abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 november 2006 @ 19:44:09 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43518318
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:35 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je vergeet het woord "sommige" voor je titel te zetten, nu lijk je de VVD of het CDA wel.
Afgezien daarvan vind ik de OP ook enigszins suggestief. Daar kan TS weinig aan doen, omdat-ie een directe cut&paste heeft gedaan van nu.nl, maar als je 't oorspronkelijke CBS-stuk erbij pakt dan staan daar wel wat nuances in:
quote:
In oktober 2006 lagen de prijzen van voedingsmiddelen en alcoholvrije dranken nog steeds een fractie lager dan vijf jaar terug. De consument betaalt nog steeds minder voor deze boodschappen dan in de laatste maanden van het guldentijdperk. Vooral mineraalwater, soepen en bouillons, thee en rijst zijn de laatste vijf jaar een stuk goedkoper geworden. Ook betaalt de consument nog steeds minder voor melk en melkproducten. De prijzen van het totale consumptiepakket stegen in deze periode ruim 9 procent.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 14 november 2006 @ 08:31:55 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43533895
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

Voor de euro kochten net zoveel mensen die broek.
Alsof ze zomaar op een dag besloten hebben de prijs te verdubbelen omdat ie zo goed verkoopt.
Jezus wat ben jij een huilebalk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43535453
Ik vind het een raar bericht:
quote:
Voedingsmiddelen en alcoholvrije dranken zijn goedkoper dan vijf jaar geleden. De consument betaalde in oktober van dit jaar minder voor deze producten dan in de laatste maanden van het guldentijdperk.

Vooral voor mineraalwater, thee, rijst en soepen wordt volgens het CBS minder betaald. Uit de cijfers blijkt dat deze producten ruim tien procent goedkoper zijn dan vijf jaar geleden. Ook voor melk en melkproducten wordt iets minder betaald. Aardappelen zijn wel duurder dan in 2001. Dat komt door de slechte aardappeloogst van dit jaar. Ook verse vis is nu duurder dan in het guldentijdperk.
Het is eigenlijk onduidelijk hoe het staat met al die andere producten die je in de supermarkt koopt. Brood, broodbeleg, groente (volgens mij schreeuwend duur geworden), fruit, vlees, frisdrank, bier/wijn, cosmetica, tandpasta, shampoo, afwasmiddel, waspoeder, etc.

Met andere woorden: iets zegt me dat de totaalafrekening op de kassabon toch hoger is dan 5 jaar geleden....
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:34:11 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43535950
Ach, lies, damned lies and statistics. Het ligt er maar aan hoe je die cijfers wilt interpreteren. Als je pro-CDA/VVD bent, zeg je dat 't leven een stuk goedkoper is geworden. (Want! Je hebt! Een Bron! ). Als je een andere insteek hebt, dan zeg je dat je niet kunt overleven op mineraalwater en soep.

Feitelijk geven dit soort berichten een beetje de makke aan van prijsindexcijfers: je kunt niet uitgaan van één boodschappenmandje, maar je zou eigenlijk uit moeten gaan van 8 miljoen boodschappenmandjes.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43537911
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef gronk het volgende:
Ach, lies, damned lies and statistics. Het ligt er maar aan hoe je die cijfers wilt interpreteren. Als je pro-CDA/VVD bent, zeg je dat 't leven een stuk goedkoper is geworden. (Want! Je hebt! Een Bron! ). Als je een andere insteek hebt, dan zeg je dat je niet kunt overleven op mineraalwater en soep.

Feitelijk geven dit soort berichten een beetje de makke aan van prijsindexcijfers: je kunt niet uitgaan van één boodschappenmandje, maar je zou eigenlijk uit moeten gaan van 8 miljoen boodschappenmandjes.
het is nog niet eens zo zeer de interpretatie maar meer wat je meeneemt bij het opstellen van die statistieken ..
zo heb ik mij jaren lang de P geërgerd aan het feit dat benzine werdt meegerekend .. "ja hallo lieve mensen, jullie koopkracht is weer eens gestegen want de benzine is goedkoper geworden" .. pff ..
leuk natuurlijk voor diegene die wel auto rijdt, maar het verbergd mooi even dat je koopkracht met meerdere percenten gedaald is als je geen auto hebt cq geen benzine gebruikt ..
daarnaast is het natuurlijk prachtig als bvb de koffie goedkoper wordt met 10 cent, maar ja, dat koop ik maar eens in de week, terwijl het brood dat ik dagelijks koop 10 cent duurder is geworden ..

wat mij een beter idee lijkt zouden lijsten zijn die uitgaan van wat reeelere dingen, hetgeen je echt nodig hebt .. stel samen met voedingsdeskundigen een lijst op van 31 maaltijden, of beter nog 2 lijsten met elk 31 maaltijden (ivm seizoensgroente) en ga dat jaarlijks als toetssteen gebruiken .. hoeveel betaal je voor die maaltijden in de verschillende jaren .. ditto voor je broodmaaltijden en drinken ..
dan zou je een statistiek moeten krijgen die gaat over reeele kosten van levensonderhoud, dan gaat het pas over dingen die je in elk van die 8 miljoen boodschappenmandjes terug vindt (zou moeten vinden als je gezond leeft !!)
pleased to meet you
pi_43540096
De bedrijven hebben er gewoon samen misbruik van gemaakt dat mensen de waarde van de euro in eerste instantie moeilijk exact konden inschatten en daardoor snel teveel uitgaven. Als je weer teruggaat naar de gulden vraag ik me af of dat veel zal helpen. Dan hebben mensen opeens meer dan dubbel zoveel guldens te besteden als ze eerst in euro's hadden en zullen de bedrijven hetzelfde kunstje nog eens uitproberen om wederom de consument uit te buiten.
De prijs van groente, aardappelen en brood hangt daarnaast helemaal niet alleen af van de munteenheid, maar ook van de oogst. De stijging van de aardappel en groenteprijs komt meer doordat de helft afgelopen zomer verrot is door de belachelijke regenval dan door de euro.
pi_43546311
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een huilebalk
Ik klaag nooit over de euro (kom toch om in het geld ), ook niet in de winkel, koop die broeken gewoon, alleen als het topic er nu toch is kan ik dat best gebruiken om tegengas te geven
pi_43549210
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Afgezien daarvan vind ik de OP ook enigszins suggestief. Daar kan TS weinig aan doen, omdat-ie een directe cut&paste heeft gedaan van nu.nl, maar als je 't oorspronkelijke CBS-stuk erbij pakt dan staan daar wel wat nuances in:
[..]
9% over vijf jaar is nog altijd 1,7% per jaar en dat is nou net ongeveer de inflatie. En bijvoorbeeld de broeken die ik meestal koop waren eerst ongeveer Fl. 120,- en zijn nu ¤ 55,- ofwel precies even duur. Ik snap al dat gezeur over de Euro niet helemaal. Alsof díé ervoor verantwoordelijk is dat je vorige week in de hondepoep hebt getrapt.
pi_43556238
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:45 schreef Repeat het volgende:
vroegah was een levi's 501 rond de 90 gulden, nu betaal je daar 100 euro voor.

Euro is duur. klaar. inflatie mn bolle reet.
beiden is onwaar.
pi_43557752
We worden genaaid door Balkenende en Zalm: met de Euro, die we niet wilden, met "Één Europa", dat we niet wilden, met het nieuwe zorgstelsel, dat we niet wilden, met de krankzinnige benzineprijzen tot een paar maanden terug, die we niet wilden, met Balkenende zèlf, die na 22 november hoe dan ook weer premier wordt, dat velen van ons niet willen, maar stemmen is net zo'n wassen neus als inspraakavonden, waar we kunnen ageren tegen dingen die we niet willen maar toch doorgezet worden.........kortom: we willen een heleboel níet, maar onze Grote Paarse Roerganger J.P. vindt dat wij al die dingen wèl willen, want hij en alleen hij (en Gerrit "Dagobert" Zalm) weten wat het beste is voor Nederland. Wij, het domme gepeupel, snappen er tóch niks van!!!
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:50:34 #61
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43558478
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:35 schreef progrock het volgende:
We worden genaaid door Balkenende en Zalm: met de Euro, die we niet wilden, met "Één Europa", dat we niet wilden, met het nieuwe zorgstelsel, dat we niet wilden, met de krankzinnige benzineprijzen tot een paar maanden terug, die we niet wilden, met Balkenende zèlf, die na 22 november hoe dan ook weer premier wordt, dat velen van ons niet willen, maar stemmen is net zo'n wassen neus als inspraakavonden, waar we kunnen ageren tegen dingen die we niet willen maar toch doorgezet worden.........kortom: we willen een heleboel níet, maar onze Grote Paarse Roerganger J.P. vindt dat wij al die dingen wèl willen, want hij en alleen hij (en Gerrit "Dagobert" Zalm) weten wat het beste is voor Nederland. Wij, het domme gepeupel, snappen er tóch niks van!!!
Het gaat om het voortbestaan van de staat. In een geautomatieerde internetsamenleving is daar amper behoefte aan.
Dus worden problemen met staatsgeld gecreeerd en daarna komt de staat met "oplossingen" die nog meer staat genereren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43570158
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:35 schreef progrock het volgende:
We willen natuurlijk allemaal elk jaar loonsverhoging krijgen, maar de prijzen mogen niet stijgen. We willen de allernieuwste medische behandelingen krijgen, maar niks ervoor betalen. We willen steeds meer autosnelwegen, maar de hypotheekrenteaftrek mag niet afgeschaft worden.
Dat kan dus niet. Als je iedereen z'n zin geeft, dan is het land binnen de kortste keren failliet.

Overigens zijn de benzineprijzen niet de schuld van onze regering en wilde ik de euro toevallig wél. Maar dat terzijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2006 10:09:02 ]
  woensdag 15 november 2006 @ 10:10:37 #63
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43570204
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:08 schreef Igen het volgende:
We willen natuurlijk allemaal elk jaar loonsverhoging krijgen, maar de prijzen mogen niet stijgen.
Besteedbaar inkomen daalt al vier jaar op rij volgens het CBS. Nou jij weer.
pi_43571097
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:08 schreef Igen het volgende:

[..]

We willen natuurlijk allemaal elk jaar loonsverhoging krijgen, maar de prijzen mogen niet stijgen.
Als de prijzen niet stijgen is de vraag naar meer loon ook niet zo erg nodig om je koopkracht te behouden lijkt mij.
Maar als de prijzen stijgen en de lasten ook terwijl de lonen vrijwel op de nul blijven is het lastig om te geloven dat de koopkracht stijgt.
quote:
We willen de allernieuwste medische behandelingen krijgen, maar niks ervoor betalen.
We willen betalen wat de werkelijke kosten zijn en die werkelijke kosten zijn moeilijk te geloven als je ziet dat sommigen in de zorgsector een miljoen per jaar krijgen en dan heb ik het niet over de handen aan het bed.
quote:
We willen steeds meer autosnelwegen, maar de hypotheekrenteaftrek mag niet afgeschaft worden.
Dat kan dus niet. Als je iedereen z'n zin geeft, dan is het land binnen de kortste keren failliet.
We willen betaalbaar kunnen wonen en we willen mobiliteit maar dat is lastig als men niet wil bouwen en het OV afbreekt.
quote:
Overigens zijn de benzineprijzen niet de schuld van onze regering en wilde ik de euro toevallig wél. Maar dat terzijde.
Die benzineprijzen bestaan voor het grootste gedeelte uit accijnzen en btw dus wie z'n schuld is het dan wel?
Die euro is te duur geaccepteerd weet je nog wel?
Audaces fortuna juvat
pi_43573320
En sinterklaas bestaat
  woensdag 15 november 2006 @ 12:31:33 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_43573615
Als je de cijfers van het Centraal Buro voor Staatspropaganda gelooft heb je sinds de invoering van de Euro echt niet opgelet.

"Wij van de overheid vinden dat de overheid het goed doet als het gaatom koopkracht voor de burger"

Ja, echt?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')