abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:45:25 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43553387
Vierenhalf jaar geleden heb ik mijn huis gekocht. Sommige dingen heb ik direct aangepakt maar een paar dingen zijn altijd blijven liggen. Zoals het toilet beneden.

Maar, daar komt verandering in. Een kleine verbouwing van het toilet, de keuken en de tuin staan op stapel. Omdat het toilet het meest overzichtelijke projectje is ben ik daar maar mee begonnen.

(foto's volgen)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:51:55 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43553552
Het toilet beneden zit in een klein hoekje verstopt, het was nagenoeg onmogelijk om hem totaal op de foto te krijgen.

Ik heb er niets aan gedaan sinds ik hier kwam wonen. Behalve dat het plafond er een keer uit moest omdat ik lekkage van boven had. Nooit meer dicht laten maken omdat ik zeker wist dat de lekkage terug zou komen.

(plafond)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:58:31 #3
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43553754
S6 verder,moet je nog veel doen ?
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:00:25 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43553816
Dus op weg voor een pot, tegels en wat je al niet meer nodig hebt voor zo'n verbouwing.

Het idee was al ontstaan nadat ik een foto van Reese' toilet had gezien. Zo wilde ik het ook, maar dan even anders. De metrotegeltjes van haar toilet zijn vervangen door standaard witte, omdat ik die metrotegels nog in de keuken wil doen en niet alles op elkaar mag lijken.

Naar de Hornbach voor spullen. Alles wat ik nodig had gekocht, werkelijk helemaal verliefd geworden op de vloertegels.

De Hornbach zit niet ver weg in Zaandam, en daar hebben ze flink wat meer keus dan bij de Gamma of de Praxis in de buurt. Bovendien komt mijn badkamer er ook vandaan. Op naar Zaandam dus!

De zwart/witte glasmozaiek!!
Ik vind ze zo leuk die tegeltjes. Maar ze moesten wel zwart/grijs/wit en niet in het blauw want dan wordt het te normaal. En een grijs voegje straks natuurlijk, anders lopen de witte tegels door.

De vloertegels.
Zo geweldig dat ik even overwogen heb het parket uit mijn keuken te trekken en ze daar ook te leggen, maar dat is inmiddels al uit mijn hoofd gepraat.

Ze hadden heel veel tegels.

Pot en wasbakje van Villeroy en Boch. Alleen is dat wasbakje veel dieper dan degene die er nu hangt dus die gaat retour. Ik wil eigenlijk een nieuwe maar kon geen kleinere maat vinden. Het toilet is zo klein dat die wasbak er veel te groot zal worden. Verder aangeschaft: de kraan, de bril, het handdoekhaakje, wc-rolhouder en een spiegel. Totale kosten ¤ 520,79.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:02:14 #5
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43553878
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:58 schreef edje34 het volgende:
S6 verder,moet je nog veel doen ?
de keuken en de tuin. als er mannetjes komen die wél tijd hebben.
ik moet het uitzoeken, ontwerpen, die kerels achter hun reet aan zitten en de facturen betalen.

ik kan aardig klussen maar dit soort projecten besteed ik liever uit.

bedankt.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:07:55 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43554088
Dacht de Hornbach al te herkennen!

Veel succes! Ben benieuwd naar je vorderingen!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:14:06 #7
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43554304
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:07 schreef sanger het volgende:
Dacht de Hornbach al te herkennen!

Veel succes! Ben benieuwd naar je vorderingen!
We zien graag de house warming party tegemoed.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:29:34 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43555010
Het enige wat aan het huidige toilet wel goed is is de deur eigenlijk. Die heb ik in zijn geheel met schoolbordenverf geverfd en biedt een fantastische plek voor een boodschappenlijstje of berichtjes van vrienden.

Eindstand na klusdag een, gisteravond:
:

De tegels zijn weg, er zijn nieuwe gipswandjes geplaatst, het hangend toilet zit keurig verstopt. Helaas bleek achter de koof niet echt veel ruimte tot de pijp van de badkamer, dus die koof gaan we aanhouden voor de diepte. Het gaat heel mooi worden, dat voel ik.

dinsdag 14 november 2006 @ 21:08:35 #10
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_43556511
werk je die waterleiding van het fontijntje niet in de muur weg? Ikbedoel als je toch bezig bent is dat ook nog wel te doen
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:09:11 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43556536
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:08 schreef boertie het volgende:
werk je die waterleiding van het fontijntje niet in de muur weg? Ikbedoel als je toch bezig bent is dat ook nog wel te doen
Ik heb het overwogen maar omdat het al zo'n smalle ruimte is laat ik hem er toch maar buiten.
pi_43556561
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:00 schreef Sanne het volgende:
Het idee was al ontstaan nadat ik een foto van Reese' toilet had gezien.
Zal de rekening sturen
quote:
Zo wilde ik het ook, maar dan even anders. De metrotegeltjes van haar toilet zijn vervangen door standaard witte
Ik heb géén, ik herhaal, géén metrotegels in mijn pleepaleis. Vind ik echt keilelijk

Succes met verbouwen! Heb je een handige Nico aan de haak geslagen?
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:18:06 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43556924
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:09 schreef Reese het volgende:

[..]

Zal de rekening sturen
[..]

Ik heb géén, ik herhaal, géén metrotegels in mijn pleepaleis. Vind ik echt keilelijk

Succes met verbouwen! Heb je een handige Nico aan de haak geslagen?
Wat waren het dan voor tegeltjes? Je had toch wel van die dwarse, of hoe noem je dat nou? Verspringend getegeld?
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:20:29 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43557040
Het resultaat van vandaag:
De tegels aan de wand zitten erop! Morgen het stucwerk of plafond, dat weet ik niet meer zeker. Als laatste de mooie prachtige werkelijk geweldige kwijl vloertegels.

En ik ben al zo blij met mijn glasmozaiek.

En omdat ik zo'n groot fan van MMach ben, ook maar een filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=_XJ7GVxMZo4

pi_43557267
-

[ Bericht 99% gewijzigd door wim-lex op 14-11-2006 21:26:42 ]
pi_43557284
-
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:28:28 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43557379
Wat ik dan wel weer een gemiste kans vind, is dat je niet een kruiswoordpuzzelbeschrijving op de muur hebt gezet

die schoolbordverfdeur ga ik wel onthouden
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:31:27 #18
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_43557537
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:20 schreef Sanne het volgende:
De tegels aan de wand zitten erop! Morgen het stucwerk of plafond, dat weet ik niet meer zeker. Als laatste de mooie prachtige werkelijk geweldige kwijl vloertegels.

[afbeelding]

En omdat ik zo'n groot fan van MMach ben, ook maar een filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=_XJ7GVxMZo4

filmpje doet het niet
pi_43557556
De witte tegels waren wel langwerpig, maar dan wat 'extremer' dan metrotegels. Mijn tegels hadden de volgende afmeting: 30 bij 10 cm. Metrotegels zijn vaak bijvoorbeeld 20 bij 10. Net even een andere verhouding. Verder hebben metrotegels van die afgeronde randen en die van mij zijn strak, vind ik mooier

De tegels zijn juist niet verspringend getegeld, want dat leek me te druk voor zo'n kleine ruimte.

Op onderstaande vage foto's kun je het wel een beetje zien:

Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:16 #20
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43558262
Ik wil dat bakje dat jij niet gekocht hebt.
Die hoort er gewoon bij.

pi_43558418
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:20 schreef Sanne het volgende:

[afbeelding]
Ik vind 't er wel erg druk uit zien, al die kleine tegeltjes
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:55:46 #22
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43558723
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:49 schreef zappa29 het volgende:

[..]

Ik vind 't er wel erg druk uit zien, al die kleine tegeltjes
ik plas zittend, dus ik kijk mooi naar die deur.
pi_43558891
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef Sanne het volgende:
Ik wil dat bakje dat jij niet gekocht hebt.
Die hoort er gewoon bij.

[afbeelding]
Maar die monteert zo lastig
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:04:04 #24
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43559178
Een ander bakje dan, maar er moet een hip bakje in.

Mot toch maar naar Villa Arena ofzo.
pi_43559226
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:55 schreef Sanne het volgende:

[..]

ik plas zittend, dus ik kijk mooi naar die deur.
mmm, daar heb je wel een goed punt
En als de pot geplaats is ziet 't er ook natuurlijk wat anders uit.

Hoewel ik nog steeds de voorkeur aan mijn eigen tegeltjes zou geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')