een kritisch rapport over discriminatie te wachten, stelde oud-minister Winnie Sorgdrager in de marge van een conferentie donderdag in Straatsburg.

Sorgdrager is vicevoorzitter van de Europese commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) van de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa. „In Nederland doen leidende figuren uitspraken die niet door de beugel van onze commissie kunnen”, stelde Sorgdrager.

Ze doelde daarmee onder meer op Marco Pastors (lijsttrekker EénNL), die volgens haar waarschuwt voor 'islamisering'. „Dat kan dus niet. De keuze van een religie is vrij voor iedereen”.

De commissie brengt eind 2007 verslag uit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ie_in_Nederland.html

Ik ben het eens met Sorgdrager, immers, hebben we dan niets geleerd van de moord op Pim???
Het demoniseren van mensen (moslims, Pim Fortuyn, etc) is onnodig kwetsend, en dat juist een LPF-achtige er maar mee doorgaat is schrijnend te noemen.
pi_43603858
quote:
die volgens haar waarschuwt voor 'islamisering'. „Dat kan dus niet.
Dat vind ik dan wel weer kunnen, alleen de vergelijking met het nazisme gaat mij te ver. Je mag natuurlijk wel waarschuwen voor islamisering van de maatschappij.
  donderdag 16 november 2006 @ 12:15:02 #3
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43603931
harmonie en lief doen mensen, niet zo de popu pessimist uithangen, dat vergroot het probleem alleen maar.

pi_43603983
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:15 schreef problematiQue het volgende:
harmonie en lief doen mensen, niet zo de popu pessimist uithangen, dat vergroot het probleem alleen maar.

Of zoals Roger Glover in het CDA reclamespotje zingt "Love is All"
pi_43604070
quote:
De keuze van een religie is vrij voor iedereen.
Dat is waar, maar de keuze om intolerant te zijn, er onwesterse principes op nahouden en vrouwen te discrimineren is niet vrij voor iedereen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43604441
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:20 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat is waar, maar de keuze om intolerant te zijn, er onwesterse principes op nahouden en vrouwen te discrimineren is niet vrij voor iedereen.
Wat zit je nou te demoniseren man?!?!
  donderdag 16 november 2006 @ 12:35:01 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43604463
quote:

[..]

ik zie maar 1 ding in je zien wat niet vrij is, het discrimineren van vrouwen. Ik bepaal zelf wel of ik westerse, oosterse of welke principes ik nahoud. En intolerant? Als men daar niet in vrij is, waarom gebeurd het dan zoveel in Nederland?
pi_43604627
quote:

[..]

Och dat doet volgens mij zeker de helft van alle mannen in Nederland .
Zeg maar gewoon dat je bang bent voor de Islam, hebben we dat ook weer gehad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43605181
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:35 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel of ik westerse, oosterse of welke principes ik nahoud.
Prima, als je dan maar niet klaagt dat je geen baan kan vinden of dat je geen uitkering krijgt. When in Rome, do as the Romans do.
pi_43605222
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Prima, als je dan maar niet klaagt dat je geen baan kan vinden of dat je geen uitkering krijgt. When in Rome, do as the Romans do.
Inderdaad, want dan mag discriminatie wel
Allah Al Watan Al Malik
pi_43605477
quote:
Commissie kritisch over discriminatie in Nederland
STRAATSBURG - Nederland staat een kritisch rapport over discriminatie te wachten, stelde oud-minister Winnie Sorgdrager in de marge van een conferentie donderdag in Straatsburg.

Sorgdrager is vicevoorzitter van de Europese commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) van de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa. „In Nederland doen leidende figuren uitspraken die niet door de beugel van onze commissie kunnen”, stelde Sorgdrager.

Ze doelde daarmee onder meer op Marco Pastors (lijsttrekker EénNL), die volgens haar waarschuwt voor 'islamisering'. „Dat kan dus niet. De keuze van een religie is vrij voor iedereen”.

De commissie brengt eind 2007 verslag uit.
Omdat er twee personen die leiding geven aan een partij, discutabele uitspraken doen (die volgens mij onder vrijheid van meningsuiting vallen), wordt het een kritisch rapport over de discriminatie. Ten eerste, hoe maak je iemand belangrijker dan hij is. Ten tweede, moet het rapport gaan over discriminatie op de werkvloer, bij stageplekken, in het onderwijs, in openbare ruimtes etc.. En moet de waarde van twee uitspraken uiterst klein zijn bij een onderzoek als deze.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43605599
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, want dan mag discriminatie wel
Discriminatie op grond van capaciteiten en gedrag is onderdeel van iedere selectieprocedure. Waar je ook gaat werken.
pi_43605638
Dus dat doen ze dus in dat Godvergeten Geldverslindende Straatsburg, dit soort dure rapportjes maken.

Het woord "kosten" kennen die bureaucraten niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 16 november 2006 @ 13:10:51 #14
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43605655
Wat is Islamisering precies? Volgens mij bestaat dat woord ook nog niet zo lang.
lege ton
pi_43605812
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef nonzz het volgende:
Wat is Islamisering precies? Volgens mij bestaat dat woord ook nog niet zo lang.
pi_43605899
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef nonzz het volgende:
Meer islamieten, hoofddoekjes, moskeeën, halal slagers etc. Denk ik.
  donderdag 16 november 2006 @ 13:19:53 #17
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43605913
Oke, mooie kaft. Maar wat staat er in over islamisering? Wat betekend het?
lege ton
pi_43605929
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Discriminatie op grond van capaciteiten en gedrag is onderdeel van iedere selectieprocedure. Waar je ook gaat werken.
Ja dus, maar dat is niet wat je zegt Sizzler. Krabbel nou niet terug.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 november 2006 @ 13:21:03 #19
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43605942
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Erg he, vreselijk allemaal
pi_43606059
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Is dat negatief?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43606100
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja dus, maar dat is niet wat je zegt Sizzler. Krabbel nou niet terug.
Ik krabbel niet terug. Als je niet in de bedrijfscultuur past zal je niet worden aangenomen. Als je weigert vrouwen een hand te geven dan is dat een goede reden om iemand niet aan te nemen. Ik kende iemand die vakkenvulde bij AH en weigerde in de zomer een lange broek aan te trekken. Die is ontslagen omdat hij zich niet aan de kledingvoorschriften hield. Een bosjesman uit de rimboe met een peniskoker hoeft ook niet te verwachten dat hij wordt aangenomen om voor de klas te staan. Een overdreven voorbeeld maar de grond waarop is duidelijk. Pas als er geen verschillen zijn, behalve een huidskleur, geloofsovertuiging, sekse, seksuele voorkeur etc. dan mag je daar niet op discrimineren. Een homo mag niet puur op het feit dat hij homo is geweigerd worden, maar een homo in lederhosen, doorschijnend gaashemd en tepelpiercing weer wel.
pi_43606111
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat negatief?
Of in enige vorm te vergelijken met het nazisme?
Allah Al Watan Al Malik
pi_43606118
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:21 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Erg he, vreselijk allemaal
I'm just answering the question.
pi_43606210
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:26 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik krabbel niet terug. Als je niet in de bedrijfscultuur past zal je niet worden aangenomen. Als je weigert vrouwen een hand te geven dan is dat een goede reden om iemand niet aan te nemen. Ik kende iemand die vakkenvulde bij AH en weigerde in de zomer een lange broek aan te trekken. Die is ontslagen omdat hij zich niet aan de kledingvoorschriften hield. Een bosjesman uit de rimboe met een peniskoker hoeft ook niet te verwachten dat hij wordt aangenomen om voor de klas te staan. Een overdreven voorbeeld maar de grond waarop is duidelijk. Pas als er geen verschillen zijn, behalve een huidskleur, geloofsovertuiging, sekse, seksuele voorkeur etc. dan mag je daar niet op discrimineren. Een homo mag niet puur op het feit dat hij homo is geweigerd worden, maar een homo in lederhosen, doorschijnend gaashemd en tepelpiercing weer wel.
Je krabbelt wel terug Sizzler. Kennelijk besef je nu pas wat voor achterlijke uitspraak jij daarnet deed. When in Rome, do as the romans do. Dat houd feitelijk in dat elk van de massa afwijkend (denk)gedrag niet mag. Je mag geen moslim zijn, je mag geen homo zijn, je mag geen baard hebben, etc etc. Dan word er dus totaal niet naar de capaciteiten van diegene gekeken, maar naar andere zaken. Je probeert nu je eigen uitspraak goed te praten door er ineens een soort van nuance over heen te laten gaan, van "ja maar het geldt alleen voor de kleding en de capaciteiten van een dergelijk persoon". Je reageerde op Fawkes die beweerde dat hij zelf mag weten wat voor principes hij er op nahielt. En dan kom jij met die achterlijke opmerking, "dat er dan eigenlijk wel gediscrimineerd mag worden". Zo bedoelde je het overduidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43606242
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of in enige vorm te vergelijken met het nazisme?
In principe zou je zoveel kunnen vergelijken met het nazisme. De propagandatechniek van Goering wordt nu bijvoorbeeld ook door de PvdA toegepast. Ondanks dat ik de uitleg van Pastors begrijp vind ik het echter niet gepast. Maar dat heb ik al eerder gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')