Situatie? Weg ->sloot ->fietspad <- sloot ????quote:Op donderdag 16 november 2006 15:06 schreef tralalala het volgende:
..... en dat is kut als je weet dat er aan beide kanten van de weg sloten liggen.
Dat gebeurt meestal niet (of pas op de laatste 10 meter)quote:Op donderdag 16 november 2006 15:40 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Als de fietser licht aan heeft kan je hem ten minste aan zien komen en je groot licht uitzetten.
lol helder licht (ja leuke woordspeling he?) sloot > weg < sloot , je hebt niet altijd gescheiden wegen voor fiets en auto hoorquote:Op donderdag 16 november 2006 15:42 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Situatie? Weg ->sloot ->fietspad <- sloot ????
Sommige automobilisten zijn dan nog te lui, om aan het hendeltje te trekken.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:40 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Als de fietser licht aan heeft kan je hem ten minste aan zien komen en je groot licht uitzetten.
Niets zo goed als een nachtelijke zwemplonspartij om je te ontnuchteren. Je zou ons dankbaar moeten wezen zeg ik!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:06 schreef tralalala het volgende:
Auto's die hun groot licht op een onverlichte 80 Km weg aanlaten staan, als er tegemoetkomende fietsers aankomen.![]()
Je ziet dan echt helemaal NIETS meer je kan dan nieteens meer de weg herkennenen dat is kut als je weet dat er aan beide kanten van de weg sloten liggen.
ik zou het licht uit ze ogen rijdenquote:Op woensdag 15 november 2006 13:51 schreef RaZZle het volgende:
De eerstvolgende zonder licht schop ik van z'n fiets![]()
Dude, het is 16:44quote:Op donderdag 16 november 2006 16:44 schreef enlightenedwizza het volgende:
er fietsen hier zojuist...welgeteld...13 fietsers langs...hoeveel hebben er licht AAN...1, maar alleen achter want voor deed het niet
en hier is het donker, erg donkerquote:Op donderdag 16 november 2006 16:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dude, het is 16:44de lantaarnpalen staan hier zelfs nog uit.
But darkness will be overruled...quote:Op donderdag 16 november 2006 16:47 schreef enlightenedwizza het volgende:
en hier is het donker, erg donker
Is goed, ik schrik voortaan wel jouw kant opquote:Op donderdag 16 november 2006 17:39 schreef Kiegie het volgende:
Fietsen zonder licht is juist leuk.
Autootjes laten schrikken!
![]()
Ik dacht dat klinkt leuk, ff googlen voor de prijs... gewoon 980 euroquote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb recentelijk een SuperNova P99-D aangeschaft. Dubbele Xenon-lamp, een ver-straler met een 70 bundel en een breed-straler met 130 bundel. Lekker 30+ km/u doortrekken in het pikdonker.
Ik moet wel mijn lampjes omlaag duwen bij tegenverkeer, ik verblind anders alles en iedereen. Maar als een auto denkt zijn grootlicht aan te kunnen houden, richt ik even op de voorruit. Dat is een leer-moment voor de bestuurder/bestuurster.
Nee, dat lukt je dan weer niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Is goed, ik schrik voortaan wel jouw kant opLaat ik je ouders wel jouw stukjes vlees tussen mijn grill verwijderen, okee?
Of je fiets is nognooit gemolt. Of je had altijd reserve spul bij je...quote:Op donderdag 16 november 2006 18:29 schreef BobbyB het volgende:
Ik altijd, maar goed, ik had ook zoiets als "verantwoordelijkheidsgevoel", niet alleen voor mezelf maar ook voor andere weggebruikers.
En dan repareer je dat dus ff. Zo moeilijk is dat echt niet hoorquote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef kless het volgende:
[..]
Altijd licht hebben lukt je niet.. ook fietslampjes branden door
ik heb nooit fietslampjes op zak... dat gebeurt pas als ik thuis ben.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En dan repareer je dat dus ff. Zo moeilijk is dat echt niet hoor![]()
Als je later groot bent, begrijp je wel waarom je lichtjes op je fietsje moet hebben.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef Brechtje het volgende:
ik rij nooit met licht.
En ja hoor, het was weer bijna raak vanavond. Twee keer zelfs:quote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Zonder licht fietsen, dat is inderdaad erg. Zonder licht fietsen én tegen de rijrichting in fietsen is nog erger.
Richting aangeven, dat is ook iets wat veel fietsers helaas niet doen. Vroeger (tot 2 maanden geleden) werd ik soms scheef aangekeken/uitgelachen door mede-fietsers wanneer ik m'n handen uitstak.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nu het toch over fietsers gaat, ze moeten ook eens hun klauwen uitsteken als ze afslaan. En op zijn minst eerst even kijken, voordat ze zomaar ineens iets onverwachts gaan doen. Vanmorgen weer zo'n kutwijf bijna onder mijn auto, die niet uit haar doppen keek.![]()
Dat is leuk, als het zin heeft. Als ik op een rotonde fiets en er vanaf wil, steek ik braaf mijn hand uit, naar rechts dus. Maar een auto die dan naast mij rijdt en er ook af wil (en dus niet op mij zou hoeven wachten) ziet dat niet, want ik zit tussen mijn hand en de auto.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nu het toch over fietsers gaat, ze moeten ook eens hun klauwen uitsteken als ze afslaan.
Als je binnenkort in coma ligt, kunnen we je ouders met deze post in ieder geval laten zien waarom het mis ging.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef Brechtje het volgende:
ik rij nooit met licht.
Oke.. wat moet je daar dan weer meequote:Op donderdag 16 november 2006 21:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik heb overigens zojuist mijn dynamo even goed vastgeschroefd. De oude was namelijk gejat. Ja, ook ouderwetse dynamo's worden gejat...![]()
Ja, alleen de auto die hem / haar aanreed kan dan wel dokken.......quote:Op donderdag 16 november 2006 22:08 schreef mazeind het volgende:
[..]
Als je binnenkort in coma ligt, kunnen we je ouders met deze post in ieder geval laten zien waarom het mis ging.
Dus gewoon licht aan dan zijn beide partijen blij!quote:Op donderdag 16 november 2006 22:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, alleen de auto die hem / haar aanreed kan dan wel dokken.......
Auto's zonder licht, of met 1 kapotte koplamp of stadverlichting zijn ook zeer hinderlijk. Vooral met dit pokke weer. Spiegels aangeslagen met als gevolg dat je al een stuk minder zicht hebt, dan moet je ervan uit kunnen gaan dat je door middel van goede verlichting elkaar kan zien!quote:Op donderdag 16 november 2006 21:22 schreef oor het volgende:
Ik als fietser heb ook last van fietsers zonder licht, maar ook van auto/'s zonder licht. van die tokkie bakken die nog als een tokkie rijden ook.
Nee je hoeft het niet direct te maken maar wel zo snel mogelijk, de meeste fietser hanteren echter het oude sovjet systeem, namelijk het 5 jaren plan!quote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef kless het volgende:
[..]
Of je fiets is nognooit gemolt. Of je had altijd reserve spul bij je...
Net als bij een auto hoor je gewoon reserve lampjes bij je te hebben, samen met eventuele bandenplak spullen etc. Natuurlijk kan het voorkomen dat je fiets gemold is (nog nooit gehad gelukkig) maar dan kan je er zelf tenminste niks aan doen, maar je moet wel zorgen dat je het zo snel mogelijk gaat of laat fixen.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef kless het volgende:
[..]
Of je fiets is nognooit gemolt. Of je had altijd reserve spul bij je...
Aangeslagen spiegels hoor je ook gewoon schoon te maken, dat is net zo gevaarlijk als zonder lichten rijden in het donker. Okee, je hebt altijd de kans dat ze na het schoonmaken weer beslaan, maar in principe hoor je ze schoon te maken.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:08 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Auto's zonder licht, of met 1 kapotte koplamp of stadverlichting zijn ook zeer hinderlijk. Vooral met dit pokke weer. Spiegels aangeslagen met als gevolg dat je al een stuk minder zicht hebt, dan moet je ervan uit kunnen gaan dat je door middel van goede verlichting elkaar kan zien!
Als m'n lamp kapot gaat zorg ik altijd thuis meteen voor een reparatie, maar reserve spullen bij je hebben is bijna niet te doen... denk er wel aan dat automobilisten allerlei reserve spullen (voor verlichting in dit topic, maar ook voor allerlei andere onvoorziene omstandigheden; EHBO trommel, andere reparatie spullen, regenkleding, nooddekentje, ga maar door) in de kofferbak kunnen leggen, terwijl fietsers die spullen meestal de hele dag mee moeten sjouwen. Dan kan je je niet indekken tegen elk mogelijk defect & elke onvoorziene omstandigheid. Ach, en zelfs op dit station waar er heel veel gemolt wordt (gezien de fiets onderdelen die vaak op de grond liggen) overkomt 't me toch minder dan 1x per jaar, die ene keer dat een lamp net kapot gaat is echt maar een heel klein onderdeel van 't probleem hoor! Volgens mij bestaat 99% van 't probleem uit dat eerder genoemde 5-jarenplan en mensen die gewoon te beroerd zijn hun lamp aan te doen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Net als bij een auto hoor je gewoon reserve lampjes bij je te hebben, samen met eventuele bandenplak spullen etc. Natuurlijk kan het voorkomen dat je fiets gemold is (nog nooit gehad gelukkig) maar dan kan je er zelf tenminste niks aan doen, maar je moet wel zorgen dat je het zo snel mogelijk gaat of laat fixen.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:17 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Als m'n lamp kapot gaat zorg ik altijd thuis meteen voor een reparatie, maar reserve spullen bij je hebben is bijna niet te doen... denk er wel aan dat automobilisten allerlei reserve spullen (voor verlichting in dit topic, maar ook voor allerlei andere onvoorziene omstandigheden; EHBO trommel, andere reparatie spullen, regenkleding, nooddekentje, ga maar door) in de kofferbak kunnen leggen, terwijl fietsers die spullen meestal de hele dag mee moeten sjouwen. Dan kan je je niet indekken tegen elk mogelijk defect & elke onvoorziene omstandigheid. Ach, en zelfs op dit station waar er heel veel gemolt wordt (gezien de fiets onderdelen die vaak op de grond liggen) overkomt 't me toch minder dan 1x per jaar, die ene keer dat een lamp net kapot gaat is echt maar een heel klein onderdeel van 't probleem hoor! Volgens mij bestaat 99% van 't probleem uit dat eerder genoemde 5-jarenplan en mensen die gewoon te beroerd zijn hun lamp aan te doen.
Verlichtingquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook ledlichtjes en die doe ik op mijn kleding omdat ze op het station altijd mijn houdertjes van mijn fiets jatten.
Vooral blijven doen..quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef Brechtje het volgende:
ik rij nooit met licht.
Zie hier de oplossing voor het: ik-fiets-zonder-licht-want-mn-licht-word-toch-gesloopt-probleem.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook ledlichtjes en die doe ik op mijn kleding omdat ze op het station altijd mijn houdertjes van mijn fiets jatten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |