quote:Three weeks, one day, 4 hours, 33 minutes and 26 seconds.
443 cigarettes not smoked, saving ¤ 70,07. Life saved: 1 day, 12 hours, 55 minutes.
quote:Four months, 8 hours, 28 minutes and 0 seconds. 2096 cigarettes not smoked, saving $419.54. Life saved: 1 week, 6 hours, 40 minutes.
Ah okquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:33 schreef Brighteyes het volgende:
Het is 'dialect' MaJo, denk ik. In Drenthe en Groningen is het heel normaal als ik het goed heb.
Inderdaad, bij 6,5 is het maand, maar het is 6 maanden. Als het een heel getal is en meer dan 1 is het dus meervoud, en dus dagen/weken/maanden. Je zegt toch ook niet ik ben 3 dag gestopt? Dan zeg je dus ook niet ik ben 3 maand gestopt, of 3 week gestoptquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:17 schreef kless het volgende:
Je zegt toch ook 4/5 gulden /frank / euro? niet guldens/franken/ euros?
Net zoals 6½ dag/maand/jaar (of ben ik nu idd zo een fries die in drenthe woont en in groningen studeerd?) en nu al 3 of zijn het er nu 4 week geen peuk op gestoken heeft.
Dat die engelsen het doen tjah.. "daar fiesten de mannen met hun vrouwen op de fietsen door het park". waar wij "daar fietsen de mannen met hun vrouw op de fiets door het park" neer zetten
Ah ok zoquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:45 schreef kless het volgende:
a pair of jeans, (is echt 1 spijkerbroek). they came with their women on their bikes. en wij zou zouden zegen ze komen met hun vrouw op de fiets ipv met hun vrouwen op de fietsen.
dat bedoelde ik er mee
twee jaren garantie? (ik lees vrijwel overal jaar)
OT: in iedegeval ngeen peuk gerookt..
een sigaar of 2 (dus niet over delongen) met oud en nieuw met vuurwerk afsteken afhangelijk van de hoeveelheid... kan dat? of is dat ook uit den boze mbt stoppen met roken.
Haha bizar, ik las bovenstaande berichten en voordat ik naar beneden scrolde en ik jouw bericht zag, vroeg ik me EXACT hetzelfde af. Maar goed, nu hoef ik het niet meer te vragenquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:32 schreef MaJo het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zeggen sommige mensen 4/5 maand in plaats van maanden? Is dat net zoiets als liev schrijven of weten veel mensen echt niet dat het meervoud maanden is?
En ik begin steeds erger te hoesten.quote:One week, one day, 2 hours, 18 minutes and 22 seconds. 121 cigarettes not smoked, saving ¤ 16,85. Life saved: 10 hours, 5 minutes.
Ai, vervelend zeg!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:55 schreef Natha- het volgende:
Mbleh, gisteren zat ik gewoon thuis en ik hield het niet meer, zonder reden. Ik heb een peuk gerookt, nouja, 2 trekjes en daarna een pleister geplakt. Bah! Ik baal van mezelf. Vandaag ook maar een pleister geplakt. Vreemd is dat, dat het 11 dagen fluitend goedgaat en dan ineens niet meer....
Had ik ook, bij mij kwamen er ook enorm voor rochels losquote:Op woensdag 15 november 2006 12:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En ik begin steeds erger te hoesten.
quote:Op woensdag 15 november 2006 13:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ai, vervelend zeg!
Hopelijk werkt 't bij jou hetzelfde als bij Craft-Fox, die 1 afleerpeuk gerookt heeft tijdens het stoppen en het ook echt goor vond...
Eerder als het echt teveel was of ik was te moe, dan ging ik er ook voor zitten/liggen. (busreis terug of direct na het afterdinnerpeukje)quote:Op woensdag 15 november 2006 14:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vroeg me ook al af of er een verband zou zijn tussen het stoppen met roken en de vermoeidheid die ik de laatste tijd ervaar. Maar ik denk dat ik toch vooral de oorzaak moet zoeken bij het regelmatig in de kroeg zitten tot laat en een paar drukke weken op school.
Geloof je het zelf Crafty-Fox? Allemaal rokerssmoesjes! Eerst die afleerpeuk waarna je zei nóóít meer te roken, nu is dat omgeslagen naar een ´nee ik kan de sigaret aan dus ik rook gewoon wanneer ik wil´. Trap hier niet in! Het gaat gewoon niet werken. Ja een paar weken en dan ben je weer terug bij af en waarschijnlijk nog erger (doorgaans gaan mensen na een stoppoging méér roken dan daarvoor). Maak dus een keuze, wil je stoppen of niet. Want je kunt jezelf wel voorhouden dat je nog gestopt bent maar feitelijk ben je dat al niet meer!quote:Op woensdag 15 november 2006 13:56 schreef Crafty-FoX het volgende:
[..]
heel stiekem vant weekend op stap een paar gehad en gisteren bij eeen kameraad die zijn pakje op wou hebben omdat hij ook wil stoppen; ach ik wou hem wel ff helpen
maar het blijft goor, zeker bij het stappen zaterdag! De volgende twee dagen enorm last van mijn strot en wat smaakte dat goor; echt waar, vast roken zal ik nooit meer doen en ook met bietsen kijk ik echt wel uit! Het blijft niet lekker, maar het is toch ook soms ff gezellig er weer één op te steken.
Maar ik ben er nu achter; het zit allemaal tussen de oren! Het heeft niets met die nicotine te maken, die kan ik makkelijk bedwingen. Als ik niet wil, dan rook ik ook niet... simpel zat! Maar het vaste roken is voor mij echt voorbij, het bietsen ook wel hoor. Het hoeft niet en je voelt je veel frisser zonder roken, echt waar!
Daar heb ik geen last van. Ik kan prima voorspellen wanneer ik in slaap val. Meestal zo halverwege de film.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:38 schreef kless het volgende:
[..]
Eerder als het echt teveel was of ik was te moe, dan ging ik er ook voor zitten/liggen. (busreis terug of direct na het afterdinnerpeukje)
Nu overvalt/overkomt het me.
Uhu, ik snapquote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geloof je het zelf Crafty-Fox? Allemaal rokerssmoesjes! Eerst die afleerpeuk waarna je zei nóóít meer te roken, nu is dat omgeslagen naar een ´nee ik kan de sigaret aan dus ik rook gewoon wanneer ik wil´. Trap hier niet in! Het gaat gewoon niet werken. Ja een paar weken en dan ben je weer terug bij af en waarschijnlijk nog erger (doorgaans gaan mensen na een stoppoging méér roken dan daarvoor). Maak dus een keuze, wil je stoppen of niet. Want je kunt jezelf wel voorhouden dat je nog gestopt bent maar feitelijk ben je dat al niet meer!
hmmm, we wachten af... Al mijn eerdere stoppogingen gingen vergezeld van dit soort smoezen. Ze zijn niet voor niets mislukt.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:58 schreef Crafty-FoX het volgende:
[..]
Uhu, ik snapmaar ik ken mijzelf hiervoor goed genoeg en weet in dit geval dat ik ECHT stop hoor, dat zal ik volhouden ook! Ik heb een heel sterke wil wat dat betreft. Alleen was het misschien een beetje dom van me... die afleerpeuk was nog wel bewust zo bedoeld, maar zaterdag had ik gewoon een flinke slok teveel op en dan zeg je makkelijk 'ja' als je een peuk wordt aangeboden. En één peuk worden er dan vijf.
Reken maar dat ik maar al te goed door heb dat ik uit moet kijken voor het de foute kant op ga, ik zal me zeker niet weer laten toegeven aan mijn ex-verslavingMaar goed, dat klinkt ook allemaal weer als één grote smoes voor jullie natuurlijk. Maar vanaf nu geen peuk meer, ik heb al teveel gehad de laatste dagen dan ooit mijn bedoeling was na het stoppen... ik zou namelijk NOOIT meer één opsteken zei ik toen nog
als ik stiekem wel weer één rook zal ik het eerlijk hier vertellen!
EDIT: Oké, om eerlijk mee te spelen... zet mijn stop-datum maar op 15 november dan, ik voel me nog wel gestopt met een klein uitstapje maar voor jullie niet eerlijk genoeg omdat jullie (bijna) allemaal geen peuk meer opsteken!
Omdat je nu de schone kant van het verhaal merktquote:Op woensdag 15 november 2006 20:34 schreef Brighteyes het volgende:Mijn ouders waren hier net even en hebben allebei 1 of 2 sigaretjes gerookt en ik kwam net weer beneden binnen nadat ik even boven was en het stinkt echt!
Zo raar... dat ik jarenlang in die lucht heb gezeten zonder het door te hebben, zelf zo geroken zonder het door te hebben.
vind ik toch echt van de situatie afhangen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:34 schreef Brighteyes het volgende:Mijn ouders waren hier net even en hebben allebei 1 of 2 sigaretjes gerookt en ik kwam net weer beneden binnen nadat ik even boven was en het stinkt echt!
Zo raar... dat ik jarenlang in die lucht heb gezeten zonder het door te hebben, zelf zo geroken zonder het door te hebben.
De geur van een brandende sigaret is ook niet vies. Daar wil ik best wat van meesnuffen.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
vind ik toch echt van de situatie afhangen.
in een slecht geventilleerde ruimte is het idd goor maar soms in cafe of disco kan de geur van een sigaret ook best lekker zijn.
zelfs mijn vader die toch echt 30 jaar gestopt is vind de geur soms nog echt lekker.
thuis bij mijn ouders rookte ik of buiten if in de deuropening (als het koud was).quote:Op donderdag 16 november 2006 13:28 schreef Jumparound het volgende:
visite hoeft bij ons ook niet te roken hoordaar hebben we een serre voor, en terrecht...
bah, wat kan dat stinken
Mijn vader gaat nu eenmaal niet graag buiten staan als hij visite heeft. Ik vind dat vrij normaal. Net als mijn zus, en tot voor kort ik zelf.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:54 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
thuis bij mijn ouders rookte ik of buiten if in de deuropening (als het koud was).
maar als mijn ouders een feestje hadden mocht er wel binnen gerookt worden (vind dat altijd een beetje krom dat daarvoor wel uitzonderingen komen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |