Ik ben toch gezwicht,quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:47 schreef nieky het volgende:
Het vak van leidster, denken mensen vaak,
Is een zeer eenvoudige zaak.
Want een kind dat niet naar de opvang gaat zit alleen maar thuis?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:16 schreef eleusis het volgende:
En toch ben ik persoonlijk van mening dat een kind er veel aan heeft om kennis te maken met sociale situaties en andere vormen van leiding.
Als mensen hun kind niet naar een opvang willen doen, moeten ze dat zelf weten.
Hahaquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:17 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Want een kind dat niet naar de opvang gaat zit alleen maar thuis?
sociale situaties en andere vormen van leiding vind je niet alleen in een kinderopvang hoor
Dus Pete, jij bent gestopt met werken en zorgt nu full time voor Christine?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:45 schreef nlpete het volgende:
Hilarische blabla
Groet,
Pete Hogervorst
(vader van Christine, 1,5 jaar oud).
Dus je bevestigt nu eigenlijk (tenminste ik vat je post sarcastisch op) dat je redenatie onzin wasquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Haha![]()
Ja een kind zit anders alleen maar thuis. Heel vreemd is dat.
Kijk en die laatste zin is eigenlijk bedroevendquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:38 schreef MINDSICK het volgende:
Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf. Inderdaad, ook kinderen van acht tot zes, vijf dagen in de week. Ik vind het zelf niks, als ouder zie je je kind dan nauwlijks. Kom je thuis, ga je je kind eten geven, douchen en in bed leggen. En 's ochtends weer en dan breng je hem of haar weg naar het kdv.
Ik vind dat je niet aan kinderen moet beginnen als je er de tijd niet voor hebt. Prima voor de sociale ontwikkeling maar dan niet elke werkdag, maximaal drie dagen in de week. Laatst noemde een kind mij mama, ik zie haar dan ook zowat meer als haar moeder.
Nee ik bevestig dat je een stroman postte, als jij mensen woorden in de mond legt (en dan ook domme woorden) hoeven ze zich daar niet tegen te verdedigen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Dus je bevestigt nu eigenlijk (tenminste ik vat je post sarcastisch op) dat je redenatie onzin was
heel veel dingen die je zegt zijn absoluut waar!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee ik bevestig dat je een stroman postte, als jij mensen woorden in de mond legt (en dan ook domme woorden) hoeven ze zich daar niet tegen te verdedigen.
Een kinderdagverblijf enkele dagen in de week voegt duidelijk wat toe, dat zie je bij kinderen die daar veel beter leren om te wachten bij het spelen bijvoorbeeld. Dit speelt nog meer bij kinderen zonder broertjes/zusjes die gewend zijn om in het middelpunt van de aandacht te staan en te jengelen als het niet naar hun zin gaat. Ja er is natuurlijk ook ander sociaal contact (hoewel meestal in kleine aantallen) maar leren gaat het best door middel van regelmaat en herhalen.
IK heb makkelijk praten want mijn partner is thuisquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:47 schreef hermoine het volgende:
ladylike, ik heb het geprobeerd thuis blijven met mijn kids, maar ik ben erachter gekomen, mede door mijn kids zelf, dat ik toch echt een leukere en betere moeder ben sinds ik weer werk.
ik heb een tweeling van 7 en de eerste drie jaar ben ik thuis gebleven omdat ik afgekeurd was.
nu werk ik inmiddels al weer vier jaar en ik heb echt diep respect voor thuisblijfmoeders. ik zou het niet meer kunnen.
Die situatie hebben we hier ook, maar als ik mocht kiezen zou ik nog steeds niet liever thuis gaan zitten. Ik voel me gewoon nuttiger en leuker als ik werk en dan niet als "baantje" maar echt fulltime.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]
IK heb makkelijk praten want mijn partner is thuis
Maar dat is gewoon omdat ik meer verdiendus de minst verdienende bleef thuis
Als ik mocht kiezen: ik zou meteen voor mn kindje gaan zorgen.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef nlpete het volgende:
Er komt geen einde aan alle drogredenen die hier worden aangevoerd,
om te legitimeren dat ouders liever iets anders doen dan zelf te zorgen voor,
hun kinderen.
Oh dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Toch is onze mening dat we de kleine, zo lang hij nog niet van 9 tot 3 op school zit, zo veel mogelijk aandacht thuis willen geven. Zoals ik al zei, hebben we ervoor gekozen om de minst verdienende partner thuis te laten zijn. Als de kleine naar school gaat zal de tweede partner ook weer minstens parttime gaan werken om zijn tijd nutig te bestedenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die situatie hebben we hier ook, maar als ik mocht kiezen zou ik nog steeds niet liever thuis gaan zitten. Ik voel me gewoon nuttiger en leuker als ik werk en dan niet als "baantje" maar echt fulltime.
Hij wil liever parttimen (meer staat zijn gezondheid ook niet toe) en hij vind de meest zorgende ouder zijn echt geweldig. Hij heeft ook veel meer geduld dan ik, gaat anders met ze om, meer zoals vrouwen in de Nederlandse cultuur doen eigenlijk: zingen, spelen, wandelen, ze mee laten "helpen" bij het huishouden. Ik ben dan meer de "man" volgens Nederlandse maatstaven: ik kom thuis en ga met ze stoeien en breng ze naar bed.
Ik heb ook diep respect voor huismoeders, want ik weet nog goed hoe bekaf ik was 's avonds toen ik fulltime moederde, compleet dood was ik. En ik vond er geen reet aan. Niet dat ik ze niet lief vond, maar ik kon de dag echt wel afschieten bij voorbaat als ik moest bedenken wat we allemaal gingen "doen" en dat het enige contactmoment met een volwassene meestal het afrekenen was bij de kassajuf. Ja soms eens bellen of chatten, even koffieleuten bij de buuv. Ik zat continu te denken dat ik mijn tijd zat te verdoen.
Mijn moeder is dood. En de zijne ook. Nog vragen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:45 schreef Burakius het volgende:
Gelukkig hebben wij daar OMA voor. Stelletje geindividualiseerde josti's.
Daar ben ik het niet mee eens. Je ziet bij kinderen van een paar maanden vaak al terug of ze andere kindjes gewend zijn.quote:Tevens is kinderopvang bij jaar 2-3 pas echt nuttig, voor de ontwikkeling van het kind.
Dat vinden wij ook precies zo, vandaar dat er tot nu toe altijd een van ons het merendeel van de zorg op zich nam.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
[..]
Oh dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Toch is onze mening dat we de kleine, zo lang hij nog niet van 9 tot 3 op school zit, zo veel mogelijk aandacht thuis willen geven. Zoals ik al zei, hebben we ervoor gekozen om de minst verdienende partner thuis te laten zijn. Als de kleine naar school gaat zal de tweede partner ook weer minstens parttime gaan werken om zijn tijd nutig te besteden
Ik snap goed dat een partner die thuis zit, het idee krijgt zijn of haar tijd niet nuttig in te vullen.. echter, wij zijn van mening dat de ouder zeer belangrijk is in de eerste jaren van het leven van ons kind.
Idemquote:Dat is onze persoonlijke mening. Wij (ik spreek nu even voor mijn partner) respecteren ook het feit dat mensen kiezen om hun kindje naar een opvang te brengen. Het is alleen niet onze keuze
Dat dus. Je doet het wat dat betreft nooit goed, er zal altijd iemand een stereotype uit de kast trekken van "als je niet voor je kind wil zorgen, maak het dan niet" of "je gaat toch niet thuiszitten in deze tijden?"quote:Iedereen voedt zijn kind op naar zijn eigen beste kunnen. Tenminste, daar ga ik vanuit.
Ik weet als moeder best wel dat mijn kind contact met andere kindjes nodig heeft, en omdat het dus ontbreekt aan kindjes thuis, zorg ik wel ervoor dat hij sociale contacte n ontwikkelt buiten het huis![]()
Het is zeer belangrijk om een kind regelmaat, reinheid en rust te geven (tenminste dat zeggen de mensen die ervoor opgeleid zijn...de 3 R's) maar dat kan zowel met als zonder dagverblijf
Ik vind het alleen jammer dat mensen die hun kund naar een dagverblijf brengen, worden afgeschilderd als carrierebeesten die hun kind dumpen...
maar ook dat de mensen die hun kinderen thuis opvoeden, de eerste 4 jaar, worden gezien als mensen die hun kinderen onthouden van enig ander contact dan met de ouder en diens omgeving
Daar staat niets dat specifiek over de ouders gaat. Alleen maar dat een kindje zich veilig moet kunnen hechten aan niet teveel verschillende personen en dat die personen adequaat moeten reageren op de signalen van het kindje.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:24 schreef nlpete het volgende:
En daar hebben we de eerste!
http://www.opvoedadvies.nl/hechting.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |