abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43585228
quote:
Doof, blind en spastisch na schudden

GOUDA - De vader van de nu zes maanden oude Dani uit Gouda moet twee jaar de gevangenis in en zich onderwerpen aan dwangverpleging. De rechtbank legde de man die straf op omdat hij zijn zoontje halfdood schudde toen het kereltje amper vijftien weken oud was. Het vonnis is gelijk aan de eis van de officier van justitie.

De vader, voormalig beroepsmilitair A. van P., moet middels dwangverplging van zijn woede-aanvallen en faalangst afkomen. Die combinatie zorgde ervoor dat Dani het shaken baby syndrome opliep. Tijdens het verwisselen van een luier plaste Dani over zichzelf en zijn vader, die dat als een afwijzing ervoer.

Hij tilde de baby met twee handen om de nek op en schudde het kereltje heen en weer.Het kind, dat gezond ter wereld kwam, is voor de rest van zijn leven doof, blind en spastisch. Hij is sinds een maand uit het ziekenhuis ontslagen en bij een pleeggezin ondergebracht.

Het is voor de Goudse vader niet de eerste keer dat hij een kind hard door elkaar schudde. Zijn eerstgeboren zoon Jari overleed 28 december 2004. Elf dagen eerder was de baby tijdens het voeden op de grond gevallen, waarna hij zijn flesje niet meer wilde. In paniek schudde de kersverse vader het kind heen en weer. In beide gevallen was de vader alleen thuis met de baby.
En nota bene de tweede maal dat hij een kind ernstig mishandeld! De eerste keer overleed zijn eerstgeboren zoon. Wat een drama, vooral voor de moeder.
Geen halve maatregelen.
pi_43585292
Wat een lage straf voor deze smeerlap. Hij zou nooit meer een kind moeten krijgen.
pi_43585346
verschrikkelijk zeg. Zo'n man moet levenslang in de gevangenis
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_43585539
"Tijdens het verwisselen van een luier plaste Dani over zichzelf en zijn vader, die dat als een afwijzing ervoer."

Daar kan ik met m'n verstand nou écht niet bij. Dat een volwassen vent zoiets als een "afwijzing" ervaart. Doe's ff normaal...
  woensdag 15 november 2006 @ 19:41:10 #5
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43585552
gevangenis is?

gewoon euthenasie.

en dat kind had ook beter dood kunnen zijn dan het wrak wat het nu is, blind doof en spastisch...
ik ben lief :)
  woensdag 15 november 2006 @ 19:42:52 #6
3767 Herald
Come get some
pi_43585623
hij had beter iets harder kunnen schudden, want dat zoontje heeft ook geen fijn leven meer nu
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 15 november 2006 @ 19:42:58 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43585630
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:41 schreef A_L_N_F het volgende:

en dat kind had ook beter dood kunnen zijn dan het wrak wat het nu is, blind doof en spastisch...
Inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43585640
Twee jaar
pi_43585733
haaha 2 jaar, dit is gewoon ziek.

rechtsysteem is zwaar naar de klote hier.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
  woensdag 15 november 2006 @ 19:48:19 #10
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43585853
straks komt het nog zover dat pedofielen na het gebruik van een kind het kind maar gewoon vermoorden en in stukken snijden omdat dat qua straf voordeliger is
ik ben lief :)
pi_43586127
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:35 schreef boem-dikkie het volgende:
verschrikkelijk zeg. Zo'n man moet levenslang in de gevangenis
Neuh, na de 1e keer had ie chemisch gecastreerd moeten worden. Probleem opgelost, geen enkele vrouw zou hem nog alleen laten met een baby als ze hoort waarom ie chemisch gecastreerd is
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_43586306
jezus christus man.... doof, blind en spastisch ... voor de rest van zijn leven...
woorden schieten me tekort...
pi_43586347
Handen er af laten zagen.
Sowieso schrijf je zo.
  woensdag 15 november 2006 @ 20:02:27 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43586372
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:00 schreef Dragonetti het volgende:
jezus christus man.... doof, blind en spastisch ... voor de rest van zijn leven...
woorden schieten me tekort...
Het zou beter zijn geweest als die vader de baby vermoord had. Had ie tenminste een langere straf gehad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 november 2006 @ 20:11:04 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43586672
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:55 schreef Kinz het volgende:

[..]

Neuh, na de 1e keer had ie chemisch gecastreerd moeten worden. Probleem opgelost, geen enkele vrouw zou hem nog alleen laten met een baby als ze hoort waarom ie chemisch gecastreerd is
Ik denk dat hij de eerste maal het voordeel van de twijfel gehad heeft dat dit een ongeluk betrof. De tweede maal zullen ze wel iets zorgvuldiger onderzocht hebben.

Maar dan nog kan ik niet begrijpen dat iemand tot zoiets in staat is. En zeker al niet een tweede keer. Wanneer je de eerste maal zo een 'ongeluk' begaat, dan durf je toch geen kinderen meer te nemen?
The End Times are wild
pi_43587391
Maar de reden waarom hij het deed: zich vernederd voelen. Door zijn eigen kind van 15 weken oud!
pi_43587531
jemig... hier ben ik even helemaal stil van..... hoe kan zo iemand nou een tweede kindje krijgen ???
Wie wil dat ???

En hoe durft ze hem alleen thuis te laten met het kindje ?

En die straf..... dat die rechter zich niet de ogen uit zijn of haar kop schaamt !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 15 november 2006 @ 20:35:44 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43587559
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef Divel het volgende:
Maar de reden waarom hij het deed: zich vernederd voelen. Door zijn eigen kind van 15 weken oud!
Wel, het lijkt me evident dat deze man niet normaal was. Dus ongeacht wat de aanleiding ook was.
The End Times are wild
  woensdag 15 november 2006 @ 20:42:56 #19
86921 DOGMAN
little teenage whore
pi_43587878
kan ie niet gewoon naar afghanistan?
bloemen, daar hou ik van!
pi_43587948
2 jaar

Doof, blind en spastisch. Nou, dan ben ik liever dood.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Trouwste user 2022 woensdag 15 november 2006 @ 20:59:48 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_43588619
2 jaar gevangenisstraf. GVD niet normaal.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43589652
Achterlijke rechters ook.........

En dit dan:
20 jaar cel voor knuffelen!

Omgekeerde wereld.

[ Bericht 90% gewijzigd door Tatutatu op 15-11-2006 21:27:22 ]
pi_43589987
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:01 schreef -XX- het volgende:
Handen er af laten zagen.
Beter z'n ballen eraf.
Weet je meteen dat ie bij geen vrouw geen kind meer kan maken.
  woensdag 15 november 2006 @ 21:42:46 #24
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_43590660
"het kereltje"?... Telegraaf, zeker...

Verder triest.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_43590897
"wat een drama voor de moeder" ??
Persoonlijk vind ik dat zij medeplichtig is en ook berecht zou moeten worden.

Ze kent haar vent toch wel ?
Als hij een probleem heeft en je krijgt toch samen een kindje, dan laat je hem/haar niet alleen bij hem (en je stuurt hem in therapie!)
Als hij je eerste kindje wat aandoet, dan begin je niet aan een tweede met hem.
Doe je dat wel... idem als hierboven. Nog meer aanleiding om hem NIET alleen te laten met de baby.
Doe je dat wel... vind ik oprecht dat je minstens medeschuldig bent.

Net zoals moeder die naar benden lopen als papa naar de slaapkamer van de dochters gaat terwijl je aan je dochter kan zien dat er iets goed mis is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43592039
Is dit kindje uit dezelfde relatie als het eerste kindje?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_43592364
Twee jaar cel voor zo'n walgelijke daad
om te kotsen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 15 november 2006 @ 22:20:42 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43592377
2 jaar is veel te weinig!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43592485
ehm,
quote:
zijn eerstgeboren zoon Jari overleed 28 december 2004
Da's nog geen 2 jaar geleden en z'n 2e zoontje is nu een 1/2 jaar, hoe lang heeft ie voor dat eerste geval moeten zitten? 3 weken?
Scheren is voor schapen!
pi_43592502
Bewaar dit topic maar, over 2 jaar en 9 maanden kan er weer een bericht bij.
pi_43592939
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:24 schreef paarse_paashaas het volgende:
ehm,
[..]

Da's nog geen 2 jaar geleden en z'n 2e zoontje is nu een 1/2 jaar, hoe lang heeft ie voor dat eerste geval moeten zitten? 3 weken?
niet... zoals ik het begrijp...

je mag iemand mishandelen of doden als je maar zegt dat het een agressieprobleem is dat je door het 1 of andere trauma hebt opgelopen.

maar jezelf doodschrikken als er een inbreker in je huis is en vanuit angst, boosheid en zelfbescherming (en de bescherming van je kinderen) die randdebiel aanvliegt voordat hij jou kan aanvliegen kan echt niet hoor.
Sir Winston Churchill
pi_43592941
Schandalig laag! Gewoon levenslang, wat heeft de maatschappij nou aan zo'n vent? Helemaal niks! Ophokken
  Admin woensdag 15 november 2006 @ 22:40:51 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43593045
Beroepsmilitair... zal wel stress hebben..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_43593217
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:40 schreef yvonne het volgende:
Beroepsmilitair... zal wel stress hebben..
quote:
woede-aanvallen en faalangst
Worden zulke figuren niet mentaal getest van tijd tot tijd?
Scheren is voor schapen!
pi_43593261
Wat een simpele kortzichtige reacties weer hier.... Jullie stemmen zeker allemaal op wilders volgende week (voor zij die de leeftijd van 18 jaren reeds bereikt dan wel overschreden hebben). Die vent moet inderdaad gestraft worden. Maar wat voegt 10 jaar, 20 jaar of 30 jaar nog toe aan die bestaande 2?

Psychische hulp zou veel nuttiger zijn. Tezamen met iets van een verbod om alleen te zijn met kleine kinderen of iets in die trant. Het erkennen van zijn eigen probleem is hier belangrijker dan de rest van het leven in een klein hokje zitten.
pi_43593377
Als er een eerste keer was, waarom heeft die man een kans gekregen tot een tweede keer?!
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_43593521
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:46 schreef Fixers het volgende:
Wat een simpele kortzichtige reacties weer hier.... Jullie stemmen zeker allemaal op wilders volgende week (voor zij die de leeftijd van 18 jaren reeds bereikt dan wel overschreden hebben). Die vent moet inderdaad gestraft worden. Maar wat voegt 10 jaar, 20 jaar of 30 jaar nog toe aan die bestaande 2?

Psychische hulp zou veel nuttiger zijn. Tezamen met iets van een verbod om alleen te zijn met kleine kinderen of iets in die trant. Het erkennen van zijn eigen probleem is hier belangrijker dan de rest van het leven in een klein hokje zitten.
wie is er nou kortzichtig? Ik stem zeker geen Wilders en met mijn reactie bedoelde ik dus dat 2 jaar cel te weinig is, wat mij betreft plakken ze er 10 jaar therapie aan vast en nooit meer kinderen krijgen enz, maar 2 jaar is gewoon te weinig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator woensdag 15 november 2006 @ 22:56:42 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43593542
bah, op laten hangen (niet op de dood manier) en gewoon kapot knuppelen totdat hij het niet meer na kan vertellen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43593614
Uh, hij krijgt 2 jaar en TBS he ..
pi_43593644
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:56 schreef Renesite het volgende:
bah, op laten hangen (niet op de dood manier) en gewoon kapot knuppelen totdat hij het niet meer na kan vertellen
Kun je als mod nou niet gewoon je muil houden of in ieder geval niet van dit soort holbewoner reacties plaatsen ?
pi_43593660
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:46 schreef Fixers het volgende:

De rest van zijn leven vastzetten zorgt er alvast voor dat hij niet nogmaals de fout in gaat. Als je 2x een kind probeert te vermoorden ben je zo ziek dat je niet buiten de gevangenis mag leven
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_43593708
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:59 schreef gelly het volgende:
Uh, hij krijgt 2 jaar en TBS he ..
En wat houd TBS precies in denk je? Je loopt gewoon weg als je buiten bent, en meld je weer als je weer terug wilt.
pi_43593746
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En wat houd TBS precies in denk je? Je loopt gewoon weg als je buiten bent, en meld je weer als je weer terug wilt.
Jij weet hoe het zit.
  woensdag 15 november 2006 @ 23:06:36 #44
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43593753
Dit doet me gewoon pijn. Waarom nemen sommige mensen toch kinderen?
power to the people
pi_43593778
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij weet hoe het zit.
TBS is niet de straf, dat is alleen een manier om hem weer normaal te laten denken. De straf die hij krijgt is dus eigenlijk 2 jaar, haal daar voorarrest vanaf en aftrek voor goed gedrag, en hij loopt over een klein jaar weer buiten om een nieuw kind te maken en te vermoorden
  Moderator woensdag 15 november 2006 @ 23:08:20 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43593780
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Kun je als mod nou niet gewoon je muil houden of in ieder geval niet van dit soort holbewoner reacties plaatsen ?
Does that make sense? Ik mag toch ook eventjes een uitspatting hebben? Andere mensen zeggen dat ie gewoon dood hier en dood daar moet zijn, maar van mij mag zo'n persoon ook wel blind doof en weet ik veel door het leven.
Ok, misschien niet netjes. Maar voelen moet zo iemand wel, 2 jaar en TBS is weer lekker makkelijk, iemand van je eigen vlees en bloed verminken voor het leven is heel simpel te straffen.

TBS is in dit soort gevallen gewoon na een aantal jaren dat iemand wel weer kan terug komen in de samenleving.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43593803
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat gelly zegt, moderators horen een voorbeeld te zijn voor de gebruikers en zich te weerhouden van dergelijke baraarse opmerkingen. (de rest van de users ook trouwens).
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De rest van zijn leven vastzetten zorgt er alvast voor dat hij niet nogmaals de fout in gaat. Als je 2x een kind probeert te vermoorden ben je zo ziek dat je niet buiten de gevangenis mag leven
Jij betaald? Het is altijd heel leuk die langere gevangenisstraffen. Maar
A. het voegt vrij weinig toe aan de straf zelf.
B. het kost de belastingbetaler klauwen met geld.
C. het voegt niets toe aan de maatschappij. deze man en de maatschappij heeft meer aan een doelgerichte oplossing van het probleem. Levenslange opsluiting is vluchtgedrag wat nergens toe dient.
pi_43593830
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

Does that make sense?
Een beetje niveau mag toch wel in NWS, als mod (ook al heb je geen voorbeeldfunctie of ben je geen mod hier) moedig je andere users aan dezelfde soort crap te plaatsen... Het irriteerde me een beetje vandaar dat ik uit m'n slof schoot...

[/einde offtopic]
pi_43593869
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:08 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

TBS is niet de straf, dat is alleen een manier om hem weer normaal te laten denken. De straf die hij krijgt is dus eigenlijk 2 jaar, haal daar voorarrest vanaf en aftrek voor goed gedrag, en hij loopt over een klein jaar weer buiten om een nieuw kind te maken en te vermoorden
Dan weet je dus niet wat TBS is, hij kan levenslang vastzitten als ie niet 'beter' wordt verklaard.
pi_43594000
Walgelijk hoe je zo'n onschuldig wezentje voor de rest van z'n leven kan verminken .
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')