abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 16 november 2006 @ 19:02:26 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43617313
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:09 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

flixotide verwijdt de longblaasjes, maakt ze groter etc. zodat ze meer lucht aan kunnen , ventolin haalt alleen de acute benauwdheid weg.
Volgens mij he, is Flixotide een ontstekingsremmer en doet het weinig of niks aan luchtwegverwijden. Ventolin is het middel om de luchtblaasjes open te zetten. Flixotide, de ontstekingsremmer, zorgt alleen dat de boel niet gaat ontsteken, en dat werkt pas na ongeveer 6 weken.

(ik zag net pas dat Amber dat middel gebruikte en was even op zoek gegaan waar het stond gemeld en zag dit. vandaar mijn verlate, betweterige reactie)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43617621
Heb ff gezocht op google...

Flixotide en Ventolin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 november 2006 @ 02:26:33 #103
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_43627855
Githa, fijn dat het de goede kant op gaat.
  vrijdag 17 november 2006 @ 08:22:09 #104
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43629039
Githa, wat fijn allemaal zeg. Klinkt een stuk hoopvoller dan de vorige posts...ik ben blij voor je!!!

Vicky, eindelijk dat hoesten een beetje over... Wel vervelend dat je er medicijnen voor nodig had... maar het is gelukkig nu goed te doen (met wat trucjes ) om de inhaler te gebruiken. Goed zo Amber!!!

Renzell, hoe is t met Julius vandaag?
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 09:21:11 #105
81992 Githa
pi_43629790
Dankzij wat lieve collega's heb ik toch volgende week nog vrij kunnen regelen ze hebben mijn baas laten inzien dat het toch echt nodig is en dat zij b est nog een weekje langer mijn programma erbij kunnen nemen, wat lief hé!
Ik zei al, ik vind het óók heel vervelend om hier 3 weken mee thuis te zijn, maar zo vaak ziekenhuis en zo vaak verschonen op een dag kan en wil ik niet aan een vreemde overlaten.

pfff, het is dus geregeld... weer een zorg minder
Dadelijk weer naar het ziekenhuis en naar die Hork
Ik heb hem lekker als zelf verschoond net zodat hopelijk het gaasje niet vastzit en we daar moeten weken, scheelt weer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 november 2006 @ 09:23:01 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43629823
Wat fijn Githa, dan zit je toch even een stuk rustiger Succes straks bij de Hork
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 17 november 2006 @ 09:34:35 #107
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43630043
Wat fijn Githa Lief van je collega's hoor Succes straks weer!
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 09:45:49 #108
81992 Githa
pi_43630316
Nou he!

Jordy is trouwens net een kleine pipo, hij heeft een schaafplekje precies midden op zijn neus Hij was gister gevallen, maar hij vangt zich nu niet op met zijn handje.
Het ging helemaal niet hard, maar toch wel afgeschaafd...ziet er zo grappig uit nu
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:54:46 #109
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43630539
Wat een lieve collega's Githa, fijn!.
Heel veel succes straks met je Pino!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_43631054
Alle plussen en minnen afwegend lees ik goede berichten over de diverse dreumesjes. Wat een gedoe kun je hebben hè?
Emma werd van de week rond onze bedtijd huilend wakker en werd uit bed gehaald door Mike. Toen ik de trap op liep hoorde ik een heel lief Mama, Mike vertelde dat ze naar de deur wees en mama zei . Ze zegt het nu ook vaker om mijn aandacht te krijgen,zo lief.Daarnaast zegt ze nu ook nijntje,nouja ze zegt iets in de intonatie van Nijntje. Ook boeaa horen we veel. Bumba dus. wellicht iets te veel naar de nieuwe dvd gekeken Lopen gaat ook steeds beter, in de gang (buiten ons huis wel binnen het pand) duwen we de loopkar een eindje weg en madam dreutelt er alleen naar toe. Ook als ze langs meubels loopt laat ze steeds vaker los.
En dan nog een praktisch vraagje, wanneer hebben jullie de boxweg gedaan? Ik merk dat ik Emma er alleen maar in zet als ik haar even 'kwijt' moet als ik ga koken oid. En hoe doe je dat dan als de box weg is? Wij hebben een dichte keuken en eigenlijk wil ik Emma niet in de keuken hebben als ik kook. Toen ze kleiner was zat ze nog wel eens in de kinderstoel naar mij te kijken maar nu kan ik haar niet een half uur in die stoel zetten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 10:19:30 #111
81992 Githa
pi_43631160
Emma, wat goed zeg! ...je wordt groot!
De box is hier een maandje of 4 geleden de kamer uit gegaan. Idd zat Jordy er ook alleen maar in als ik even iets moest doen, maar daar vind je wel weer alternatieven voor.
pi_43631524
hier ook al een hele tijd geen box meer. wij hebben een open keuken, ook onhandig. soms ik zet ze wel in de kinderstoel aan tafel, met wat potloden en een vel papier of kleurboek. kan anna zich een hele tijd mee vermaken hoor! verder blijven we er heel streng op hameren dat ze tijdens 't koken niet in de keuken mogen komen. soms bijgestaan door een barricade dmv wat stoelen.

jelief, je zou een traphekje kunnen maken dat je in de deuropening tussen keuken en kamer kunt hangen? of is dat geen optie. hoef je de deur niet helemaal dicht te doen maar ze kan niet binnenkomen.
pi_43635706
De box staat hier nog wel. Amber hangt af en toe aan de spijlen en gaat dan jengelen, oftewel.. dan wil ze in de box spelen.. Toch denk ik dattie eerdaags wel uit de woonkamer gaat verdwijnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43636404
Hier staat de box ook nog, maar ze zit er eigenlijk nooit in, hij gaat er snel uit! We hebben al een tafeltje en stoeltjes voor Sara gekocht.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:46:50 #115
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43636971
Wij hebben de box nog steeds niet weggedaan, maar Maxim zat al vanaf 9 maanden ongeveer niet meer in de box. hij hoort bij ons meubilair
tijdens eten maken speelde papa dan meestal met hem om hem bezig te houden. en anders zette ik hem toch echt in de kinderstoel.
tegenwoordig zet ik de tv aan als ik eten moet maken, babytv aan of nickjr, en maxim is superzoet.
Romijn zit wederom in de box of kinderstoel.
pi_43639913
Dank voor de reacties, ik ga eerst maar eens even proberen hoe het bevalt als ik Emma gewoon niet in de box zet, even wennen aan iets anders zeg maar. De keukendeur heb ik het liefst dicht ivm geurtjes(geen afzuigkap) hekje heeft dan geen zin dus dan zou ze in de kinderstoel aan de keukentafel kunnnen spelen (al is dat nu nog iets te hoog gegrepen vrees ik). Meestal gaat het ook wel goed want dan is Mike al thuis en houdt een van ons zich met Emma bezig en de ander met het eten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43640331
We zijn net bij de HA geweest met Saartje, omdat ze 's nachts nog erg slecht slaapt en pijn lijkt te hebben. De ontsteking is niets minder geworden, dus beide oortjes nog net zo als vorige week . Onze HA is volgende week een week weg vanwege studie, dus dan kunnen we er niet naartoe. Nu heeft hij een kuur AB uitgeschreven, als het dit weekend erger wordt dan moeten we die ophalen (dus als ze weer hoge koorts krijgt) en als het dinsdag nog net zo is als nu, dan ook ophalen en geven.
'k Ben blij dat we deze week 's avonds geen 1 keer 'streng' gedaan hebben, en gewoon lekker 's nachts geknuffeld hebben en een zetpilletje gedaan enzo... Arm meiske, beste bikkel als je nagaat dat ze overdag superlief is en 's middags ook gewoon d'r slaapje doet!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 17:38:20 #118
81992 Githa
pi_43640537
Waarom niet nu al een kuur Fuente? lijkt me toch wel heel lang duren zo, nu blijkt dat het nog net zo is als vorige week.
Ik vind het zo zielig als die kleintjes zo veel pijn moeten lijden en een oorontsteking kan venijnig zeer doen.
pi_43642145
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:38 schreef Githa het volgende:
Waarom niet nu al een kuur Fuente? lijkt me toch wel heel lang duren zo, nu blijkt dat het nog net zo is als vorige week.
Ik vind het zo zielig als die kleintjes zo veel pijn moeten lijden en een oorontsteking kan venijnig zeer doen.
Kan ik me indenken! Sara's ontsteking was vorige week over het ergste heen, op z'n retour zeg maar. Nou is het niet verbeterd, maar nog steeds op hetzelfde punt. Zelf ben ik eigenlijk niet zo van de AB, mijn moeder heeft ooit een allergische reactie op penicilline gehad (raakte toen in een shock en dat ging maar net goed) en mijn jongste broertje heeft door een teveel aan AB een hartruisje overgehouden (z'n hartklepjes sluiten niet meer goed). Zelf hou ik er totaal niet van, alhoewel er natuurlijk altijd situaties zijn waarin het gewoon nodig is.
Onze HA is ook niet zo van de AB geven, hij is van mening dat Sara's lijfje even de tijd nodig heeft om eroverheen te komen, hoewel ook hij zegt dat het nu wel lang gaat duren, vandaar ook nog 1 keer een weekend aankijken en dan alsnog een kuur. We mogen haar wel gewoon zetpilletjes doen, die krijgt ze nu ook 's avonds voor naar bedje en eventueel s nachts nog een keer. Overdag is ze heel erg vrolijk en goed te pas.
Beetje lang verhaal zo, ik snap je vraagt absoluut, heb zelf ook zoiets van ''t heeft lang genoeg geduurd', maar toch kan ik me nog wel vinden in de mening van de Ha..
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:34:51 #120
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_43643690
Hier staat de box ook nog....en ze zitten er ook allebei nog wel eens in. En ook nog wel eens samen. We zijn van plan om de box het eind van het jaar weg te doen. Dan zal ineens blijken dat de popperigheid van onze woonkamer reuze meevalt als dat gevaarte plaats maakt voor een beschaafd tafeltje met 2 stoeltjes.

Githa, hoe is het gegaan vandaag?
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 21:37:10 #121
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43643754
smirre heb je ook een foto van de voorkant van dat leuke stel van je?
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:38:42 #122
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_43643794
Lady-wrb, ga ik voor zorgen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 09:34:47 #123
81992 Githa
pi_43650522
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:07 schreef Fuente het volgende:

[..]

Kan ik me indenken! *KNIP*
Nouja, duidelijk toch Ik hoop dat ze er snel van af is en dan zonder AB, het is idd ook niet gezond, maar soms zo nodig

Smirre, wat lief dat je het vraagt!
Gister ging wel goed, het handje ziet er weer wat beter uit dus dat is goed.
Wel waren ze op het ziekenhuis weer vreselijk onduidelijk. De een zegt 'sodabadjes', de ander zegt 'niet doen' en zo over heel veel dingen.
Zijn eigen chirurg heeft expliciet gezegd dat Jordy 2 weken bijdezelfde vervanger moest komen, om goed het verloop te kunnen beoordelen, maar nu wilde ze ons voor de volgende afspraak wéér bij een ander inplsannen. Kon echt niet anders zeiden ze daar dus ik heb het gewoon geweigerd.
We gaan dan gewoon naar de erchotherapeut en niet naar de chirurg, dat heeft dan toch geen zin, die kan het niet beoordelen. Daarbij was toch afgesproken dat de ergotherapeut meer controle zou doen, nog fijner voor Jordy ook!
Ik ben deze ronde veel allerter en in hun ogen waarschijnlijk lastiger, maar mooi dat het deze keer niet verkeerd gaat.
  zaterdag 18 november 2006 @ 09:43:35 #124
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43650591
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 08:22 schreef Suzanna het volgende:
Renzell, hoe is t met Julius vandaag?
Lief dat je het vraagt. Het gaat heel goed Suzanna, echt ,we merken er bijna niks meer van. Ik denk dat als het gips eraf gaat, het wel weer een drama zal worden, maar zolang het goed verpakt is kunnen we er allebei aardig mee uit de voeten. Woensdag weer naar het ziekenhuis, dan weten we meer.

Githa, groot gelijk dat je op je strepen gaat staan! Wees maar een flinke 'pain in the ass'. Ik vind het echt heel stom dat ze steedszoveel tegenstrijdige dingen zeggen. Heel goed dus dat je om helderheid blijft vragen (en lukt dat niet goedschiks, dan maar kwaadschiks... ) Kus voor jullie!
pi_43650774
Ambertje gaat nu steeds vaker helemaal zelf opstaan

Gister waeren we bij mijn ouders en die hebben een kat en een kattenluik. Amber gign bij het kattenluik zitten en zei steeds poe

Vannacht werd ze helemaal in paniek wakker. Het was echt krijsen. Denk dat ze wat last heeft van d'r tanden. Ze heeft weer minstens 4 poepluiers en ze zijn ook wat dunner.
Heb gister d'r armbandje omgedaan en ze blijft er netjes van af

voor Saartje, Juultje en Jordy
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')