Ik gaf dus géén waarde-oordeel over Eriks grap. Ik ging enkel in op het feit dat hij zei "maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken" en díé opmerking heb ik meegenomen in de vergelijking met Sara. Niet zijn grap. Niet de kwaliteit van zijn grap.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:28 schreef Zhenar het volgende:
[..]
De opmerking gaat voor Erik niet in dezelfde hevigheid op als voor Sara. Laten we even aannemen dat de kwaliteit van Eriks grappen bijvoorbeeld van niveau 5 (slecht) zijn en die van Sara van niveau 2 (dramatisch gruwelijk zelfverminkingopwekkend slecht). Erik zou nooit een grap van niveau 2 maken, maar beschouwt dat mogelijk ook als iets dat érger is dan "slecht" zoals hij het gebruikte.
Doordat jij zijn opmerking betitelt als "het Sara Kroos syndroom" stel je als het ware beide niveaus van slechtheid gelijk, terwijl dat heel niet zo is!
En dáárin zit hem de belediging.
Nog vragen?
Je maakt ook heel veel niveau 12 grappen hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Zhenar, ik word er nog emotioneel van![]()
![]()
!
Ja, of erom.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:30 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat je best op zijn mopje had kunnen lachen.
Ga je me nou met Sara Kroos zitten te vergelijkenquote:
Nee, zó erg haat ik Sara nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:33 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ga je me nou met Sara Kroos zitten te vergelijken? Origineel hoor
!
Zhenar, ik hoor bij jou vanaf nu.
Je snap mijn punt niet helemaal geloof ik. Erik gaf namelijk wel degelijk een waarde-oordeel ("slecht") in zijn analyse. Jij maakte gebruikt van deze analyse in een vergelijking, daarmee eerdergenoemd waarde-oordeel interpreterend en wel degelijk een waarde-oordeel gevend.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:30 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Ik gaf dus géén waarde-oordeel over Eriks grap. Ik ging enkel in op het feit dat hij zei "maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken" en díé opmerking heb ik meegenomen in de vergelijking met Sara. Niet zijn grap. Niet de kwaliteit van zijn grap.
Als je wilt ophouden met discussiëren mag je dat ook wel zeggen hoor. Dit staat zo ongeduldig en is nog onbeleefd ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:30 schreef Flabofski het volgende:
NEXT
"maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken"quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:36 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Je snap mijn punt niet helemaal geloof ik. Erik gaf namelijk wel degelijk een waarde-oordeel ("slecht") in zijn analyse. Jij maakte gebruikt van deze analyse in een vergelijking, daarmee eerdergenoemd waarde-oordeel interpreterend en wel degelijk een waarde-oordeel gevend.
Simpeler gezegd: Erik had kunnen antwoorden "Sara Kroos syndroom?!" Zúlke slechte grappen zou ik niet hardop maken!"
Jouw opmerking devalueerde Eriks waarde-oordeel.
Het was meer bedoeld om jou een beetje te prikkelen, en gezien jouw reactie heeft dat gewerkt...quote:Als je wilt ophouden met discussiëren mag je dat ook wel zeggen hoor. Dit staat zo ongeduldig en is nog onbeleefd ook![]()
Dat is onze specialiteitquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:43 schreef Elvi het volgende:
En nu hebben jullie inderdaad last van het Ruben Nicolai-syndroom: te lang doorgaan waardoor het niet meer leuk maar irritant word![]()
![]()
Zit je toch goed bij Ruben Nicolaiquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat is onze specialiteit![]()
En tevens onze manier om iedereen weg te jagen zodat we kunnen overgaan op homo-erotische duoslowchat![]()
I was once a treehousequote:
I lived in a cakequote:
quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Verdomme, is dat de tekst wel...
Jullie eindeloze discussies over niks ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:54 schreef Flabofski het volgende:
The Llama song is zó 2003.
Neuh, dat begon zo begin 2005, gok ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:55 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jullie eindeloze discussies over niks ook
Het is altijd een genot om door jou geprikkeld te wordenquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:42 schreef Flabofski het volgende:
Het was meer bedoeld om jou een beetje te prikkelen, en gezien jouw reactie heeft dat gewerkt...
Het gaat nu dus om de vraag: wat is "slecht"?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:42 schreef Flabofski het volgende:
[..]
"maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken"
'Slechte' in deze zin geeft niet aan hoe slecht hij iets vindt. Hij vindt het slecht, ja. Net als dat Sara sommige van haar grappen slecht vindt (dat lijkt mij overduidelijk als je het knip-gebaar maakt na je eigen grap).
Slecht is in beide gevallen dus slecht.
Hóé slecht iets is of wat slechter is dan wat, hoor je mij nergens zeggen dan wel beweren.
Hij vindt zijn opmerking slecht. Ik vind Sara slecht. Sara vindt haar grap slecht.
Hij zegt over zijn grap dat het hem er niet van weerhoudt om 't toch te maken. Dat is bij Sara ook het geval. Althans, dat namen wij allen aan.
En het feit dat beiden zich er niet van laten weerhouden om een 'slechte grap' te maken (hoe slecht die grap is, doet niet terzake; wel het feit dat de grap door de persoon als slecht bevonden wordt) doet mij ertoe bewegen om die vergelijking te maken.
[..]
Maar hoe beledig ik met deze opmerking wél Adolf maar niet jou? Zoals jij beweert wél bij Sara maar níet bij Erik te hebben gedaan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:50 schreef Flabofski het volgende:
En om dit gelijk maar even door te trekken naar je Adolf-opmerking.
Stel dat ik de wedstrijd Ajax-PSV heb gezien en een Ajacied wordt neergehaald. En ik zeg uiteindelijk: "Ach, het was maar een Jood."
Dan mag je in zo'n geval best tegen mij (of in het algemeen) zeggen: "Het Adolf-syndroom [afbeelding]"
Immers: je vergelijkt niet Adolfs daden met mijn opvattingen over het al dan niet mogen leven van Joden, maar je vergelijkt dan het feit dat ik -gekscherend- zei dat het maar een Jood was met het idee dat dát net zo goed een opmerking van Hitler had kunnen zijn.
Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:56 schreef Flabofski het volgende:
En er valt beter te masturberen op onze discussies dan op een flash-animatie over een lama.
Iddquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:56 schreef Flabofski het volgende:
En er valt beter te masturberen op onze discussies dan op een flash-animatie over een lama.
Nee. Dat doe ik niet. Ik pak alleen dat ene zinnetje en dat ruk ik los uit z'n verband zodat dat ene zinnetje slaat op Sara. Dat ene zinnetje. Niet de rest eromheen. Dat ene zinnetje.quote:daarmee suggererend dat hier ook hetzelfde begrip van toepassing is.
Nee, hoor. Dat leidt jíj eruit af, ja.quote:valt daaruit af te leiden dat jij Eriks waarde-oordeel over zichzelf op het gelijke niveau schatte als jouw waarde-oordeel over Sara Kroos.
Ik suggereer niks. Jij interpreteert het zo. Heel wat anders.quote:Jij gaf misschien niet aan hoe slecht je beide grapsoorten vindt, maar door de vergelijking te maken suggereerde je wel dat ze op hetzelfde niveau van slechtheid zaten.
Als je dat geil vindt, willen we er best nog wel een korte ja/nee sessie tegenaan gooien hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...
Oeh
Adolf zul je niet zo snel beledigen, denk ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Maar hoe beledig ik met deze opmerking wél Adolf maar niet jou? Zoals jij beweert wél bij Sara maar níet bij Erik te hebben gedaan?
De vergelijking gaat zo niet op.
Je devalueert onze discussie!quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat leidt jíj eruit af, ja.
[..]
Truste!quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef Flabofski het volgende:
[..]
En nu ga ik slapen en me aftrekken op deze conversatie.
Eerder de personen die de busmaatschappijen dwingen tot staking.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:02 schreef rena het volgende:
Wat is het gezellig hier.![]()
![]()
Die busmaatschappijen die staken mogen een gruwelijke dood sterven![]()
Graaaaag!quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:00 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Als je dat geil vindt, willen we er best nog wel een korte ja/nee sessie tegenaan gooien hoor![]()
Die ook. Maar die chauffeurs die er aan toegeven ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Eerder de personen die de busmaatschappijen dwingen tot staking.
Dus ik hoef niet mn OV-kaart ergens uit mn tas te pulken terwijl ik de metro al aan hoor komen morgen?quote:
Taxi? Iemand die je kan brengen? Lopendquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja , lekker, ga ik morgen op vakantie, rijdt het OV niet in Den Haag. Hoe moet ik nou met mijn koffers op het station komen?!?!!?!![]()
![]()
![]()
Tussen 09u en 16u niet nee.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dus ik hoef niet mn OV-kaart ergens uit mn tas te pulken terwijl ik de metro al aan hoor komen morgen?
Kei tofquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef PeRi het volgende:
Rena! Hoe was het in Istanbul?
Ik moet al om 8 uur de metro...quote:
Op de rug van je vriend natuulijk!quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja , lekker, ga ik morgen op vakantie, rijdt het OV niet in Den Haag. Hoe moet ik nou met mijn koffers op het station komen?!?!!?!![]()
![]()
![]()
Jantje is gemeen tegen Joden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Nee. Dat doe ik niet. Ik pak alleen dat ene zinnetje en dat ruk ik los uit z'n verband zodat dat ene zinnetje slaat op Sara. Dat ene zinnetje. Niet de rest eromheen. Dat ene zinnetje.
[..]
Hitler was ook gemeen tegen Joden.quote:Jantje is gemeen tegen Joden.
Oh maar dan heb jij er geen last vanquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:11 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik moet al om 8 uur de metro...
Terugweg wel makkelijk dan
Tofquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:10 schreef rena het volgende:
[..]
Kei tofLeuk stadje, niet mooi, maar wel mooie gebouwen (Blauwe Moskee
) en cultuur
En ik ben ongeveer 500 keer versierd door smerige turken
Die me hun restaurant of winkel in wilden sleuren en mijn blonde haar zo mooi vonden
![]()
![]()
![]()
Lopend met een rugzak met 18 kilo, och. Het kan! Inmiddels heb ik geregeld dat mijn vriend later begint op zijn werk en dat hij me op het NS station afdropt (ja, handig he hij mag niet mee, girls week out!).quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Taxi? Iemand die je kan brengen? Lopend?
Dan hebben ze aan mij de verkeerde, ik heb ze keihard uitgelachen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:13 schreef PeRi het volgende:
[..]
Tof. Mooie stad. En die turken willen alle westerlingen, zodat ze mee kunnen verhuizen
.
.
Net het vak 'Argumentatieleer' afgerond?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:12 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Jantje is gemeen tegen Joden.
Dit is een losstaande zin die op zich niet dramatisch hoeft te zijn.
Nu een verband leggen:
[..]
Hitler was ook gemeen tegen Joden.
Dit is een verband dat de suggestie opwekt dat het soortgelijke situaties betreft. Dat is immers het doel van een verband. Als het geen gelijke situaties betreft, zou het verband immers niet geldig zijn. En daarin zit het geniep.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |