quote:Op maandag 13 november 2006 19:25 schreef Flabofski het volgende:
Sommige video's van Spinvis doen me trouwens denken aan de foto's van Claudia.
Vertel.quote:Op maandag 13 november 2006 19:33 schreef Lienekien het volgende:
Er staat nog een fout in de TT.
Er moest dus wél een spatie tussen 'achter' en 'op'?quote:Op maandag 13 november 2006 19:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou. Ineens is 'ie weg...![]()
Jazeker.quote:Op maandag 13 november 2006 19:35 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Er moest dus wél een spatie tussen 'achter' en 'op'?
(Thanks, Isa.)
quote:
Why?quote:ach·ter·op (bw.)
1 aan de achterzijde op iets
2 in een mindere of ongunstigere positie
Dat soort kwesties kun je niet in een woordenboek opzoeken.quote:
Dan wel, ja. Heb ik net geleerd.quote:Op maandag 13 november 2006 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Maar als je zegt dat je bij iemand achter op de fiets zit zeg je dan wel: "Ik zit achterop" of ook niet?
quote:Op maandag 13 november 2006 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Maar als je zegt dat je bij iemand achter op de fiets zit zeg je dan wel: "Ik zit achterop" of ook niet?
Yep. Ik zie het.quote:Op maandag 13 november 2006 19:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat soort kwesties kun je niet in een woordenboek opzoeken.
Kijken of je zelf de regel ziet:
In de scorelijst stond hij bovenaan.
Boven aan de pagina vind je de uitleg.
Het mooiste boek lag onderop.
Het mooiste boek lag onder op de stapel.
De winkel was dichtbij.
De winkel was dicht bij de kerk.
Een voorzetsel dat niet gevolgd wordt door een bijbehorend woord, wordt wél verbonden met het voorafgaande voorzetsel of bijwoord: `Ik woon vlakbij', `Zij zit achterop', `Het staat onderaan'.quote:Op maandag 13 november 2006 19:42 schreef Isabeau het volgende:
quote:
Zo zijn er nog wel meer te vinden ook, zie ik.quote:
Flabje toch!quote:Op maandag 13 november 2006 20:12 schreef Flabofski het volgende:
Paul Weller ken ik niet.
The Beatles gelukkig wel.
Waar moet ik hem van kennen dan?quote:
Brandbierreclame.quote:Op maandag 13 november 2006 20:22 schreef Flabofski het volgende:
Wow. Er wordt wel veel aan mij gericht vandaag, zeg.
*luistert*
Eerste reactie: Mooi.
Tweede reactie: Hmm. Komt me best bekend voor.
Derde reactie: Maar waarvan?
En in omgekeerde richting heb ik mijn moeder laten kennismaken met Jack Johnson (werd goed ontvangen), Spinvis (iets minderquote:Op maandag 13 november 2006 20:17 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Waar moet ik hem van kennen dan?![]()
Ik ben opgegroeid met The Beatles, Elvis Presley, Dolly Parton, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy en dergelijken.
Ik mag graag iets uitgebreider horen hoe het met iemand gaat, maar vandaag ging het mij ook iets te ver. Ik werd gebeld door een nieuwe opdrachtgever. Die heb ik twee keer gesproken, één keer telefonisch en één keer live. Vandaag dus voor de derde keer.quote:Op maandag 13 november 2006 18:59 schreef Isabeau het volgende:
Kijk! Exact mijn probleem bij de vraag "Hoe gaat het met je". Het sociaal wenselijke 'goed' is meestal niet helemaal waar en andere antwoorden zijn niet sociaal wenselijk meer.
Ik vind de vraag "Hoe gaat het met je?" vaak eigenlijk al impertinent. Ik wil niet liegen, ik wil niet bagatelliseren, en ik wil mensen ook niet een zielig verhaal ophangen. Ik kom er niet uit.quote:Op maandag 13 november 2006 20:49 schreef broer het volgende:
Ik vind openheid goed. Te prijzen, zelfs. Maar je moet wel weten tegen wie je je problemen vertelt. En hoe aardig ik hem ook vind, dit ging me toch net iets te ver.
Tsja, eigenlijk kom je dan weer verloren terecht op het sociaal wenselijke "goed". En zo zijn beide partijen tevreden.quote:Op maandag 13 november 2006 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de vraag "Hoe gaat het met je?" vaak eigenlijk al impertinent. Ik wil niet liegen, ik wil niet bagatelliseren, en ik wil mensen ook niet een zielig verhaal ophangen. Ik kom er niet uit.
Krijg je weer van die scheve gezichten.quote:Op maandag 13 november 2006 22:42 schreef Flabofski het volgende:
"GAAT JE NIKS AAN!"
Mooi, toch?quote:Op maandag 13 november 2006 22:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Krijg je weer van die scheve gezichten.
Maar ook niet te goed, he? Want je weet maar nooit waar de ander mee aankomt als je aan hem/haar vraagt hoe het met hem/haar gaat.quote:Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, eigenlijk kom je dan weer verloren terecht op het sociaal wenselijke "goed". En zo zijn beide partijen tevreden.
Welterusten.quote:Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga dit topic echter ook verlaten. Slaapt lekker al wie nog slapen moet.
Welnu, het is niet de bedoeling dat er iets anders dan "goed" geroepen wordt. Wanneer men "slecht" roept, en een heel verhaal gaat afsteken dan brengt men de vraagsteller in verlegenheid.quote:Op maandag 13 november 2006 22:50 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat wel de meest idiote vorm van 'Hoe gaat het met je' is? Als mensen het in het voorbijgaan vragen... Die heb ik nooit begrepen. Je krijgt eigenlijk alleen maar een kans om 'goed' te roepen, terwijl de vraagsteller alweer verderop is. Het is mij een paar maal overkomen. Heel vreemd. Wat doet zo iemand als je 'slecht' roept. Stoppen, omkeren, echte belangstelling tonen?
Goed, en met jou?quote:Op maandag 13 november 2006 23:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoe gaat het?
Wees niet bang. Ik antwoord tegenwoordig bijna standaard met: "Uitstekend!" Gek genoeg is er dan geen tijd meer om de wedervraag te stellen, want iedereen is verbaasd dat het zó goed met je gaat en wil graag weten wat er aan de hand is. De ander komt dus simpelweg nergens meer mee aan.quote:Op maandag 13 november 2006 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ook niet te goed, he? Want je weet maar nooit waar de ander mee aankomt als je aan hem/haar vraagt hoe het met hem/haar gaat.
Terwijl je niet eens een hond hebt! Moet je nagaan.quote:Op maandag 13 november 2006 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar ook niet te goed, he? Want je weet maar nooit waar de ander mee aankomt als je aan hem/haar vraagt hoe het met hem/haar gaat.
Hoe gaat het met jou?![]()
Fantastisch, ik heb de man van mijn dromen ontmoet, bla bla etc.![]()
En hoe gaat het met jou?
![]()
Ik heb vanmorgen vreemde lippenstift gevonden op een overhemd van mijn lief, en een hondendrol in de keuken, en een knobbeltje in m'n borst.![]()
...![]()
Nou ja, als je toegevoegd krijgt "nog een prettig leven verder" is dat ook wat cru.quote:Op maandag 13 november 2006 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
En dan heb je nog mensen die 'We spreken nog wat af!' roepen om van je af te komen, terwijl ze helemaal niet nog iets met je afspreken. Wat is er mis met 'Doei en tot ooit!'?
Onder de eenvormigheid der laatre jarenquote:
quote:Op maandag 13 november 2006 23:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Onder de eenvormigheid der laatre jaren
Gebogen tot een warse en schriele deugd -
Hoe zou 't ontluisterende hart bewaren
De jeugd, en de vervoering van de jeugd?
Totdat we een avond, onverwachts getogen
Door onvrede, of door 't sterrenlicht misschien,
Heengaan en als een knaap met heldere ogen
Den onuitsprekelijken hemel zien.
(. )
Bloem.quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef k_man het volgende:
Bah. Meisjes met poëzie imponeren is zó cliché.
O, kan dat dan?quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef k_man het volgende:
Meisjes met poëzie imponeren is zó cliché.
Nee, ik ben een van de weinige suckers.quote:
Hm... Die is er ook niet beter van geworden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
Dit doet me denken aan een aflevering van Sex and the City met Petrovsky.
Jawel. Ze koos toch voor hem? Ze ging met hem mee naar Parijs. Alleen tja, Mister Big, daar kan niemand tegenop, he?quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:08 schreef broer het volgende:
[..]
Hm... Die is er ook niet beter van geworden.
Dat bedoel ik. Gedichten kunnen kennelijk niet op tegen een brede kaaklijn en een lage stem.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
Alleen tja, Mister Big, daar kan niemand tegen op, he?
Je hebt duidelijk niets van de magie van mr Big begrepen. Het gaat om zijn ogenschijnlijke ongenaakbaarheid. Hij is de superman wiens kryptoniet je wilt zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:11 schreef broer het volgende:
Dat bedoel ik. Gedichten kunnen kennelijk niet op tegen een brede kaaklijn en een lage stem.
Je moet zeggen dat je de draad niet wilt volgen. Dat sorteert veel meer effect.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:20 schreef k_man het volgende:
Ik ben de draad totaal kwijt.
-Edit-quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:44 schreef broer het volgende:
Fijne samenvatting. Ik kom er ook zo lekker in uit.
Maar 'raadsel' is goed, toch?
Dat is dan ook wel weer waar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:43 schreef Claudia_x het volgende:
dat jij niet spreekt voor 'de mannen'
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:45 schreef broer het volgende:
Is bovendien een zinnetje dat je in elk verliefdheidstopic in R&P kunt plaatsen.
Nee, klopt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag niet bedelen.
Pardon. Ik sloeg weer een paar stappen over.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe bedoel je?
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:49 schreef Claudia_x het volgende:
k_man: sjaaltjes zijn afgrijselijk, altijd, ook als je de ware bent.
Je hoeft dus niet te vragen wat voor sjaaltje! Al-tijd fout!quote:
Dat meen je niet. Dus als het tussen jou en je vriend niet goed gaat, kan hij zowel naar de buurvrouw als naar het meisje achter de kassa van een Intertoys om advies te vragen hoe hij jou kan terug winnen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:52 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, ik ben van mening dat de meeste mannen voor 'de mannen' kunnen spreken. Vrouwen idem. Eén pot nat, wat mij betreft.
Nee, ik bedoel dat er maar heel weinig echt leuke mensen zijn en de rest vooral heel veel op elkaar lijkt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:54 schreef broer het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Dus als het tussen jou en je vriend niet goed gaat, kan hij zowel naar de buurvrouw als naar het meisje achter de kassa van een Intertoys om advies te vragen hoe hij jou kan terug winnen?
Het ging me meer om de bevestging van 'sjaaltje'. Sommige mensen noemen een das ook een sjaal.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:53 schreef Claudia_x het volgende:
Je hoeft dus niet te vragen wat voor sjaaltje! Al-tijd fout!
- panty zonder voet, blote enkel, pumpquote:Maareh, wat is volgens jou nou echt een kledingblunder bij een vrouw?
Dat ben ik dan wél weer met je eens. Hm... Ik vrees dat we elkaar ongeveer begrijpen, maar dat het daar ook bij blijft.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:56 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, ik bedoel dat er maar heel weinig echt leuke mensen zijn en de rest vooral heel veel op elkaar lijkt.
Ja maar dit wist ik al!quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:59 schreef k_man het volgende:
- panty zonder voet, blote enkel, pump
- hele korte spijkerrokjes met maillot
- Vrouwen in bermuda + laarzen
Ik voel me al zo onbegrepen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:01 schreef broer het volgende:
O, wacht. Ik bedoel dat ik jou ongeveer begrijp...
Ik twijfel niet. Ik twijfel zelden. Ik vind het altijd leuk om iets nieuws te leren, vooral over mannen.quote:
Och erm.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel me al zo onbegrepen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:07 schreef broer het volgende:
Och erm.
Daar is een toepasselijke smiley voor. Ik kan hem alleen niet vinden.
Ah, Katja vs Wouter.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:10 schreef Claudia_x het volgende:
"Stem en laat zien wie je bent!"
WTF?
Jij bent helemaal niet ongenaakbaar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:13 schreef Claudia_x het volgende:
Dat ben ik terwijl ik ogenschijnlijk genaakbaar ben, he?
Dat zeg ik lieverd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:17 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, een of ander spotje om me aan te moedigen naar de stembus te gaan.
Ja, kut. En nu mag ik ook niet bedelen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het niet voor niets ge-edit.![]()
Een rotschop van Claudia, gok ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:30 schreef k_man het volgende:
Wat krijg ik als ik het zeg broer?
Ik ben niet voor chantage vatbaar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:30 schreef k_man het volgende:
Wat krijg ik als ik het zeg broer?
En wat krijg ik als ik het niet zeg Claudia?
Ik ben niet masochistisch ingesteld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:31 schreef broer het volgende:
[..]
Een rotschop van Claudia, gok ik.
Doe je het daarvoor?
Ik bedacht me net ineens dat ik niet 1 maar 2 keer in mijn leven iemand geslagen heb. Toen ik 18 was ging ik naar Parijs. Bovenaan de trappen van de Sacre Coeur zat een of andere Fransoos aan mijn tieten en toen sloeg ik hem in zijn gezicht. Dat ik dat vergeten ben.quote:
O? Sex and the City is toch hartstikke gay?quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:57 schreef Claudia_x het volgende:
Vijzel ik je imago toch weer even op.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:02 schreef broer het volgende:
Ik moet verdorie echt naar bed, maar ik ben nog niet moe.
Welcome to my world. Ik heb vandaag véél te veel ranzige koffie gehad om wakker te blijven. En dat is heel erg goed gelukt. Hoe lang kan een mens op koffie leven? Uiteindelijk vallen mijn vitale functies toch een keer uit. Zou je denken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:02 schreef broer het volgende:
Ik moet verdorie echt naar bed, maar ik ben nog niet moe.
Tja, vrouwen praten gewoon niet zo. Je hoeft de serie niet grondig te analyseren om te zien dat de dialogen fantastisch zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:07 schreef broer het volgende:
Als het een fantasie van vrouwen was, waarom was het dan zo duidelijk door mannen geschreven?
Dat lukt me al een flink aantal jaren. Je hebt nog even te gaan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:08 schreef wyccie het volgende:
Hoe lang kan een mens op koffie leven?
Slaap lekker.quote:Nu ga ik toch maar echt slapen. Trusten
Aha, humor is iets essentieels, dus. Ik ga maar eens wat grappen bedenken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedacht me net ook ineens dat dat de reden is dat ik bijna alle politici niet mag: ze hebben geen humor. Marijnissen heeft het een beetje, Fortuyn had het. Wouter Bos, die is gewoon niet grappig.
Daar ging het een tijdje terug al over. Nee, de Lama's zijn ernstig humorloos. Pijnlijk, zelfs. Ik beloof dat ik geen Lama-grappen zal bedenken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:13 schreef Claudia_x het volgende:
Maar niet die Lama-humor, he. Die is niet leuk.
Hoef jij niks morgen? Ben je nog 'herstellende' (zoals dat dan heet)?quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel me een beetje schuldig als ik maar door blijf gaan. Je moet natuurlijk gewoon gaan slapen.
Ja, maar ik heb voor morgenochtend een afspraak gemaakt. Beetje dom.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik ben nog herstellende. En ik werk voor mezelf (net als jij geloof ik), dus ik kan zelf bepalen wanneer ik aan het werk ga.
Ach, waar we nu schande van spreken daar lachen we over tien jaar om. Al die ophef over wat wel en niet mag. De mensheid groeit er wel overheen.quote:Marijnissen was net op tv trouwens erg grappig. Kust per ongeluk de hand van een Marokkaanse vrouw, waarvan men schande roept. Grijpt hij dus naar de hand van de ander om er een flinke pakkerd op te geven. Zo hoort het.
Ook niet op tv.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:29 schreef Flabofski het volgende:
- Lama-grappen werken dan ook niet op papier.
En dat was nu juist de minst leuke.quote:- Ik keek ook weleens Sex and the City.Maar dat was meer vanwege Charlotte.
Het is idioot en betuttelend. En ik ben helemaal niet aan mezelf verplicht om te stemmen; ik ben aan mezelf verplicht om de keuze te maken waar ik zelf mee kan leven.quote:- Ik vond het reclamespotje van Wouter niet eens zo slecht. Het was in ieder geval leuk geprobeerd.
Wees jij maar eens zo ad rem!quote:
Niet qua uiterlijk.quote:En dat was nu juist de minst leuke.![]()
Nou ja, politici grijpen iets te vaak naar het rappen om jongeren aan te spreken.quote:Het is idioot en betuttelend. En ik ben helemaal niet aan mezelf verplicht om te stemmen; ik ben aan mezelf verplicht om de keuze te maken waar ik zelf mee kan leven.![]()
Middag.
OK, ik vond Miranda lelijker. Verder ben ik een Carrie-fan.quote:
Omdat ik alle partijen afschuwelijk vind. En ze lijken te veel op elkaar. En ik stem niet blanco omdat ik mijn onvrede wil laten blijken door het opkomstpercentage omlaag te halen.quote:En dat laatste is ook wel zo, al vraag ik me af waarom je níét zou gaan stemmen?
Daar begrijp ik dan weer weinig van, die 'maatschappelijke plicht' om op te komen dagen en een knopje in te drukken. Het is belangrijker dat je goed nadenkt over je keuze en er volledig achterstaat. Maar hey, als je er niet over na wilt denken is het ook best. Net alsof 'democratie' heilig is. Mijn hoop is dat het opkomstpercentage ooit zo laag wordt dat het hele systeem heroverwogen moet worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou het toch niet in mijn hoofd halen om níet te gaan stemmen, zeg.
Charlotte.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
OK, ik vond Miranda lelijker. Verder ben ik een Carrie-fan.
Euh, je onvrede wordt toch ook wel duidelijk als je blanco stemt? Ik denk juist dat dát de onvrede onder de bevolking duidelijker maakt dan door niet op te komen dagen.quote:Omdat ik alle partijen afschuwelijk vind. En ze lijken te veel op elkaar. En ik stem niet blanco omdat ik mijn onvrede wil laten blijken door het opkomstpercentage omlaag te halen.
Dan is het denk ik toch beter om blanco te gaan stemmen. Daarmee geef je immers het signaal af dat je niet te lui bent om naar de stembus te komen, maar dat je geen van de partijen goed genoeg vind om op te stemmen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar begrijp ik dan weer weinig van, die 'maatschappelijke plicht' om op te komen dagen en een knopje in te drukken. Het is belangrijker dat je goed nadenkt over je keuze en er volledig achterstaat. Maar hey, als je er niet over na wilt denken is het ook best. Net alsof 'democratie' heilig is. Mijn hoop is dat het opkomstpercentage ooit zo laag wordt dat het hele systeem heroverwogen moet worden.
Dat doet me denken aan een deel uit het programma van mijn politieke partij.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:49 schreef Lienekien het volgende:
Jij noemt het 'maatschappelijke plicht', ik noem het mijn 'maatschappelijk recht'. Een verworven recht, dat ik koester. Lang leve de democratie.
Daar heb ik ook ooit zo over gedacht, tot ik tot het inzicht kwam dat dat nu juist het grote probleem is van de arrogantie van de macht. Waarom gaat de politiek er automatisch vanuit dat ik ongeinteresseerd en lui ben als ik niet stem? Hell, ik ben misschien wel een van de weinigen die alle verkiezingsprogramma's leest in plaats van de stemwijzer te laten beslissen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is het denk ik toch beter om blanco te gaan stemmen. Daarmee geef je immers het signaal af dat je niet te lui bent om naar de stembus te komen, maar dat je geen van de partijen goed genoeg vind om op te stemmen.
Met niet komen val je automatisch in de categorie: geen interesse/ geen zin.
Mooi, een argument tegen de overheid.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Vrouwen mochten vroeger helemaal niet stemmen. En Jan de Arbeider ook niet.
Die snap ik niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooi, een argument tegen de overheid.
Hoe vaak heb jij bij de verkiezingen gehoord wat het percentage blanco-stemmers is? Hoe vaak heb jij een discussie gehoord over de problematiek van het blanco-stemmen, waarom mensen blanco stemmen en wat daaraan gedaan kan worden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:49 schreef Flabofski het volgende:
Euh, je onvrede wordt toch ook wel duidelijk als je blanco stemt? Ik denk juist dat dát de onvrede onder de bevolking duidelijker maakt dan door niet op te komen dagen.
Van wie was het de schuld dat vrouwen en arbeiders onvrijer waren?quote:
Dat heeft volgens mij niet met arrogantie te maken, maar juist met onwetendheid. Omdat jij níét stemt, weet men niet waarom jij niet stemt. Als je blanco stemt, weet men immers wél waarom je niet stemt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb ik ook ooit zo over gedacht, tot ik tot het inzicht kwam dat dat nu juist het grote probleem is van de arrogantie van de macht. Waarom gaat de politiek er automatisch vanuit dat ik ongeinteresseerd en lui ben als ik niet stem? Hell, ik ben misschien wel een van de weinigen die alle verkiezingsprogramma's leest in plaats van de stemwijzer te laten beslissen.
Dat krijg je altijd wel te zien, toch? (De blanco-cijfers, dus)quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij bij de verkiezingen gehoord wat het percentage blanco-stemmers is? Hoe vaak heb jij een discussie gehoord over de problematiek van het blanco-stemmen, waarom mensen blanco stemmen en wat daaraan gedaan kan worden?![]()
Dat is nu juist het hele punt van wetgeving. Als je formeel vastlegt dat iedereen mag stemmen, dan ga je er eerst vanuit dat dat niet het geval is. Het recht veronderstelt de onvrijheid. Een beter voorbeeld is euthanasie. Van overheidswege kun je geen 'recht' op zelfdoding krijgen. Als de overheid een wet maakt waarin geformuleerd wordt dat je jezelf mag doden dan wordt daarmee eerst je recht op zelfbeschikking ingeperkt om er vervolgens uitzonderingen op te maken. Euthanasie is dan ook een fantastisch voorbeeld niet van zelfbeschikking maar van overheidsbeschikking.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat snap ik wel, maar niet wat jij er nou mee wil zeggen.
Het heeft wel degelijk te maken met arrogantie en vooringenomenheid. Politici proberen niet eens te begrijpen waarom iemand niet wil stemmen. Ze gaan er liever vanuit dat het je maatschappelijke plicht is om te stemmen, en daar dienen ze hun eigen belangen mee.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:08 schreef Flabofski het volgende:
Dat heeft volgens mij niet met arrogantie te maken, maar juist met onwetendheid. Omdat jij níét stemt, weet men niet waarom jij niet stemt. Als je blanco stemt, weet men immers wél waarom je niet stemt.
Mijn punt was dat het opkomstpercentage elke verkiezing weer een issue is. Elke keer weer wordt de discussie aangezwengeld of er een stemplicht moet komen. Elke keer weer wordt het percentage met het jaar ervoor vergeleken, en elke keer weer komen er verontruste reacties als het percentage naar beneden gaat. Aan niet stemmen heb ik dus meer dan een blanco stemmen.quote:Dat krijg je altijd wel te zien, toch? (De blanco-cijfers, dus)
Jij bent zeker ook dolblij als je een belastingteruggave krijgt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:19 schreef Flabofski het volgende:
Maar zo heeft de democratie zich toch op een gegeven moment gewoon ontwikkeld? Dat de burger de mogelijkheid had om te stemmen.
En ja, eerst was die mogelijkheid er niet (voor vrouwen bijvoorbeeld), maar door de inzet en strijd van heel wat burgers, wél. Dat is toch mooi?
Of snap ik het allemaal niet?
Daar heb ik nog niks mee te maken...quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook dolblij als je een belastingteruggave krijgt.
Damn, Claudia! Ik zou zo op je stemmen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft wel degelijk te maken met arrogantie en vooringenomenheid. Politici proberen niet eens te begrijpen waarom iemand niet wil stemmen. Ze gaan er liever vanuit dat het je maatschappelijke plicht is om te stemmen, en daar dienen ze hun eigen belangen mee.
En als ik wel stem, dan weten ze toch ook niet waarom ik stem? En als ik blanco stem, dan weten ze toch ook niet de reden ervan?
[..]
Mijn punt was dat het opkomstpercentage elke verkiezing weer een issue is. Elke keer weer wordt de discussie aangezwengeld of er een stemplicht moet komen. Elke keer weer wordt het percentage met het jaar ervoor vergeleken, en elke keer weer komen er verontruste reacties als het percentage naar beneden gaat. Aan niet stemmen heb ik dus meer dan een blanco stemmen.
Goed idee.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
![]()
Een andere keer meer erover, want ik ga eten.
Ik kan het niet laten hier nog op te reageren, want dit is een buitengewoon interessante reactie. Je hebt gelijk dat ik ervan uitga dat je bij geboorte bepaalde 'inalienable rights' hebt die niemand van je af kan pakken, ook een overheid niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:30 schreef Flabofski het volgende:
Belastingteruggave is geld dat eerst in jóúw portemonnee zat, terwijl je het recht om te stemmen eerst nog níét had.
Ik ben dan ook niets anders van hem gewend.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:07 schreef Lienekien het volgende:
Zijn begroeting was tenminste wel aardig.
Een reden om wél te gaan stemmen is omdat je stem aangewend wordt voor een systeem waarin 'inalienable rights' geen theoretische fictie maar een praktische realiteit wordt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten hier nog op te reageren, want dit is een buitengewoon interessante reactie. Je hebt gelijk dat ik ervan uitga dat je bij geboorte bepaalde 'inalienable rights' hebt die niemand van je af kan pakken, ook een overheid niet.
We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.
Dat is trouwens ook wat je doet als je ervan uitgaat dat het geld dat je aan de belasting af moet staan eerst van jou was. Dan is je principe dat de vruchten van je arbeid aan jezelf toekomen, jouw eigendom worden, en niet het eigendom van de overheid.
Neen, ik kneep mijn ogen dicht.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Flabofski het volgende:
Moest je bij die vijfde trouwens poepen?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doet me denken aan een deel uit het programma van mijn politieke partij.
http://vrijheidslijst.nl/index.htmlquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb jij een eigen partij opgericht?
Of beschouw je jezelf toch als aanhanger van een bepaalde partij, ondaks je eerdere uitspraken dat ze te veel op elkaar lijken en ze allemaal verschrikkelijk zijn?
Hoe dan ook, voor een intelligente vrouw hou je er ontstellend domme opvattingen over stemmen op na.
Ik ook.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:33 schreef Flabofski het volgende:
Nou ja, ik had het -toen Claudia het postte- al meteen opgezocht!
Ha!
En mij niet?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Lienekien geloof ik op haar woord.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Lienekien geloof ik op haar woord.
Trek je eigen conclusies, bij jou vraag ik om bewijs, bij haar niet.quote:
Misschienquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:39 schreef Flabofski het volgende:
Maar je had zeker niet verwacht dat ik ook echt bewijs had?
Is dat geen vorm van dierenporno?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:39 schreef Flabofski het volgende:
Bellers 'sekslijn' horen hondengehijg
quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:45 schreef Lienekien het volgende:
Je mag wel 'je' zeggen, hoor.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat geen vorm van dierenporno?
:S Ik ben van die generatie. Ik mag dat. (A)quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat je je gevoelens in msnsmileys uitdrukt zegt al genoeg.
Toch vreemd dat je mij op msn ooit aansprak op mijn smileygebruikquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:51 schreef Flabofski het volgende:
[..]
:S Ik ben van die generatie. Ik mag dat. (A)
Je moet ook niet alles geloven wat ik zeg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Toch vreemd dat je mij op msn ooit aansprak op mijn smileygebruik. Maar goed.
Het heeft alleen zin om te stemmen als er zo'n partij is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Een reden om wél te gaan stemmen is omdat je stem aangewend wordt voor een systeem waarin 'inalienable rights' geen theoretische fictie maar een praktische realiteit wordt.
Jep.quote:
Ik ben die reactie gewend van mensen die niet bereid zijn hun vanzelfsprekendheden onder de loep te nemen.quote:Hoe dan ook, voor een intelligente vrouw hou je er ontstellend domme opvattingen over stemmen op na.
Ik heb serieus en onbevooroordeeld je motivatie gelezen. En die is crap.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben die reactie gewend van mensen die niet bereid zijn hun vanzelfsprekendheden onder de loep te nemen.
Prima.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef Lienekien het volgende:
Wil je mijn baan?
Ik denk dat ik dan niet op die 1500 per maand kom...quote:
Is dat zo lastig dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:21 schreef JAM het volgende:
Lieden, ik moet 1500 euro (bruto) per maand verdienen. Wie heeft er een idee?
Fantastische argumentatie.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb serieus en onbevooroordeeld je motivatie gelezen. En die is crap.
Als proefpersoon voor vreemde medische dingen ook niet?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan niet op die 1500 per maand kom...
Dan zou die partij van jou mee moeten doen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft alleen zin om te stemmen als er zo'n partij is.![]()
Pak van mijn hart, Claudia!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
(Dus ik sta niet achter het ontwerp van de nieuwe site.)
Wat heb je voor opleiding?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan niet op die 1500 per maand kom...
Ik heb eerder al geschreven dat ik daar niet genoeg geld voor heb. Het is een dure zaak om aan verkiezingen mee te mogen doen. Dat is ook een van de dingen die ik tegen het systeem heb.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan zou die partij van jou mee moeten doen.![]()
1500 euro is in ieder geval 120% van het minimumloon. In mijn situatie is het iets lastiger, omdat ik jonger dan 23 ben. Mijn minimumloon is 931,35 per maand.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat zo lastig dan?
Wat is het minimumloon?
VWO, twee jaar WO Engels.quote:
Ja. Van begin tot eind is het één litanie van totale onzin. Ik kan er best op ingaan, maar het is de oeite niet eens waard. Het is gewoon rotzooi. Echt, je maakt jezelf er behoorlijk belachelijk mee. Vooral die analogie met euthanasie.quote:
Kom in vredesnaam eens met een inhoudelijk verhaal, k_man.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja. Van begin tot eind is het één litanie van totale onzin. Ik kan er best op ingaan, maar het is de oeite niet eens waard. Het is gewoon rotzooi. Echt, je maakt jezelf er behoorlijk belachelijk mee. Vooral die analogie met euthanasie.
Als het veel minder zou kosten (of zelfs gratis zou zijn) kan elke Jan Malloot meedoen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb eerder al geschreven dat ik daar niet genoeg geld voor heb. Het is een dure zaak om aan verkiezingen mee te mogen doen. Dat is ook een van de dingen die ik tegen het systeem heb.
Dit maakt de idiootheid van je redenering wel pijnlijk duidelijk hè?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb eerder al geschreven dat ik daar niet genoeg geld voor heb. Het is een dure zaak om aan verkiezingen mee te mogen doen. Dat is ook een van de dingen die ik tegen het systeem heb.
Een GeenStijl-partij komt alleen in de Kamer als de partij voldoende stemmen krijgt. Dat is democratie, Flabofski.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:31 schreef Flabofski het volgende:
Als het veel minder zou kosten (of zelfs gratis zou zijn) kan elke Jan Malloot meedoen.
Voor je het weet zit er een GeenStijl-partij in de Kamer. Brrr...
Geef me iets om op te reageren dan. Hoe kan ik reageren op een redenatie zonder enige logica?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom in vredesnaam eens met een inhoudelijk verhaal, k_man.
Maar een partij als GeenStijl weet mensen zo ver te krijgen dat heel veel mensen op hen stemmen, terwijl ze het misschien niet eens zijn met de standpunten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een GeenStijl-partij komt alleen in de Kamer als de partij voldoende stemmen krijgt. Dat is democratie, Flabofski.
Weet jij eigenlijk wel wat ik studeer?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Geef me iets om op te reageren dan. Hoe kan ik reageren op een redenatie zonder enige logica?
Dat is democratie, Flabofski.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:35 schreef Flabofski het volgende:
Maar een partij als GeenStijl weet mensen zo ver te krijgen dat heel vele mensen op hen stemmen, terwijl ze het misschien niet eens zijn met de standpunten.
Dat is eng, Claudia.
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5884733quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Volgende week weer nieuwe, toch?
Of morgen al?
Zal best. Maar ik ben blij dat een partij geld moet betalen om te kunnen meedoen met de verkiezingen.quote:
Dat je iets studeert wil nog niet zeggen dat je er iets van snapt hè?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel wat ik studeer?
Als ze namelijk écht zo goed zijn, zijn er genoeg mensen/instanties te vinden die geld willen betalen om ze te helpen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:38 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Zal best. Maar ik ben blij dat een partij geld moet betalen om te kunnen meedoen met de verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |