quote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Lois het volgende:
We hebben vanaf het moment dat ze konden lopen gewoon gedrild.Jas hoort aan de kapstok, niet op de grond. Schoenen onder de kapstok, niet ergens in de kamer. Ergens anders mee spelen? Prima maar dan eerst opruimen waar je mee bezig was. Ik heb echt een godsgruwelijke hekel aan het leeghalen van de hele speelgoedkast, om alles maar 5 seconden vast te hebben. Eerst netjes opruimen, dan iets nieuws pakken.
Tuurlijk gaat dat allemaal niet van harte, en ik moet ook dikwijls eventjes meehelpen maar dit zijn wel gewoon de regels.
Banaan aan het eten? Schil in de vuilnisbak of op het aanrecht. Bordje leeggegeten? Prima, op het aanrecht.
Het is hier echt geen toonzaal, er mag gerust gespeeld worden maar er mogen ook wel regels zijn.
quote:Op donderdag 16 november 2006 09:56 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ik heb inmiddels drie oppasgezinnen en kan wel zeggen dat ik inmiddels wat opruimervaring heb opgedaan. Hier wordt namelijk pas met het volgende gespeeld als alles is opgeruimd.
Als er vriendjes en/of vriendinntejs komen laat ik ze een half uur voordat het kind word opgehaald samen opruimen zodat ze dan nog even samen televisie kunnen kijken. de tv gaat pas aan als er echt is opgeruimd (en natuurlijk help ik mee om de boel te coordineren)
Hier heeft het ook geholpen al het speelgoed in een vuiolniszak te doen en bij de container te zetten. De volgende dag zouden de vuilnismannen komen dus het was aan hun... niet opgeruimd dan gaat alles weg. Je moest eens zien hoe goed dat ze ineens kunnen opruimen.
Verder word er (bij mij) de jas opgehangen na school, tas opgeruimd, broodtrommel op het aanrecht. Die dingetjes worden er gewoon "ingedrild" hier
Belonen met snoepjes doe ik met dit soort dingen niet, want ik vind dat dat gewoon bij het dagelijske leven hoort. Je hebt je zooi maar op te ruimen!
Jas niet op de kapstok? Tas niet opgeruimd? Dan geen drinken + lekkers na school tot de jas bijvoorbeeld wel hangt.....
Ze krijgen dan iets niet wat ze normaal gesproken wel krijgen.
Hier mag ook gewoon gespeeld worden en ik ben echt niet de moeilijkste wat dat betreft, het mag best even een zooi zijn, maar alles moet wel weer aan kant zijn na het spelen.
Wij vegen het gewoon mt een zwabber bij elkaar, werkt ook goed! Een laken/kleed als ondergrond geeft irritatie, want als je ook maar even het kleed verschuift valt de hele playmobil/lego opstelling om.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:40 schreef innovative het volgende:
Tip voor lego, duplo en andere kleine rommel trouwens: groot laken op de vloer, alles eroverheen storten... Als de kids klaarr zijn, kunnen ze de punten van 't laken bij elkaar rapen en het zo, in een keer, in de bak mikken. Scheelt tijd, en je weet zeker dat elk stukje in de bak belandt.
Scheelt moeders een berg mopperen, kids een hoop moeite, dus iedereen wordt er blij van. Plus dat de lego er wat schoner bij blijft, dat kan nogal een stofzooitje worden soms...
Moet je vloer wel heel schoon zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 12:02 schreef Tan het volgende:
Wij vegen het gewoon mt een zwabber bij elkaar, werkt ook goed! Een laken/kleed als ondergrond geeft irritatie, want als je ook maar even het kleed verschuift valt de hele playmobil/lego opstelling om.
Wij hebben zo'n stoffer en blik op steel, dat is helemaal berehandig als je niet veel wilt bukken. Ze komen er zelf al mee aan dribbelen als ze klaar zijn met spelenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:02 schreef Tan het volgende:
[..]
Wij vegen het gewoon mt een zwabber bij elkaar, werkt ook goed! Een laken/kleed als ondergrond geeft irritatie, want als je ook maar even het kleed verschuift valt de hele playmobil/lego opstelling om.
Dat heb ik inmiddels al ervaren, als ik het juiste voorbeeld geef, dan loopt het allemaal wat soepeler.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:37 schreef shmoopy het volgende:
En nee, vlekkeloos werkt dat nog niet, je wordt er soms moedeloos van, maar ik heb wel gemerkt dat hoe netter ik ben, hoe minder makkelijk de kinderen troep maken in de huiskamer.
Dit geldt voor mij, hé, dat je niet denkt dat ik jou een sloddervos noem, want zo klinkt het niet.
Wat een feestquote:Op donderdag 16 november 2006 19:41 schreef yvonne het volgende:
Leuk om te lezen
En al ze puberen komt het allemaal factor 1000 nog een keer terug, succes!
Oh ja, wat handig, waar koop je die? (Heb ze nog nooit gezien in de winkel, maar er eigenlijk ook nooit naar gezocht)quote:Op donderdag 16 november 2006 19:30 schreef Lois het volgende:
[..]
Wij hebben zo'n stoffer en blik op steel, dat is helemaal berehandig als je niet veel wilt bukken. Ze komen er zelf al mee aan dribbelen als ze klaar zijn met spelen![]()
Tuuk!!!quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:32 schreef Tan het volgende:
V.w.b. puberteit... daar maak ik me nog maar niet druk om, ik hoop dat je daar als ouder wel een beetje in meegroeit![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |