En nota bene de tweede maal dat hij een kind ernstig mishandeld! De eerste keer overleed zijn eerstgeboren zoon. Wat een drama, vooral voor de moeder.quote:Doof, blind en spastisch na schudden
GOUDA - De vader van de nu zes maanden oude Dani uit Gouda moet twee jaar de gevangenis in en zich onderwerpen aan dwangverpleging. De rechtbank legde de man die straf op omdat hij zijn zoontje halfdood schudde toen het kereltje amper vijftien weken oud was. Het vonnis is gelijk aan de eis van de officier van justitie.
De vader, voormalig beroepsmilitair A. van P., moet middels dwangverplging van zijn woede-aanvallen en faalangst afkomen. Die combinatie zorgde ervoor dat Dani het shaken baby syndrome opliep. Tijdens het verwisselen van een luier plaste Dani over zichzelf en zijn vader, die dat als een afwijzing ervoer.
Hij tilde de baby met twee handen om de nek op en schudde het kereltje heen en weer.Het kind, dat gezond ter wereld kwam, is voor de rest van zijn leven doof, blind en spastisch. Hij is sinds een maand uit het ziekenhuis ontslagen en bij een pleeggezin ondergebracht.
Het is voor de Goudse vader niet de eerste keer dat hij een kind hard door elkaar schudde. Zijn eerstgeboren zoon Jari overleed 28 december 2004. Elf dagen eerder was de baby tijdens het voeden op de grond gevallen, waarna hij zijn flesje niet meer wilde. In paniek schudde de kersverse vader het kind heen en weer. In beide gevallen was de vader alleen thuis met de baby.
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:41 schreef A_L_N_F het volgende:
en dat kind had ook beter dood kunnen zijn dan het wrak wat het nu is, blind doof en spastisch...
Neuh, na de 1e keer had ie chemisch gecastreerd moeten worden. Probleem opgelost, geen enkele vrouw zou hem nog alleen laten met een baby als ze hoort waarom ie chemisch gecastreerd isquote:Op woensdag 15 november 2006 19:35 schreef boem-dikkie het volgende:
verschrikkelijk zeg. Zo'n man moet levenslang in de gevangenis
Het zou beter zijn geweest als die vader de baby vermoord had. Had ie tenminste een langere straf gehad.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:00 schreef Dragonetti het volgende:
jezus christus man.... doof, blind en spastisch ... voor de rest van zijn leven...
woorden schieten me tekort...
Ik denk dat hij de eerste maal het voordeel van de twijfel gehad heeft dat dit een ongeluk betrof. De tweede maal zullen ze wel iets zorgvuldiger onderzocht hebben.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:55 schreef Kinz het volgende:
[..]
Neuh, na de 1e keer had ie chemisch gecastreerd moeten worden. Probleem opgelost, geen enkele vrouw zou hem nog alleen laten met een baby als ze hoort waarom ie chemisch gecastreerd is
Wel, het lijkt me evident dat deze man niet normaal was. Dus ongeacht wat de aanleiding ook was.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef Divel het volgende:
Maar de reden waarom hij het deed: zich vernederd voelen. Door zijn eigen kind van 15 weken oud!![]()
Beter z'n ballen eraf.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:01 schreef -XX- het volgende:
Handen er af laten zagen.
Da's nog geen 2 jaar geleden en z'n 2e zoontje is nu een 1/2 jaar, hoe lang heeft ie voor dat eerste geval moeten zitten? 3 weken?quote:zijn eerstgeboren zoon Jari overleed 28 december 2004
niet... zoals ik het begrijp...quote:Op woensdag 15 november 2006 22:24 schreef paarse_paashaas het volgende:
ehm,
[..]
Da's nog geen 2 jaar geleden en z'n 2e zoontje is nu een 1/2 jaar, hoe lang heeft ie voor dat eerste geval moeten zitten? 3 weken?
quote:Op woensdag 15 november 2006 22:40 schreef yvonne het volgende:
Beroepsmilitair... zal wel stress hebben..
Worden zulke figuren niet mentaal getest van tijd tot tijd?quote:woede-aanvallen en faalangst
wie is er nou kortzichtig? Ik stem zeker geen Wilders en met mijn reactie bedoelde ik dus dat 2 jaar cel te weinig is, wat mij betreft plakken ze er 10 jaar therapie aan vast en nooit meer kinderen krijgen enz, maar 2 jaar is gewoon te weinig!quote:Op woensdag 15 november 2006 22:46 schreef Fixers het volgende:
Wat een simpele kortzichtige reacties weer hier.... Jullie stemmen zeker allemaal op wilders volgende week (voor zij die de leeftijd van 18 jaren reeds bereikt dan wel overschreden hebben). Die vent moet inderdaad gestraft worden. Maar wat voegt 10 jaar, 20 jaar of 30 jaar nog toe aan die bestaande 2?
Psychische hulp zou veel nuttiger zijn. Tezamen met iets van een verbod om alleen te zijn met kleine kinderen of iets in die trant. Het erkennen van zijn eigen probleem is hier belangrijker dan de rest van het leven in een klein hokje zitten.
Kun je als mod nou niet gewoon je muil houden of in ieder geval niet van dit soort holbewoner reacties plaatsen ?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:56 schreef Renesite het volgende:
bah, op laten hangen (niet op de dood manier) en gewoon kapot knuppelen totdat hij het niet meer na kan vertellen
De rest van zijn leven vastzetten zorgt er alvast voor dat hij niet nogmaals de fout in gaat. Als je 2x een kind probeert te vermoorden ben je zo ziek dat je niet buiten de gevangenis mag levenquote:Op woensdag 15 november 2006 22:46 schreef Fixers het volgende:
Wat een simpele kortzichtige reacties weer hier.... Jullie stemmen zeker allemaal op wilders volgende week (voor zij die de leeftijd van 18 jaren reeds bereikt dan wel overschreden hebben). Die vent moet inderdaad gestraft worden. Maar wat voegt 10 jaar, 20 jaar of 30 jaar nog toe aan die bestaande 2?
Psychische hulp zou veel nuttiger zijn. Tezamen met iets van een verbod om alleen te zijn met kleine kinderen of iets in die trant. Het erkennen van zijn eigen probleem is hier belangrijker dan de rest van het leven in een klein hokje zitten.
En wat houd TBS precies in denk je? Je loopt gewoon weg als je buiten bent, en meld je weer als je weer terug wilt.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:59 schreef gelly het volgende:
Uh, hij krijgt 2 jaar en TBS he ..
Jij weet hoe het zit.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En wat houd TBS precies in denk je? Je loopt gewoon weg als je buiten bent, en meld je weer als je weer terug wilt.
TBS is niet de straf, dat is alleen een manier om hem weer normaal te laten denken. De straf die hij krijgt is dus eigenlijk 2 jaar, haal daar voorarrest vanaf en aftrek voor goed gedrag, en hij loopt over een klein jaar weer buiten om een nieuw kind te maken en te vermoordenquote:
Does that make sense? Ik mag toch ook eventjes een uitspatting hebben? Andere mensen zeggen dat ie gewoon dood hier en dood daar moet zijn, maar van mij mag zo'n persoon ook wel blind doof en weet ik veel door het leven.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Kun je als mod nou niet gewoon je muil houden of in ieder geval niet van dit soort holbewoner reacties plaatsen ?
Wat gelly zegt, moderators horen een voorbeeld te zijn voor de gebruikers en zich te weerhouden van dergelijke baraarse opmerkingen. (de rest van de users ook trouwens).quote:Op woensdag 15 november 2006 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Kun je als mod nou niet gewoon je muil houden of in ieder geval niet van dit soort holbewoner reacties plaatsen ?
Jij betaald? Het is altijd heel leuk die langere gevangenisstraffen. Maarquote:Op woensdag 15 november 2006 23:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De rest van zijn leven vastzetten zorgt er alvast voor dat hij niet nogmaals de fout in gaat. Als je 2x een kind probeert te vermoorden ben je zo ziek dat je niet buiten de gevangenis mag leven![]()
Een beetje niveau mag toch wel in NWS, als mod (ook al heb je geen voorbeeldfunctie of ben je geen mod hier) moedig je andere users aan dezelfde soort crap te plaatsen... Het irriteerde me een beetje vandaar dat ik uit m'n slof schoot...quote:
Dan weet je dus niet wat TBS is, hij kan levenslang vastzitten als ie niet 'beter' wordt verklaard.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
TBS is niet de straf, dat is alleen een manier om hem weer normaal te laten denken. De straf die hij krijgt is dus eigenlijk 2 jaar, haal daar voorarrest vanaf en aftrek voor goed gedrag, en hij loopt over een klein jaar weer buiten om een nieuw kind te maken en te vermoorden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |