Voedsel is ook nodig.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:41 schreef DropjesLover het volgende:
ik vroeg me net af (jaaah, k denk wel eens);
zorg en openbaar vervoer zijn gewoon nodig, bijna ongeacht hoe duur het is
Er zijn ook maar een paar grote supermarktketens, met genoeg klanten. Maar toch is er een prijzenoorlog geweest.quote:concurrentie om het te te verbeteren is wel een goed idee, maar over een tijd zijn er maar een paar grote spelers, welke de prijzenoorlog overleefd hebben. en dan wat, zij hebben al genoeg mensen en kunnen ongestraft de premies omhoog gooien...
Waar de consument de winnaar van was.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:44 schreef Solid_Snake het volgende:
Er zijn ook maar een paar grote supermarktketens, met genoeg klanten. Maar toch is er een prijzenoorlog geweest.
En maar weinig doden en gewonden zijn gevallen!quote:Op woensdag 15 november 2006 19:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar de consument de winnaar van was.
D'r komt straks vast wel een linkse politicus die de supermarktoorlog gaat vergelijken met Irak. De Konmar had naar de veiligheidsraad moeten gaan!quote:Op woensdag 15 november 2006 19:46 schreef Solid_Snake het volgende:
En maar weinig doden en gewonden zijn gevallen!
Yep en de chronisch zieken die 250 euro per jaar meer kwijt zijn .quote:Op woensdag 15 november 2006 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
winst maken over de ruggen van patienten
Ik werk dan niet voor de huishoudelijke hulp in de thuiszorg maar ik zit dus in het zelfde schuitje bij de verzorging/verpleging. Ik moet tijd inleveren om voor de verzorgenden te zitten plannen en vervangingen te gaan zitten zoeken omdat de planners er ook bij ons zijn uit gegooid. Daarnaast krijgt onze manager inplaats van 30 personeelsleden (wat heel veel is bij de verzorging/verpleging) 75 man onder zich omdat de helft van de managers eruit zijn gegooid vanwege dat mooie marktwerking, dus nog een compleet andere wijk erbij. Onze manager had al weinig tijd voor ons door al dat nieuwe papierwerk. ik weet nu dus niet hoe ze dit gaat oplossen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:08 schreef ABBAfan het volgende:
Marktwerking in de zorg betekent bijvoorbeeld per 1 januari 2007 dat de huishoudelijke verzorging in de gemeenten aan 1 of meerdere zorgaanbieders gegund kan worden. Daar is niks mis mee. In mijn gemeente gaan drie thuiszorgaanbieders huishoudelijk werk aanbieden. Ik werk voor Thuiszorg Groningen. Gelukkkig is mijn werkgever daar ook bij.
Met ingang van 2006 is bij mijn werkgever de afdeling huishoudelijk verzorging losgekoppeld van de persoonlijke verzorging. Wij werknemers zijn in een werkmaatschappij opgenomen. Er is een reorganisatie geweest waardoor heel wat managers hun baan verloren. Wij verloren helaas ook een aantal waardevolle planners die voor ons het werk bij de cliënten in kaart brachten. Nu moeten we bij ziekte en vakantie ZELF invalkrachten voor onze cliënten zoeken, en dat is heel irritant als je 5 tot wel 10 telefoontjes moet plegen voordat je een invaller geregeld hebt.
Marktwerking betekent voor mij en mijn collega's dus bezuinigingen aan de bureau's en minder papier, maar het voelt wel alsof je als zelfstandige werkt en niet meer in loondienst werkt.
Verplichte regelgeving die is opgezet door mensen zonder enige ervaring met de praktijk is natuurlijk nauwelijks exclusief voorbehouden aan de vrije markt, wel?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:03 schreef Ludacriss het volgende:
Door de marktwerking moet ik ineens 50% van mijn tijd, en geloof me veel tijd hebben wij wijkverpleegkundigen niet met het grote aantal patiënten, achter het bureau zitten om administratieve werkzaamheden te verrichten, plannen voor de verzorgenden en wijkziekenverzorgenden en de verpleegkundigen in de wijk ( niv lager dan de wijkverpleegkundigen ) etc.
Dat is dus geen marktwerking, maar gewoon overheidsbureaucratie.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:03 schreef Ludacriss het volgende:
Wat een bullshit. Ik word gek gegooid met marktwerking in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Door de marktwerking moet ik ineens 50% van mijn tijd, en geloof me veel tijd hebben wij wijkverpleegkundigen niet met het grote aantal patiënten, achter het bureau zitten om administratieve werkzaamheden te verrichten, plannen voor de verzorgenden en wijkziekenverzorgenden en de verpleegkundigen in de wijk ( niv lager dan de wijkverpleegkundigen ) etc. Waar ik vroeger een patiënt met psychische klachten nog kon begeleiden met zijn depressie (wat mijn taak ook is als verpleegkundige) kom ik nu dus voor 20/30 min de ADL doen om daarna snel door te gaan naar de volgende patiënt. Ik kan nu dus de kwaliteit van zorg gewoon weg niet garanderen en geven en zie zelf met beide ogen dat er steeds meer collega's ontslag nemen omdat ze het gewoon te zwaar werk vinden omdat we nu veel te veel overuren draaien door personeelstekort. Daarnaast is er een oudere garde die nu de pensionleeftijd bereikt en daar krijgen we dus uitzendkrachten voor terug die misschien 1x per week komen werken...
Nou dank je wel marktwerking zou ik dus zeggen!
Nee, pas winst maken zodra je patiënten écht helpt. En hoe beter je ze helpt hoe meer winst je maakt. In tegenstelling tot de huidige situatie waar slechte prestaties worden beloond met een budgetverhoging van ettelijke miljarden, ieder jaar weer.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
Wat is daar mis mee? Zo lang de patienten goed behandeld worden, zullen die er niet over klagen. Iedereen werkt voor geld.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
Ja, niemand klaagt over de marktwerking in de GSM-sector.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:03 schreef Falco het volgende:
Marktwerking heeft trouwens een veel te negatieve klank gekregen. Net alsof marktwerking altijd en overal slecht is, terwijl bij ontzettend zoveel dingen de invloed van marktwerking zichtbaar is. Echt te zonde.
Daar heb je helemaal gelijk in. Die negatieve klank komt een beetje als tegenreactie door de verheerlijking van de markt van met name het CDA en ook de VVD.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:03 schreef Falco het volgende:
Marktwerking heeft trouwens een veel te negatieve klank gekregen. Net alsof marktwerking altijd en overal slecht is, terwijl bij ontzettend zoveel dingen de invloed van marktwerking zichtbaar is. Echt te zonde.
Boeit dat? Het gaat er toch om dat je goeie zorg krijgt tegen een lage prijs. Daar kan alleen de vrije markt voor zorgen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Marktwerking is soms prima maar lang niet overal. Zeker niet in de zorg.
Verheerlijken die de (vrije) markt?? Was het maar waar.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in. Die negatieve klank komt een beetje als tegenreactie door de verheerlijking van de markt van met name het CDA en ook de VVD.
Het niet doorvoeren gaat ten koste van de patiënt.quote:Marktwerking is soms prima maar lang niet overal. Zeker niet in de zorg. Het lijkt er nu op dat het ten koste van alles, overal maar doorgevoerd moet worden.
Nee dan krijg je goedkope (dus vaak slechte zorg) voor een hoger prijs (zoals we nu al zien)quote:Op woensdag 15 november 2006 20:31 schreef Corelli het volgende:
[..]
Boeit dat? Het gaat er toch om dat je goeie zorg krijgt tegen een lage prijs. Daar kan alleen de vrije markt voor zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |