leer eens nederlandsquote:Op woensdag 15 november 2006 20:34 schreef yeremy het volgende:
[..]
Nee dan krijg je goedkope (dus vaak slechte zorg) voor een hoger prijs (zoals we nu al zien)
Nee hoor. Gewoon op commando uit Brussel. Op zich een goede zaak, maar ik heb liever dat we er zelf over beslissen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Marktwerking is soms prima maar lang niet overal. Zeker niet in de zorg. Het lijkt er nu op dat het ten koste van alles, overal maar doorgevoerd moet worden.
Dat zien we nu inderdaad, dankzij een gebrék aan marktwerking.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:34 schreef yeremy het volgende:
Nee dan krijg je goedkope (dus vaak slechte zorg) voor een hoger prijs (zoals we nu al zien)
Dus wel!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is dus geen marktwerking, maar gewoon overheidsbureaucratie.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelt. Zo niet, dan moet je nog een hoop leren. Ook de patienten moeten geholpen worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:31 schreef Corelli het volgende:
[..]
Boeit dat? Het gaat er toch om dat je goeie zorg krijgt tegen een lage prijs. Daar kan alleen de vrije markt voor zorgen.
Eindelijk efficiency. Ik snap dat jullie dat woord nog niet zo goed kennen maar over een paar jaar ben je er wel aan gewend.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dus wel!
Door de invoering van de eigen bijdrage en de concurentiestrijd tussen thuiszorg aanbieders mogelijk gemaakt door marktwerking moet op bijna alles bezuinigd worden om de zorg betaalbaar te houden,
Ik zou het nog steeds wijten aan slechte organisatie, amateurs laten administreren als schijnbesparing.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dus wel!
Door de invoering van de eigen bijdrage en de concurentiestrijd tussen thuiszorg aanbieders mogelijk gemaakt door marktwerking moet op bijna alles bezuinigd worden om de zorg betaalbaar te houden, planners en managers worden eruit gegooid.
Nee omdat ziekenhuizen nu met minder meer moeten doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat zien we nu inderdaad, dankzij een gebrék aan marktwerking.
Ik kan goede kwaliteit tandpasta tegen een lage prijs kopen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:36 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelt. Zo niet, dan moet je nog een hoop leren. Ook de patienten moeten geholpen worden.
Eindelijk iemand die weet waar hij over spreekt, wat een verademingquote:Op woensdag 15 november 2006 20:03 schreef Ludacriss het volgende:
Wat een bullshit. Ik word gek gegooid met marktwerking in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Door de marktwerking moet ik ineens 50% van mijn tijd, en geloof me veel tijd hebben wij wijkverpleegkundigen niet met het grote aantal patiënten, achter het bureau zitten om administratieve werkzaamheden te verrichten, plannen voor de verzorgenden en wijkziekenverzorgenden en de verpleegkundigen in de wijk ( niv lager dan de wijkverpleegkundigen ) etc. Waar ik vroeger een patiënt met psychische klachten nog kon begeleiden met zijn depressie (wat mijn taak ook is als verpleegkundige) kom ik nu dus voor 20/30 min de ADL doen om daarna snel door te gaan naar de volgende patiënt. Ik kan nu dus de kwaliteit van zorg gewoon weg niet garanderen en geven en zie zelf met beide ogen dat er steeds meer collega's ontslag nemen omdat ze het gewoon te zwaar werk vinden omdat we nu veel te veel overuren draaien door personeelstekort. Daarnaast is er een oudere garde die nu de pensionleeftijd bereikt en daar krijgen we dus uitzendkrachten voor terug die misschien 1x per week komen werken...
Nou dank je wel marktwerking zou ik dus zeggen!
Door de marktwerking moet ik ineens 50% van mijn tijd, en geloof me veel tijd hebben wij wijkverpleegkundigen niet met het grote aantal patiënten, achter het bureau zitten om administratieve werkzaamheden te verrichtenquote:Op woensdag 15 november 2006 20:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die weet waar hij over spreekt, wat een verademing.
precies, die ouderen gewoon behandelen alsof je zo snel mogelijk potjes pindakaas aan het verpakken bentquote:Op woensdag 15 november 2006 20:36 schreef Corelli het volgende:
[..]
Eindelijk efficiency. Ik snap dat jullie dat woord nog niet zo goed kennen maar over een paar jaar ben je er wel aan gewend.
Het ligt ook aan het doorvoeren van marktwerking-achtige oplossinkjes in een verder geheel door de overheid gemonopoliseerde en gereguleerde gezondheidszorg. Dat kan inderdaad ook juist negatieve resultaten opleveren. Privatisering van de zorg zul je over de gehele linie moeten doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:37 schreef Litpho het volgende:
Ik zou het nog steeds wijten aan slechte organisatie, amateurs laten administreren als schijnbesparing.
Dat willen de regeringspartijen dus niet, ze willen alleen dat er nog harder gewerkt wordt door minder mensenquote:Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Corelli het volgende:
[..]
Door de marktwerking moet ik ineens 50% van mijn tijd, en geloof me veel tijd hebben wij wijkverpleegkundigen niet met het grote aantal patiënten, achter het bureau zitten om administratieve werkzaamheden te verrichten
Dan moet je iemand voor de administratie in dienst nemen.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
precies, die ouderen gewoon behandelen alsof je zo snel mogelijk potjes pindakaas aan het verpakken bent.
Nogmaals, bureaucratie is geen marktwerking.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef Ludacriss het volgende:
Daarbij komt dus dat de markwerking ervoor heeft gezorgd dat ik dus veel meer aan administratie moet doen dan dat ik in de wijk zit.... heerlijk hoor, NOT !
Lijkt me een goede reden om de zaak niet door de overheid te laten regelen, niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat willen de regeringspartijen dus niet, ze willen alleen dat er nog harder gewerkt wordt door minder mensen.
Dudequote:Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Corelli het volgende:
[..]
Door de marktwerking moet ik ineens 50% van mijn tijd, en geloof me veel tijd hebben wij wijkverpleegkundigen niet met het grote aantal patiënten, achter het bureau zitten om administratieve werkzaamheden te verrichten
Dan moet je iemand voor de administratie in dienst nemen.![]()
Dat is gewoon slecht beleid natuurlijk, een planner aannemen is goedkoper dan mensen laten plannen die dat eigenlijk niet kunnen en er dus 3x zo lang over doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dudedie zijn dus door de marktwerking eruit gegooid
Wat is dan je probleem?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Die mensen die nu in de thuiszorg werken doen het ook niet gratis hoor.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Posdnous het volgende:
precies, die ouderen gewoon behandelen alsof je zo snel mogelijk potjes pindakaas aan het verpakken bent.
Sinds wanneer ontslaat markwerking mensen? Dat doet management toch? Ik denk dat een slecht management jullie probeert wijs te maken dat het aan de marktwerking ligt.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Ludacriss het volgende:
Kun je nagaan als het door bedrijven gedaan wordt met aandeelhouders. :| .quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lijkt me een goede reden om de zaak niet door de overheid te laten regelen, niet?.
Jullie snappen waarschijnlijk niet dat het mij hier niet om de bureaucratie gaat. Dit papierwerk is er altijd al geweest maar werd eerst gewoon door de planners gedaan zodat de verpleegkundige ( en verzorgenden ) meer tijd voor de wijk hadden om net die extra kwaliteit van zorg te leveren maar die zijn er nu dus uit gegooid! Dus moeten wij het ineens gaan overnemen....quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nogmaals, bureaucratie is geen marktwerking.
Er moet bezuinigd worden omdat steeds meer mensen er gebruik van moeten maken en het anders onbetaalbaar wordt, zelfs in het huidige stelsel. Retoriek tegen marktwerking zal hier niks aan veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |