Precies.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:53 schreef Stephan152 het volgende:
Hoezo remmen?
Ik snap absoluut dat je gaat fietsen, hou er echter rekening mee dat je niet of heel laat gezien word! Dit gebeurt echter niet met als gevolg dat er gevaarlijke situaties voordoen!quote:Op woensdag 15 november 2006 13:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Gelijk heb je, ik heb net mijn lichten in orde gemaakt trouwens![]()
Maar aan de andere kant als je lichten het niet doen of je geen lampjes bij je hebt, kun je je voorstellen dat dit voor een fietser nou ook weer geen belemmering is om te gaan fietsen.![]()
Op een donker stuk je grootlicht aanzetten! Als ze je "zien" aankomen is veel leuker!quote:Op woensdag 15 november 2006 14:04 schreef cloink het volgende:
Gewoon zelf je lichten effe uitzetten en rammen die hap.
Idd!!quote:Op woensdag 15 november 2006 14:06 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Op een donker stuk je grootlicht aanzetten! Als ze je "zien" aankomen is veel leuker!
ik zit te denken om zoeklichten of lekker flits geval op mn fiets te plaatsen, omdat 30% van de autos rijd met grootlicht op of slecht afgestelt? (zowel binnen als buiten de bebouwde kom)quote:Op woensdag 15 november 2006 13:51 schreef RaZZle het volgende:
Sinds dat het weer vroeger donker is geworden erger ik me steeds vaker aan fietsers die zonder lichten rijden.
Het is nou al een paar keer voorgekomen dat wanneer ik in m'n auto aan kom rijden er eentje uit een zijstraat schiet en dat ik vol op m'n rem kon gaan..![]()
De eerstvolgende zonder licht schop ik van z'n fiets![]()
oh neuh autos zonder licht rijden niet zo hard.. zijn veel te bang dat ze een boom ofzo tegen komenquote:Op woensdag 15 november 2006 14:04 schreef cloink het volgende:
Gewoon zelf je lichten effe uitzetten en rammen die hap.
en dan trekken wij het hendeltje (of knopje voor rich bitches) naar voren voor groot licht en dan knipper jij wel met je oogjes hoor..quote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb recentelijk een SuperNova P99-D aangeschaft. Dubbele Xenon-lamp, een ver-straler met een 70 bundel en een breed-straler met 130 bundel. Lekker 30+ km/u doortrekken in het pikdonker.
Ik moet wel mijn lampjes omlaag duwen bij tegenverkeer, ik verblind anders alles en iedereen. Maar als een auto denkt zijn grootlicht aan te kunnen houden, richt ik even op de voorruit. Dat is een leer-moment voor de bestuurder/bestuurster.
En dan zwenkt diegene jou kant op en ben je alsnog het haasje...quote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb recentelijk een SuperNova P99-D aangeschaft. Dubbele Xenon-lamp, een ver-straler met een 70 bundel en een breed-straler met 130 bundel. Lekker 30+ km/u doortrekken in het pikdonker.
Ik moet wel mijn lampjes omlaag duwen bij tegenverkeer, ik verblind anders alles en iedereen. Maar als een auto denkt zijn grootlicht aan te kunnen houden, richt ik even op de voorruit. Dat is een leer-moment voor de bestuurder/bestuurster.
Eerst uit, en daarna groot licht. Worden ze verblind en belanden ze in de sloot.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:06 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Op een donker stuk je grootlicht aanzetten! Als ze je "zien" aankomen is veel leuker!
moest je lang over nadenken zeker?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:29 schreef L-IS het volgende:
Koop een bel, auto's naar de hel
Koop een licht, RaZZle is een nicht.
Of als je er overheen gereden bent, even stoppen, in z'n achteruit etc. etc.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:26 schreef BobbyB het volgende:
Eerst uit, en daarna groot licht. Worden ze verblind en belanden ze in de sloot.![]()
ja, maar daar heb je toch van die mooie ledlampjes voor?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef LostFormat het volgende:
Weet je hoeveel zwaarder je trapt met een dynamo aan?
Goede reden om dan maar ledlampjes te halenquote:Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef LostFormat het volgende:
Veel te duur.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef dahei het volgende:
[..]
ja, maar daar heb je toch van die mooie ledlampjes voor?
Geelgroene fietslampjes? Is dat merchandise van Ado Den Haag?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef MouseOver het volgende:
En die stomme geelgroene fietslampjes moesten ook gelijk uit de handel gehaald worden, want ze geven een vals gevoel van veiligheid. Die dingen zie je namelijk evengoed vrijwel niet.
kom wat vaker buiten zou ik zeggenquote:Op woensdag 15 november 2006 14:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Geelgroene fietslampjes? Is dat merchandise van Ado Den Haag?![]()
ik ben voor .....waneer een auto fout zit mag de bestuurder nooit meer rijden...(omdat de verongelukte fieter dat vaak ook niet meer kan)quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef MouseOver het volgende:
Fietsers zouden gewoon hun beschermde status kwijt moeten raken als ze in het donker zonder licht fietsen. Als je bescherming wil dan doe je er zelf ook maar wat voor.
En die stomme geelgroene fietslampjes moesten ook gelijk uit de handel gehaald worden, want ze geven een vals gevoel van veiligheid. Die dingen zie je namelijk evengoed vrijwel niet.
Wat heeft dit met rijontzeggingen te makenquote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef kless het volgende:
[..]
ik ben voor .....waneer een auto fout zit mag de bestuurder nooit meer rijden...(omdat de verongelukte fieter dat vaak ook niet meer kan)
Tevens meer controle op groot licht extra mistlichten en slecht afgesteld licht bij autos. Er zijn zoveel fietsenratziaas mbt verlichting.. die kunen ze ook wel voor autos gaan houden.
quote:
oh dat waneer je de status van de fietser weg haald ik denk dat autos nog banger worden voor bomen en andere gepakeerde autos dan voor fietsers, met als gevolg dat die fietser mogenlijk nooit weer fietst. Dan leek het me een passen de straf. dat de auto bestuurder dat dan ook niet mag.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat heeft dit met rijontzeggingen te maken
Ik ben er direct voor om op foute autoverlichting te controleren, maar zo heel erg vaak kom je dat eigenlijk helemaal niet tegen. Bij de overgrote meerderheid is het in orde. Bij fietsers lijkt het precies andersom te zijn.
Ik zag je laatst rijden inderdaadquote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb recentelijk een SuperNova P99-D aangeschaft. Dubbele Xenon-lamp, een ver-straler met een 70 bundel en een breed-straler met 130 bundel.
Ik moet zeggen dat ik zo met enige regelmaat totaal verkeerd afgestelde xenon lampen zie die me zowat totaal verblinden...quote:Op woensdag 15 november 2006 14:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat heeft dit met rijontzeggingen te maken
Ik ben er direct voor om op foute autoverlichting te controleren, maar zo heel erg vaak kom je dat eigenlijk helemaal niet tegen. Bij de overgrote meerderheid is het in orde. Bij fietsers lijkt het precies andersom te zijn.
Natuurkunde was nooit je sterkste vak zeker?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:54 schreef Bismarck het volgende:
[..]
[afbeelding]
Werkt niet.
Welke genie vindt een mini-versie uit die je op je fiets kan monteren? Heb je tenminste niet het zwaarder trappen van het dynamo. Een voordelige en milieu-vriendelijke oplossing.
Nee, dat heb je goed geraden. Ben zelf meer van de talen.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:04 schreef Catbert het volgende:
Natuurkunde was nooit je sterkste vak zeker?
Xenon wel inderdaad. Meestal van die aftermarkettroep voor civics uit 1988quote:Op woensdag 15 november 2006 15:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zo met enige regelmaat totaal verkeerd afgestelde xenon lampen zie die me zowat totaal verblinden...![]()
zeg dan niets..quote:Op woensdag 15 november 2006 14:29 schreef L-IS het volgende:
Koop een bel, auto's naar de hel
Koop een licht, RaZZle is een nicht.
Die afstelling gebeurt jaarlijks bij de apkquote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef kless het volgende:
[..]
ik ben voor .....waneer een auto fout zit mag de bestuurder nooit meer rijden...(omdat de verongelukte fieter dat vaak ook niet meer kan)
Tevens meer controle op groot licht extra mistlichten en slecht afgesteld licht bij autos. Er zijn zoveel fietsenratziaas mbt verlichting.. die kunen ze ook wel voor autos gaan houden.
Oh. Ik denk dat mensen zich in een paniekreactie eerder laten afschrikken voor de angst een mens dood te rijden dan om voor een paar duizend euro de boot in te gaan eigenlijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:57 schreef kless het volgende:
[..]
oh dat waneer je de status van de fietser weg haald ik denk dat autos nog banger worden voor bomen en andere gepakeerde autos dan voor fietsers, met als gevolg dat die fietser mogenlijk nooit weer fietst. Dan leek het me een passen de straf. dat de auto bestuurder dat dan ook niet mag.
moa ik denk van niet. ik denk dat ze banger zijn iemand bijna dood te rijden omdat dat veel duurder is.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:09 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Oh. Ik denk dat mensen zich in een paniekreactie eerder laten afschrikken voor de angst een mens dood te rijden dan om voor een paar duizend euro de boot in te gaan eigenlijk.
Inderdaad. Of van die knipperende lampjes, superirritant is dat.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef MouseOver het volgende:
Fietsers zouden gewoon hun beschermde status kwijt moeten raken als ze in het donker zonder licht fietsen. Als je bescherming wil dan doe je er zelf ook maar wat voor.
Dan koop je van die lampjes of je gaat lopenquote:Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef LostFormat het volgende:
quote:Op woensdag 15 november 2006 15:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Natuurkunde was nooit je sterkste vak zeker?
Dan ga je voortaan maar fucking mooi lopen!quote:Op woensdag 15 november 2006 15:33 schreef sitting_elfling het volgende:
I fucking bury those kut lichtjes. Het fietst fucking veel zwaarder en het ziet er niet uit en voor van die maffe kut fucking lampjes, van die blerende kleine fietslampjes die je op je fucking fiets plakt is ook niks. Daar moet je namelijk fucking veel pegels voor betalen..
Zolang ik op het fietspad fiets zonder licht of met .. dat maakt niet uit moet die fucking tering klote hufterige stinkerige vatzige auto van het fucking fietspad afblijven En ik kom vaak genoeg auto's tegen saafs die ook geen lichten aan hem fucking dumb0'squote:Op woensdag 15 november 2006 15:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan ga je voortaan maar fucking mooi lopen!En anders moet je niet fucking klagen als je wordt overreden door een fucking auto.
![]()
Nee zegquote:Op woensdag 15 november 2006 15:34 schreef BobbyB het volgende:
En anders moet je niet fucking klagen als je wordt overreden door een fucking auto.![]()
Zolang jij met je stinkfiets op jouw fietspad blijft, zal je van mij (of andere automobilisten) geen last hebben..quote:Op woensdag 15 november 2006 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zolang ik op het fietspad fiets zonder licht of met .. dat maakt niet uit moet die fucking tering klote hufterige stinkerige vatzige auto van het fucking fietspad afblijven En ik kom vaak genoeg auto's tegen saafs die ook geen lichten aan hem fucking dumb0's
Daar zouden ze je dan het recht op moeten ontnemenquote:Op woensdag 15 november 2006 15:38 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Nee zeg, daar zijn letselschade advocaten voor.
Wij fietser zijn altijd heel braaf, van ons zul je geen last hebbenquote:Op woensdag 15 november 2006 15:41 schreef RaZZle het volgende:
[..]
Zolang jij met je stinkfiets op jouw fietspad blijft, zal je van mij (of andere automobilisten) geen last hebben..
Eerlijk is eerlijk, in Spakenburg zijn de fietsers heel keurig.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Wij fietser zijn altijd heel braaf, van ons zul je geen last hebben![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zolang ik op het fietspad fiets zonder licht of met .. dat maakt niet uit moet die fucking tering klote hufterige stinkerige vatzige auto van het fucking fietspad afblijven En ik kom vaak genoeg auto's tegen saafs die ook geen lichten aan hem fucking dumb0's
Weet je wat pas erg is? zo'n kut automobulist die met zijn lompe hoofd op een rotonde niet zijn richtingwijzer kan aanzetten en ik dus per dag 3x bijna word aangereden.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:51 schreef RaZZle het volgende:
Sinds dat het weer vroeger donker is geworden erger ik me steeds vaker aan fietsers die zonder lichten rijden.
Het is nou al een paar keer voorgekomen dat wanneer ik in m'n auto aan kom rijden er eentje uit een zijstraat schiet en dat ik vol op m'n rem kon gaan..![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef MouseOver het volgende:
Dan is je fiets(band) niet goed!quote:Op woensdag 15 november 2006 15:40 schreef PvtRyan het volgende:
Sorry![]()
Ik had m'n licht gisteravond wel aan staan, maar door natte banden had de dynamo totaal geen grip en was het licht vaak uit.
Ben ik zeker met je eens. Maar dan heb je ook het verkeersinzicht van een kauwgombal als dat je drie keer per dag gebeurtquote:Op woensdag 15 november 2006 16:22 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Weet je wat pas erg is? zo'n kut automobulist die met zijn lompe hoofd op een rotonde niet zijn richtingwijzer kan aanzetten en ik dus per dag 3x bijna word aangereden.
Nee hoor...quote:Op woensdag 15 november 2006 15:18 schreef kless het volgende:
[..]
moa ik denk van niet. ik denk dat ze banger zijn iemand bijna dood te rijden omdat dat veel duurder is.
Exact. Daarom moet je ook als je onverzekerd rondrijdt altijd gas bijgeven als je per ongeluk iemand gaat rakenquote:Op woensdag 15 november 2006 16:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee hoor...
Wanneer je iemand invalide rijdt moet je de rest van je leven betalen.
Rij je daar in tegen iemand dood dan betaal je alleen de begrafenis kosten...
Niet gaan mauwen als die scooter op je klapt omdat hij je niet gezien heeft he. Of die fietser die een andere fietser inhaalt en ineens op je inrijd omdat je niet te zien bent.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Neuh, zo klaar.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:30 schreef Thrilled het volgende:
[..]
moest je lang over nadenken zeker?
Als jij gewoon je poot uit zou steken zou dat evenmin gebeuren.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:22 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Weet je wat pas erg is? zo'n kut automobulist die met zijn lompe hoofd op een rotonde niet zijn richtingwijzer kan aanzetten en ik dus per dag 3x bijna word aangereden.
Daar erg ik me ook behoorlijk aan,op rotonde,s voorrang nemen waar zij geen voorrang hebben,en dan noch geen hand uitsteken.quote:Op donderdag 16 november 2006 01:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Als jij gewoon je poot uit zou steken zou dat evenmin gebeuren.
quote:Op donderdag 16 november 2006 02:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Afgelopen week 2 x mot met fietsers gehad,1 x s'avonds fietser zonder licht tegengekomen die dacht voorrang te kunnen nemen, ik gas geven, koppeling ingedrukt houden, hij pleurde op de grond en nog grote bek opgezet ook die fietser tot ik knuppel van achterbank pakte.
Tijd voor een bezoekje aan een opticien??quote:Op donderdag 16 november 2006 01:48 schreef chiren het volgende:
Ik zie ze dan serieus niet
hij heeft wel gelijk, net een half jaar mn auto en ik merk nu pas hoe slecht fietsers te zien zijn, laatst kwam ik er eentje tegemoet en zag ik alleen 2 oranje streepjes op en neer gaan, zijn trapper-reflectoren, dus dan weet je dat daar een fietser rijd, dus ik kijken... maar geen fietser bij die streepjesquote:Op donderdag 16 november 2006 07:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tijd voor een bezoekje aan een opticien??
Agreed. Als het dan nog eens keihard regent dan zijn die fietsers zooooo slecht te zien..quote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Zonder licht fietsen, dat is inderdaad erg. Zonder licht fietsen én tegen de rijrichting in fietsen is nog erger.
dan zijn er ook veel minder op de weg...quote:Op donderdag 16 november 2006 10:21 schreef RaZZle het volgende:
[..]
Agreed. Als het dan nog eens keihard regent dan zijn die fietsers zooooo slecht te zien..![]()
Er zijn genoeg malloten die dan nog op de fiets stappen.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:41 schreef kless het volgende:
[..]
dan zijn er ook veel minder op de weg...
En juist dan hebben ze hun lichten niet aan, wantquote:Op donderdag 16 november 2006 10:54 schreef RaZZle het volgende:
[..]
Er zijn genoeg malloten die dan nog op de fiets stappen.
3. Hebben een IQ >80quote:Op donderdag 16 november 2006 11:30 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En juist dan hebben ze hun lichten niet aan, want
1. Hun dynamo slipt
2. Ze moeten te hard trappen omdat er misschien wind staat.
En hartverzakking? was het maar waar dat een automobilist alleen maar een hartverzakking kan krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:39 schreef sobriquet het volgende:
Op de 1 of andere manier gaan de lichten van mijn fiets altijd kapot na een paar weekjes. Daarom heb ik er nu geen zin meer om er geld in te investeren.
Het risico dat ik een schedelfractuur kan oplopen, of een automobilist een hartverzakking, neem ik maar voor lief![]()
Spring dan gelijk van een flatgebouw ofzo..quote:Op donderdag 16 november 2006 12:39 schreef sobriquet het volgende:
Op de 1 of andere manier gaan de lichten van mijn fiets altijd kapot na een paar weekjes. Daarom heb ik er nu geen zin meer om er geld in te investeren.
Het risico dat ik een schedelfractuur kan oplopen, of een automobilist een hartverzakking, neem ik maar voor lief![]()
Ik zie veel mistlampen aan ("staat lekker stoer"), uitsluitend stadslicht of maar één kop/achterlamp. Allemaal zeer irritant én gevaarlijk, maar in ieder geval zie je die auto's nog.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 november 2006 12:48 schreef maaikevis het volgende:
[..]
En hartverzakking? was het maar waar dat een automobilist alleen maar een hartverzakking kan krijgen.
Als je graag zelf gewond wilt raken zijn er ook andere manieren. Zonder andere mensen mijn lak in gevaar te brengen![]()
Daar hoef jij je ook niet druk over te maken, doen de advocaten etc van het slachtoffer / nabestaanden welquote:Op donderdag 16 november 2006 12:59 schreef mazeind het volgende:
Mocht het ooit gebeuren, dan ga ik me niet de rest van mijn leven schuldig voelen.
Ik denk haast dat 75% nieteens weet dat ze ook nog eens mistlicht er bij aan hebben. (met regenachtig weer helemaal verrot)quote:
Jij bent de enige die ik ken die dat doet (of her hangt wel hele dichte mist dan zijn er meer die onder maximum gaan rijden)quote:Op donderdag 16 november 2006 12:59 schreef mazeind het volgende:
[..]
vroeg in de ochtend (06.40 uur) hou ik het op 50 vanwege de onoverzichtelijke situatie.
Als ik op de snelweg 140-150 kan rijden, dan zal ik dat niet nalaten. Ik ben echt niet roomser dan de Paus.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef kless het volgende:
Jij bent de enige di0e ik ken die dat doet (of her hangt wel hele dichte mist dan zijn er meer die onder maximum gaan rijden)
quote:Op donderdag 16 november 2006 13:35 schreef mazeind het volgende:
Laatst zag ik daar ook een moeder met klein kind in een stoeltje zonder licht rijden. Hoe godsonverantwoordelijk kun je zijn?!![]()
Zulk soort wegen ken ik wel, en ik hou dan ook liever mijn snelheid laag hoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef kless het volgende:
Jij bent de enige die ik ken die dat doet (of her hangt wel hele dichte mist dan zijn er meer die onder maximum gaan rijden)
Whehe ouders zijn nog wel het meest laks in het verkeer (tja, die blagen zullen het wel ergens van hebben, toch?). Laatst reed ik op de fiets bij ons door de dorpstraat, staat daar een moeder met een kind te wachten. Moest ik uitwijken omdat mevrouw ging lopen, zegt ze tegen dat blaag: "Ja die fietser had best even kunnen stoppen"quote:Op donderdag 16 november 2006 13:35 schreef mazeind het volgende:
Laatst zag ik daar ook een moeder met klein kind in een stoeltje zonder licht rijden. Hoe godsonverantwoordelijk kun je zijn?!![]()
Ik zie dat ook regelmatig! Iets wat ik totaal niet kan begrijpen...quote:Op donderdag 16 november 2006 13:35 schreef mazeind het volgende:
[..]
Precies hun niet bereid naar het zebrapad te lopen, ik niet bereid te stoppen.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:48 schreef maaikevis het volgende:
bah... mensen die een paar meter voor een zebrapad gaan oversteken... en kwaad kijken ook nog! Die 'tik' ik meestal even aan met mn voet of elleboog
Als de fietser licht aan heeft kan je hem ten minste aan zien komen en je groot licht uitzetten.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:06 schreef tralalala het volgende:
Auto's die hun groot licht op een onverlichte 80 Km weg aanlaten staan, als er tegemoetkomende fietsers aankomen.![]()
Je ziet dan echt helemaal NIETS meer je kan dan nieteens meer de weg herkennenen dat is kut als je weet dat er aan beide kanten van de weg sloten liggen.
Situatie? Weg ->sloot ->fietspad <- sloot ????quote:Op donderdag 16 november 2006 15:06 schreef tralalala het volgende:
..... en dat is kut als je weet dat er aan beide kanten van de weg sloten liggen.
Dat gebeurt meestal niet (of pas op de laatste 10 meter)quote:Op donderdag 16 november 2006 15:40 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Als de fietser licht aan heeft kan je hem ten minste aan zien komen en je groot licht uitzetten.
lol helder licht (ja leuke woordspeling he?) sloot > weg < sloot , je hebt niet altijd gescheiden wegen voor fiets en auto hoorquote:Op donderdag 16 november 2006 15:42 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Situatie? Weg ->sloot ->fietspad <- sloot ????
Sommige automobilisten zijn dan nog te lui, om aan het hendeltje te trekken.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:40 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Als de fietser licht aan heeft kan je hem ten minste aan zien komen en je groot licht uitzetten.
Niets zo goed als een nachtelijke zwemplonspartij om je te ontnuchteren. Je zou ons dankbaar moeten wezen zeg ik!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:06 schreef tralalala het volgende:
Auto's die hun groot licht op een onverlichte 80 Km weg aanlaten staan, als er tegemoetkomende fietsers aankomen.![]()
Je ziet dan echt helemaal NIETS meer je kan dan nieteens meer de weg herkennenen dat is kut als je weet dat er aan beide kanten van de weg sloten liggen.
ik zou het licht uit ze ogen rijdenquote:Op woensdag 15 november 2006 13:51 schreef RaZZle het volgende:
Dude, het is 16:44quote:Op donderdag 16 november 2006 16:44 schreef enlightenedwizza het volgende:
er fietsen hier zojuist...welgeteld...13 fietsers langs...hoeveel hebben er licht AAN...1, maar alleen achter want voor deed het niet
en hier is het donker, erg donkerquote:Op donderdag 16 november 2006 16:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dude, het is 16:44de lantaarnpalen staan hier zelfs nog uit.
But darkness will be overruled...quote:Op donderdag 16 november 2006 16:47 schreef enlightenedwizza het volgende:
en hier is het donker, erg donker
Is goed, ik schrik voortaan wel jouw kant opquote:Op donderdag 16 november 2006 17:39 schreef Kiegie het volgende:
Fietsen zonder licht is juist leuk.
Autootjes laten schrikken!
![]()
Ik dacht dat klinkt leuk, ff googlen voor de prijs... gewoon 980 euroquote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Nee, dat lukt je dan weer niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Is goed, ik schrik voortaan wel jouw kant opLaat ik je ouders wel jouw stukjes vlees tussen mijn grill verwijderen, okee?
Of je fiets is nognooit gemolt. Of je had altijd reserve spul bij je...quote:Op donderdag 16 november 2006 18:29 schreef BobbyB het volgende:
Ik altijd, maar goed, ik had ook zoiets als "verantwoordelijkheidsgevoel", niet alleen voor mezelf maar ook voor andere weggebruikers.
En dan repareer je dat dus ff. Zo moeilijk is dat echt niet hoorquote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef kless het volgende:
[..]
Altijd licht hebben lukt je niet.. ook fietslampjes branden door
ik heb nooit fietslampjes op zak... dat gebeurt pas als ik thuis ben.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En dan repareer je dat dus ff. Zo moeilijk is dat echt niet hoor![]()
Als je later groot bent, begrijp je wel waarom je lichtjes op je fietsje moet hebben.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef Brechtje het volgende:
ik rij nooit met licht.
En ja hoor, het was weer bijna raak vanavond. Twee keer zelfs:quote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Zonder licht fietsen, dat is inderdaad erg. Zonder licht fietsen én tegen de rijrichting in fietsen is nog erger.
Richting aangeven, dat is ook iets wat veel fietsers helaas niet doen. Vroeger (tot 2 maanden geleden) werd ik soms scheef aangekeken/uitgelachen door mede-fietsers wanneer ik m'n handen uitstak.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nu het toch over fietsers gaat, ze moeten ook eens hun klauwen uitsteken als ze afslaan. En op zijn minst eerst even kijken, voordat ze zomaar ineens iets onverwachts gaan doen. Vanmorgen weer zo'n kutwijf bijna onder mijn auto, die niet uit haar doppen keek.![]()
Dat is leuk, als het zin heeft. Als ik op een rotonde fiets en er vanaf wil, steek ik braaf mijn hand uit, naar rechts dus. Maar een auto die dan naast mij rijdt en er ook af wil (en dus niet op mij zou hoeven wachten) ziet dat niet, want ik zit tussen mijn hand en de auto.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nu het toch over fietsers gaat, ze moeten ook eens hun klauwen uitsteken als ze afslaan.
Als je binnenkort in coma ligt, kunnen we je ouders met deze post in ieder geval laten zien waarom het mis ging.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef Brechtje het volgende:
ik rij nooit met licht.
Oke.. wat moet je daar dan weer meequote:Op donderdag 16 november 2006 21:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik heb overigens zojuist mijn dynamo even goed vastgeschroefd. De oude was namelijk gejat. Ja, ook ouderwetse dynamo's worden gejat...![]()
Ja, alleen de auto die hem / haar aanreed kan dan wel dokken.......quote:Op donderdag 16 november 2006 22:08 schreef mazeind het volgende:
[..]
Als je binnenkort in coma ligt, kunnen we je ouders met deze post in ieder geval laten zien waarom het mis ging.
Dus gewoon licht aan dan zijn beide partijen blij!quote:Op donderdag 16 november 2006 22:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, alleen de auto die hem / haar aanreed kan dan wel dokken.......
Auto's zonder licht, of met 1 kapotte koplamp of stadverlichting zijn ook zeer hinderlijk. Vooral met dit pokke weer. Spiegels aangeslagen met als gevolg dat je al een stuk minder zicht hebt, dan moet je ervan uit kunnen gaan dat je door middel van goede verlichting elkaar kan zien!quote:Op donderdag 16 november 2006 21:22 schreef oor het volgende:
Ik als fietser heb ook last van fietsers zonder licht, maar ook van auto/'s zonder licht. van die tokkie bakken die nog als een tokkie rijden ook.
Nee je hoeft het niet direct te maken maar wel zo snel mogelijk, de meeste fietser hanteren echter het oude sovjet systeem, namelijk het 5 jaren plan!quote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef kless het volgende:
[..]
Of je fiets is nognooit gemolt. Of je had altijd reserve spul bij je...
Net als bij een auto hoor je gewoon reserve lampjes bij je te hebben, samen met eventuele bandenplak spullen etc. Natuurlijk kan het voorkomen dat je fiets gemold is (nog nooit gehad gelukkig) maar dan kan je er zelf tenminste niks aan doen, maar je moet wel zorgen dat je het zo snel mogelijk gaat of laat fixen.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef kless het volgende:
[..]
Of je fiets is nognooit gemolt. Of je had altijd reserve spul bij je...
Aangeslagen spiegels hoor je ook gewoon schoon te maken, dat is net zo gevaarlijk als zonder lichten rijden in het donker. Okee, je hebt altijd de kans dat ze na het schoonmaken weer beslaan, maar in principe hoor je ze schoon te maken.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:08 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Auto's zonder licht, of met 1 kapotte koplamp of stadverlichting zijn ook zeer hinderlijk. Vooral met dit pokke weer. Spiegels aangeslagen met als gevolg dat je al een stuk minder zicht hebt, dan moet je ervan uit kunnen gaan dat je door middel van goede verlichting elkaar kan zien!
Als m'n lamp kapot gaat zorg ik altijd thuis meteen voor een reparatie, maar reserve spullen bij je hebben is bijna niet te doen... denk er wel aan dat automobilisten allerlei reserve spullen (voor verlichting in dit topic, maar ook voor allerlei andere onvoorziene omstandigheden; EHBO trommel, andere reparatie spullen, regenkleding, nooddekentje, ga maar door) in de kofferbak kunnen leggen, terwijl fietsers die spullen meestal de hele dag mee moeten sjouwen. Dan kan je je niet indekken tegen elk mogelijk defect & elke onvoorziene omstandigheid. Ach, en zelfs op dit station waar er heel veel gemolt wordt (gezien de fiets onderdelen die vaak op de grond liggen) overkomt 't me toch minder dan 1x per jaar, die ene keer dat een lamp net kapot gaat is echt maar een heel klein onderdeel van 't probleem hoor! Volgens mij bestaat 99% van 't probleem uit dat eerder genoemde 5-jarenplan en mensen die gewoon te beroerd zijn hun lamp aan te doen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Net als bij een auto hoor je gewoon reserve lampjes bij je te hebben, samen met eventuele bandenplak spullen etc. Natuurlijk kan het voorkomen dat je fiets gemold is (nog nooit gehad gelukkig) maar dan kan je er zelf tenminste niks aan doen, maar je moet wel zorgen dat je het zo snel mogelijk gaat of laat fixen.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:17 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Als m'n lamp kapot gaat zorg ik altijd thuis meteen voor een reparatie, maar reserve spullen bij je hebben is bijna niet te doen... denk er wel aan dat automobilisten allerlei reserve spullen (voor verlichting in dit topic, maar ook voor allerlei andere onvoorziene omstandigheden; EHBO trommel, andere reparatie spullen, regenkleding, nooddekentje, ga maar door) in de kofferbak kunnen leggen, terwijl fietsers die spullen meestal de hele dag mee moeten sjouwen. Dan kan je je niet indekken tegen elk mogelijk defect & elke onvoorziene omstandigheid. Ach, en zelfs op dit station waar er heel veel gemolt wordt (gezien de fiets onderdelen die vaak op de grond liggen) overkomt 't me toch minder dan 1x per jaar, die ene keer dat een lamp net kapot gaat is echt maar een heel klein onderdeel van 't probleem hoor! Volgens mij bestaat 99% van 't probleem uit dat eerder genoemde 5-jarenplan en mensen die gewoon te beroerd zijn hun lamp aan te doen.
Verlichtingquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook ledlichtjes en die doe ik op mijn kleding omdat ze op het station altijd mijn houdertjes van mijn fiets jatten.
Vooral blijven doen..quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef Brechtje het volgende:
ik rij nooit met licht.
Zie hier de oplossing voor het: ik-fiets-zonder-licht-want-mn-licht-word-toch-gesloopt-probleem.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook ledlichtjes en die doe ik op mijn kleding omdat ze op het station altijd mijn houdertjes van mijn fiets jatten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |