Met de SP zal ook instabiel zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:09 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom zou dat instabiel zijn en iets met de SP niet?
Die ene zetel die ze samen halen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:44 schreef crackslet het volgende:
[..]
Ik zie ze eerder met Wilders en/of Pastors in zee gaan.
Tsja, de pvda is Melkert nog niet te boven. Bovendien weten die nog steeds niet wat ze nu met allochtonen moeten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met de SP zal ook instabiel zijn.
Maar de VVD zit in een ernsitge crisis. Wilders is een notoire ruziezoeker en Balkenende een zeer zwak leider.
Lijkt mij niet gek stabiel. Zeker wanneer er sprake is van een kleine meerderheid.
Natuurlijk levert een stem van het CDA naar VVD relatief meer macht op voor de SP tov het CDA. Anderzijds, zorgt een dergelijke strategische stem wel voor een voortzetting van een rechtse politiek als daardoor de VVD machtiger wordt. Hetzelfde zie je momenteel ook bij de SP en PvdA. Door SP te stemmen zullen de mensen eerder verzekerd zijn van een linkser koers dan door op PvdA te stemmen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:58 schreef Jurgen21 het volgende:
Dat zou het domste zijn wat mensen kunnen doen. Als mensen het CDA groot maken, dan wordt deze partij naar het zich nu laat aanzien verreweg de grootste partij van Nederland. De komende vier jaren in de Nederlandse politiek worden dan gedomineerd door een rechtse, ietwat conservatieve partij. Hoe groot de SP ook mag worden, als er een oppermachtig CDA is zal de invloed van de SP minimaal blijven. Elke stem die de VVD weer terughaalt maakt de invloed van de SP op de Nederlandse politieke groter.
CDA + PVDAquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met de SP zal ook instabiel zijn.
Maar de VVD zit in een ernsitge crisis. Wilders is een notoire ruziezoeker en Balkenende een zeer zwak leider.
Lijkt mij niet gek stabiel. Zeker wanneer er sprake is van een kleine meerderheid.
Als je pech hebt kiest het CDA dan opeens voor een CDA-SP regering.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:58 schreef Jurgen21 het volgende:
Dat zou het domste zijn wat mensen kunnen doen. Als mensen het CDA groot maken, dan wordt deze partij naar het zich nu laat aanzien verreweg de grootste partij van Nederland. De komende vier jaren in de Nederlandse politiek worden dan gedomineerd door een rechtse, ietwat conservatieve partij. Hoe groot de SP ook mag worden, als er een oppermachtig CDA is zal de invloed van de SP minimaal blijven. Elke stem die de VVD weer terughaalt maakt de invloed van de SP op de Nederlandse politieke groter.
Lijkt me duidelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:22 schreef yeremy het volgende:
[..]
CDA + PVDA
Is echt de enige mogelijkheid.
yep.quote:Op maandag 13 november 2006 21:30 schreef Thomas B. het volgende:
Als ik het me goed herinner worden die gewoon verdeeld naar behaalde percentages over de andere partijen. Maar ik weet het niet helemaal zeker.
CDA - PvdA (of andersom) zie ik als enige logische coalitie. Het moet nou gewoon met 2 partijen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Tsja, de pvda is Melkert nog niet te boven. Bovendien weten die nog steeds niet wat ze nu met allochtonen moeten.
1NL is nieuw, pvdd neemt niemand serieus, D66..
Blijven Rouvoet, van der Vlies en Femke over. Maar met 15 zetels heb je geen kabinet..
Denk dat de SP in elk geval wel stabieler is dan het bij elkaar geschraapte zooite van Wilders. De SP is ook snel gegroeid maar nog wel enigzins beheerst.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Als je pech hebt kiest het CDA dan opeens voor een CDA-SP regering.
Nee, daar ben je lekker mee.
Je laat wel zien dat je echt SP niveau bent want het is dus niet zo en dat postte ik dan ook al.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef HPoi het volgende:
yep.
Want?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef du_ke het volgende:
CDA - PvdA (of andersom) zie ik als enige logische coalitie. Het moet nou gewoon met 2 partijen.
Kom nou toch; stel dat ze echt 25 zetels scoren. Nu al hebben een Lazarak niet kunnen beoordelen. Denk je echt dat ze de nummers 20 en hoger serieus bekeken hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:28 schreef du_ke het volgende:
Denk dat de SP in elk geval wel stabieler is dan het bij elkaar geschraapte zooite van Wilders. De SP is ook snel gegroeid maar nog wel enigzins beheerst.
Jaja ik heb het daarna gelezen zeurkous. En wie zegt dat jij gelijk hebt.? Bovendien stemde ik altijd D66.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je laat wel zien dat je echt SP niveau bent want het is dus niet zo en dat postte ik dan ook al.![]()
SP meer dan 30 zetels, en dan?
[..]
CU wil niet met Verdonk. En zoveel schelen CDA en PvdA niet. Zeker niet wanneer Balkenende het veld ruimt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:37 schreef Napalm het volgende:
Want?
CDA-CHU-VVD is ook best mogelijk mits voldoende zetels. CDA-PvdA liggen inhoudelijk bwest ver uti elkaar. Dat is dan een verstandshuwelijk dat maar beter kort duren gaat.
Tja je moet geen partij uitsluiten maar echt verstandig lijkt het me voorlopig niet.quote:Maar ik ben het eens met de notie dat de SP absoluut geen regeringsmateriaal is. Teveel populaire one-liners te weinig echt nagedacht.
[..]
Denk dat de Sp er wel 20 capabele mensen op heeft staan. Daarna zal het lastig worden. Echter bij Wilders is het risico op splitsen al groot bij 2 zetels. Hij trekt toch de typische LPF gelukszoekers en dat gaat nooit goed volgens mij.quote:Kom nou toch; stel dat ze echt 25 zetels scoren. NU al hebben een Lazarak niet kunnen beoordelen. Dnek je echt dat ze de nummers 20 en hoger serieus bekeken hebben.
Jan kan als een Stalin over een kleine fractie regeren maar of het hem ook lukt met 25 man..![]()
Natuurlijk heb ik gelijk. Zelfs Kozzmic zegt het (en Wiki) SP meer dan 30 zetels, en dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:42 schreef HPoi het volgende:
[..]
Jaja ik heb het daarna gelezen zeurkous. En wie zegt dat jij gelijk hebt.?
wat is dat nu weer voor een redenatie? Is dit hoe de SP aanhanger denkt over mensen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:42 schreef HPoi het volgende:
Bovendien stemde ik altijd D66.En wat heb jij al bereikt in je leventje??
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
Je denkt toch niet dat wanneer het CDA de verkiezingen wint dat Balkenende dan maar opstapt om het CDA maar al te graag met de PvdA te laten regeren onder een andere MP?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
CU wil niet met Verdonk. En zoveel schelen CDA en PvdA niet. Zeker niet wanneer Balkenende het veld ruimt.
[..]
Nee maar als PvdA wint wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat wanneer het CDA de verkiezingen wint dat Balkenende dan maar opstapt om het CDA maar al te graag met de PvdA te laten regeren onder een andere MP?
Balkenende bij verkiezingswinst het veldruimen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:44 schreef du_ke het volgende:
CU wil niet met Verdonk. En zoveel schelen CDA en PvdA niet. Zeker niet wanneer Balkenende het veld ruimt.
Volgens mij heeft Wilders er expliciet op geselecteerd. Dus ik ga ervan uit dat het wel redelijk goed zal aan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:44 schreef du_ke het volgende:
Denk dat de Sp er wel 20 capabele mensen op heeft staan. Daarna zal het lastig worden. Echter bij Wilders is het risico op splitsen al groot bij 2 zetels. Hij trekt toch de typische LPF gelukszoekers en dat gaat nooit goed volgens mij.
Klopt. VVD is ook chaos als gevolg van paars. Daarom noem ik ook ROuvoet, Femke en van der VLies als enigen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:44 schreef du_ke het volgende:
Echter de VVD heeft ook 2 man van de huidige fractie uit mogen zwaaien dus of dat nou zo'n belangrijk criterium voor je moet zijn.
Rutte ook waarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij winst van CDA gaat Bos lekker wat anders doen.
Mocht het CDA verliezen dan gaat Balkenende echt niet onder Bos in een kabinet zitten en als fractievoorzitter zou hij regelmatig in debat moeten is hij ook niet geschik. voorquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Balkenende bij verkiezingswinst het veldruimen?
Dat kan uiteraard. Doch enkel als hij Koffi Anan mag opvolgen.
Bij verlies? Het CDA is het gezeik onder paars nog niet vergeten. Balk blijft zolang ze meer dan 33 zetels halen.
nog een column over CDA-pvda http://www.parlement.com/9291000/modules/hfjc41bm?ref=home
Vooral Huizinga heeft het aan de stok http://www.tinekehuizinga(...)tegen-kwade-wil.html met Verdonk en volgens mij heb ik er van Rouvoet ook wel wat over gehoord. Overigens is het CUquote:CHU schikt vanzelf wel in. Overigens ik kan me niets van ROuvoet over Verdonk herinneren. Bron?
[..]
Dus ja Verdonk is wel acceptabel maar alleen als staatssecretaris van Buitenlandse handel ofzo.quote:24-04-2006 09:35
ChristenUnie vreest voor samenwerking met Verdonk
(Novum) - Als Rita Verdonk de VVD leidt, is het voor de ChristenUnie (CU) niet vanzelfsprekend voor samenwerking met die partij te kiezen. De voorkeur gaat dan uit naar de PvdA of het CDA. Dat zeggen diverse politici die verbonden zijn aan de partij maandag in Trouw.
De Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie heeft kritiek op het vreemdelingenbeleid van de liberale minister. De afgelopen vier maanden zijn twee moties van wantrouwen tegen haar gesteund. De partij zou haar als vertegenwoordiger van de stroming binnen de VVD zien die intolerant staat tegenover religie. Verdonk drijft met haar scherpe opvattingen de spanning tussen personen en groepen op het spits, stelt de CU.
Voormalig leider Gert Schutte van het Gereformeerd Politiek Verbond zegt dat Mark Rutte, die hij een meer klassieke sociaal-liberaal noemt, een betere keus is als partijleider. De koers van Verdonk ligt volgens hem 'moeilijk' bij de ChristenUnie. Het CDA verlegt mogelijk de koers naar rechts om zo stemmenverlies te voorkomen als Verdonk de lijn van de VVD gaat bepalen. Daarvoor vreest CU-leider André Rouvoet.
Na de verkiezingen in 2003 nam de CU deel aan onderhandelingen over regeringsdeelname met VVD en CDA. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart won de partij zetels. In meer dan tachtig gemeenten neemt zij nu deel aan het college. Door deze uitslag heeft de partij veel vertrouwen voor de parlementsverkiezingen volgend jaar, schrijft Trouw. Rouvoet zegt in de krant dat de partij mikt op minimaal vijf zetels, tegenover drie zetels nu.
bron:trouw.nl/novum
Tja sorry ik heb nou eenmaal niet zo'n blind vertrouwen in de capaciteiten van Wilders.quote:Volgens mij heeft Wilders er expliciet op geselecteerd. Dus ik ga ervan uit dat het wel redelijk goed zal aan.
[..]
Dat zal vast een boost geven aan de handel met de Arabische landen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:18 schreef du_ke het volgende:
Dus ja Verdonk is wel acceptabel maar alleen als staatssecretaris van Buitenlandse handel ofzo.
Nee, zelfs niet voor de wijziging van het kiesstelsel in 1917. Dat komt omdat Nederland van oudsher een zeer verdeeld land is, of zoals de politicoloog Dahl ooit zei 'Theoretically the Netherlands cannot exist', daar alle factoren voor een burgeroorlog hier aanwezig waren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Is er in nederland eigenlijk wel eens een partij geweest alleen regeerde ? Gewoon een meerderheid dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |