abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43560453
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:28 schreef Zhenar het volgende:

[..]

De opmerking gaat voor Erik niet in dezelfde hevigheid op als voor Sara. Laten we even aannemen dat de kwaliteit van Eriks grappen bijvoorbeeld van niveau 5 (slecht) zijn en die van Sara van niveau 2 (dramatisch gruwelijk zelfverminkingopwekkend slecht). Erik zou nooit een grap van niveau 2 maken, maar beschouwt dat mogelijk ook als iets dat érger is dan "slecht" zoals hij het gebruikte.
Doordat jij zijn opmerking betitelt als "het Sara Kroos syndroom" stel je als het ware beide niveaus van slechtheid gelijk, terwijl dat heel niet zo is!
En dáárin zit hem de belediging.

Nog vragen?
Ik gaf dus géén waarde-oordeel over Eriks grap. Ik ging enkel in op het feit dat hij zei "maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken" en díé opmerking heb ik meegenomen in de vergelijking met Sara. Niet zijn grap. Niet de kwaliteit van zijn grap.

NEXT
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:31:01 #52
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43560461
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Zhenar, ik word er nog emotioneel van !
Je maakt ook heel veel niveau 12 grappen hoor
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_43560481
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:30 schreef Svensational het volgende:

[..]

Wat niet wegneemt dat je best op zijn mopje had kunnen lachen.
Ja, of erom.
pi_43560551
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:31 schreef Flabofski het volgende:

[..]

Ja, of erom.
Ga je me nou met Sara Kroos zitten te vergelijken ? Origineel hoor !

Zhenar, ik hoor bij jou vanaf nu.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_43560563
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:33 schreef Svensational het volgende:

[..]

Ga je me nou met Sara Kroos zitten te vergelijken ? Origineel hoor !

Zhenar, ik hoor bij jou vanaf nu.
Nee, zó erg haat ik Sara nou ook weer niet.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:36:22 #56
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43560687
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:30 schreef Flabofski het volgende:

[..]

Ik gaf dus géén waarde-oordeel over Eriks grap. Ik ging enkel in op het feit dat hij zei "maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken" en díé opmerking heb ik meegenomen in de vergelijking met Sara. Niet zijn grap. Niet de kwaliteit van zijn grap.
Je snap mijn punt niet helemaal geloof ik. Erik gaf namelijk wel degelijk een waarde-oordeel ("slecht") in zijn analyse. Jij maakte gebruikt van deze analyse in een vergelijking, daarmee eerdergenoemd waarde-oordeel interpreterend en wel degelijk een waarde-oordeel gevend.

Simpeler gezegd: Erik had kunnen antwoorden "Sara Kroos syndroom?!" Zúlke slechte grappen zou ik niet hardop maken!"
Jouw opmerking devalueerde Eriks waarde-oordeel.
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:30 schreef Flabofski het volgende:
NEXT
Als je wilt ophouden met discussiëren mag je dat ook wel zeggen hoor. Dit staat zo ongeduldig en is nog onbeleefd ook
pi_43560954
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:36 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Je snap mijn punt niet helemaal geloof ik. Erik gaf namelijk wel degelijk een waarde-oordeel ("slecht") in zijn analyse. Jij maakte gebruikt van deze analyse in een vergelijking, daarmee eerdergenoemd waarde-oordeel interpreterend en wel degelijk een waarde-oordeel gevend.

Simpeler gezegd: Erik had kunnen antwoorden "Sara Kroos syndroom?!" Zúlke slechte grappen zou ik niet hardop maken!"
Jouw opmerking devalueerde Eriks waarde-oordeel.
"maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken"

'Slechte' in deze zin geeft niet aan hoe slecht hij iets vindt. Hij vindt het slecht, ja. Net als dat Sara sommige van haar grappen slecht vindt (dat lijkt mij overduidelijk als je het knip-gebaar maakt na je eigen grap).
Slecht is in beide gevallen dus slecht.
Hóé slecht iets is of wat slechter is dan wat, hoor je mij nergens zeggen dan wel beweren.

Hij vindt zijn opmerking slecht. Ik vind Sara slecht. Sara vindt haar grap slecht.
Hij zegt over zijn grap dat het hem er niet van weerhoudt om 't toch te maken. Dat is bij Sara ook het geval. Althans, dat namen wij allen aan.

En het feit dat beiden zich er niet van laten weerhouden om een 'slechte grap' te maken (hoe slecht die grap is, doet niet terzake; wel het feit dat de grap door de persoon als slecht bevonden wordt) doet mij ertoe bewegen om die vergelijking te maken.
quote:
Als je wilt ophouden met discussiëren mag je dat ook wel zeggen hoor. Dit staat zo ongeduldig en is nog onbeleefd ook
Het was meer bedoeld om jou een beetje te prikkelen, en gezien jouw reactie heeft dat gewerkt...
pi_43560996
En nu hebben jullie inderdaad last van het Ruben Nicolai-syndroom: te lang doorgaan waardoor het niet meer leuk maar irritant word
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:43:53 #59
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43561025
Hallo.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:44:35 #60
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561044
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:43 schreef Elvi het volgende:
En nu hebben jullie inderdaad last van het Ruben Nicolai-syndroom: te lang doorgaan waardoor het niet meer leuk maar irritant word
Dat is onze specialiteit

En tevens onze manier om iedereen weg te jagen zodat we kunnen overgaan op homo-erotische duoslowchat
pi_43561069
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:44 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dat is onze specialiteit

En tevens onze manier om iedereen weg te jagen zodat we kunnen overgaan op homo-erotische duoslowchat
Zit je toch goed bij Ruben Nicolai
pi_43561235
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Doorknob ankle cold!
I was once a treehouse
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:50:05 #63
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43561279
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:49 schreef MissBliss het volgende:

[..]

I was once a treehouse
I lived in a cake .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:50:32 #64
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43561303
Verdomme, is dat de tekst wel...
Hoogachtend,
Erik.
pi_43561314
En om dit gelijk maar even door te trekken naar je Adolf-opmerking.

Stel dat ik de wedstrijd Ajax-PSV heb gezien en een Ajacied wordt neergehaald. En ik zeg uiteindelijk: "Ach, het was maar een Jood. "

Dan mag je in zo'n geval best tegen mij (of in het algemeen) zeggen: "Het Adolf-syndroom "

Immers: je vergelijkt niet Adolfs daden met mijn opvattingen over het al dan niet mogen leven van Joden, maar je vergelijkt dan het feit dat ik -gekscherend- zei dat het maar een Jood was met het idee dat dát net zo goed een opmerking van Hitler had kunnen zijn.

En nogmaals: ik beledigde eerder Sara dan Erik met mijn opmerking.
pi_43561381
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Verdomme, is dat de tekst wel...
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_43561470
The Llama song is zó 2003.
pi_43561509
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:54 schreef Flabofski het volgende:
The Llama song is zó 2003.
Jullie eindeloze discussies over niks ook
Ziggy played guitar
pi_43561537
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:55 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Jullie eindeloze discussies over niks ook
Neuh, dat begon zo begin 2005, gok ik.
pi_43561557
En er valt beter te masturberen op onze discussies dan op een flash-animatie over een lama.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:57:12 #71
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561582
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:42 schreef Flabofski het volgende:

Het was meer bedoeld om jou een beetje te prikkelen, en gezien jouw reactie heeft dat gewerkt...
Het is altijd een genot om door jou geprikkeld te worden
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:42 schreef Flabofski het volgende:

[..]

"maar zelfs slechte kwaliteit weerhoudt mij er niet van ze toch te maken"

'Slechte' in deze zin geeft niet aan hoe slecht hij iets vindt. Hij vindt het slecht, ja. Net als dat Sara sommige van haar grappen slecht vindt (dat lijkt mij overduidelijk als je het knip-gebaar maakt na je eigen grap).
Slecht is in beide gevallen dus slecht.
Hóé slecht iets is of wat slechter is dan wat, hoor je mij nergens zeggen dan wel beweren.

Hij vindt zijn opmerking slecht. Ik vind Sara slecht. Sara vindt haar grap slecht.
Hij zegt over zijn grap dat het hem er niet van weerhoudt om 't toch te maken. Dat is bij Sara ook het geval. Althans, dat namen wij allen aan.

En het feit dat beiden zich er niet van laten weerhouden om een 'slechte grap' te maken (hoe slecht die grap is, doet niet terzake; wel het feit dat de grap door de persoon als slecht bevonden wordt) doet mij ertoe bewegen om die vergelijking te maken.
[..]
Het gaat nu dus om de vraag: wat is "slecht"?
"Slecht" is een waarde-oordeel, maar voor iedereen anders. Jij maakte echter gebruik van Eriks begrip van "slecht" door hem te quoten. Vervolgens gebruikte je dit begrip (van Erik!) en paste je het op een geheel andere situatie toe, daarmee suggererend dat hier ook hetzelfde begrip van toepassing is. Aangezien jouw waarde-oordeel betreffende Sara Kroos duidelijk is, valt daaruit af te leiden dat jij Eriks waarde-oordeel over zichzelf op het gelijke niveau schatte als jouw waarde-oordeel over Sara Kroos.
Jij gaf misschien niet aan hoe slecht je beide grapsoorten vindt, maar door de vergelijking te maken suggereerde je wel dat ze op hetzelfde niveau van slechtheid zaten. Of je was je er terdege van bewust dat Eriks grappen van een heel ander niveau zijn dan die van Sara en het was gewoon appels met peren vergelijken.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:59:00 #72
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561660
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:50 schreef Flabofski het volgende:
En om dit gelijk maar even door te trekken naar je Adolf-opmerking.

Stel dat ik de wedstrijd Ajax-PSV heb gezien en een Ajacied wordt neergehaald. En ik zeg uiteindelijk: "Ach, het was maar een Jood. "

Dan mag je in zo'n geval best tegen mij (of in het algemeen) zeggen: "Het Adolf-syndroom [afbeelding]"

Immers: je vergelijkt niet Adolfs daden met mijn opvattingen over het al dan niet mogen leven van Joden, maar je vergelijkt dan het feit dat ik -gekscherend- zei dat het maar een Jood was met het idee dat dát net zo goed een opmerking van Hitler had kunnen zijn.
Maar hoe beledig ik met deze opmerking wél Adolf maar niet jou? Zoals jij beweert wél bij Sara maar níet bij Erik te hebben gedaan?
De vergelijking gaat zo niet op.
pi_43561681
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:56 schreef Flabofski het volgende:
En er valt beter te masturberen op onze discussies dan op een flash-animatie over een lama.
Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...

Oeh
Ziggy played guitar
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:59:40 #74
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561689
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:56 schreef Flabofski het volgende:
Idd
En ik spreek uit eigen ervaring!
pi_43561691
quote:
daarmee suggererend dat hier ook hetzelfde begrip van toepassing is.
Nee. Dat doe ik niet. Ik pak alleen dat ene zinnetje en dat ruk ik los uit z'n verband zodat dat ene zinnetje slaat op Sara. Dat ene zinnetje. Niet de rest eromheen. Dat ene zinnetje.
quote:
valt daaruit af te leiden dat jij Eriks waarde-oordeel over zichzelf op het gelijke niveau schatte als jouw waarde-oordeel over Sara Kroos.
Nee, hoor. Dat leidt jíj eruit af, ja.
quote:
Jij gaf misschien niet aan hoe slecht je beide grapsoorten vindt, maar door de vergelijking te maken suggereerde je wel dat ze op hetzelfde niveau van slechtheid zaten.
Ik suggereer niks. Jij interpreteert het zo. Heel wat anders.

En nu ga ik slapen en me aftrekken op deze conversatie.
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:00:28 #76
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561720
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc... Blablabla... De Lama's...blablabla... Sara Kroos...blablabla... grappig.... b;ablabla... niet grappig... etc etc etc...

Oeh
Als je dat geil vindt, willen we er best nog wel een korte ja/nee sessie tegenaan gooien hoor
pi_43561736
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Maar hoe beledig ik met deze opmerking wél Adolf maar niet jou? Zoals jij beweert wél bij Sara maar níet bij Erik te hebben gedaan?
De vergelijking gaat zo niet op.
Adolf zul je niet zo snel beledigen, denk ik.

Maar inderdaad, deze vergelijking is niet super, aangezien het maar één kant van mijn bedoeling belicht. (Dus niet de kant van het beledigen van diegene naar wie het syndroom is vernoemd)
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:01:23 #78
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561756
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef Flabofski het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dat leidt jíj eruit af, ja.
[..]
Je devalueert onze discussie!
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:02:07 #79
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43561785
quote:

[..]

En nu ga ik slapen en me aftrekken op deze conversatie.
Truste!

Ik ga nog even op een eerdere opmerking reageren
En dan tv kijken
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:02:25 #80
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43561800
Beste dames en heren, ik ga te bed. Nadenken over slechte grappen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_43561804
Wat is het gezellig hier.

Die busmaatschappijen die staken mogen een gruwelijke dood sterven
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:03:02 #82
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43561827
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:02 schreef rena het volgende:
Wat is het gezellig hier.

Die busmaatschappijen die staken mogen een gruwelijke dood sterven
Eerder de personen die de busmaatschappijen dwingen tot staking.
Hoogachtend,
Erik.
pi_43561847
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:00 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Als je dat geil vindt, willen we er best nog wel een korte ja/nee sessie tegenaan gooien hoor
Graaaaag!
Ziggy played guitar
pi_43561883
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:03 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Eerder de personen die de busmaatschappijen dwingen tot staking.
Die ook. Maar die chauffeurs die er aan toegeven ook Nu moet ik met de auto naar Utrecht. Autorijden in Utrecht
And you know I might
pi_43561919
Metro's zijn morgen gratis hier .
Whatever I want.
pi_43562080
PeRi
And you know I might
pi_43562095
Rena! Hoe was het in Istanbul?
Whatever I want.
pi_43562099
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:05 schreef PeRi het volgende:
Metro's zijn morgen gratis hier .
Dus ik hoef niet mn OV-kaart ergens uit mn tas te pulken terwijl ik de metro al aan hoor komen morgen?
Ziggy played guitar
pi_43562107
Ja , lekker, ga ik morgen op vakantie, rijdt het OV niet in Den Haag. Hoe moet ik nou met mijn koffers op het station komen?!?!!?!
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:10:28 #90
88233 Steve
Still the best.
pi_43562152
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja , lekker, ga ik morgen op vakantie, rijdt het OV niet in Den Haag. Hoe moet ik nou met mijn koffers op het station komen?!?!!?!
Taxi? Iemand die je kan brengen? Lopend ?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_43562153
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dus ik hoef niet mn OV-kaart ergens uit mn tas te pulken terwijl ik de metro al aan hoor komen morgen?
Tussen 09u en 16u niet nee.
Whatever I want.
pi_43562159
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef PeRi het volgende:
Rena! Hoe was het in Istanbul?
Kei tof Leuk stadje, niet mooi, maar wel mooie gebouwen (Blauwe Moskee ) en cultuur En ik ben ongeveer 500 keer versierd door smerige turken Die me hun restaurant of winkel in wilden sleuren en mijn blonde haar zo mooi vonden
And you know I might
pi_43562188
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:10 schreef PeRi het volgende:

[..]

Tussen 09u en 16u niet nee.
Ik moet al om 8 uur de metro...
Terugweg wel makkelijk dan
Ziggy played guitar
pi_43562213
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Op de rug van je vriend natuulijk!
Whatever I want.
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:12:20 #95
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43562232
quote:

[..]

Nee. Dat doe ik niet. Ik pak alleen dat ene zinnetje en dat ruk ik los uit z'n verband zodat dat ene zinnetje slaat op Sara. Dat ene zinnetje. Niet de rest eromheen. Dat ene zinnetje.
[..]
Jantje is gemeen tegen Joden.

Dit is een losstaande zin die op zich niet dramatisch hoeft te zijn.

Nu een verband leggen:
quote:
Hitler was ook gemeen tegen Joden.

Dit is een verband dat de suggestie opwekt dat het soortgelijke situaties betreft. Dat is immers het doel van een verband. Als het geen gelijke situaties betreft, zou het verband immers niet geldig zijn. En daarin zit het geniep.
pi_43562259
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:11 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik moet al om 8 uur de metro...
Terugweg wel makkelijk dan
Oh maar dan heb jij er geen last van
Vraag me alleen af wat er gebeurt als ik de bus pak om 8:49 en waarvan de aankomsttijd na 9:00 uur is. Word ik dan ergens halverwege de bus uitgetieft?
pi_43562285
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:10 schreef rena het volgende:

[..]

Kei tof Leuk stadje, niet mooi, maar wel mooie gebouwen (Blauwe Moskee ) en cultuur En ik ben ongeveer 500 keer versierd door smerige turken Die me hun restaurant of winkel in wilden sleuren en mijn blonde haar zo mooi vonden
Tof . Mooie stad. En die turken willen alle westerlingen, zodat ze mee kunnen verhuizen . .
Whatever I want.
pi_43562316
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:10 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Taxi? Iemand die je kan brengen? Lopend ?
Lopend met een rugzak met 18 kilo, och. Het kan! Inmiddels heb ik geregeld dat mijn vriend later begint op zijn werk en dat hij me op het NS station afdropt (ja, handig he hij mag niet mee, girls week out!).
pi_43562418
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:13 schreef PeRi het volgende:
[..]
Tof . Mooie stad. En die turken willen alle westerlingen, zodat ze mee kunnen verhuizen . .
Dan hebben ze aan mij de verkeerde, ik heb ze keihard uitgelachen. En negeren, dat is het beste wat je kunt doen. Anders gaan ze je achtervolgen
And you know I might
pi_43562439
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:12 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dit is een losstaande zin die op zich niet dramatisch hoeft te zijn.

Nu een verband leggen:
[..]

Hitler was ook gemeen tegen Joden.

Dit is een verband dat de suggestie opwekt dat het soortgelijke situaties betreft. Dat is immers het doel van een verband. Als het geen gelijke situaties betreft, zou het verband immers niet geldig zijn. En daarin zit het geniep.
Net het vak 'Argumentatieleer' afgerond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')