Dat doe ik al, anders kan ik er niet eens stofzuigenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:21 schreef TR08 het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou de troep op de bedden flikkeren van de kinderen, zodat ze niet kunnen slapen tot e.e.a opgeruimd is
Ik kwam er wel vanaf zonder opruimen, waarmee het gelijk van je stelling nog extra is aangetoondquote:Op woensdag 15 november 2006 10:30 schreef Jarno het volgende:
Ik kwam vroeger gewoon niet van mijn kamer af voordat het netjes was. Werkte prima hoor.
Belonen is inderdaad vaak erg effectiefquote:Op woensdag 15 november 2006 10:43 schreef Diesz het volgende:
-knip-
Daarnaast hangt er straks een lijst met taken op de koelkast, wil met een beloningssysteem voor het doen van huishoudelijke taken gaan werken . Hoop dat dat werkt![]()
De beloning was kost en inwoning zei mijn moeder altijd.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
Belonen is inderdaad vaak erg effectiefBeter dan straffen zelfs.
Toen was je wel ouder neem ik aan? Zoiets vind ik pas 'normaal' vanaf achttien jaar of zo, zal het nou niet snel zeggen tegen een kind van tienquote:Op woensdag 15 november 2006 10:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
De beloning was kost en inwoning zei mijn moeder altijd..
Nouja, niet letterlijk, maar daar kwam het wel op neer. Ook toen ik 10 jaar was hoor. Kom op, kinderen zijn geen watjes! Die fluwelen handschoenen breken je op hoor. Opruimen met je donder en rap wat.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:59 schreef Tan het volgende:
[..]
Toen was je wel ouder neem ik aan? Zoiets vind ik pas 'normaal' vanaf achttien jaar of zo, zal het nou niet snel zeggen tegen een kind van tien
Dat is nu net het vervelende.. die troep stoort ze waarschijnlijk niet echtquote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef Tan het volgende:
Belonen heb ik ook wel geprobeerd, net als alle andere methoden, maar heel weinig effectief, vooral omdat ze het snel 'gewoon' vinden en ik vind met sommige dingen dat ze het gewoon moeten doen en niet alleen voor een beloninkje, maar gewoon uit 'principe' (ik heb het niet zo op principes, maar je begrijpt wel wat ik bedoel neem ik aan).
Niet van de kamer af als deze niet netjes is werkt wel, maar als ze dan moeten eten is hij nog steeds niet netjes, hebben ze gewoon lekker gespeeld intussen. En om ze dan ook maar niet te laten eten vind ik echt te ver gaan. Ze gaan na het eten terug naar hun kamer, maar ook dat vinden ze niet erg.
Een lijst met taken aan de koelkast zou misschien wel werken ja, maar dat vergt denk ik wel veel discipline en vooral controle van mijn kant. Zal het eens overdenken (want ik vind het wat neigen naar een militair tuchtsysteem, dus ik zal het wel creatief moeten verpakken, ook voor mijzelf)
Ik ben ook de opruimneuroot bij ons thuis hoor. Bedankt mams!quote:Op woensdag 15 november 2006 11:06 schreef Jo0Lz het volgende:
Shit man, ik heb het niet zo goed voor elkaar zie ik al!
Bij ons thuis ben ik degene die het huis aan kant houd het grootste gedeelte van de tijd.
Dt doet hij ook wel, maar hij heeft ook de zaak erbij (is hard werken overdag, maar ook 's avonds) verder dan de afwas bijhouden en de kindertjes aankleden en naar school brengen komt hij gewoon niet, dus hierin neem ik hem niets kwalijk, er is gewoon niet meer tijd.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:05 schreef bixister het volgende:
Tan, kan je man nu in ieder geval niet even tijdelijk wat exta inspringen? Is natuurlijk geen langdurige oplossing, maar ik vind dit wel wat bizar klinken hoor, dat hij 't ook allemaal maar laat liggen terwijl jij met spit op de bank ligt.
De jongste twee (2 en 4 jaar) zijn gek genoeg ook het netst, en helpen graag mee, maar zoals met ramen lappen en afwas komt dat vooral neer op in de weg lopenquote:en verder lijkt 't me wel een goed idee om je kinderen inderdaad wat meer te gaan 'trainen' in het opruimen van hun eigen spullen. zo'n puntensysteem (waarbij ook aftrek van punten plaats kan vinden als ze iets niet doen) en dan bij 't behalen van 't doel en leuke activiteit als beloning in 't vooruitzicht?
Zelf ben ik er een beetje dubbel in. natuurlijk moeten ze leren om op te ruimen waar ze mee gespeeld hebben, maar het hoort ook wel een beetje bij de geneugten van 't kind-zijn dat je nog niet verantwoordelijk bent voor 't huishouden. Bij veel klusjes die makkelijker gaan wanneer ik ze even alleen doe willen ze nu nog dolgraag helpen (ramenlappen, stofzuigen, afwassen etc). maar opruimen doen ze niet graag. misschien ook maar weer eens iets actiever mee gaan 'oefenen'. op 't KDV moeten ze geloof ik wel altijd helpen met opruimen, daar hebben ze er zelfs een speciaal liedje bij.
Dat klopt helemaal!quote:Op woensdag 15 november 2006 11:08 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb namelijk zelf het idee dat als mama zich heel druk maakt de andere dat dus niet doen.
Je wordt voor lief genomen, en dat is nooit leuk!![]()
Heb ik al geprobeerd, na een tijdje had ik zoveel spullen weggegooid of weggeborgen dat ik er zelf gewoon verdrietig van werd, zo zonde wat er allemaal verdween wat ik ooit met liefde voor ze had gekocht en uitgezocht. Heel af en toe verdween er iets wat ze echt heel mooi vonden en dan werkte dat heel even...quote:Op woensdag 15 november 2006 11:14 schreef Martineke het volgende:
tegen mij dreigde ze altijd dat als ik niet smiddags mijn kamer opruimde, mijn moeder savonds met een vuilniszak door mijn kamer zou gaan en alles wat ze tegenkwam zou daarin verdwijnen.
ik heb het nooit zover laten komen, dus bij mij werkte hetmisschien ook een idee voor bij jou thuis Tan? en dan doel ik meer op je oudste 2 (en misschien je man ook wel).
Daar hebben ze ooit wel eens een leuke sitcom over gemaakt.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:24 schreef TR08 het volgende:
Je woont op hetzelfde terrein als je schoonouders? Wonen jullie op een boerderij of zo...
Ik zou daar om te beginnen al niet willen wonen. Veel teveel bemoeienis, ik zou er gek worden.
Als beloning is mij geadviseerd om niet met cadeautjes te werken, maar om even 10 minuutjes met het betreffende kind iets te doen. Ze weten dus ook niet dat het een beloning is, maar zouden vanzelf moeten merken dat meehelpen in huis meer 'quality time' met mama oplevert. Ik ben ook niet zo van de principes, maar ze zijn inmiddels 10 en 8 en sommige dingen moeten ze gewoon leren!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef Tan het volgende:
Belonen heb ik ook wel geprobeerd, net als alle andere methoden, maar heel weinig effectief, vooral omdat ze het snel 'gewoon' vinden en ik vind met sommige dingen dat ze het gewoon moeten doen en niet alleen voor een beloninkje, maar gewoon uit 'principe' (ik heb het niet zo op principes, maar je begrijpt wel wat ik bedoel neem ik aan).
Erg bekend verschijnsel dit ...... vooral de jongste gaat rustig zitten spelen, de oudste gaat liggen lezen...quote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef Tan het volgende:
Niet van de kamer af als deze niet netjes is werkt wel, maar als ze dan moeten eten is hij nog steeds niet netjes, hebben ze gewoon lekker gespeeld intussen. En om ze dan ook maar niet te laten eten vind ik echt te ver gaan. Ze gaan na het eten terug naar hun kamer, maar ook dat vinden ze niet erg.
Ook ik heb moeite met discipline en regelmaat, maar heb me voorgenomen dat in het nieuwe huis meer structuur komt. Op deze manier word ik namelijk helemaal gek!! Het zal hier wel gewoon lekker vrij blijven, er kan en mag veel, maar ze hebben wel taken in huis en tot dat die taken een gewoonte zijn geworden komen ze op de koelkastquote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef Tan het volgende:
Een lijst met taken aan de koelkast zou misschien wel werken ja, maar dat vergt denk ik wel veel discipline en vooral controle van mijn kant. Zal het eens overdenken (want ik vind het wat neigen naar een militair tuchtsysteem, dus ik zal het wel creatief moeten verpakken, ook voor mijzelf)
De taken hier:quote:Op woensdag 15 november 2006 11:04 schreef Tan het volgende:@Jarno
Ja ik ben denk ik wel te zachtaardig, hoewel ik over hun kamers mijn mond wel open trek, maar ik bedoel dus eigenlijk in mijn openingspost dat ik het ook over andere taken heb.
Wat moeten kinderen allemaal doen in huis, naast het opruimen van hun kamers?
Afwas, dagelijks? Meehelpen in de tuin?
Hoe streng zijn de moeders hier op spullen rond laten slingeren? (Zoals een schaar bijv. er wordt ergens een kaartje vanaf geknipt en pas als ze naar school zijn zie ik de schaar met het kaartje op tafel liggen. Als ze terugkomen van school ben ik het alweer vergeten... ik doe toch ergens iets niet helemaal goed)
Dat soort dingen dus.
Ze zullen toch ook wel begrijpen dat een stampvolle wasmand een verwerkingstijd van een dag of 3 heeft?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:47 schreef reni het volgende:
opruimendat kennen ze hier ook niet.
Het gaat sneller als je het zelf doet idd.Ik heb het een keer geprobeerd door te zeggen ik was de was die overal lag beu alles wat NIET in de wasmand ligt word niet gewassen,nou daar had ik ook alleen mezelf mee , want toen ze door hun kleren heen waren werd alles in een keer IN de wasmand gegooid .
En had ik de rest van de week een volle wasmand![]()
Op bed leggen werkt hier niet in elk geval , want dan word het gewoon verplaatst naar de grond
Nu vind ik ook dat ze zelf wel verantwoordelijk moeten zijn voor hun spullen en daar hoort opruimen ook bij , op dit moment werkt het nog om te zeggen alles wat blijft liggen gaat weg, maar da tzal niet eeuwig blijven werkendus hoe we het dan gaan doen??????????
Goh, hebben die jongere schoonzusjes niet zoiets van: Arme Tan, we helpen je een beetje?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:14 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal!
Probleem is dat mijn vriend als een watje is opgevoed, mijn schoonmoeder neemt het me dan ook zeer kwalijk dat ik zoveel van mijn partner en kinderen verlang en steekt dat ook niet onder stoelen of banken. Alles wat mijn vriend doet in huis heb ik hem 'aangeleerd' en dat terwijl ik er een hekel aan heb om mensen naar mijn hand te zetten.
Maar zolang mijn schoonmoeder nog steeds hem het gevoel geeft dat mannen niets hoeven te doen in huis zal dat nooit helemaal werken.
We wonen op hetzelfde terrein, dus mijn schoonvader die nooit wat hoeft te doen verzuipt ook in de vrije tijd en dat is dus het dagelijkse voorbeeld. Ook jongere schoonzusjes die het verschil niet zien tussen een snotlap en een theedoek, lopen hier voorbij en komen bijv. vragen of mijn kinderen komen spelen, je zou de verwijtende blikken eens moeten zien als ik zeg dat ze straks komen omdat ze eerst moeten afwassen/opruimen etc.
dat werd hier opgelost door dan iets in de kast te hangen wat we heel lelijk vonden, dat bleef dan over, eens zien hoe snel wij onze kleren in de wasmand deden voortanquote:Op woensdag 15 november 2006 11:47 schreef reni het volgende:
opruimendat kennen ze hier ook niet.
Het gaat sneller als je het zelf doet idd.Ik heb het een keer geprobeerd door te zeggen ik was de was die overal lag beu alles wat NIET in de wasmand ligt word niet gewassen,nou daar had ik ook alleen mezelf mee , want toen ze door hun kleren heen waren werd alles in een keer IN de wasmand gegooid .
En had ik de rest van de week een volle wasmand![]()
Op bed leggen werkt hier niet in elk geval , want dan word het gewoon verplaatst naar de grond
Nu vind ik ook dat ze zelf wel verantwoordelijk moeten zijn voor hun spullen en daar hoort opruimen ook bij , op dit moment werkt het nog om te zeggen alles wat blijft liggen gaat weg, maar da tzal niet eeuwig blijven werkendus hoe we het dan gaan doen??????????
Als ik zou kunnen was ik allang weg, geloof mequote:Op woensdag 15 november 2006 11:24 schreef TR08 het volgende:
Je woont op hetzelfde terrein als je schoonouders? Wonen jullie op een boerderij of zo...
Ik zou om te beginnen al niet te dicht bij mijn (schoon-)ouders willen wonen. Veel teveel bemoeienis, ik zou er gek worden.
Dingen als beloning kopen zie ik inderdaad ook niet zitten, maar wat ik ga proberen is om de tijd die 'vrij komt' aan leuke dingen te besteden. Nu ben ik met regelmaat een mopperende moeder, doe dit, doe dat, doe dit, doe dat en dat ben ik meer dan zat!! Als ze meehelpen (doen ze wel, maar ik bedoel dat ze het standaard doen), dan wordt het gezelliger en dat is voor zowel voor hun als voor mij een beloningquote:Op woensdag 15 november 2006 11:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Een beloningssysteem vind ik zelf onzin, als ze op zichzelf gaan moeten ze het ook zelf doen, ga je ze toch ook niet belonen?
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goh, hebben die jongere schoonzusjes niet zoiets van: Arme Tan, we helpen je een beetje?
Lijkt me toch logisch dat je nu niets kunt, als er dan verder niemand is ja dan moeten de kids inspringen.
quote:
Je reacties klinken erg bekend in de oren. Ik vind het ook niet leuk alleen een moppermoeder te zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:55 schreef Diesz het volgende:
[..]
Dingen als beloning kopen zie ik inderdaad ook niet zitten, maar wat ik ga proberen is om de tijd die 'vrij komt' aan leuke dingen te besteden. Nu ben ik met regelmaat een mopperende moeder, doe dit, doe dat, doe dit, doe dat en dat ben ik meer dan zat!! Als ze meehelpen (doen ze wel, maar ik bedoel dat ze het standaard doen), dan wordt het gezelliger en dat is voor zowel voor hun als voor mij een beloning![]()
die persoonlijke positieve aandacht voor je kind moet er mijnsinziens altijd zijn, ook al hebben ze wta uitgespookt wat niet hoort.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:55 schreef Diesz het volgende:
[..]
Dingen als beloning kopen zie ik inderdaad ook niet zitten, maar wat ik ga proberen is om de tijd die 'vrij komt' aan leuke dingen te besteden. Nu ben ik met regelmaat een mopperende moeder, doe dit, doe dat, doe dit, doe dat en dat ben ik meer dan zat!! Als ze meehelpen (doen ze wel, maar ik bedoel dat ze het standaard doen), dan wordt het gezelliger en dat is voor zowel voor hun als voor mij een beloning![]()
Ik loop dus meer te rennen en te doen dan dat ik tijd heb om met ze te zitten en bv een spelletje te doen. Wat dat betreft zou het hier dus wel een verandering moeten kunnen brengenquote:Op woensdag 15 november 2006 11:58 schreef Tan het volgende:
[..]
Je reacties klinken erg bekend in de oren. Ik vind het ook niet leuk alleen een moppermoeder te zijn.
Samen zitten als beloning, ik weet niet of het helpt want we doen al best veel dingen samen. Daarbij let ik er ook heel erg op om ze er ook op te wijzen in positieve zin dus, als ze het goed doen. Vreemd genoeg gaan ze dan echt helemaal stralen van blijdschap, dan vraag ik mij af, als ze het zo fijn vinden dat ik trots op ze ben/zeg dat ze het goed doen/ blij ben etc. waarom doen ze dat dan niet altijd, of op z'n minst vakerNee, er moet altijd eerst gezeur aan vooraf gaan.
V.w.b. het voorbeeld van de schaar... na tien jaar en vier kinderen komt er wel een dag dat je dat soort kleinigheden zat bent
Heb je gelijk in, knuffel en kroel ook echt wel met ze, maar te weinig naar mijn idee. Dat heeft hier een andere oorzaak, ik ben al jaren ziek en knok dus om beter te worden. Daar ik er alleen voor sta is het gewoon niet altijd makkelijk en de jongens worden nu ouder, beseffen meer dat ik bepaalde dingen niet kan en zetten zich daar tegen af, wat er uiteindelijk voor zorgt dat het hier behoorlijk chaotisch kan zijn. Hier is het dus wel een beloning voor beide partijen als er meer rust en regelmaat in huis komt en we dus meer samen kunnen doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:59 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
die persoonlijke positieve aandacht voor je kind moet er mijnsinziens altijd zijn, ook al hebben ze wta uitgespookt wat niet hoort.
dus dat vind ik niet echt een beloning, wat ik een beloning eerder zou vinden is dat ze als ze het huis uitgaan wanneer de tijd daar is ze zelf redzaam zijn.
voorbeeldje, meisje uit mijn oude straat ging zelfstandig wonen, ze had nooit gestofzuigd o.i.d. dus moeders komt nog steeds alles doentoch te zot voor woorden.
nu is dat wellicht extreem, maar ook al vonden we het allemaal rottig en nu nog wel, uiteindelijkw eet ik wel dat ik er profijt van gehad heb.ik
Ik denk, nu ik er eens over nadenk dat ik zelf iets consequenter moet zijn in de controle. Als ik ze keer op keer controleer, kan het niet anders dan goed gaan. Probleem is dat ik het deels bewust niet doe omdat ik ze een stukje vrijheid en vertrouwen gun en het deels niet doe vanwege tijdgebrek en verstrooidheid (ik denk er altijd op de verkeerde momenten aan, als ze al lang en breed buiten spelen, bij vriendinnetjes/toneelverenging/school etc. zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:25 schreef Diesz het volgende:
[..]
Ik loop dus meer te rennen en te doen dan dat ik tijd heb om met ze te zitten en bv een spelletje te doen. Wat dat betreft zou het hier dus wel een verandering moeten kunnen brengen![]()
Stom he, dat ze zo blij zijn als je ze een compliment geeft, maar dat dat kwartje niet valt dat het altijd zo kan zijn als ze doen wat ze moeten doen..... Zie het hier ook!!
Die schaar zou ik misschien over struikelen als verder alles opgeruimd is, nu zie ik m niet eens liggen![]()
Dat is wat mij dus ook is verteld. Als ik het allemaal goed doe, doen ze 'vanzelf' mee.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:14 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik denk, nu ik er eens over nadenk dat ik zelf iets consequenter moet zijn in de controle. Als ik ze keer op keer controleer, kan het niet anders dan goed gaan. Probleem is dat ik het deels bewust niet doe omdat ik ze een stukje vrijheid en vertrouwen gun en het deels niet doe vanwege tijdgebrek en verstrooidheid (ik denk er altijd op de verkeerde momenten aan, als ze al lang en breed buiten spelen, bij vriendinnetjes/toneelverenging/school etc. zijn.
Klinkt wel erg optimistisch hèquote:Op woensdag 15 november 2006 16:29 schreef Diesz het volgende:
[..]
Dat is wat mij dus ook is verteld. Als ik het allemaal goed doe, doen ze 'vanzelf' mee.
De oudste twee zijn toch oud genoeg om te weten dat actie reactie oplevert?quote:Op woensdag 15 november 2006 16:14 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik denk, nu ik er eens over nadenk dat ik zelf iets consequenter moet zijn in de controle. Als ik ze keer op keer controleer, kan het niet anders dan goed gaan. Probleem is dat ik het deels bewust niet doe omdat ik ze een stukje vrijheid en vertrouwen gun en het deels niet doe vanwege tijdgebrek en verstrooidheid (ik denk er altijd op de verkeerde momenten aan, als ze al lang en breed buiten spelen, bij vriendinnetjes/toneelverenging/school etc. zijn.
Zo modder ik ook wat aan inderdaad, maar het levert doorgaans geen gezellige situaties op.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De oudste twee zijn toch oud genoeg om te weten dat actie reactie oplevert?
Als ze weggaan zonder op te ruimen dan kun je ze toch laten opruimen als ze terug zijn en ze duidelijk maken dat als ze dat weer doen er sancties op staan?
Je moet toch ook niet als een politieagentje achter ze aan lopen totdat je een "overtreding" constateert.
Jij hebt ook dingen te doen en je zult zien dat zij ertussenuit naaien als jij druk bezig bent.
De jongste twee zijn daar imho nog wat jong voor maar de twee oudsten zou je zo kunnen "stimuleren" tot doen wat er gezegd is.
Nog even en we zitten in het nieuwe huis, dan ga ik, zeer optimistischquote:Op woensdag 15 november 2006 16:41 schreef Tan het volgende:
[..]
Klinkt wel erg optimistisch hè
We zullen zien...
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Lois het volgende:
We hebben vanaf het moment dat ze konden lopen gewoon gedrild.Jas hoort aan de kapstok, niet op de grond. Schoenen onder de kapstok, niet ergens in de kamer. Ergens anders mee spelen? Prima maar dan eerst opruimen waar je mee bezig was. Ik heb echt een godsgruwelijke hekel aan het leeghalen van de hele speelgoedkast, om alles maar 5 seconden vast te hebben. Eerst netjes opruimen, dan iets nieuws pakken.
Tuurlijk gaat dat allemaal niet van harte, en ik moet ook dikwijls eventjes meehelpen maar dit zijn wel gewoon de regels.
Banaan aan het eten? Schil in de vuilnisbak of op het aanrecht. Bordje leeggegeten? Prima, op het aanrecht.
Het is hier echt geen toonzaal, er mag gerust gespeeld worden maar er mogen ook wel regels zijn.
quote:Op donderdag 16 november 2006 09:56 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ik heb inmiddels drie oppasgezinnen en kan wel zeggen dat ik inmiddels wat opruimervaring heb opgedaan. Hier wordt namelijk pas met het volgende gespeeld als alles is opgeruimd.
Als er vriendjes en/of vriendinntejs komen laat ik ze een half uur voordat het kind word opgehaald samen opruimen zodat ze dan nog even samen televisie kunnen kijken. de tv gaat pas aan als er echt is opgeruimd (en natuurlijk help ik mee om de boel te coordineren)
Hier heeft het ook geholpen al het speelgoed in een vuiolniszak te doen en bij de container te zetten. De volgende dag zouden de vuilnismannen komen dus het was aan hun... niet opgeruimd dan gaat alles weg. Je moest eens zien hoe goed dat ze ineens kunnen opruimen.
Verder word er (bij mij) de jas opgehangen na school, tas opgeruimd, broodtrommel op het aanrecht. Die dingetjes worden er gewoon "ingedrild" hier
Belonen met snoepjes doe ik met dit soort dingen niet, want ik vind dat dat gewoon bij het dagelijske leven hoort. Je hebt je zooi maar op te ruimen!
Jas niet op de kapstok? Tas niet opgeruimd? Dan geen drinken + lekkers na school tot de jas bijvoorbeeld wel hangt.....
Ze krijgen dan iets niet wat ze normaal gesproken wel krijgen.
Hier mag ook gewoon gespeeld worden en ik ben echt niet de moeilijkste wat dat betreft, het mag best even een zooi zijn, maar alles moet wel weer aan kant zijn na het spelen.
Wij vegen het gewoon mt een zwabber bij elkaar, werkt ook goed! Een laken/kleed als ondergrond geeft irritatie, want als je ook maar even het kleed verschuift valt de hele playmobil/lego opstelling om.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:40 schreef innovative het volgende:
Tip voor lego, duplo en andere kleine rommel trouwens: groot laken op de vloer, alles eroverheen storten... Als de kids klaarr zijn, kunnen ze de punten van 't laken bij elkaar rapen en het zo, in een keer, in de bak mikken. Scheelt tijd, en je weet zeker dat elk stukje in de bak belandt.
Scheelt moeders een berg mopperen, kids een hoop moeite, dus iedereen wordt er blij van. Plus dat de lego er wat schoner bij blijft, dat kan nogal een stofzooitje worden soms...
Moet je vloer wel heel schoon zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 12:02 schreef Tan het volgende:
Wij vegen het gewoon mt een zwabber bij elkaar, werkt ook goed! Een laken/kleed als ondergrond geeft irritatie, want als je ook maar even het kleed verschuift valt de hele playmobil/lego opstelling om.
Wij hebben zo'n stoffer en blik op steel, dat is helemaal berehandig als je niet veel wilt bukken. Ze komen er zelf al mee aan dribbelen als ze klaar zijn met spelenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:02 schreef Tan het volgende:
[..]
Wij vegen het gewoon mt een zwabber bij elkaar, werkt ook goed! Een laken/kleed als ondergrond geeft irritatie, want als je ook maar even het kleed verschuift valt de hele playmobil/lego opstelling om.
Dat heb ik inmiddels al ervaren, als ik het juiste voorbeeld geef, dan loopt het allemaal wat soepeler.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:37 schreef shmoopy het volgende:
En nee, vlekkeloos werkt dat nog niet, je wordt er soms moedeloos van, maar ik heb wel gemerkt dat hoe netter ik ben, hoe minder makkelijk de kinderen troep maken in de huiskamer.
Dit geldt voor mij, hé, dat je niet denkt dat ik jou een sloddervos noem, want zo klinkt het niet.
Wat een feestquote:Op donderdag 16 november 2006 19:41 schreef yvonne het volgende:
Leuk om te lezen
En al ze puberen komt het allemaal factor 1000 nog een keer terug, succes!
Oh ja, wat handig, waar koop je die? (Heb ze nog nooit gezien in de winkel, maar er eigenlijk ook nooit naar gezocht)quote:Op donderdag 16 november 2006 19:30 schreef Lois het volgende:
[..]
Wij hebben zo'n stoffer en blik op steel, dat is helemaal berehandig als je niet veel wilt bukken. Ze komen er zelf al mee aan dribbelen als ze klaar zijn met spelen![]()
Tuuk!!!quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:32 schreef Tan het volgende:
V.w.b. puberteit... daar maak ik me nog maar niet druk om, ik hoop dat je daar als ouder wel een beetje in meegroeit![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |