abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45009526
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:14 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Inderdaad... vorige keer kwam ik net aan op het station van zwijndrecht toen het gebeurd was. lekker vertraging opgelopen.. zijn die mensen blind ofzo? je ziet zo'n brug toch wel staan!?
Het was donker
- NAC Breda -
pi_45010744
Ik woon aan het water en zag opeens allemaal waterpolitie en rijkswaterstaat bootjes als gekke rondvaren. Zwaailichten aan, schepen letterlijk laten keren die richting de brug gingen en met zoeklichten over het water schijnen.

Dus ik van wtf

Keek ik op rijnmond en teletekst en las ik het hele gebeuren. Ik naar de brug gegaan om wat fotos te schieten. Was net te laat. De laatste container was net gezonken en het schip was zojuist een haven van Dordt in gesleept.
Er stond een vrouw al een tijdje te kijken, ze zag de containers zo drijven en uiteindelijk ook zinken, had ze nog fotos van gemaakt. Waren onduidelijk, maar je zag idd containers drijven.
Heb nog wel 2 foto's kunnen maken, 1tje van een nog zoekende rijkswaterstaat boot en de brug zelf, omdat er wat zwaailichten waren. Helaas weinig te zien.
Die van de brug heeft nog op de FP gestaan.

pi_45015698
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:21 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Was het nou met die Engelse lerares van Develstein? Ja toch?
[..]

Serieus? want dat zijn geen grappen.. je hebt geluk gehad. Een jongen uit mijn straat is zn oog kwijt...
Nee het was idd erg dom... We hadden astronauten, en daar kan je t lontje in laten gaan en dan pas wegpleuren.... Afijn, ik zat dus naast een put, ik denk ik w8 even en doe hem erin, het lontje was er nog niet eens in en opeens... BOEM.... was heel ffies verduizeld, maarja ging daarna gelukkig vrolijk verder... Niet fucken met vuurwerk, da's wel duidelijk
† The 3 Kings †
pi_45083375
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:15 schreef renz0r het volgende:
Ik woon aan het water en zag opeens allemaal waterpolitie en rijkswaterstaat bootjes als gekke rondvaren. Zwaailichten aan, schepen letterlijk laten keren die richting de brug gingen en met zoeklichten over het water schijnen.

Dus ik van wtf

Keek ik op rijnmond en teletekst en las ik het hele gebeuren. Ik naar de brug gegaan om wat fotos te schieten. Was net te laat. De laatste container was net gezonken en het schip was zojuist een haven van Dordt in gesleept.
Er stond een vrouw al een tijdje te kijken, ze zag de containers zo drijven en uiteindelijk ook zinken, had ze nog fotos van gemaakt. Waren onduidelijk, maar je zag idd containers drijven.
Heb nog wel 2 foto's kunnen maken, 1tje van een nog zoekende rijkswaterstaat boot en de brug zelf, omdat er wat zwaailichten waren. Helaas weinig te zien.
Die van de brug heeft nog op de FP gestaan.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ghehe ik zat toen in de stoptrein naar Zwijndrecht en wist toen nog van niks.
Ik keek raar op dat Zwijndrecht het eindpunt was van de stoptrein vanwege een aanvaring

Renz0r, je woont wel gruwelijk dichtbij
Bakkie koffie doen morgen?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45090378
Waar woon jij dan?
Naar de Zwijndrechtse brug is een paar minuten met de auto, mn pa woont er ook.
pi_45092750
ik woon nog dichterbij dan renzor
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_45094120
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:56 schreef renz0r het volgende:
Waar woon jij dan?
Naar de Zwijndrechtse brug is een paar minuten met de auto, mn pa woont er ook.
Neem de Karel Doormanlaan richting de (KUT)Edah, na de viaduct de 1e rechts en dan weer een slag naar rechts en dan naar links
pi_45100554
Owja, ik loop bij jou in de buurt post, namelijk de wijk van de staringstraat, pc hoofdstraat, marnixstraat enz
pi_45102302
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:24 schreef renz0r het volgende:
Owja, ik loop bij jou in de buurt post, namelijk de wijk van de staringstraat, pc hoofdstraat, marnixstraat enz
Dat is een kudt wijk
ik woon gelukkig aan de andere kant van de karel doormanlaan

En als jij post loopt dan ben je zo waar een colega van me
Alleen werk ik dan in het sorteercentrum in Dordrecht ^^
pi_45105455
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:21 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Dat is een kudt wijk

In de Kapitein Flats? Heb ik namelijk gister post bezorgd
pi_45117895
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:21 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Dat is een kudt wijk

Het is idd een beetje een pauperbuurt.... maar hij loopt wel lekker weg, 4 rondjes en je bent klaar
† The 3 Kings †
pi_45120070
Hele chille postbuurt, 2 rondjes zelfs als je het met de auto doet!

Gemiddeld 4 dikke bundels. Zet hem midden in de wijk neer, eerst de onderste helft (2 bundels) lopen en dan de bovenste helft (andere 2 bundels). 50 a 60 minuten werk.
pi_45120604
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:18 schreef renz0r het volgende:
Hele chille postbuurt, 2 rondjes zelfs als je het met de auto doet!

Gemiddeld 4 dikke bundels. Zet hem midden in de wijk neer, eerst de onderste helft (2 bundels) lopen en dan de bovenste helft (andere 2 bundels). 50 a 60 minuten werk.
Zo lang joh? Ik liep er soms 30/40 mins over, maar dan wel met wat minder post natuurlijk
† The 3 Kings †
pi_45124068
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:29 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Zo lang joh? Ik liep er soms 30/40 mins over, maar dan wel met wat minder post natuurlijk
Zomers lukt die 40 minuten mij ook, minder post dan.
Dik 50 minuten is mn gemiddelde
pi_45136802
Ik heb gehoord dat de gemeente, Walburg gaat uitbreiden/verbouwen, weet iemand hier meer van?
pi_45138699
Klopt.

Sterker nog de hele omgeving willen ze aanpakken.

Een nieuw centrum
Zwijndrecht bouwt een nieuw Stadscentrum. Tussen nu en 2015 worden vier knooppunten, vier verbindingsassen en verschillende tussenliggende gebieden vernieuwd en verbeterd. De gemeente investeert hierin een bedrag van 39 miljoen euro.

Knooppunten
Vier knooppunten vormen de belangrijkste pijlers van het nieuwe Stadscentrum. Deze vier knooppunten leggen de basis voor een herkenbaar, functioneel en vitaal centrum voor de vijfenveertigduizend inwoners van Zwijndrecht.

Winkelcentrum Walburg is het eerste knooppunt. Walburg wordt voor de inwoners van Zwijndrecht, Heerjansdam en Hendrik Ido Ambacht het belangrijkste winkelgebied. Meer lezen over Walburg? Klik hier. Het gemeentehuis en omgeving, het politiebureau en de Julianaschool zijn de tweede pijler. Dit gebied wordt het 'bestuurlijk knooppunt' genoemd. Meer lezen over het gemeentehuis en het bestuurlijk knooppunt? Klik hier. Het Veerplein en het Maasplein vormen het derde knooppunt. Het Veerplein en Maasplein worden helemaal opgeknapt. Er komt een brede boulevard waarlangs kan worden gefietst en gewandeld. Daarnaast komen er terrasjes en winkeltjes. Meer lezen over het Veerplein en het Maasplein? Klik hier. Het voormalige Euryzaterrein is de vierde pijler. Hier komt het commerciële Cultuurhuis, waar theatervoorstellingen gehouden kunnen worden. Ook komt er ruimte voor woningen. Meer lezen over het voormalige Euryzaterrein? Klik hier.

Vier verbindingsroutes
De vier belangrijkste verbindingsroutes van het nieuwe Stadscentrum worden aantrekkelijke schakels tussen de vier knooppunten. Wat gaat er gebeuren?

De Burgemeester de Bruïnelaan, de Rotterdamseweg en de Emmastraat worden aangepakt. Voetgangers en fietsers krijgen hier meer ruimte en er komt meer aandacht voor groen. De Maasoever verandert. De unieke mogelijkheden van de Maasoever worden straks veel beter benut, onder andere door de aanleg van een boulevard. De Onderdijkserijweg wordt ook verbeterd. Bedrijven worden deels vervangen door nieuwbouwwoningen en er wordt een nieuw park aangelegd. Meer lezen over de Onderdijkserijweg en het Dijkpark? Klik hier. Een plek voor iedereen
Kortom: de komende tijd gaat er veel gebeuren om Zwijndrecht te veranderen in een stad met een hart. In 2005 starten de eerste bouwprojecten. Voor alle plannen geldt dat omwonenden en belanghebbenden steeds nauw bij de ontwikkeling worden betrokken. Zo wordt het nieuwe Stadscentrum een plek van en voor iedereen.

Winkelcentrum Walburg

opknappen winkelcentrum Walburg nieuwbouw van 8.500 m2 winkels 600 woningen (appartementen) parkeergarages horeca herinrichting openbare ruimte theater naar Euryza eerste paal in 2008 oplevering in 2015Wonen en werken in Walburg
Winkelcentrum Walburg is een van de vier knooppunten die zullen worden aangepakt. Na een ingrijpende verbouwing moet Walburg het belangrijkste winkelcentrum worden voor de inwoners van Zwijndrecht, Heerjansdam en Hendrik Ido Ambacht. Maar ook als woongebied wordt Walburg toonaangevend.

Open uitstraling
De plannen voor Walburg zijn ingrijpend. Het huidige, naar binnen gekeerde karakter gaat plaats maken voor een naar de omgeving gericht, prettig ogend en goed functionerend winkelcentrum met een regionale functie. Er komt in totaal zo’n 9000 m2 winkelruimte bij. Daarnaast wordt de bibliotheek vernieuwd, de horecasector versterkt en gaat Walburg plaats bieden aan een marktplein en twee ondergrondse parkeergarages.

Wonen
Bovenop het nieuwe winkelcentrum worden ruim vijfhonderd koop- en huurappartementen gebouwd in verschillende prijsklassen. Door de bouw van appartementen wordt het gebied een stuk levendiger, wat vooral na sluitingstijd zorgt voor meer sociale veiligheid. Daarnaast krijgt Walburg via een plein voor zorgcentrum Lindonk een verbinding met de kruising van de Rotterdamseweg met de Burgemeester de Bruïnelaan. Daardoor ontstaat een aantrekkelijke route van en naar het historisch centrum van Zwijndrecht.

Financiering
Niet de gemeente zelf, maar een projectontwikkelaar gaat de vernieuwing van Walburg uitvoeren. Deze projectontwikkelaar moet straks de winkels en woningen niet alleen (ver)bouwen, maar ook verkopen en verhuren. De gemeente verkoopt de grond aan de projectontwikkelaar, waardoor de herstructurering van Walburg de gemeente geld oplevert. Daarmee worden andere delen van het nieuwe stadscentrum gefinancierd.

Projectontwikkelaar
De projectontwikkelaars William Properties en Proper Stok (WP/PS) uit Rotterdam werken inmiddels de plannen uit voor woon- en winkelcentrum Walburg. De visie, de planuitwerking en de financiële gegevens van WP/PS vormen volgens het college van B&W een goede basis om van Walburg een mooi, nieuw winkel- en woongebied te maken met een grote aantrekkingskracht. De plannen van WP/PS sluiten goed aan op het eerder gepresenteerde masterplan. De gemeente toetst of de plannen van WP/PS voldoen aan alle gestelde eisen. Daarmee kiest de gemeente voor de rol van regisseur. De financiële risico's liggen bij de projectontwikkelaars. Ook maakt de gemeente zo optimaal gebruik van de kennis en ervaring van de projectontwikkelaars. William Properties en Proper Stok hebben beide ruime ervaring in grote en complexe ontwikkelingsprojecten als Walburg. De gemeente heeft dan ook veel vertrouwen in beide partijen. Als de onderhandelingen goed verlopen, ondertekenen de gemeente en de projectontwikkelaars eind dit jaar de intentieovereenkomst.

Hiernaast de artist impression van Walburg volgens William Properties/Proper Stok. Dit is een uitwerking van de artist impression van het Masterplan; deze vindt u bovenaan deze pagina.

Masterplan
Bij de verdere planuitwerking voeren gemeente en projectontwikkelaars overleg met diverse eigenaren en belanghebbenden, zoals de ondernemersvereniging en omwonenden. Als alles volgens plan verloopt, begint de bouw in 2009. De gemeente start ook een onderzoek naar de eigendomspositie van de nieuwe openbare parkeervoorzieningen. De gemeente kan op een later tijdstip besluiten om deze parkeergarages van WP/PS over te nemen.

In 2004 is het masterplan voor winkelcentrum Walburg vastgesteld. Klik hier om dit plan in te zien (dit is een document in PDF-formaat).

ff copy van de site

http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=6903
pi_45141090
Nou nou, ik ben benieuwd.. het centrum van Zwijndrecht. Ik schrok al toen er ineens een Esprit winkel en een Vero Moda zaten.
Delivered without an information leaflet
pi_45141799
zozo.. het wordt nog eens wat
- NAC Breda -
pi_45158792
Zwijndrecht wordt een echte stad
pi_45204492
dit doet me ook altijd weer goed:
quote:
Nieuwsbericht

REGIO - In de regio Zuid-Holland-Zuid is de criminaliteit in 2006 met ruim 25% gedaald ten opzichte van 2003 (en bijna 4% ten opzichte van 2005), zo blijkt uit de voorlopige resultaten van de politie. In 2003 kwamen er 28.682 aangiften binnen, het afgelopen jaar 21.349.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:36:08 #271
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_45211765
Ik woon sinds 8 januari 6 jaar in Zwijndrecht, aan het Ooievaarplein. Mag ik er dan ook bij in het lijstje?

Voor de kenners, ik hou me zelfs bezig met de lokale Zwijndrechtse politiek namens Algemeen Belang Zwijndrecht.

Zwijndrecht is leuk om te wonen, tot ik er kwam wonen had ik er nog nooit van gehoord, maar woon er nu prima naar mijn zin. Hoeveel Zwijndrechtenaren zitten hier?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_45218227
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:22 schreef Robin2130 het volgende:
dit doet me ook altijd weer goed:
[..]
het is natuurlijk traditie dat een korpschef bij de nieuwjaarsreceptie met 'mooie statistieken' komt.
misschien zijn de aangiftes wel gestegen ten opzichte van 2004.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_45218405
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:36 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon sinds 8 januari 6 jaar in Zwijndrecht, aan het Ooievaarplein. Mag ik er dan ook bij in het lijstje?

Voor de kenners, ik hou me zelfs bezig met de lokale Zwijndrechtse politiek namens Algemeen Belang Zwijndrecht.

Zwijndrecht is leuk om te wonen, tot ik er kwam wonen had ik er nog nooit van gehoord, maar woon er nu prima naar mijn zin. Hoeveel Zwijndrechtenaren zitten hier?
Ik heb een jaar lang dan bij jou post bezorgd periode 2 jaar tot 1 jaar terug
pi_45219117
Wees er maar trots op... TNT + leiding
† The 3 Kings †
pi_45219549
Geen problemen mee, krijg altijd uitbetaald wat ik werk.

Alleen ff afwachten wat ze met mn wijk doen, aangezien ze nu meer werken met postbezorgers wordt mijn wijk soms aan hun gegeven en moet ik een andere, soms onbekende, doen.

Gelijk tegen Nico gezegd en hij is ermee bezig om mijn wijk alsnog vast te zetten of anders mij zsm een andere te geven die dan wel rond mn zelfde begin en eindtijd zit.

Zaterdag weer ff herinneren
pi_45219797
Reken er maar op dat je zowieso langer op straat loopt, stelletje matennaaiers zijn t, allemaal Teringflikkers
† The 3 Kings †
pi_45220152
We will see
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:02:16 #278
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_45243462
Nog niemand weggewaaid?
pi_45243496
In de auto niet Vanavond terug van bibelot over de brug... Ben benieuwd hoe dat wordt Met 1 hand mn pet vasthouden...maarja met 1 hand rijden gaat ook niet echt....ik loop dat stuk dan wel ofzo
† The 3 Kings †
pi_45243748
Het was best link op de fiets op de brug vanochtend.
Flinke wind in de zij.
- NAC Breda -
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:29:29 #281
152789 karr-1
pi_45246309
Ik moet met de fiets naar het station om vanuit daar met de trein naar Rotterdam of Den Haag te gaan. Er stond inderdaad een stevige bries vanmorgen, ik was allang blij dat het op dat moment nog droog was. Nu maar hopen dat mijn fiets niet wegwaait bij het station.....
pi_45249602
Auto naar station en terug

Trein van 07.40 al
pi_45250547
Dat is toch niet vroeg Toen was ik al 20 minuten aan het werk! Vertrok om 6.50 richting werk.
pi_45250643
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:57 schreef renz0r het volgende:
Auto naar station en terug

Trein van 07.40 al
Nou nou, je zou er haast moe van worden.... Iedere fucking zaterdag om 5.15 mn nest uit
† The 3 Kings †
pi_45251222
Das een keuze die je van te voren maakt wanneer je je werk kiest
pi_45251281
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:37 schreef renz0r het volgende:
Das een keuze die je van te voren maakt wanneer je je werk kiest
Ik zeg alleen dat je niet moet klagen als je pas zo laat de trein moet hebben, je doet alsof het een wereld ramp is
† The 3 Kings †
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:45:41 #287
152789 karr-1
pi_45251536
Ik heb ook altijd de trein van 07.40 vanuit Zwijndrecht. Begin tussen 08.15 en 08.30 met werken. Die trein 's ochtends zit altijd wel erg vol moet ik zeggen. Is dat sinds de nieuwe dienstregeling?
pi_45251620
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:38 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat je niet moet klagen als je pas zo laat de trein moet hebben, je doet alsof het een wereld ramp is
pi_45251650
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:47 schreef renz0r het volgende:

[..]

Maarja, dat overdrijven zijn we wel van je gewend
† The 3 Kings †
pi_45254269
ok.

Bijna deel 3
pi_45270445
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:14 schreef renz0r het volgende:
Klopt.

....verhaal....

http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=6903
Ik hoop dat die hele verbouwing mooi niet doorgaat. De gemeente kan beter eens een beetje aan de bewoners in de omgeving denken. Hebben we net tig jaar naar dat gehei van de Volgerlanden en de tunnel voor de Betuwelijn mogen luisteren, beginnen ze weer aan het volgende meerjarenplan. Het lijkt ze een beetje naar het hoofd gestegen. Tis net als met die braakliggende grond aan beide kanten van het spoor, bij het station: leuke plannen op papier, maar er is nul vraag naar.

En dan ga ik nu een tukkie doen
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:19:14 #292
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_45278592
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:56 schreef Zaphod82 het volgende:

[..]

Ik hoop dat die hele verbouwing mooi niet doorgaat. De gemeente kan beter eens een beetje aan de bewoners in de omgeving denken. Hebben we net tig jaar naar dat gehei van de Volgerlanden en de tunnel voor de Betuwelijn mogen luisteren, beginnen ze weer aan het volgende meerjarenplan. Het lijkt ze een beetje naar het hoofd gestegen. Tis net als met die braakliggende grond aan beide kanten van het spoor, bij het station: leuke plannen op papier, maar er is nul vraag naar.

En dan ga ik nu een tukkie doen
Ja, dat is wel vreemd. Er zou juist veel vraag naar moeten zijn naar een stukje grond zo dicht bij het station! Het is best een mooi locatie maar ik kan me herinneren dat het ene stuk grond vervuilt is toch?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:44:09 #293
152789 karr-1
pi_45281066
Of het vervuilt is weet ik niet, maar feit is wel dat er in Zwijndrecht, maar ook in de Drechtsteden in het algemeen te veel kantoorruimte is. Er wordt constant bijgebouwd, terwijl er absoluut geen belangstelling voor is.

Zwijndrecht is bijzonder goed in geld uitgeven aan nutteloze zaken.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:55:31 #294
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_45285939
woah een Zwijndrecht topic
Woon zelf in H-I-Ambacht, maargoed als je maar aan deze kant van het water zit, daar wonen de goede mensen
Binnenkort kwam er toch aan nachtbus vanuit Rotterdam ? Zou wel een uitkomst zijn, de prijs van een taxi liegt er ook niet om, ben meestal rond de 35 a 40euro kwijt per auto.
Op donderdagavond is het wel altijd gezellig in cafe Veerplein, of soms de Keuvel, nog andere mensen die dit kennen/er wel eens komen ?
Ofn0h
pi_45286566
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:55 schreef GANZENBORD het volgende:
woah een Zwijndrecht topic
Woon zelf in H-I-Ambacht, maargoed als je maar aan deze kant van het water zit, daar wonen de goede mensen
Binnenkort kwam er toch aan nachtbus vanuit Rotterdam ? Zou wel een uitkomst zijn, de prijs van een taxi liegt er ook niet om, ben meestal rond de 35 a 40euro kwijt per auto.
Op donderdagavond is het wel altijd gezellig in cafe Veerplein, of soms de Keuvel, nog andere mensen die dit kennen/er wel eens komen ?
Ja dat is de nachtlijn van Arriva
Volgens mij Lijn 892 als ik het goed heb.

Dit topic is alweer bijna vol
pi_45287992
dan openen we weer een nieuwe???
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_45290001
Zwijndrecht #3 - Met de mooiste watertoren van Nederland

Watertoren van Zwijndrecht is bekent onder de watertorens die er zijn. Don't like it? Dan deel 3 snel volspammen
pi_45290032
Deel 3 in de maak, deze ff volmaken
pi_45290044
en hij
pi_45290052
bijna...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')