Ik zie ze eerder met Wilders en/of Pastors in zee gaan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zou pas echt grappig worden als ze geen meerderheid halen met zijn tweeën en de enige partij die ze over de streep kan trekken de CU is. Dan garandeer ik je dat ook Balkenende IV geen lang leven beschoren zal zijn. De CU hoeft namelijk niet tegen elke prijs te regeren zoals D66 dat deed en zullen zodra hun principes in het gedrang komen zonder pardon de stekker eruit trekken. Ook de VVD kan zich wel eens wat minder thuis gaan voelen in een zo christelijk kabinet natuurlijk.
Voor het grootste politiek vermaak hoop ik dus op VVD/CDA/CU.
Is ook een mogelijkheid, maar dan moeten ze wel genoeg stemmen halen. Maar dat zorgt ongetwijfeld ook voor veel politiek gekrakeel en ook dan zit het kabinet zijn volle 4 jaar niet uit. Overigens denk ik dat alleen een CDA/VVD coalitie een goede kans maakt 4 jaar te blijven zitten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:44 schreef crackslet het volgende:
[..]
Ik zie ze eerder met Wilders en/of Pastors in zee gaan.
Inderdaad, 12 zetels voor de SP, denk ik.quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef Boomstam het volgende:
het blijven peilingen
tuurlijk stijgt de sp maar zoveel is mij te voorbarig.
Jan heeft al gezegt niet met CDA en VVD samen te gaan. CDA+SP+GL kan nog wel. (46+26+7=79)quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
Marijnissen wil maar wat graag in het kabinet komen, dus eist zijn plek bij het CDA wel op.
Ik zie een kabinet met CDA/VVD/SP als zeer reëel.![]()
En misschien zelfs CDA/SP samen..![]()
Dat zie ik absoluut niet gebeuren. SP stapt nooit in een regering zonder PVDA erbij.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
Marijnissen wil maar wat graag in het kabinet komen, dus eist zijn plek bij het CDA wel op.
Ik zie een kabinet met CDA/VVD/SP als zeer reëel.![]()
En misschien zelfs CDA/SP samen..![]()
120? Dat zou mooi zijn!quote:Op maandag 13 november 2006 22:32 schreef Kozzmic het volgende:
De nummers 25 t/m 29 van de SP-lijst verschillen per kieskring.
In totaal heeft de SP 25 + (19*5) = 120 kandidaten.
Zie: http://nl.wikipedia.org/w(...)6/Kandidatenlijst/SP
Gelukkig heeft CDA/VVD/CU in geen enkele peiling een meerderheid.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:56 schreef Jurgen21 het volgende:
Goeie genade; de SP op 30 zetels... Maar als Balkenende met VVD en CU een regering kan vormen gaan zowel de SP als de PvdA met hun 30 zetels de oppositie in.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:16 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Gelukkig heeft CDA/VVD/CU in geen enkele peiling een meerderheid.
En ik bid naar God dat dat ook zo blijft. Zou ik op Zijn steun kunnen rekenen?![]()
De vraag is, wil je een kabinet vormen met een meerderheid van maar 1 zetel. Ik zie het Balkie wel doen hoor, maar dan moet hij niet huilen als ook dat kabinet snel weer thuiszit.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
![]()
CDA/VVD/CU staat bij Interview op 75 zetels. ER is dus nog één zetel nodig om een rechts-conservatief kabinet in het zadel te helpen. Laat ze daar op links maar lekker doorvechten.
Dat is inderdaad het recept om na 3 maand weer bij Bea op bezoek te mogen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De vraag is, wil je een kabinet vormen met een meerderheid van maar 1 zetel. Ik zie het Balkie wel doen hoor, maar dan moet hij niet huilen als ook dat kabinet snel weer thuiszit.
Je pakt nu wel de meest (on)gunstige peiling.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
![]()
CDA/VVD/CU staat bij Interview op 75 zetels. ER is dus nog één zetel nodig om een rechts-conservatief kabinet in het zadel te helpen. Laat ze daar op links maar lekker doorvechten.
Juist NIET. Er komt geen rechts kabinet. Daar ga ik echt wel vanuit. En in dat geval is het alleen maar positief als PvdA kleiner wordtquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:23 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Je pakt nu wel de meest (on)gunstige peiling.![]()
Maar het is een zeer reëel gevaar dat er alsnog een nieuw rechts kabinet komt, en dat hebben we ironisch genoeg dan aan al die SP-stemmers te danken.
Kom op zeg! Dat zal de Balk nooit willen. Het kabinet is tenslotte al twee keer moeten aftreden vanwege intern geruzie tussen eerst LPF en daarna D66. Wilders en Pastors moeten het eersst maar eens klaar spelen om vertrouwen te wekken in de kamer door aanwezig te zijn en een zinvolle bijdrage te leveren aan verschillende debatten. Mijns inziens is de CU de enige zinvolle rechtse coalitie.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:44 schreef crackslet het volgende:
Ik zie ze eerder met Wilders en/of Pastors in zee gaan.
VVD/CDA/CU hangen anders wel gevaarlijk dicht bij de 76.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Juist NIET. Er komt geen rechts kabinet. Daar ga ik echt wel vanuit. En in dat geval is het alleen maar positief als PvdA kleiner wordtmoet er nog een derde (linkse) partij bij
![]()
Dat zou het domste zijn wat mensen kunnen doen. Als mensen het CDA groot maken, dan wordt deze partij naar het zich nu laat aanzien verreweg de grootste partij van Nederland. De komende vier jaren in de Nederlandse politiek worden dan gedomineerd door een rechtse, ietwat conservatieve partij. Hoe groot de SP ook mag worden, als er een oppermachtig CDA is zal de invloed van de SP minimaal blijven. Elke stem die de VVD weer terughaalt maakt de invloed van de SP op de Nederlandse politieke groter.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:52 schreef robbedoes het volgende:
Laten we niet te veel voorop lopen wat betreft mogelijke coalities. Feit is echter dat ongeveer 45% van alle kiesgerechtigden nog helemaal niet weet op welke partij hij/zij gaat stemmen volgende week woensdag. Daarbij komt ook nog eens dat een hoop mensen een strategische stem gaat uitbrengen. Nudat het CDA redelijk zeker is om de grootste partij te worden zullen veel mensen die voorheen op het CDA of op de kleine rechtse partij zouden stemmen een strategische stem uitbrengen op de VVD. Afwachten dus...
Waarom zou je zo'n per definitie instabiele coalitie goed vinden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:58 schreef MariekskeBaby het volgende:
CDA + VVD + Wilders zou voor mij het droomscenario zijn.
Waarom zou dat instabiel zijn en iets met de SP niet?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom zou je zo'n per definitie instabiele coalitie goed vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |