Ik zal je er wel een paar sturen per mail morgen of vandeweek... heb je nog voorkeur voor gebouw?quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:35 schreef wyccie het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Lijkenquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:36 schreef peaceman het volgende:
Nee hoor... ik lijk tong helemaal niet... zie hierboven
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen..... We hebben één van de mooiste tempels gezien, de tempel van Poseidon in Sounion. Prachtig hoog op een berg met een geweldig uitzicht. Ik zal je die in ieder geval sturen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:41 schreef wyccie het volgende:
Uhm, ik ken niet zo veel gebouwen daar
Iets met een interessant verhaaltje erbij, vind ik wel leuk..
Da's inderdaad van een ongekende schoonheid, Diaan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:43 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen..... We hebben één van de mooiste tempels gezien, de tempel van Poseidon in Sounion. Prachtig hoog op een berg met een geweldig uitzicht. Ik zal je die in ieder geval sturen.
Nou, dat eerste zeker!quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:10 schreef peaceman het volgende:
muzikant/zanger?
Nee joh, niet Billy Conolly.quote:
quote:
Nationaliteit:quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:23 schreef peaceman het volgende:
Demis Roussos?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:27 schreef pyl het volgende:
Is het die kneus van Chariots on fire (of zoiets)?![]()
Smart ass!quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:27 schreef peaceman het volgende:
Ah dus het betreft een Egytpenaar?
Roussos is zoal wij uiteraard allen weten geboren te Egypte...![]()
Die is geboren in London. Veel mensen weten dat niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:36 schreef Tokay het volgende:
De schone jongeling van pyl!
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:37 schreef pyl het volgende:
[..]
Die is geboren in London. Veel mensen weten dat niet.![]()
quote:
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:10 schreef pyl het volgende:
[..]
Da's inderdaad van een ongekende schoonheid, Diaan.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik gooi er meteen maar een toepasselijke opgave in:
[afbeelding]
Dat is 'm.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:46 schreef Gellius het volgende:
Da's Lord Byron hè?
quote:Op zijn lange reizen heeft Byron ook een enkele keer Egypte aangedaan, waar 150 jaar nadien Demis Roussos het levenslicht zag. Veel mensen weten dat niet.
Ow dat wist ik wel, maar niet dat hij er zo uitzagquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:50 schreef pyl het volgende:
[..]
maakte hij echter niet mee. Na enkele maanden overleed hij ten gevolge van een koortsaanval.
Tijdens zijn verblijf in Griekenland heeft hij diverse tempels bezocht. Vaak kraste hij daar dan zijn naam in een van de zuilen. Op de tempel van Poseidon op Kaap Sounion is deze nog goed te zien. Na zijn dood zijn er complete tochten georganiseerd langs deze tempels, waarbij de deelnemers vaak hun naam vlak bij die van Lord Byron zetten. Tegenwoordig is dat vrijwel onmogelijk geworden, omdat de tempels zijn beveiligd.
quote:Op zijn lange reizen heeft Byron ook een enkele keer Egypte aangedaan, waar 150 jaar nadien Demis Roussos het levenslicht zag. Veel mensen weten dat niet.
Waaronder Pyl....quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Op zijn lange reizen heeft Byron ook een enkele keer Egypte aangedaan, waar 150 jaar nadien Demis Roussos het levenslicht zag. Veel mensen weten dat niet.
Hmmmm ... jammer. Ik heb goede herinneringen aan die plek. Indrukwekkend, stil, mysterieus; je kunt er de Oudheid "voelen".quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:50 schreef Diaan73 het volgende:![]()
en daar zit je dan 3 uur voor in de bus. Het waaide die dag alleen heel erg hard... dus we hebben maar maximaal half uurtje bij de tempel rondgehangen.
Het was zeker indrukwekkend en mysterieus, alleen niet erg stil. Maar dat maakt het niet minder mooi, de omgeving is ook werkelijk prachtig. Als het niet zo hard gewaaid had, waren we ook zeker wat langer gebleven.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Hmmmm ... jammer. Ik heb goede herinneringen aan die plek. Indrukwekkend, stil, mysterieus; je kunt er de Oudheid "voelen".
Die kronkelige kustweg ernaartoe is ook niet mis. Daar heeft Alekos Panagoulis de aanslag op Papadopoulos gepleegd, zoals gedetailleerd beschreven in Een Man van Oriana Fallaci, maar ik dwaal af ...![]()
Klopt... op 1 of andere manier is het ook zo indrukwekkend omdat het op zo'n rots 'weg van alles' staat. Moet intact helemaal betoverend zijn geweest, schat ik in.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Hmmmm ... jammer. Ik heb goede herinneringen aan die plek. Indrukwekkend, stil, mysterieus; je kunt er de Oudheid "voelen".
In de bus was die weg wel iets minder fijn....quote:Die kronkelige kustweg ernaartoe is ook niet mis. Daar heeft Alekos Panagoulis de aanslag op Papasopoulos gepleegd, zoals gedetailleerd beschreven in Een Man van Oriana Fallaci, maar ik dwaal af ...![]()
quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:26 schreef Z het volgende:
Χριστόδουλος?
*Googled...quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:58 schreef pyl het volgende:
Een van zijn bekendste uitspraken luidt: Έλληνες Κύπριοι, νενικήκαμεν!
Nee, meneer was hoofd van een belendend perceel. En politicus.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:32 schreef Z het volgende:
Een van z'n voorgangers?
En, wil het een beetje lukken? Gij, schaamteloze!quote:
Allang!quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef pyl het volgende:
[..]
En, wil het een beetje lukken? Gij, schaamteloze!![]()
"We gaan iets nieuws beginnen"?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:58 schreef pyl het volgende:
Een van zijn bekendste uitspraken luidt: Έλληνες Κύπριοι, νενικήκαμεν!
quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:24 schreef Tokay het volgende:
"We gaan iets nieuws beginnen"?
O, ik dacht dat dat slechts een sfeerimpressieplaatje was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef peaceman het volgende:
Mijn plaatje wordt zomaar overgeslagen
Nee, beetje opmerkelijke foto wat dat betreft...quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:25 schreef pyl het volgende:
Nee?
Hmmmm ... het lijkt wel of hij scheef staat, peaceman, is dat ook zo?
quote:En die figuren onder de dakrand, die ik niet goed kan zien, zijn die van enig belang?
Een volmondige Nee is hier op zijn plaatsquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:32 schreef Tokay het volgende:
Is het gebouwtje een soort van graf(tombe)?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef Tokay het volgende:
Het staat in Athene?
quote:Een mini-gevangenisje?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:42 schreef Tokay het volgende:
Zit ik hier potdomme weer in mijn eentje te raden?!
"want"?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:59 schreef peaceman het volgende:
Ruim 2000 jaar oud en de Macedonische astronoom Andronicos is verantwoordelijk voor dit bouwwerk, want het lijkt ook kleiner op de foto dan het is.
Ben je niet bij de Roman Agora geweest?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:09 schreef Tokay het volgende:
Dit gebouwtje heb ik duidelijk gemist toen ik in Athene was.
quote:
Ik heb er een hard hoofd in, peace.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:16 schreef peaceman het volgende:
Ben je niet bij de Roman Agora geweest?
Je weet niet meer of je er geweest bent?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:23 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik heb er een hard hoofd in, peace.
Neen, daarmee bedoelde ik dus te zeggen: ik ben daar niet geweest.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:23 schreef peaceman het volgende:
Je weet niet meer of je er geweest bent?
Hmmm, daar ben ik wel geweest, maar dat gebouwtje van jou is uit mijn herinnering verdwenen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:28 schreef peaceman het volgende:
En het is nog wel aan de voet van de Akropolis...
Ja, maar die figuren kunnen / mogen we niet eens zien! Lekkere hint.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:18 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zal nog even een hintje geven:
De 8 figuren bovenaan staan voor een begrip, alleen zijn ze allemaal van een andere soort.
Het is het oudste weerstation ter wereld?quote:Deze octagonale structuur werd als water-klok, kompas en weer-vin gebruikt.
Ik ga ze voor je zoeken..... ze zijn erg lastig te zien dat is waar... maar die figuren zijn wel het belangrijkste van de toren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:34 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, maar die figuren kunnen / mogen we niet eens zien! Lekkere hint.![]()
[..]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet... dat ga ik ook opzoeken.quote:Het is het oudste weerstation ter wereld?
Of toch een plaskrul.![]()
Dronken zeker weer?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:56 schreef Diaan73 het volgende:
... twan komt zo thuis...
Twan is een kleuter, Gwaenlios! Die kan hooguit wat hyper zijn van teveel Fristi.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:44 schreef Gellius het volgende:
Dronken zeker weer?
Of die ellendige Fruitshooters...quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef Tokay het volgende:
[..]
Twan is een kleuter, Gwaenlios! Die kan hooguit wat hyper zijn van teveel Fristi.
Hij zou dronken kunnen zijn, hij ligt 5 minuten op de bank en slaapt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef Tokay het volgende:
[..]
Twan is een kleuter, Gwaenlios! Die kan hooguit wat hyper zijn van teveel Fristi.
quote:
Ow dat schiet dan lekker op zeg.... is het nog een beetje vol te houden die kuren?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:06 schreef BwennieBren het volgende:
Alles gaat goed hier hoor, heb er nog 1 chemokuur te gaanen dan kan ik weer lekker aansterken
Met jullie ook alles goed? Diaan ben jij niet bijna jarig of ben je jarig? Jullie zijn lees ik op vakantie geweest?
Tokay, waarom sneeuwt je avatar nu al?
Ik ga even naar je FB okay?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow dat schiet dan lekker op zeg.... is het nog een beetje vol te houden die kuren?
Wij zijn idd op "vakantie" geweest, niet lang hoor, 5 dagen naar Athene, maar wel heerlijk er even tussenuit. En ja het klopt, ik ben bijna jarig, a.s. zondag. Had je dat nog onthouden??
quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:11 schreef BwennieBren het volgende:
Zephyrus is de westenwind, is het een windtoren?
''quote:
Goedzo! Sterkte, en weer helemaal beter worden hoor!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:06 schreef BwennieBren het volgende:
Alles gaat goed hier hoor, heb er nog 1 chemokuur te gaanen dan kan ik weer lekker aansterken
Ik heb stiekem alweer heel veel zin in de koude, gezellige decembermaand...quote:Tokay, waarom sneeuwt je avatar nu al?
Tsja, ik ben nog niet in Athene geweest helaas.... ik moet dus passenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
maar het heeft een speciale naam.....
[..]
quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:23 schreef Tokay het volgende:
[..]
Goedzo! Sterkte, en weer helemaal beter worden hoor!![]()
[afbeelding]
[..]
Ik heb stiekem alweer heel veel zin in de koude, gezellige decembermaand...![]()
Mooi! Daar hou ik je aan!quote:
Waaaaat? Je negeert die oude bisschop gewoon?!quote:En je avatar is ook best gezellig hoor, ik heb mijn kerstboom (nep) ook al uit de box gehaald en die ga ik gewoon van het weekend opzetten
Mannen met lange baarden en jurken moet je voorzichtig mee zijn werd mijn vorig jaar hier op RJPvD verteldquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:30 schreef Tokay het volgende:
Waaaaat? Je negeert die oude bisschop gewoon?!![]()
![]()
Nou ja, hier gelooft ook niemand er meer in hoor.![]()
quote:De Toren der Winden in Athene
Anders dan de Griekse agora, die vooral een sociale en een politieke functie had, was de Romeinse agora een handelsplein. Op het oostelijke deel van deze Romeinse agora, aan de voet van de Acropolis, staat de Toren der Winden, een bouwwerk uit de eerste eeuw voor Christus. Deze naam heeft de toren, die gebouwd werd door de sterrenkundige Andronicos uit Kyrrhos (Macedonië), te danken aan de afbeeldingen op de reliëfs. De oude Grieken noemden de toren 'de klok': vroeger bezat de toren een waterklok waarop de tijd van de dag was af te lezen aan de waterstand in de buizen. Daarnaast deed het gebouw dienst als zonnewijzer, met behulp van de vlakken onder elk van de acht reliefs. Bovenop het dak stond een windvaan met een voorstelling van een Triton die met een drietand wijzend, boven één van de reliëfs bleef staan en zo de windrichting aangaf.
Elk relief stelt een windrichting voor, te zien zijn:
Boreas, de noordenwind
Kaikias, de noordoostenwind
Apeliotes, de oostenwind
Euros, de zuidoostenwind
Notos, de zuidenwind
Lips, de zuidwestenwind
Zephyros, de westenwind
Skiron, de noordwestenwind
Elke wind werd afgebeeld als een menselijke gedaante en is voorzien van enkele karakteristieke attributen. Zo is de oostenwind Apeliotes met vruchten en bloemen afgebeeld terwijl Kaikias een hagelbui veroorzaakt. De andere reliefs zijn hier te zien.
De achtkantige toren (iedere zijde is 3,2 meter lang) staat op een verhoging die met drie treden is te bereiken en is gebouwd van wit Pentelisch marmer. Het gebouw heeft een kegelvormig dak, een cylindrisch bijgebouwtje aan de zuidzijde en twee Korinthische portalen, één aan de noordoostelijke en één aan de noordwestelijke zijde. In de vroegchristelijke periode was de toren in gebruik als doopkapel van een naastgelegen kerk terwijl de noordoostzijde in beslag werd genomen door een begraafplaats. In de vijftiende eeuw beschreef Cyriacus van Ancona de toren als 'Tempel van Aeolos'. In de achttiende eeuw was de toren in gebruik als tekke van de Derwisjen, i.e. soefistische (= islamitische mystiek) bedelmonniken. In de loop van de tijd verdween de Toren der Winden langzaam onder de grond. Tussen 1837 en 1845 werden door de 'Greek Archaeological Society' opgravingen verricht op de agora. In de jaren 1916-1919 werd de toren door A. Orlandos gerestaureerd en in 1976 door de 'First Ephorate of Antiquities'.
© D.A. van der Ree
Ja, Grieks-Cypriotisch, of zo?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:23 schreef BwennieBren het volgende:
Ik denk ook dat hij uit Griekenland komt
Athene is erg leuk, maar wij vonden Rome mooier. Veel diverser wat cultuur betreft. Maar zeker de moeite waard om te gaan kijken hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:16 schreef BwennieBren het volgende:
Schitterend toren dat wel en ik hoop m ooit nog in het echt te zien
deze van Pyl staat nog open:
[afbeelding]
Ortodox wellicht maar ik weet niet zoveel Grieken eigenlijk... alleen een beetje van de oude...quote:
Ook nog op mijn verlanglijstjequote:Op dinsdag 14 november 2006 21:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Athene is erg leuk, maar wij vonden Rome mooier. Veel diverser wat cultuur betreft. Maar zeker de moeite waard om te gaan kijken hoor.
Ik ken nog wel een heel leuk hotel met internet en pc op kamer wat niet duur is en vlakbij het Colosseum ligt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:27 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ook nog op mijn verlanglijstje![]()
Ga ik je cker mailen als ik volgend jaar misschien met Maxje naar toega, hoop ik! Mot eerst geld hebben natuurlijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ken nog wel een heel leuk hotel met internet en pc op kamer wat niet duur is en vlakbij het Colosseum ligt.
Als je op tijd bent met boeken via internet, hoeft het niet heel duur te zijn. Wij zijn vorig jaar begin juni 4 dagen geweest voor ongeveer 450 euro, inclusief vlucht en hotel voor 2 personen. Zelf geregeld via internet. Peacemans zusje en zwager zijn 2 weken geleden geweest en hadden via reisbureau geboekt en waren 1400 euro kwijt. Alleen 1 dag meer. Het blijkt ook nog dat ons hostel veel beter was gesitueerd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:35 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ga ik je cker mailen als ik volgend jaar misschien met Maxje naar toega, hoop ik! Mot eerst geld hebben natuurlijk
Ik moet nu even wachten nog met boeken want moet even kijken of course hoe het verder gaatquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Als je op tijd bent met boeken via internet, hoeft het niet heel duur te zijn. Wij zijn vorig jaar begin juni 4 dagen geweest voor ongeveer 450 euro, inclusief vlucht en hotel voor 2 personen. Zelf geregeld via internet. Peacemans zusje en zwager zijn 2 weken geleden geweest en hadden via reisbureau geboekt en waren 1400 euro kwijt. Alleen 1 dag meer. Het blijkt ook nog dat ons hostel veel beter was gesitueerd.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:05 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ik moet nu even wachten nog met boeken want moet even kijken of course hoe het verder gaatMaar ik boek altijd via internet hoor, heb ik vorig jaar met Barcelona ook gedaan en Max en ik hebben 5 topdagen gehad in een hostelletje
kosten 250 voor hotel met ontbijt voor 2 personen en de vlucht was retour 2x 120 euro. En daar kost t leven veel goedkoper dan hier
dat is, je kan het uiteraard zo duur mogelijk maken natuurlijk! Oh ik wil op vakantie!!!
Ik boek zelfs reizen buiten Europa (quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]niet iedereen durft of doet dat. Vinden ze eng om via internet te boeken. Ik vind het een leuke uitdaging om zelf wat leuks te vinden. ben stiekem al bezig met de zomervakantie.... wordt waarschijnlijk Malta
quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:14 schreef
peaceman het volgende:
stiekem is dat de ander, die ook participeert in het geheel, niets weet van dit alles..... kortom: niet stiekem
Kan ook hoor... ik weetut eigenlijk niet zo goed meer alleen Wicky is me goed bijgeblevenquote:Op woensdag 15 november 2006 02:06 schreef wyccie het volgende:
Heet zijn vader niet Halvar?
Er staat een man met zijn handen in zijn zakken voor zich uit te turen. Zou het peace op een Grieks strand zijn, diep nadenkend over de dingen des levens, zoals hij dat alleen kan?quote:Op woensdag 15 november 2006 08:42 schreef Gellius het volgende:
Diaan73 heeft haar avatar veranderd pyl!
Berkery heeft de link naar de openingspost gemaakt, meen ik. Misschien moeten we eens bij hem informeren, of dat niet anders kan.quote:En we hebben nog steeds vissen, zie ik.
Zeker.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:10 schreef Z het volgende:
Een Griek-Cyprioot dus?
quote:Op woensdag 15 november 2006 08:47 schreef pyl het volgende:
[..]
Er staat een man met zijn handen in zijn zakken voor zich uit te turen. Zou het peace op een Grieks strand zijn, diep nadenkend over de dingen des levens, zoals hij dat alleen kan?
[..]
Berkery heeft de link naar de openingspost gemaakt, meen ik. Misschien moeten we eens bij hem informeren, of dat niet anders kan.
quote:Op woensdag 15 november 2006 09:27 schreef Diaan73 het volgende:
![]()
![]()
![]()
't is geen man/Peace, it is me!! Zie mijn fb voor de grotere foto......
Wel waar!quote:Op woensdag 15 november 2006 09:29 schreef Gellius het volgende:
Da's Conny nietwaar?
quote:Conny Braam (Arnhem, 28 februari 1948) is een Nederlandse anti-apartheidsactivist, journalist en schrijver. Zij was in 1971 één van de oprichters van de Anti-Apartheidsbeweging Nederland (AABN). Sinds 1992 publiceert ze romans.
De Anti-Apartheidsbeweging Nederland, waarvan Conny Braam vele jaren voorzitter was, ondersteunde het Afrikaans Nationaal Congres (ANC) – de partij van Nelson Mandela en informeerde het Nederlandse publiek over de daden van het apartheidsregime in Zuid-Afrika. De AABN haalde de wereldpers in 1973. Toen werd aan het licht gebracht hoe Nederlandse bedrijven de door de VN ingestelde boycot van Rhodesië, het huidige Zimbabwe, op grote schaal ontdoken. In 1986 werd Conny Braam door leiders van het ANC in ballingschap gevraagd deel te nemen aan de Operatie Vula. Ze hielp met het opzetten van schuilplaatsen in Zuid-Afrika en met het binnensmokkelen van documenten. Ze verzorgde ook contacten in Europa, waar ANC-leden zich konden schuilhouden. Ze ontmoette veel prominente ANC-leden. In 1990 bezocht ze Zuid-Afrika voor het eerst.
Als schrijfster debuteerde Conny Braam in 1992 met Operatie Vula, eigenlijk een non-fiction boek over haar eigen ervaringen in de anti-racistische strijd.
In 1993 verscheen De Bokkeslachter.
Zwavel (1996) werd genomineerd voor de Gouden Strop. In deze thriller beschrijft ze de zoektocht van een vrouw naar een oorlogsmisdadiger die verantwoordelijk is voor de dood van haar grootvader. In deze roman staan thema's als seksuele dominantie, verraad en collaboratie centraal. Het onderzoek van de jonge vrouw, werkzaam bij de Amsterdamse moordbrigade, leidt weer naar Zuid-Afrika.
De bundel De Amazone van Dahomey bevat reisverhalen, gesitueerd in Nigeria, Zambia, Tanzania, Ethiopië en Benin. In vrijwel elk verhaal wordt overigens toch weer verwezen naar Zuid-Afrika.
Sinds 2000 werkt ze aan een trilogie over de familie Abraham in IJmuiden. [...]
quote:Op woensdag 15 november 2006 09:32 schreef pyl het volgende:
[..]
Zut!!!
![]()
Sorry Diaan, mooie foto hoor!![]()
Oeps, solly.... helemaal overheen gelezen!!!quote:Op woensdag 15 november 2006 14:04 schreef Gellius het volgende:
Dat was notabene (!) mijn eerste suggestie: een publieke functie.
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef Gellius het volgende:
Het mutsje knelt vast de bloedtoevoer af. Maar goed: mevrouw is zeker die Democrate?
bron: website Trouw 8 nov. jl.quote:Pelosi is schrikbeeld voor Republikeinen
WASHINGTON (ANP) - Met de overname van de macht door de Democraten in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden zien de Republikeinen een schrikbeeld in vervulling gaan. Afgevaardigde Nancy Pelosi uit Californië krijgt hoogstwaarschijnlijk als eerste vrouw ooit de voorzittershamer van het Huis in handen.
Politieke commentatoren keken dinsdagavond al verlekkerd uit naar de inhoud van het telefoontje dat president Bush mogelijk zal plegen naar Pelosi om haar te feliciteren met de overwinning. De Republikeinen, onder wie ook George Bush, hebben de afgelopen tijd kosten noch moeite gespaard de politica uit San Francisco aan te vallen. De toon van Bush werd daarbij steeds persoonlijker.
,,De voorzitster van het Huis, de congresvrouw, is iemand die denkt dat het vangen van Osama bin Laden Amerikanen niet veiliger zou maken'', liet Bush zich onlangs ontvallen. Andere Republikeinen deden ook veel moeite haar in allerhande spotjes zwart te maken als ultraprogressieve gevaarlijke kandidate.
Desperaat
Het deerde de op 25 maart 1940 geboren Pelosi ogenschijnlijk weinig. ,,Het doet me helemaal niets. Ik denk dat het alleen maar aantoont hoe desperaat de Republikeinen zijn dat ze de president inzetten als politieke huurmoordenaar'', aldus de vrouw die de president afschilderde als gevaarlijke man en vooral veel kritiek heeft op het Irak-beleid van de president.
,,Hij heeft in Irak een gat gegraven dat zo diep is dat hij niet eens meer weet of het dag is of niet'', zei ze tegen de zender ABC.Pelosi, die sinds 1987 in het Huis van Afgevaardigden dient, is mateloos populair in San Francisco.
Ze kreeg dinsdag 80 procent van het electoraat in haar kiesdistrict achter zich. Het is de negende keer dat ze herkozen wordt. Vaak kreeg ze daarbij de steun van meer dan 70 procent van de kiezers.
quote:THE HIPPOPOTAMUS
The broad-backed hippopotamus
Rests on his belly in the mud;
Although he seems so firm to us
He is merely flesh and blood.
Flesh-and-blood is weak and frail,
Susceptible to nervous shock;
While the True Church can never fail
For it is based upon a rock.
The hippo's feeble steps may err
In compassing material ends,
While the True Church need never stir
To gather in its dividends.
The 'potamus can never reach
The mango on the mango-tree;
But fruits of pomegranate and peach
Refresh the Church from over sea.
At mating time the hippo's voice
Betrays inflexions hoarse and odd,
But every week we hear rejoice
The Church, at being one with God.
The hippopotamus's day
Is passed in sleep; at night he hunts;
God works in a mysterious way--
The Church can sleep and feed at once.
I saw the 'potamus take wing
Ascending from the damp savannas,
And quiring angels round him sing
The praise of God, in loud hosannas.
Blood of the Lamb shall wash him clean
And him shall heavenly arms enfold,
Among the saints he shall be seen
Performing on a harp of gold.
He shall be washed as white as snow,
By all the martyr'd virgins kist,
While the True Church remains below
Wrapt in the old miasmal mist.
We kunnen het hem helaas niet meer zelf vragen, want hij is gestopt met roken in 1965.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:21 schreef Gellius het volgende:
Iets zegt mij dat mijnheer het niet allemaal meent, over de Ware Kerk.
He moet The zijn?quote:Op woensdag 15 november 2006 15:25 schreef Z het volgende:
Ik ken dit gedicht. Begint hier volgens mij met een spelfout.
quote:HYSTERIA
As she laughed I was aware of becoming involved
in her laughter and being part of it, until her
teeth were only accidental stars with a talent
for squad-drill. I was drawn in by short gasps,
inhaled at each momentary recovery, lost finally
in the dark caverns of her throat, bruised by
the ripple of unseen muscles. An elderly waiter
with trembling hands was hurriedly spreading
a pink and white checked cloth over the rusty
green iron table, saying: "If the lady and
gentleman wish to take their tea in the garden,
if the lady and gentleman wish to take their
tea in the garden ..." I decided that if the
shaking of her breasts could be stopped, some of
the fragments of the afternoon might be collected,
and I concentrated my attention with careful
subtlety to this end.
Ik weet het!quote:
Scherp Z, scherp!quote:Op woensdag 15 november 2006 15:46 schreef Z het volgende:
Dat lijkt me van wel.
Och hemel, wat heb ik nú weer gezegd?!quote:Op woensdag 15 november 2006 16:33 schreef Gellius het volgende:. Mijn ware aard zit in de gok en die van pyl in zijn geheugen? Pfui!
TS Eliot is natuurlijk goed!quote:Op woensdag 15 november 2006 16:43 schreef Z het volgende:
TS Elliot.
quote:Thomas Stearns Eliot (6 september 1888 – 4 januari 1965) was een Amerikaans-Brits dichter, toneelschrijver en criticus. Hij was een van de belangrijkste figuren uit de wereld van de literatuur van de 20e eeuw. hij werd geboren in St.Louis, Missouri als zoon van Henry Ware Eliot en Charlotte Champe Stearns. Zijn grootvader van vaders kant, William Greelleaf Eliot, was de oprichter van unitarianistische kerk in St. Louis. Na zijn middelbare school studeerde T.S.L. letteren en filosofie in Harvard,waar hij colleges volgt bij Santayana, Babbit, James (William) en Royce. Later studeert hij in Parijs Sorbonne en aan het merton college Oxford. In 1914 verhuisde hij naar Londen en woonde enige tijd bijt Bertrand Russell en raakte bevriend met de Amerikaanse banneling Ezra Pound en de leden van de Bloomsbury Groep van Virginia Woolf, zonder ooit deel uit te maken van die groep.In 1915 trouwde Eliot met Vivienne Haigh-Wood. Het werd een ongelukkig huwelijk, mede door een hormonale aandoening van Vivienne, die hevige stemmingswisselingen veroorzaakte die haar gedrag heel onvoorspelbaar maakten en Eliot vaak in verlegenheid brachten. Na enkele jaren bij een bank gewerkt te hebben en enkele omzwervingen in het onderwijs, begon Eliot een uitgeverscarrière als assistent-redacteur bij The Egoist (1917-1919) en begon hij een eigen tijdschrift: The Criterion (1922-1939). Vanaf 1925 werkte hij bij de uitgever Faber and Faber. in 1927vrijwel gelijktijdig met zijn toetreding tot de Anglicaanse kerk, werd hij Brits onderdaan. In 1933 kwam er een eind aan het slechte huwelijk met Vivienne; met medewerking van haar familie kreeg Thomas controle over haar vermogen en liet hij haar opsluiten in een psychiatrisch ziekenhuis, waar ze de laatste negen jaar van haar leven zou slijten, waarbij Tom haar nog één keer zou bezoeken.In 1948 won hij de Nobelprijs voor de literatuur.
In de periode tussen 1917 en 1922 schreef Eliot zijn eerste grote werken: Prufrock and Other Observations (1917), Poems (1920) en The Waste Land (1922). In deze gedichten, die doordrongen zijn van het cultuurpessimisme van na de Eerste Wereldoorlog, beschrijft Eliot het lijden, de ontluisterende ervaring van de grote stad, de onvruchtbaarheid en de uitzichtloosheid van het moderne bestaan en de absolute isolatie van ieder individu door het geestelijke en morele failliet en de verspilling van de goddelijke liefde. [.....]
quote:Op woensdag 15 november 2006 08:47 schreef pyl het volgende:
[..]
Er staat een man met zijn handen in zijn zakken voor zich uit te turen. Zou het peace op een Grieks strand zijn, diep nadenkend over de dingen des levens, zoals hij dat alleen kan?
Grmpf. Vroegr had zo'n nagekomen plaatje nog wel eens een charmant figuurtje. Of een laag uitgeneden bloesje.quote:Op woensdag 15 november 2006 17:47 schreef Tokay het volgende:
En een nagekomen plaatje voor voor Gellius:
[afbeelding]
Pffffff, ik moet wel héél diep door het stof gaan, zeg!quote:Op woensdag 15 november 2006 18:30 schreef Gellius het volgende:
Grmpf. Vroeger had zo'n nagekomen plaatje nog wel eens een charmant figuurtje. Of een laag uitgesneden bloesje.
Pyl, is dat niet die user die een kuil probeerde te graven voor een zekere peaceman, maar zelf in het gigantische gat donderde?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:04 schreef Tokay het volgende:
En nu gaan we gezellig het plaatje van pyl raden!![]()
Ja! Hij lijkt op een pug!!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:06 schreef wyccie het volgende:
De man op het plaatje van pyl lijkt ook wel een beetje op de hond.
Is meneer een politicus?quote:Op woensdag 15 november 2006 17:01 schreef pyl het volgende:
Voor alle duidelijkheid: die vrolijke meneer is de nieuwe opgave.
Met zo'n smoelwerk vind ik 't al een waar godswonder dat m'neer überhaupt gaat. Laat staan vreemd.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:46 schreef pyl het volgende:
Nee, hij is niet dood, of het moet daarnet zijn gebeurd.
Meneer is nogal controversieel: hij slaat journalisten, scheldt, rijdt te hard, gaat vreemd, beledigt tegenstanders, belazert de boel - en toch zit hij in het centrum van de macht.
Waarom zeg ik eigenlijk "en toch"?
Ik zie het verband niet zo tussen een "smoelwerk" en "gaan", eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Met zo'n smoelwerk vind ik 't al een waar godswonder dat m'neer überhaupt gaat. Laat staan vreemd.
Bijnamen:quote:has gained a reputation in the British press for confused speech, mangled syntax and grammar. The Guardian columnist Simon Hoggart once commented: "Every time
opens his mouth, it's like someone has flipped open his head and stuck in an egg whisk."
An oft-quoted but unverified story in Jeremy Paxman's The Political Animal is that, before being accepted as transcribers to Hansard, applicants must listen to one of's speeches and write down what he was trying to say.
One of many examples occurred at the 2006 Labour spring conference where the BBC reported "Fans ofese were not disappointed as the deputy prime minister began by harking back to the bad old days when Labour had 'single finger majorities'".
quote:It has been a game played by the media to attach various nicknames to. Whilst the way has been lead by the red tops, even the normally staid and sober Independent has got in on the act. Originally,
's nickname was simply "Prezza".
As various misfortunes befellthe soubriquets became more colourful leading to "Two Jags" (
owns one Jaguar, and has the use of another as his official ministerial car), "Two Jabs" (referring to his retaliation against a protester farmer in 2001), "Two Shags" (in reference to his extra-marital affairs), "Two Shacks" (referring to his former country house) and by The Independent, "No Jobs" (after he lost his department in a cabinet reshuffle, following exposure of his affair).
Nope.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:50 schreef pyl het volgende:
Ballerina?
Maar het was wél de juiste aanwijzing!quote:Op donderdag 16 november 2006 10:53 schreef pyl het volgende:
Mijn god. In de kleding. Zeg maar.![]()
Marlies Dekkers?
Zat.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:25 schreef Tokay het volgende:
Zit jouw meneertje ook in de kleding?
quote:Op donderdag 16 november 2006 11:39 schreef Oblivion het volgende:
Meneer Strauss?
Meneer Levi?
Of was het Levi Strauss..?![]()
Die heb ik gezocht, maar ik kon geen foto van hem vinden.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:42 schreef Oblivion het volgende:
Louis Vuitton?
Nee hoor, de hele reutemeteut: schoenen, sieraden, brillen, kleding.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:52 schreef Oblivion het volgende:
Dus alleen tasjes en parfum?
quote:Heb je nog een hint?
Nee, niet meneer Prada.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:59 schreef Z het volgende:
Meneer Prada?
Goedzo: Guccio Gucci, een man met stijl, dat zie je zo!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:01 schreef Z het volgende:
Meneer Gucci?
quote:Op donderdag 16 november 2006 12:00 schreef fotoloog het volgende:
Wat een toestanden weer op de donderdagmiddag !
Goed idée,kopje koffie ....quote:
Nee.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:43 schreef Tokay het volgende:
Ben Affleck?
Warm, warm, heet!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:48 schreef Tokay het volgende:
Het is die kerel wiens naam ik nooit weet, maar die meespeelt in Bridget Jones.
Hou je het niet meer?quote:Op donderdag 16 november 2006 12:56 schreef Oblivion het volgende:
Colin Firth!
Nu ga ik weg, bye all!![]()
... stuitert nog wel even door, vrees ik.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:05 schreef fotoloog het volgende:
Mijn wetenschapper in de rebound.,..
Lelijke mensen zouden niet moeten mogen neuken.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:08 schreef pyl het volgende:
Ik zie het verband niet zo tussen een "smoelwerk" en "gaan", eerlijk gezegd.
Die goede oude, fijnbesnaarde Treinhomo.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:15 schreef Treinhomo het volgende:
Lelijke mensen zouden niet moeten mogen neuken.
Nee, ben zo knap dat ik bijna op elk moment van de dag moet neuken...quote:
Die goede oude, fijnbesnaarde Oblivion.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:58 schreef Oblivion het volgende:
Nee, ben zo knap dat ik bijna op elk moment van de dag moet neuken...![]()
![]()
Ja hoor, kaap dat even voor dat neusje van Obli weg, zeg!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:44 schreef Tokay het volgende:
Hmmmmm, kan niet missen. Meneer is naar alle waarschijnlijkheid voorzitter van de club die de canon van Nederland samenstelde?
Maar vraag me niet naar zijn naam.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |