abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43844968
Myrthe gaat pas sinds ze naar de psz gaat tussen 19 en 20u naar bed, daarvoor werd het bij haar ook altijd ca 21.30u. Kwam ons beter uit ivm het werk van m'n man (die regelmatig pas rond 18.30-19.00u thuis komt), dan konden ze elkaar wat langer zien. Als je er zelf geen moeite mee hebt kun je het voorlopig ook gewoon zo laten dus Ingrid, het is niet slecht.. hooguit cultuurbepaald hier dat kinderen eerder in bed horen te liggen.
pi_43853620
Nou we zijn terug van de HA, wat een hork was dat zeg! Niets tegen Sara zeggen, gewoon zo'n kijker in de oren proppen bleugh! Onze eigen HA die kletst altijd tegen Sara, aai over d'r bol enzo.
Maar goed, d'r oortjes zien er eigenlijk goed uit, zijn bijna weer 'heel'. De koorts komt waarschijnlijk van een virusje, ze heeft behoorlijk wat slijm en dus waarschijnlijk een griepje.
Al met al moeten we de kuur AB afmaken, neussprayen en dat was het. Maar meeen, wat een hork
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 16:09:40 #253
81992 Githa
pi_43854175
Erg he Fuente dat zulke mensen voor zo'n beroep kiezen
Heeft ze nu nog steeds koorts?
Wel fijn dat de oortjes iig aan de betere hand zijn

Jordy had vanmorgen dus zijn spalk uit, terwijl ik toch een hele rol verband nog eens over de spalk had gedaan
Toen ik hem uit bed kwam halen lag hij op de grond, met de frut verband ernaast. Ik keek hem een beetje boos aan en Jordy deed zijn handje voor zijn mond en keek me heel verbaasd aan van "ooooooooooh"wie zou dat nu gedaan hebben
Ik moet nog even bedenken hoe we dit nu moeten gaan voorkomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 november 2006 @ 16:18:31 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43854454
Dat is lastig Githa. Misschien met behulp van (veel) schilderstape?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 16:19:19 #255
81992 Githa
pi_43854469
Ik had vanmiddag Jordy's driewieler in de kamer gezet zodat hij wat kon fietsen maar meneer duwt de fiets liever rond, natuurlijk gaat dat niet zo goed als niemand stuurt dus nu loopt hij zwaar gefrustreerd achter zijn fietsje aan te duwen omdat hij steeds een andere kant opgaat als hij wil...Maar van mij aannemen hoe het beter zou gaan

Neeeeeheee, neeeeeeeee....neeeee, neeeheeee'...iets!'

Zo loopt hij dus nu de fiets achterna de keuken in waar hij niet mag spelen, zal ik roepen dat hij niet in de keuken mag spelen Hij doet vreselijk zijn best om dat ding weer richting kamer te krijgen...eigenwijsje
pi_43855082
Githa, wat een slimmer die Jordy! Maar idd, handig is dit niet...en van dat fietsje is schattig

Sara heeft nog steeds koorts, vanmiddag was het 38.7, maar ze is nu wel lekker aan het spelen. Ze wil alleen maar met ons spelen en veel knuffelen tussendoor, maar ik moet zeggen dat dat stiekem wel leuk is omdat ze normaal altijd alleen speelt..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_43857265
Weten jullie ook of het mogelijk is om de inenting thuis te laten zetten ipv. op het cb?
(Ze doen wel aan huisbezoeken , maar of dit ook kan?)
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:23:15 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43867367
ik zou niet weten waarom niet eigenlijk..
ze hoeven alleen maar een flesje met het vaccin mee te nemen en een schone injectienaald en spuit.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_43873202
Zal het volgende week eens aan de wijkverpleegkundige gaan vragen , die zou toch nog bellen voor Merel.
De bezuinigsmaatregelen van de thuiszorg zorgen ervoor dat ik niet meer van plan ben om nog naar het CB te gaan.
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:06:03 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43873224
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:54 schreef Xanthe het volgende:
Zal het volgende week eens aan de wijkverpleegkundige gaan vragen , die zou toch nog bellen voor Merel.
De bezuinigsmaatregelen van de thuiszorg zorgen ervoor dat ik niet meer van plan ben om nog naar het CB te gaan.
Waarvoor dat niet?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43873902
Omdat het daar nu al een chaos is , het is meer regel dan uitzondering dat je meer dan een uur mag wachten tot je werkelijk aan de beurt bent. Plus dat ik er 30km voor mag gaan rijden (totaal van heen en terug). Nu kon ik het lopend doen. Aangezien Isis mega aan het peuterpuberen is en Merel al snel ontregeld raakt als we eens weg willen , heb ik geen zin om er de komende maanden met regelmaat nog heen te moeten. Mijn vriendin heeft al een uitschieter gemaakt dat ze er ruim 3 uur heeft mogen wachten met een baby in een volle wachtkamer. Ik kan mijn tijd wel beter benutten. De entingen vind ik dan nog wel belangrijk , maar de rest boeit me niet zo. Wegen en inloop spreekuur zouden we wel weer bij ons in het dorp krijgen dus als ik nog eens echt iets wil weten kan ik daar ook nog heen.
pi_43876127
Fuente, jammer dat Sara nog koorts heeft (maar stiekem lekker van genieten he, van dat aanhankelijke ) en wat een stomme huisarts! gelukkig niet je 'echte'. Nogmaals beterschap voor Sara'tje!

Xanthe, kan me voorstellen dat je dan niet meer naar het cb wil. Voor mij wordt het straks ook een vreselijke bedoening, met drie kleintjes! moet er niet aan denken. Maar gelukkig heb ik een lieve moeder die eigenlijk altijd meegaat naar zulke dingen en me dus enorm helpt (ik heb geen rijbewijs ) ...

Over het cb gesproken.. gisteren ben ik er met m'n moeder (en de meiden natuurlijk) naartoegeweest voor Emma. Het eerste half uur was ze nog vrolijk aan het spelen (in haar luiertje met shirt aan ) met een ander dreumesje, maar het tweede half uur ging het al minder en bij de dokter was het alleen maar huilen en zeuren en weg willen en draaien en tegenstribbelen. Volgens mij vond ze de dokter ook niet lief want toen ik haar ging aankleden was ze weer vrolijk.
Ze heeft nu geen prik gekregen omdat ze ook verhoging had...dus volgende week wéér heen (wat een gedoe...).
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 12:47:38 #263
81992 Githa
pi_43876339
Dan hebben wij hier toch erg veel geluk met het CB, hier zijn de wachttijden eigenlijk nooit langer als een minuut of 15.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat wanneer ik langer als 2 uur moet gaan zitten wachten om te wegen dat ik toch mooi weg zou gaan met de mededeling dat ik wel een nieuwe afspraak maak als het wat minder druk is.
Dat kun je toch niet van die kleintjes verlangen 2 uur vermaken in een wachtkamer....
pi_43876469
Xanthe, je kan de vaccinaties ook door je huisarts laten zetten.
pi_43877004
Pffff Amber wilde vanmorgen maar niet gaan slapen... Ze was ana het gapen en in haar ogen aan het wrijven. Hebben haar op bed gelegd.. eerst was het kletsen, toen was het piepen. Speentje gegeven, poppetjes gegeven en toen was het krijsen... Toen er maar weer uti gehaald. Even gespeeld en na een half uurtje weer proberen want bij ons op bed kroop ze zowat onder de kussens.. En toen was het weer mis. Weer krijsen.... Maar weer eruit gehaald, boterhammetje en nu ligt ze eindelijk (pas).....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:22:38 #266
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43877009
Hier ook nooit zulke lange wachttijden bij het CB. Tenminste, als ze niet *ineens* weer de verkeerde roepnaam in de computer hebben staan, en dus op de boekjes naar een Tijmen zoeken ipv ee Noah
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_43882455
Hier in de bus liep het ook al wel keer uit , maar meestal was dat een kwartiertje. 2 Keer hebben we ruim 3 kwartier zitten wachten. Maar bij het thuiszorg gebouw is het nu al standaard dat je minimaal een half uur zit te wachten (en dat is als je mazzel hebt) , je kunt je voorstellen dat het er niet beter op gaat worden als alle dorpen vanaf 2007 daar ook heen moeten met slechts 1 extra arts en 1 extra wijkverpleegkundige. Dat gaat gewoon nooit goed komen. En dan mag je de tijd van de reis er nog bij op gooien , ik word er nu al niet vrolijk van als ik aan het geheel moet denken. En je zit met het slaap en eet ritme van beide kinderen. Met de bus was het altijd al een probleem (toen ik alleen Isis had) dat ze er rekening mee konden/wilden houden. Zolang Merel nog in het ziekenhuis loopt word zij daar wel gemeten en gewogen en met Isis ga ik wel naar het inloopspreekuur bij ons in het dorp.
pi_43907064
Weet iemand welke winkels de rietjes voor de nuby bekers verkopen? In ben vanmiddag naar de winkels geweest bij mij in de buurt maar nergens losse rietjes. Daarnaast schijnen wij een oud model beker te hebben (de 830?) , zelfs de bekers waren dus niet meer te koop.
Kan de rietjes wel vinden maar dan alleen online en als ik dan zie wat de verzendkosten dan nog zijn kan ik beter een nieuwe beker aanschaffen.
pi_43907221
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:02 schreef Xanthe het volgende:
Weet iemand welke winkels de rietjes voor de nuby bekers verkopen? In ben vanmiddag naar de winkels geweest bij mij in de buurt maar nergens losse rietjes. Daarnaast schijnen wij een oud model beker te hebben (de 830?) , zelfs de bekers waren dus niet meer te koop.
Kan de rietjes wel vinden maar dan alleen online en als ik dan zie wat de verzendkosten dan nog zijn kan ik beter een nieuwe beker aanschaffen.
Wij hebben deze laatst bij de etos gekocht, maar weet zo niet welk model beker dat was...
Sara
Merel
Ukje
pi_43908908
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:56 schreef poemojn het volgende:
Als je er zelf geen moeite mee hebt kun je het voorlopig ook gewoon zo laten dus Ingrid, het is niet slecht.. hooguit cultuurbepaald hier dat kinderen eerder in bed horen te liggen.
Ik heb er zelf geen moeite mee. Ze is dan wel (rustig) aan het spelen enzo.
Maar dacht dat het niet goed is. Nou verschilt het per dag heel erg.
Gisteren bleef mijn vriendin onverwachts slapen, Kim was helemaal van de regel.
pi_43913865
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:08 schreef Fuente het volgende:

[..]

Wij hebben deze laatst bij de etos gekocht, maar weet zo niet welk model beker dat was...
De beker of het rietje?
Bij de rietjes is het nl. duidelijk welke het oude model zijn en welke de nieuwe.
Het oude model heeft een wit tussen stukje met een soort "ufo" in het midden en het siliconen rietje heeft een uisteekseltje met een kuiltje welke in een bobbeltje in de deksel getrokken moet worden.
De nieuwe rietjes hebben een geel tussen stukje zonder dat "ufootje" en het rietje is niet rond maar ovaal.
pi_43938064
Het rietje, het is een rietje dat bestaat uit 2 delen, met een soort dopje wat je erop kan doen...

Sara is nog steeds niet lekker. Eergister en gister leek ze te zijn opgeknapt, inmiddels heeft ze weer verhoging (37.7), huilt ze aan een stuk door, is 's nachts benauwd... Ik weet eigenlijk niet meer wat nu handig is.. Het is nu al 3 weken dat ze ziek is, dat kan toch ook niet goed zijn?
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 november 2006 @ 19:37:51 #273
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43938185
Hoe is het met Julius? En met Jordy?

En met Sara wilde ik vragen maar dat staat er al zie ik. Wat naar dat het allemaal zo lang duurt, Fuente. Is het kuurtje al klaar? Ik zou toch maar weer even met de huisarts overleggen als je je ongerust maakt. Denk eraan dat moederinstinct vrijwel altijd gelijk heeft
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 20:06:42 #274
81992 Githa
pi_43939360
Ik zou ook terug gaan naar de huisarts Fuente, zo lang koortsig lijkt me ook niet goed, dat put het lichaam natuurlijk ook uit.

Rewimo, lief dat je naar Jordy vraagt
Hier gaat het best goed, de genezing verloopt langzaam, maar dat was verwacht. De ziekenhuizen zijn we een beetje beu, maar we moeten nog even doorzetten, al doet Jordy het erg goed. Vooralsnog ziet het er allemaal goed uit, laten we hopen dat het zo blijft.
Wel een minpuntje is dat we de spalk niet passend krijgen en dan bedoel ik dat hij steeds afzakt. het is natuurlijk ook vreselijk moeilijk om een spalk te maken om een kinderhandje wat percies in de V van 2 vinger blijft zitten zonder ook maar een 1/2 cm te verschuiven. Volgende keer dus waarschijnlijk weer een geheel nieuwe spalk aanmeten, maar goed het kan niet anders.
pi_43939629
Ja sinds gisteren is ze klaar met haar kuur. Net huilde ze weer, even uit bed gehad, getempt, ze had nu 38,5.. dus toch maar weer een zetpilletje gedaan. Erna heeft ze beneden op de bank op mij gelegen en viel ze in slaap, nu ligt ze weer in bedje...Morgen de HA maar weer bellen want ik vertrouw het inderdaad niet zo...

Githa, wat fijn dat Jordy het zo goed doet! Wat een dapper ventje is het ook he Hopelijk geneest het snel...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')