abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43820940
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:00 schreef Dacide het volgende:
ik was ook al verrast door het antwoord...
Pride bruter dan ufc???

ofja, kan me er van de ene kant wel in vinden.. Trappen en knieen naar het hoofd als iemand op de grond ligt komt erg barbaars over... Maar dit vergroot juist ook het taktische aspect van de sport.

Als je in ufc op de grond beland en een ander komt in de sidemount of northsouth position, dan is er nagenoeg niks aan de hand. Echter doe je dit in pride, dan kom je met hoofdpijn thuis.

Het allergrootste verschil in pride en ufc vechters vind ik nog altijd het niveau van de submission skills.. Ik ken geen enkele vechter in ufc die zulke virtuoos is op gebied van submissions als bv een sakuraba, noguiera, werdum, bustemante etc...

het valt me oook op dat ufc vechters (uitzonderingen daargelaten) vaak beiden standup blijven, waardoor het vaak een bokswedstrijd lijkt met een incidentele lowkick.
Ligt ook een beetje aan de rosters en volgens mij doen ze in pride ook niet echt aan gewichtklasses ?
pi_43826629
Pride maakt wel gebruik van gewichtsklasses, je ziet alleen wel eens gevechten met twee vechters die niet in dezelfde gewichtsklasse zitten. In Amerika is dit niet toegestaan, maar Japan/Pride wel. De gewichtsklassen zijn ook iets anders dan die in de UFC gebruikt worden.

Pride:
- Een bredere top met goede vechters dan UFC.
- In een ring.
- Meer submission fighting op de grond, UFC is het al snel ellebogen en LnP
- Vanaf de grond mogen knieen naar het hoofd worden gebruikt, als je tegenstander ligt mag je ook schoppen naar het hoofd
- Grand Prix. UFC mag niet een vechter meerdere keren per avond laten vechten, Pride wel.

UFC
- Ellebogen
- Veel stand-up en GnP, minder submissions
- Enkele goede vechters aan de top, dan een relatieve leegte tot de rest.
- In een cage.

Tsja, en om nou Pride als bruter te bestempelen omdat je knieen en (stomp)kicks mag gebruiken vind ik niet helemaal terecht. UFC heeft ellebogen, ellebogen kunnen zowel vanuit elke positie op de grond word gebruikt en flinke cuts etc veroorzaken.
Mocht jij knieen tegen je hoofd krijgen, dan heb je iets fout gedaan. Je hebt je tegenstander uit je guard gelaten en hem sidemount of north-south positie gegeven. Kicks of stomp hetzelfde, je hebt fouten gemaakt waardoor je tegenstander die tools kan gebruiken.
Om een elleboog te kunnen gebruiken hoef je alleen maar in de guard te zitten of zelf vanaf de bottom full guard te nemen en een paar ellebogen te gebruiken die een paar fijne flinke bloederige cuts veroorzaakt. Het word 1 groot bloedbad, die het hele gevecht vertraagt of in de weg zit. Paar knieen of stomps en het is gewoon afgelopen.

Oja, K-1
K-1 is stand-up, dus combinatie van boxen, kickboxen, muai-thai etc. Hier zijn slechts twee klassen, K-1 en K-1 Max, K-1 Max vechten de lichtere fighters in. Je hebt ook nog K-1 Hero's, dat is dan wel weer mma (dus ook met grondgevecht).
  donderdag 23 november 2006 @ 18:12:33 #78
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_43826799
hmmz hmmz okeej ik begin het een beetje te begrijpen allemaal thanks
toch vind k nog steeds dat Pride 'bruter' overkomt haha kan er niks aan doen..
heb het ff druk dus ppv download ik ergens volgende week wel ff
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_43828454
Ik vind persoonlijk UFC ook wat bruter overkomen: twee kerels in een kooi, de rest eruit, slot erop, wat duivelse metal muziek, en idioten die dronken op de tribune zitten te schreeuwen en brallen....

Pride is toch wat stijlvoller, en doet wat mij betreft meer eer aan de naam (mixed) martial arts....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:01:25 #80
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_43842825
ik denk dat die kooi ook wat meer ruimte biedt voor standup vechters. Ze hebben immers meer ruimte om takedowns te verdedigen en de kooi zelf kan ook handig gebruikt worden.
pi_43846238
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:01 schreef Fugie het volgende:
ik denk dat die kooi ook wat meer ruimte biedt voor standup vechters. Ze hebben immers meer ruimte om takedowns te verdedigen en de kooi zelf kan ook handig gebruikt worden.
Voor het verdedigen tegen een takedown? Juist niet hoor. Je mag je niet vast houden aan de kooi (ook al wordt dat soms wel gedaan) en voor een worstelaar is het erg fijn als je iemand tegen de rand van de kooi kunt houden, je kunt hem veel makkelijker op die plek houden omdat degene op de bodem minder beweegruimte heeft.
Ramen was. Hond klop.
pi_43867792
Pride > UFC.

Klaar. Ga Shockwave events kijken die zijn meestal het beste, OWGP van dit jaar was ook dope. Voor lichtere gewichtsklasses ( Vind ik zelf beter moet je Bushido hebben ) Bushido 9 ( The tournament ) is 1 van de beste PPVs die ik ooit heb gezien.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_43867801
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:01 schreef Fugie het volgende:
Net andersom maat.
pi_43929650
Nog een leuk berichtje voor de K-1 fans die hier meelezen/posten:

SBS6 gaat zaterdag 2 December om 23.50 de K-1 WGP Finals uitzenden!

Meer info op SBS6 text pagina 830
pi_44104646
Zijn er hier trouwens mensen die zelf aan MMA doen?

Ik wel, train sinds kort bij http://www.sportschoolspa(...)reiberGroningen.html

www.teamschreiber.nl
pi_44108388
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik vind persoonlijk UFC ook wat bruter overkomen: twee kerels in een kooi, de rest eruit, slot erop, wat duivelse metal muziek, en idioten die dronken op de tribune zitten te schreeuwen en brallen....
Allemaal om de schijn mee te krijgen. UFC Gevechten worden sneller gestopt, ellebogen veroorzaken enkel cuts en dus meer bloed maar beslissen een wedstrijd niet. Nou zijn ze bij Pride wel eens onvoorzichtig en worden wedstrijden soms te laat gestopt maar bij de UFC is het soms stuitend. Je moet uitkijken dat met al dat gejoel bij een tik de scheids niet meteen ingrijpt als je op je rug terecht komt.
  zondag 3 december 2006 @ 23:00:36 #87
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_44118413
ik had me dat stuk van Pride22 opgenomen op eurosport gisteren en ik moet dan ook een beetje terug komen op het brute gedeelte.. kwam denk ik door de compilaties die ik gezien heb.. maar er was een sjiek gevecht bij al duurde het niet zo lang.. ryan gracie tegen zo'n chinees geloof ik.. beginduel dat ze deden uitzenden was erg saai.. randelman ofzowat tegen een ex wresler (chinees) was minder maja goed.. ik blijf voorlopig toch bij UFC (A)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:57:39 #88
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_44163211

Ik wil ook naar een seminar van GSP

bb_koning.hyves.nl
pi_44163685
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:57 schreef BB_Koning het volgende:
[afbeelding]

Ik wil ook naar een seminar van GSP

[afbeelding]

Ik ook, maar om andere redenen . Kost alleen iets van 250dollar per dag keke ^_^.
  woensdag 6 december 2006 @ 00:15:34 #90
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_44181706
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:00 schreef Tazmaniac het volgende:
ik had me dat stuk van Pride22 opgenomen op eurosport gisteren en ik moet dan ook een beetje terug komen op het brute gedeelte.. kwam denk ik door de compilaties die ik gezien heb.. maar er was een sjiek gevecht bij al duurde het niet zo lang.. ryan gracie tegen zo'n chinees geloof ik.. beginduel dat ze deden uitzenden was erg saai.. randelman ofzowat tegen een ex wresler (chinees) was minder maja goed.. ik blijf voorlopig toch bij UFC (A)
Please kijk even wat pride's verder... Vanaf Pride 25 wordt het meer dan interessant. Zie Nog, Fedor en de rest vechten. Dan verander je wel van mening. Met name alle GP's (Grand Prix) en Bushido's zijn ook spectaculair + een feest voor de MMA fans.

Enne BB_Koning schaadt het imago nou niet van MMA
pi_44345131
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=3959

UFC heeft (een gedeelte van) de WFA gekocht.
quote:
WFA Enterprises, LLC, a subsidiary of Zuffa, purchased select fighter contracts and the trademarks and other intellectual property of World Fighting Alliance
Dus hopelijk Herring, Rampage en anderen om de UFC wat te versterken
pi_44345319
Kun je met die MMA tracker wedstrijden downloaden? Wat houdt 't precies in?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44345629
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:41 schreef cultheld het volgende:
Kun je met die MMA tracker wedstrijden downloaden? Wat houdt 't precies in?
Het is gewoon een torrent site.
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:00:56 #94
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_44345674
met hoerig gezeik constant als ik eerlijk ben
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_44346614
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:31 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=3959

UFC heeft (een gedeelte van) de WFA gekocht.
[..]

Dus hopelijk Herring, Rampage en anderen om de UFC wat te versterken
Herring heeft nooit een contract bij WFA gehad. Lindland zijn contract is afgelopen..

Rampage komt als t goed is wel, en dat is voor mij voldoende .
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:29:57 #96
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_44348773
ik heb gister 5 dollar overgemaakt naar mmatracker (voor extra GB's).. Zit nu op mijn werk en wil ff checken of alles goed gegaan is. weet alleen het laatste adres niet uit mijn hoofd.

als iemand zo vriendelijk wil zijn om de url te emailen. thnx alvast.

email: tony apestaart planetdust punt nl
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:03:31 #97
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_44350739
@ Dacide: you've got mail

Heath Herring zou wel getekend hebben bij de WFA, daar dat lijkt van de baan?

Wat denken jullie trouwens van Fedor tegen Hunt op Pride NYE? Submission binnen 5 minuten denk ik?
No way dat Fedor dat staande houdt, lekker naar de grond werken en van daaruit GnP en op een keer submit hij Hunt.
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:09:47 #98
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_44350896
thnx voor mail Renzo

fedor-hunt.. ik ga voor de kimura of keylock binnen 3 minuten in het voordeel van Fedor.

Maar ik lach me tevens dood als Hunt Fedor weet te vloeren met zo'n overhand right hook. winner by KO: Hunt
pi_44359150
Kimura = Keylock .
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:46:11 #100
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_44359181
ow ik dacht dat een kimura een keylock was maar dan omgedraaid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: