quote:Op maandag 13 november 2006 19:25 schreef Flabofski het volgende:
Sommige video's van Spinvis doen me trouwens denken aan de foto's van Claudia.
Vertel.quote:Op maandag 13 november 2006 19:33 schreef Lienekien het volgende:
Er staat nog een fout in de TT.
Er moest dus wél een spatie tussen 'achter' en 'op'?quote:Op maandag 13 november 2006 19:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou. Ineens is 'ie weg...![]()
Jazeker.quote:Op maandag 13 november 2006 19:35 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Er moest dus wél een spatie tussen 'achter' en 'op'?
(Thanks, Isa.)
quote:
Why?quote:ach·ter·op (bw.)
1 aan de achterzijde op iets
2 in een mindere of ongunstigere positie
Dat soort kwesties kun je niet in een woordenboek opzoeken.quote:
Dan wel, ja. Heb ik net geleerd.quote:Op maandag 13 november 2006 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Maar als je zegt dat je bij iemand achter op de fiets zit zeg je dan wel: "Ik zit achterop" of ook niet?
quote:Op maandag 13 november 2006 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Maar als je zegt dat je bij iemand achter op de fiets zit zeg je dan wel: "Ik zit achterop" of ook niet?
Yep. Ik zie het.quote:Op maandag 13 november 2006 19:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat soort kwesties kun je niet in een woordenboek opzoeken.
Kijken of je zelf de regel ziet:
In de scorelijst stond hij bovenaan.
Boven aan de pagina vind je de uitleg.
Het mooiste boek lag onderop.
Het mooiste boek lag onder op de stapel.
De winkel was dichtbij.
De winkel was dicht bij de kerk.
Een voorzetsel dat niet gevolgd wordt door een bijbehorend woord, wordt wél verbonden met het voorafgaande voorzetsel of bijwoord: `Ik woon vlakbij', `Zij zit achterop', `Het staat onderaan'.quote:Op maandag 13 november 2006 19:42 schreef Isabeau het volgende:
quote:
Zo zijn er nog wel meer te vinden ook, zie ik.quote:
Flabje toch!quote:Op maandag 13 november 2006 20:12 schreef Flabofski het volgende:
Paul Weller ken ik niet.
The Beatles gelukkig wel.
Waar moet ik hem van kennen dan?quote:
Brandbierreclame.quote:Op maandag 13 november 2006 20:22 schreef Flabofski het volgende:
Wow. Er wordt wel veel aan mij gericht vandaag, zeg.
*luistert*
Eerste reactie: Mooi.
Tweede reactie: Hmm. Komt me best bekend voor.
Derde reactie: Maar waarvan?
En in omgekeerde richting heb ik mijn moeder laten kennismaken met Jack Johnson (werd goed ontvangen), Spinvis (iets minderquote:Op maandag 13 november 2006 20:17 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Waar moet ik hem van kennen dan?![]()
Ik ben opgegroeid met The Beatles, Elvis Presley, Dolly Parton, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy en dergelijken.
Ik mag graag iets uitgebreider horen hoe het met iemand gaat, maar vandaag ging het mij ook iets te ver. Ik werd gebeld door een nieuwe opdrachtgever. Die heb ik twee keer gesproken, één keer telefonisch en één keer live. Vandaag dus voor de derde keer.quote:Op maandag 13 november 2006 18:59 schreef Isabeau het volgende:
Kijk! Exact mijn probleem bij de vraag "Hoe gaat het met je". Het sociaal wenselijke 'goed' is meestal niet helemaal waar en andere antwoorden zijn niet sociaal wenselijk meer.
Ik vind de vraag "Hoe gaat het met je?" vaak eigenlijk al impertinent. Ik wil niet liegen, ik wil niet bagatelliseren, en ik wil mensen ook niet een zielig verhaal ophangen. Ik kom er niet uit.quote:Op maandag 13 november 2006 20:49 schreef broer het volgende:
Ik vind openheid goed. Te prijzen, zelfs. Maar je moet wel weten tegen wie je je problemen vertelt. En hoe aardig ik hem ook vind, dit ging me toch net iets te ver.
Tsja, eigenlijk kom je dan weer verloren terecht op het sociaal wenselijke "goed". En zo zijn beide partijen tevreden.quote:Op maandag 13 november 2006 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de vraag "Hoe gaat het met je?" vaak eigenlijk al impertinent. Ik wil niet liegen, ik wil niet bagatelliseren, en ik wil mensen ook niet een zielig verhaal ophangen. Ik kom er niet uit.
Krijg je weer van die scheve gezichten.quote:Op maandag 13 november 2006 22:42 schreef Flabofski het volgende:
"GAAT JE NIKS AAN!"
Mooi, toch?quote:Op maandag 13 november 2006 22:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Krijg je weer van die scheve gezichten.
Maar ook niet te goed, he? Want je weet maar nooit waar de ander mee aankomt als je aan hem/haar vraagt hoe het met hem/haar gaat.quote:Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, eigenlijk kom je dan weer verloren terecht op het sociaal wenselijke "goed". En zo zijn beide partijen tevreden.
Welterusten.quote:Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga dit topic echter ook verlaten. Slaapt lekker al wie nog slapen moet.
Welnu, het is niet de bedoeling dat er iets anders dan "goed" geroepen wordt. Wanneer men "slecht" roept, en een heel verhaal gaat afsteken dan brengt men de vraagsteller in verlegenheid.quote:Op maandag 13 november 2006 22:50 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat wel de meest idiote vorm van 'Hoe gaat het met je' is? Als mensen het in het voorbijgaan vragen... Die heb ik nooit begrepen. Je krijgt eigenlijk alleen maar een kans om 'goed' te roepen, terwijl de vraagsteller alweer verderop is. Het is mij een paar maal overkomen. Heel vreemd. Wat doet zo iemand als je 'slecht' roept. Stoppen, omkeren, echte belangstelling tonen?
Goed, en met jou?quote:Op maandag 13 november 2006 23:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoe gaat het?
Wees niet bang. Ik antwoord tegenwoordig bijna standaard met: "Uitstekend!" Gek genoeg is er dan geen tijd meer om de wedervraag te stellen, want iedereen is verbaasd dat het zó goed met je gaat en wil graag weten wat er aan de hand is. De ander komt dus simpelweg nergens meer mee aan.quote:Op maandag 13 november 2006 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ook niet te goed, he? Want je weet maar nooit waar de ander mee aankomt als je aan hem/haar vraagt hoe het met hem/haar gaat.
Terwijl je niet eens een hond hebt! Moet je nagaan.quote:Op maandag 13 november 2006 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar ook niet te goed, he? Want je weet maar nooit waar de ander mee aankomt als je aan hem/haar vraagt hoe het met hem/haar gaat.
Hoe gaat het met jou?![]()
Fantastisch, ik heb de man van mijn dromen ontmoet, bla bla etc.![]()
En hoe gaat het met jou?
![]()
Ik heb vanmorgen vreemde lippenstift gevonden op een overhemd van mijn lief, en een hondendrol in de keuken, en een knobbeltje in m'n borst.![]()
...![]()
Nou ja, als je toegevoegd krijgt "nog een prettig leven verder" is dat ook wat cru.quote:Op maandag 13 november 2006 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
En dan heb je nog mensen die 'We spreken nog wat af!' roepen om van je af te komen, terwijl ze helemaal niet nog iets met je afspreken. Wat is er mis met 'Doei en tot ooit!'?
Onder de eenvormigheid der laatre jarenquote:
quote:Op maandag 13 november 2006 23:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Onder de eenvormigheid der laatre jaren
Gebogen tot een warse en schriele deugd -
Hoe zou 't ontluisterende hart bewaren
De jeugd, en de vervoering van de jeugd?
Totdat we een avond, onverwachts getogen
Door onvrede, of door 't sterrenlicht misschien,
Heengaan en als een knaap met heldere ogen
Den onuitsprekelijken hemel zien.
(. )
Bloem.quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef k_man het volgende:
Bah. Meisjes met poëzie imponeren is zó cliché.
O, kan dat dan?quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef k_man het volgende:
Meisjes met poëzie imponeren is zó cliché.
Nee, ik ben een van de weinige suckers.quote:
Hm... Die is er ook niet beter van geworden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
Dit doet me denken aan een aflevering van Sex and the City met Petrovsky.
Jawel. Ze koos toch voor hem? Ze ging met hem mee naar Parijs. Alleen tja, Mister Big, daar kan niemand tegenop, he?quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:08 schreef broer het volgende:
[..]
Hm... Die is er ook niet beter van geworden.
Dat bedoel ik. Gedichten kunnen kennelijk niet op tegen een brede kaaklijn en een lage stem.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
Alleen tja, Mister Big, daar kan niemand tegen op, he?
Je hebt duidelijk niets van de magie van mr Big begrepen. Het gaat om zijn ogenschijnlijke ongenaakbaarheid. Hij is de superman wiens kryptoniet je wilt zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:11 schreef broer het volgende:
Dat bedoel ik. Gedichten kunnen kennelijk niet op tegen een brede kaaklijn en een lage stem.
Je moet zeggen dat je de draad niet wilt volgen. Dat sorteert veel meer effect.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:20 schreef k_man het volgende:
Ik ben de draad totaal kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |