abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:55:16 #76
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43545633
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

'was'? Tot je hem afknalde?

V.
Michael Jackson

De enige neger in het hele dorp (muv zn ouders)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:39 schreef Elseetje het volgende:
ik mag jou wel

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:56:40 #77
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43545665
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

Michael Jackson
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zukke vrienden heb ik ook gehad

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43545747
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef erodome het volgende:
Vind het geen gek idee, de bio-industrie kost namelijk erg veel schade aan milieu en aan maatschappij, ok niet zozeer hier(alhoewel, maar daar kom ik nog op terug), maar wel in het buitenland, waar veevoer bestanden geteelt worden en waar landbouwgrond voor mensenvoedsel verdreven wordt voor ons veevoer.

Voor 1 kilo veevoer is zo'n 3 tot 13 kilo aan grondstoffen nodig, er gaat erg veel verloren dus, voor dit veevoer worden bodemprijzen gegeven, landen worden kunstmatig arm gehouden om dit zo te houden, in landen waar hongersnood heerst wordt het beste land ingenomen door het westen met hun veevoer.

Daarom is jouw stukje vlees zo goedkoop.

Daarbij is vlees een letterlijk gevaar voor de volksgezondheid, de gezondheidsraad wilde in 2001 meen ik een waarschuwing op vlees, net als op tabak, dit omdat vlees extreem veel slachtoffers eist, meer vlees als 100 gram per dag is ronduit ongezond te noemen(zonder de nare toevoegingen, dus puur vlees!!!!).

Het dagelijks eten van grote hoeveelheden vlees is dan ook vrij nieuw, wij kennen het allemaal, maar het heeft geen lange geschiedenis, pas na de 2de wereld oorlog kwam de massa productie van vlees en het dagelijkse lapje.

De bio-industrie gebruikt groeihormonen, extreem slecht voor de volksgezondheid, waar echt groeihormonen niet mogen wordt antibiotica gebruikt, dit heeft hetzelfde effect ongeveer op het groeien, de ellende is alleen dat je steeds lage doseringen antibiotica binnen krijgt, ziekte's worden resistent ertegen, al heel wat antibioticastammen zijn niet werkzaam meer, het gevaar schuilt erin dat het een keertje op gaat houden met antibiotica en dat ziekte's zoals een longontsteking weer dodelijk gaan worden.

Dus milieu en volksgezondheid lopen schade op door de vlees industrie, grote schade, meer als de meeste zich zullen bedenken, een accijns is dus geen slecht idee om die schade op te vangen.

Biologisch geeft veel minder schade, milieu heeft niet zo zwaar te lijden, er wordt geen kunstmest gebruikt, geen nare bestrijdingsmiddelen(denk vooral weer aan dat veevoer in de 3de wereld landen, daar zijn geen eisen zoals hier, worden hier verboden middelen gebruikt die wij dus wel binnen krijgen alhoewel we denken dat we ervanaf zijn omdat het verboden is), gezondheid is minder in gevaar(nogsteeds door overmatig vlees eten, maar goed).

Al met al is biologisch de betere keuze, voor mens, dier en milieu, daar moeten we gewoon naar toe en een stimulans is nodig, dat moge duidelijk zijn, laat die stimulans dan idd accijns zijn, waarmee schade opgevangen kan worden en mensen overgehaalt worden voor biologisch te kiezen.

Niemand die voor biologisch kiest zal daar spijt van krijgen...
Heel verhaal, maar Amen.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:59:28 #79
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43545757
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:56 schreef Verbal het volgende:

Ja, zukke vrienden heb ik ook gehad

V.
Tegenwoordig kan je gewoon de schuld aan Verdonk geven maar dat ging 20 jaar terug niet op
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43545758
Ik vond haar (Marianne) een beetje obsessief overkomen, iemand anders die dat opmerkte?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:01:44 #81
136 V.
pi_43545846
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:59 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je gewoon de schuld aan Verdonk geven maar dat ging 20 jaar terug niet op
Nee. En als je tien jaar geleden Cohen de schuld gaf was je meteen antisemiet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:02:30 #82
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43545863
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:59 schreef k3vil het volgende:
Ik vond haar (Marianne) een beetje obsessief overkomen, iemand anders die dat opmerkte?
Ze moet gewoon geneukt worden.

Verder komen de beestjes-extremisten meestal obsessief over.. Emotioneel doorgedraait.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:02:42 #83
136 V.
pi_43545870
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:59 schreef k3vil het volgende:
Nee. Ik vond dat ze een goed en duidelijk verhaal had. Maar tegenwoordig is men dat niet meer gewend en is het obsessief. Tsja.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:06:51 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43546016
Aha, dus biologisch gefokt vlees word niet extra belast..
Wel eens bij een biologische kippenfokker, of varkenshouder geweest?
Geef mij maar lamsvlees, dat is kleinschalig gefokt en loopt gewoon in de wei, het heeft dan geen diervriendelijkspredicaat van de eco maffia, maar het is heel diervriendelijk vlees
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43546390
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

in die arme landen fokken ze net zolang totdat ze doodgaan van de honger. Dat is het probleem en niet de hoeveelheid eten.
Schat van me, zo'n 75 tot 80% van de landbouwgrond wordt ingenomen voor veevoer voor het westen, landen worden kunstmatig arm gehouden om dat allemaal goedkoop te houden voor jou hier in het westen.

Dodelijk serieus, als die landbouwgronden gebruikt zouden worden voor menselijke consumptie dan is het wereldhonger probleem afgelopen, als je het heel simpel stelt dan, want mensen moeten wel geld hebben om eten te kopen.

Maar hier zijn allang berekeningen op los gelaten van mensen die er echt verstand van hebben en het is nog logisch ook.

Nogmaals, voor 1 kilo veevoer is 3 tot 13 kilo aan grondstoffen nodig, als die 3 tot 13 kilo voor menselijke consumptie was was er niet zo'n probleem.

Om 1 koe te vreten te geven is er zoveel nodig dat een stuk of 10 gezinnen daarvan kunnen leven met gemak, zoveel voer is daar voor nodig(grondstoffen).

Als al het graan bv dat gebruikt wordt voor kippen naar mensen zou gaan, dan heeft iedereen op deze wereld brood en is er nog over, vergeet niet dat er miljarden kippen in de industrie zitten die allemaal moeten eten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_43546734
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:55 schreef Napalm het volgende:
[..]

ik mag jou wel

Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn, maar over het algemeen is het fijn als mensen je wel mogen
pi_43546819
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik moet verrassend weinig.
juist de beestenknuffellaars zijn het felst tegen jagen
Daar staat niet: van de tegenstanders van de jacht zijn beestenknuffelende tegenstanders het felst.
Er staat wat er staat: de beestenknuffellaars zijn het felst tegen jagen
[..]

Dat maakt dan weer niks uit, want dat stelde ik niet.
Of jij het stelde maakt niet uit, maar in je bericht stond
quote:
Tegenstanders van jagen zijn beestenknuffelaars was wel geldig geweest.
En ik zeg dat die vlieger niet op gaat. That's all.

Verder stond er nog altijd de beestenknuffelaars, dat is niet alle. Muggenziften is leuk (sorry, met tussen-n natuurlijk)
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:30:49 #88
45206 Pietverdriet
pi_43546878
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Schat van me, zo'n 75 tot 80% van de landbouwgrond wordt ingenomen voor veevoer voor het westen, landen worden kunstmatig arm gehouden om dat allemaal goedkoop te houden voor jou hier in het westen.

Dodelijk serieus, als die landbouwgronden gebruikt zouden worden voor menselijke consumptie dan is het wereldhonger probleem afgelopen, als je het heel simpel stelt dan, want mensen moeten wel geld hebben om eten te kopen.

Maar hier zijn allang berekeningen op los gelaten van mensen die er echt verstand van hebben en het is nog logisch ook.

Nogmaals, voor 1 kilo veevoer is 3 tot 13 kilo aan grondstoffen nodig, als die 3 tot 13 kilo voor menselijke consumptie was was er niet zo'n probleem.

Om 1 koe te vreten te geven is er zoveel nodig dat een stuk of 10 gezinnen daarvan kunnen leven met gemak, zoveel voer is daar voor nodig(grondstoffen).

Als al het graan bv dat gebruikt wordt voor kippen naar mensen zou gaan, dan heeft iedereen op deze wereld brood en is er nog over, vergeet niet dat er miljarden kippen in de industrie zitten die allemaal moeten eten.
Ten eerste, de honger in de wereld wordt NIET veroorzaakt omdat er te weinig eten verbouwt wordt in de derde wereld, IEDERE hongersnood van de laatste, pakweg 100 jaar werd veroorzaakt door poltiiek, niet door misoogsten of veevoeraanbouw.
Ten tweede, stel je gaat geen veevoer meer verbouwen, maar slechts eten voor mensen, dan kan de wereld een slordige 4 a 5 keer zoveel mensen voeden, wil je dat werkelijk, een wereldbevolking van 30 miljard?
pi_43547214
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ten eerste, de honger in de wereld wordt NIET veroorzaakt omdat er te weinig eten verbouwt wordt in de derde wereld, IEDERE hongersnood van de laatste, pakweg 100 jaar werd veroorzaakt door poltiiek, niet door misoogsten of veevoeraanbouw.
Ten tweede, stel je gaat geen veevoer meer verbouwen, maar slechts eten voor mensen, dan kan de wereld een slordige 4 a 5 keer zoveel mensen voeden, wil je dat werkelijk, een wereldbevolking van 30 miljard?
Nogmaals 75 tot 80% van de betere landbouwgronden wordt ingenomen voor veevoer, hoe kan dat dan geen enkele invloed hebben, vertel me dat eens?

Ik wil niet meer mensen, ik wil een betere wereld waarin er eerlijk omgegaan wordt met handel, met dieren, milieu en met mensen, dat begint bij eerlijke handel, mensen gewoon geven wat hun product waard is, dan is dat goedkope vlees al niet meer te doen.

Nu worden er bodemprijzen betaald voor die grondstoffen, ziekelijk weinig, zo weinig dat een gezin daar er niet echt van rond kan komen, netaan aan de hongersdood kan ontsnappen.

Dat begint ook bij nadenken over milieu, geen gebruik maken van de 3de wereld landen die niet die eisen hebben om zo toch die verboden stoffen(hier dan) te kunnen gebruiken om maar 1 kanttekening te plaatsen.

Dieren die op gruwelijke wijze gehouden worden, iedereen mag me een beestenknuffelaar noemen en het extreem vinden, maar ik vind het extreem dat mensen het normaal vinden dat bv een fokzeug jaren en jaren tussen 2 ijzeren stangen instaat waardoor ze zichzelf niet eens kan omdraaien, leuk dat ze niet meer aan de grond geketend mag worden hier, maar veel meer bewegingsruimte heeft ze niet gekregen.

Dat heeft in mijn ogen niets met overdreven dierenliefde te maken, maar met fatsoen, gewoon fatsoenlijk omgaan met dat wat op je bord beland.

Er zitten zoveel nadelen aan de bio-industrie die keer op keer lekker onder de mat worden geschoven, maar iedereen die ook maar een klein beetje moeite wil doen kan weten wat die enorme nadelen zijn en hoeveel last we daar allemaal van hebben.

Het verminderen van de vleesproductie zou heel veel schelen in de wereld en dat is echt waar, berekend door mensen die er echt verstand van hebben ipv jij en ik die babbelen erover.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:49:00 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547587
van mij mag een stukje kipfilet best 10 euro kosten
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:51:02 #91
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43547665
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:35 schreef Ooster het volgende:

[..]

?

Volgens mij haal je nationaal en internationaal door elkaar, juist doordat de markt internationaal is en Nederland veel vlees exporteerd heeft een eventuele afname van de vleesconsumptie nauwelijks effect ovoor de boeren, daarnaast gaan mensen andere dingen eten dus neemt die consumptie toe. Als mensen meer biologisch vlees gaan eten is het alleen maar gunstig voor Nederlandse boeren aangezien biologisch vlees vrijwel allemaal uit Nederland zelf komt.

Ik ben het niet met dit voorstel eens, biologisch vlees kost nog meer energie om te produceren en gaat dus ook/meer ten kosten van de oerwouden in Zuid-Amerika. Hogere belastingen op al het vlees en eerlijker voorlichting over het eten van vlees lijkt me een betere inzet.
De accijns komt terecht bij die boeren. In de praktijk betekend dat dus dat nederlands 'gewoon' vlees duurder wordt en buitenlands vlees niet. Gevolg is meer import waardoor de prijs in de schappen hooguit een beetje stijgt en minder omzet voor de boeren. Biologisch vlees zal minimaal gestimuleerd worden (daarvoor zijn subsidies nodig, maar ja, die kosten geld). Daarbovenop gaat de export ook nog eens omlaag omdat de concurentiepositie flink verslechterd.

Maar de stoute boeren zijn iig gestraft. Vooral niet op letten dat een flink deel van de bevolking vlees zal eten uit landen waar er niet zo nauw wordt omgegaan met de eisen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:56:40 #92
45206 Pietverdriet
pi_43547891
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals 75 tot 80% van de betere landbouwgronden wordt ingenomen voor veevoer, hoe kan dat dan geen enkele invloed hebben, vertel me dat eens?

Ik wil niet meer mensen, ik wil een betere wereld waarin er eerlijk omgegaan wordt met handel, met dieren, milieu en met mensen, dat begint bij eerlijke handel, mensen gewoon geven wat hun product waard is, dan is dat goedkope vlees al niet meer te doen.

Nu worden er bodemprijzen betaald voor die grondstoffen, ziekelijk weinig, zo weinig dat een gezin daar er niet echt van rond kan komen, netaan aan de hongersdood kan ontsnappen.

Dat begint ook bij nadenken over milieu, geen gebruik maken van de 3de wereld landen die niet die eisen hebben om zo toch die verboden stoffen(hier dan) te kunnen gebruiken om maar 1 kanttekening te plaatsen.

Dieren die op gruwelijke wijze gehouden worden, iedereen mag me een beestenknuffelaar noemen en het extreem vinden, maar ik vind het extreem dat mensen het normaal vinden dat bv een fokzeug jaren en jaren tussen 2 ijzeren stangen instaat waardoor ze zichzelf niet eens kan omdraaien, leuk dat ze niet meer aan de grond geketend mag worden hier, maar veel meer bewegingsruimte heeft ze niet gekregen.

Dat heeft in mijn ogen niets met overdreven dierenliefde te maken, maar met fatsoen, gewoon fatsoenlijk omgaan met dat wat op je bord beland.

Er zitten zoveel nadelen aan de bio-industrie die keer op keer lekker onder de mat worden geschoven, maar iedereen die ook maar een klein beetje moeite wil doen kan weten wat die enorme nadelen zijn en hoeveel last we daar allemaal van hebben.

Het verminderen van de vleesproductie zou heel veel schelen in de wereld en dat is echt waar, berekend door mensen die er echt verstand van hebben ipv jij en ik die babbelen erover.
Kan je allemaal vinden, maar dat veeteeld hongersnoden veroorzaakt is niet waar
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:57:25 #93
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43547929
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef erodome het volgende:
Dodelijk serieus, als die landbouwgronden gebruikt zouden worden voor menselijke consumptie dan is het wereldhonger probleem afgelopen,
Het gevolg hiervan is dat er weer meer mensen komen. Hierdoor moet er nog meer eten komen en dat is er niet dus dan is er weer honger...
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:59:48 #94
136 V.
pi_43548011
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:49 schreef Aoristus het volgende:
van mij mag een stukje kipfilet best 10 euro kosten
Da's nou ook weer niet nodig. Ik had van het weekend nog een hele kip voor 12 euro.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:02:21 #95
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_43548082
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:51 schreef kingmob het volgende:
De accijns komt terecht bij die boeren. In de praktijk betekend dat dus dat nederlands 'gewoon' vlees duurder wordt en buitenlands vlees niet. Gevolg is meer import waardoor de prijs in de schappen hooguit een beetje stijgt en minder omzet voor de boeren. Biologisch vlees zal minimaal gestimuleerd worden (daarvoor zijn subsidies nodig, maar ja, die kosten geld). Daarbovenop gaat de export ook nog eens omlaag omdat de concurentiepositie flink verslechterd.
Lijkt me niet, zo werkt het ook niet bij sigaretten en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom mevr. Thieme de door jouw geschetste situatie zou willen invoeren. Elke gram vlees moet tegenwoordig tot op de grootouders van het dier te herleiden zijn en dus ook van welke boerderij het af komt, eko boerderijen worden gecontroleerd en men weet dus op elk moment of een stukje vlees van een eko boerderij komt of niet. In dat geval kan je er dus ook extra accijnzen heffen op het niet biologisch vlees.

Als er een algemene hogere heffing op vlees komt heb je helemaal het probleem niet.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:02:42 #96
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43548094
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Da's nou ook weer niet nodig. Ik had van het weekend nog een hele kip voor 12 euro.

V.
was het een opgescharrelde of een 'gewone' ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:03:25 #97
136 V.
pi_43548116
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

was het een opgescharrelde of een 'gewone' ?
Een chique Franse liberté-kip.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43548471
Belachelijk idee. Ik bouw elke maaltijd rondom een stukje vlees. Het is een recht om vlees te eten. Iedereen die aan m'n stukje vlees komt, komt aan aan de kwaliteit van m'n eten. Ik zal dus nooit stemmen op een partij die ervoor zorgt dat ik niet meer kan eten wat ik wil.
Als er dan toevallig toch accijns op komt, dan haal ik m'n vlees wel 10 km verder. In Duitsland. M'n bier haal ik er toch al, kleine moeite om dan ook even de vriezer vol te gooien met vlees.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:33:18 #99
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43549137
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:14 schreef Ultrawuft het volgende:
Belachelijk idee. Ik bouw elke maaltijd rondom een stukje vlees. Het is een recht om vlees te eten. Iedereen die aan m'n stukje vlees komt, komt aan aan de kwaliteit van m'n eten. Ik zal dus nooit stemmen op een partij die ervoor zorgt dat ik niet meer kan eten wat ik wil.
Als er dan toevallig toch accijns op komt, dan haal ik m'n vlees wel 10 km verder. In Duitsland. M'n bier haal ik er toch al, kleine moeite om dan ook even de vriezer vol te gooien met vlees.
Je hebt geen 'recht' op vlees, je mag ervoor betalen als je het wilt. Maargoed, je bent duidelijk niet bekend met de gevolgen van de vleesindustrie of de manieren waarop het vlees wordt geslacht, of het boeit je geen zak.

Prima plan van de pvdd. De mens heeft geen vlees nodig, de vleesvervangers zijn tegenwooridg prima te eten en er is simpelweg geen reden om zoveel dieren onnodig te laten lijden. Om nog maar niet te spreken van de milieuschade die de vleesindustrie oplevert.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:55:08 #100
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43549807
Wel een beetje dom.......
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')