abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43497973
Tjah daar woon je dan in Nederland en je kunt geen kant meer uit, alles wordt door de regering geblokkeerd. Grote autos moeten verboden worden, het onderwijs heeft steeds meer achterstand, meer en meer gezinnen bouwen een grote schuld op en gaan onder de armoede grens.

Geen wonder dat meer en meer mensen uit dat land daar wegtrekken, de regering wordt ook nog eens behuist door one issue partijen en partijen die meer denken in een soap serie te leven dan in de echte wereld. Gutte gutte gut wat wordt Nederland toch niet bestuurd. Partijen die niet gekozen zijn tijdens de verkiezingen lijken het via de media voor het zeggen te hebben en schreeuwen moord en brand.

Top managers worden weggejagen uit de zakenwereld omdat er kamervragen gesteld worden over hun salaris van 250.000 euro per jaar. Geld verdienen is verboden en de belasting blijft maar stijgen, je betaald je de pleuris voor een liter benzine en de ziekte zorg lijkt zo uit 1930 te komen. Klantvriendelijkheid in de winkels is ver te zoeken.

Het leef niveau blijft zichtbaar kelderen en iedereen vindt het maar ok. Nog even en Nederland lijkt op een communistisch oostblokland.

Blijf lekker slapen Nederland, jullie komen er wel.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 13 november 2006 @ 04:25:00 #2
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_43497990
fight 2 survive.... niet alles is gratis en voor niks

survival of the fittest... ga anders een eigen land stichten in the middle of the dessert!
  maandag 13 november 2006 @ 04:26:03 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43497995
Jij was toch opgesodemieterd naar de VS? Blijf daar dan lekker met je StefanP holmaat en hou je kop dicht mbt Nederland.

Lekker vanuit je luie stoeltje kankeren op NL maar er in de tussentijd niet meer wonen. Nee...dat is leuk
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43498007
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:26 schreef Nembrionic het volgende:
Jij was toch opgesodemieterd naar de VS? Blijf daar dan lekker met je StefanP holmaat en hou je kop dicht mbt Nederland.

Lekker vanuit je luie stoeltje kankeren op NL maar er in de tussentijd niet meer wonen. Nee...dat is leuk
Een beetje hetzelfde dus wat 'we' hier doen op de VS? .
ijs_beer fan!
pi_43498013
quote:

Goed dat ze drugs niet illegaal gemaakt hebben, dat houd mensen zoals jij uit een gevarenzone.
  maandag 13 november 2006 @ 04:33:35 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43498016
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde dus wat 'we' hier doen op de VS? .
Nee..dat is onwetenheid. Wij zijn niet met 16,5 miljoen uit de VS vertrokken om er vervolgens op te gaan kankeren.
pi_43498017
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:20 schreef Vampier het volgende:
Tjah daar woon je dan in Nederland en je kunt geen kant meer uit, alles wordt door de regering geblokkeerd. Grote autos moeten verboden worden, het onderwijs heeft steeds meer achterstand, meer en meer gezinnen bouwen een grote schuld op en gaan onder de armoede grens.

Geen wonder dat meer en meer mensen uit dat land daar wegtrekken, de regering wordt ook nog eens behuist door one issue partijen en partijen die meer denken in een soap serie te leven dan in de echte wereld. Gutte gutte gut wat wordt Nederland toch niet bestuurd. Partijen die niet gekozen zijn tijdens de verkiezingen lijken het via de media voor het zeggen te hebben en schreeuwen moord en brand.

Top managers worden weggejagen uit de zakenwereld omdat er kamervragen gesteld worden over hun salaris van 250.000 euro per jaar. Geld verdienen is verboden en de belasting blijft maar stijgen, je betaald je de pleuris voor een liter benzine en de ziekte zorg lijkt zo uit 1930 te komen. Klantvriendelijkheid in de winkels is ver te zoeken.

Het leef niveau blijft zichtbaar kelderen en iedereen vindt het maar ok. Nog even en Nederland lijkt op een communistisch oostblokland.

Ik hou van Nederland.
Van duinen tot zee, van stranden tot nieuwbouwwijken, van kleinschaligheid tot dichtbevolktheid, van cabaret tot kleinkunstacademie, van drop tot hasj, van links tot rechts, maar eigenlijk in het midden blijven...
Oneindig veel plezier in Amerika nog steeds, maar val ons er niet mee lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 13-11-2006 04:42:10 ]
  maandag 13 november 2006 @ 04:34:48 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43498019
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:31 schreef Vampier het volgende:

[..]

Goed dat ze drugs niet illegaal gemaakt hebben, dat houd mensen zoals jij uit een gevarenzone.
Gut..je klinkt als als een echte Amerikaan. "Drugs zijn slecht voor je"

Maar even serieus....je lijkt StefanP en SeLang wel. Jaren geleden verhuisd en toch maar steeds zeiken over sociale zorgstelsels en weet ik veel wat. Waar maak je je in godsnaam druk om?
  maandag 13 november 2006 @ 04:35:25 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43498021
Ohja...en ik ben het met Lamon eens.
pi_43498030
Embrionic ik woon hier alweer 4 jaar... en ben niet meer terug geweest in Nederland. Binnenkort toch maar weer eens doen.
quote:
Dear Mr. Bush,

As you might know the anti US sentiments are booming outside America. Lesser countries despise Americans and their way of living. I am going overseas for a little vacation and I am very worried about my own safety.

Can you please pass a law that makes it legal for all Americans to carry a loaded weapon for self protection outside the US, since the wimpy Europeans and their NATO aren't capably to protect us from violence? I want to protect myself against the French and Muslim terrorist terrorizing this planet. I want to protect myself from the Dutch drug users and baby killers who act in the name of god killing elderly people.

Yes that's right, I want to carry a gun for self defense according to the in the Constitution of the United States. I want to protect myself and my family where Jesus can't.

I would like to express my everlasting devotion and gratitude for having you as a great president in these dark times.

May god continue to bless you and your family and our great nation.

Friendly regards,

A concerned citizen.
Deze brief heb ik naar Bush gestuurd, hopelijk wordt dit erdoor geduwd zodat ik in Nederland mezelf kan verdedigen tegen het criminele tuig dat het niet zo opheeft met de glorieuze Amerikaan.
  maandag 13 november 2006 @ 04:45:01 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43498038
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:40 schreef Vampier het volgende:
Embrionic ik woon hier alweer 4 jaar... en ben niet meer terug geweest in Nederland. Binnenkort toch maar weer eens doen.
[..]

Deze brief heb ik naar Bush gestuurd, hopelijk wordt dit erdoor geduwd zodat ik in Nederland mezelf kan verdedigen tegen het criminele tuig dat het niet zo opheeft met de glorieuze Amerikaan.

"baby killers who act in the name of god killing elderly people"
Dat is dan wel weer jammer
pi_43498252
quote:

Oeh, jaloezie!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 november 2006 @ 07:25:24 #13
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43498269
quote:
[..]

HAHAHAAHAHAHAHAA
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43498494
Jammer dat de democraten aan de macht zijn en die wet er niet doorheen zal worden gedrukt, Vampier. Wacht maar tot de democraten 5/6 jaar de touwtjes in handen hebben gehad, dan lijkt Nederland zo slecht nog niet.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_43498500
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

"baby killers who act in the name of god killing elderly people"
Dat is dan wel weer jammer
jaaa die vond ik ook zooo mooi

gaaf zon naief topic!!
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_43498511
Vampier: je HOEFT niet naar Nederland te komen, hoor. Blijf maar lekker daar in je *kuch* veilige *kuch* landje. Doei.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 13 november 2006 @ 08:20:56 #17
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43498574
Wat ik me dan weer afvraag is: Als het daar dan zo geweldig is, en hier zo kut, wat doe je dan op FOK!, waarom spreek je nog Nederlands en waarom kom je hier de godganse dag je superieure land etaleren?

Ik ga toch ook niet de hele dag op een Pools forum zitten blaten hoe geweldig het hier is vergeleken met daar? Afgezien nog van de extra gastarbeiders die ik hierheen zou lokken.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Ik bedoel, je maakt écht geen reclame voor de USA door ons af te zeiken, dat weet je net zo goed. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Firefox / IE discussie. Door alleen maar te roepen dat IE kut is trek je mensen niet over de streep. Dat geldt hier natuurlijk ook voor.

"De USA is veel beter, wánt Nederland is kut."

Op die manier schop je mensen in de verdediging en krijg je tegenreacties als "oh ja? Maar bij jou is het veel kutter!" en dat is niet echt het effect wat je wilt hebben, of wel?

Maar als je stiekem gewoon pro-NL bent en anti-USA, en heel goed op de hoogte bent van deze manier van anti-reclame zou ik zeggen, ga zo door want je pakt het prima aan. .
pi_43498591
quote:
Op maandag 13 november 2006 04:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Gut..je klinkt als als een echte Amerikaan. "Drugs zijn slecht voor je"

Maar even serieus....je lijkt StefanP en SeLang wel. Jaren geleden verhuisd en toch maar steeds zeiken over sociale zorgstelsels en weet ik veel wat. Waar maak je je in godsnaam druk om?
mss houden ze wel van hun vaderland en kunnen ze zich er daarom nogsteeds druk om maken dat het zo verziekt wordt, juist terwijl het een land is met veel potentie
  maandag 13 november 2006 @ 08:25:33 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43498612
quote:
Op maandag 13 november 2006 08:22 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

mss houden ze wel van hun vaderland en kunnen ze zich er daarom nogsteeds druk om maken dat het zo verziekt wordt, juist terwijl het een land is met veel potentie
Denk dan constructief mee in plaats van alleen maar te klagen want klagen kan elke Nederlander. Kom dan eens met oplossingen aan "Wij pakken het zo aan, is dat niet een idee?" in plaats van te roepen "het is hier zoveeeel beter!!".
  maandag 13 november 2006 @ 08:54:52 #20
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_43498926
Je hebt gelijk vampier maar inderdaad nog 10 keer beter dan de VS en menig ander land.
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  maandag 13 november 2006 @ 08:58:23 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43498963
ik vind dat de problemen in nederland een stuk beter te overzien zijn dan in bijna elk ander land. paar uiitzonderingen daargelaten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 13 november 2006 @ 09:03:08 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43499015
quote:
Op maandag 13 november 2006 08:10 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Jammer dat de democraten aan de macht zijn en die wet er niet doorheen zal worden gedrukt, Vampier. Wacht maar tot de democraten 5/6 jaar de touwtjes in handen hebben gehad, dan lijkt Nederland zo slecht nog niet.
de laatste keer dat dat gebeurde zag het er anders een stuk beter uit in Amerika..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 13 november 2006 @ 09:11:24 #23
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_43499126
quote:
Op maandag 13 november 2006 08:20 schreef Slarioux het volgende:
Wat ik me dan weer afvraag is: Als het daar dan zo geweldig is, en hier zo kut, wat doe je dan op FOK!, waarom spreek je nog Nederlands en waarom kom je hier de godganse dag je superieure land etaleren?
Dat komt omdat zijn Engels net zo beroerd is als zijn Nederlands (alleen hier op het FOK!-forum valt dat slechte Nederlands steeds minder op).

Die brief: hij wil zich beschermen tegen de Fransen en een moslim-terrorist die de planeet terroriseert....
Life in the so-called space age.
  maandag 13 november 2006 @ 09:14:07 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43499171
Whehehe, wij hebben tenminste geen Mexicanen die onze banen in komen pikken.
Ik ga naar huis.
pi_43499191
quote:
Op maandag 13 november 2006 08:25 schreef Slarioux het volgende:
Denk dan constructief mee in plaats van alleen maar te klagen want klagen kan elke Nederlander. Kom dan eens met oplossingen aan "Wij pakken het zo aan, is dat niet een idee?" in plaats van te roepen "het is hier zoveeeel beter!!".
Het probleem is nou eenmaal dat ze geen "Wij pakken het zo aan" hebben wat niet onder rechts extremisme zou vallen.

In de US heeft men bij de verkiezingen de keus tussen Groep Wilders of de Centrum Democraten. Men kiest voor het minste kwaad maar weet eigenlijk best wel dat het nooit meer goed zal komen. In alle landen waar men wel een echte keuze heeft blijkt iedere keer weer dat "Het Midden" (met een lichte leuning naar links of rechts) de stem van het volk krijgt.

De VS heeft zijn beste tijd gehad. De economie is volledig ingestort, het land is op een haar na failliet. Zodra er een tweede economisch intelligentia als Hussein opstaat en zegt dat Olie voortaan met Euros gekocht dient te worden is de VS failliet en kunnen alle "Ondernemers" daar op een houtje gaan bijten. Dan kun je nog zoveel "Het recht hebben om geld te verdienen" maar als dat geld niets waard is houd het heel erg op.

Leuk land, de VS. "Land of the Free!" maar alleen als je het eens bent met de mensen van het grote geld. Zo niet dan is het het "Land of the concentratie kampen". Jammer alleen dat ze die zelf in de grondwet verboden hebben en ze daarom maar in het buitenland hebben opgericht. In het buitenland gelden je eigen normen en waarden namelijk niet meer. Diezelfde normen en waarden die ieder amerikaans staatsburger ondersteund. Tenzij je in de ghetto woont, daar geld alleen het recht van de sterkste.
Oh, en tenzij je geld hebt natuurlijk, dan koop je die normen en waarden gewoon af.

America, de VS, Land of the Free, waar het IJzeren Gordijn in ere hersteld gaat worden. Europa heeft geleerd dat het niets oplevert, maar de VS heeft het hard nodig! Naar goed voorbeeld van hun idool, Israel.

Men zong ooit "Okay, je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur. En alleeen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur". Totdat je diezelfde Vrijheid moet gaan betalen door je privacy weg te gooien. Verkwanseld voor een extra promille minder kans om vroegtijdig te sterven. Dezelfde investeringen in onderzoek naar dodelijke ziektes zouden honderd keer meer opgeleverd hebben. En demonstreren durft men al lang niet meer in de VS. Demonstranten zou men net zo makkelijk aanmerken als terroristen.....

Prachtig land, de Verenigde Staten. Maar persoonlijk zou het Amerikaans Failliet mij geheel niet slecht uit komen...... De VS is al lang geen wereldmacht meer.....
  maandag 13 november 2006 @ 09:15:23 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43499196
Geniale brief. Ik ben benieuwd naar het antwoord
Vampire Romance O+
  maandag 13 november 2006 @ 09:17:18 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43499222
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:15 schreef Croga het volgende:

[..]

Het probleem is nou eenmaal dat ze geen "Wij pakken het zo aan" hebben wat niet onder rechts extremisme zou vallen.

In de US heeft men bij de verkiezingen de keus tussen Groep Wilders of de Centrum Democraten. Men kiest voor het minste kwaad maar weet eigenlijk best wel dat het nooit meer goed zal komen. In alle landen waar men wel een echte keuze heeft blijkt iedere keer weer dat "Het Midden" (met een lichte leuning naar links of rechts) de stem van het volk krijgt.

De VS heeft zijn beste tijd gehad. De economie is volledig ingestort, het land is op een haar na failliet. Zodra er een tweede economisch intelligentia als Hussein opstaat en zegt dat Olie voortaan met Euros gekocht dient te worden is de VS failliet en kunnen alle "Ondernemers" daar op een houtje gaan bijten. Dan kun je nog zoveel "Het recht hebben om geld te verdienen" maar als dat geld niets waard is houd het heel erg op.

Leuk land, de VS. "Land of the Free!" maar alleen als je het eens bent met de mensen van het grote geld. Zo niet dan is het het "Land of the concentratie kampen". Jammer alleen dat ze die zelf in de grondwet verboden hebben en ze daarom maar in het buitenland hebben opgericht. In het buitenland gelden je eigen normen en waarden namelijk niet meer. Diezelfde normen en waarden die ieder amerikaans staatsburger ondersteund. Tenzij je in de ghetto woont, daar geld alleen het recht van de sterkste.
Oh, en tenzij je geld hebt natuurlijk, dan koop je die normen en waarden gewoon af.

America, de VS, Land of the Free, waar het IJzeren Gordijn in ere hersteld gaat worden. Europa heeft geleerd dat het niets oplevert, maar de VS heeft het hard nodig! Naar goed voorbeeld van hun idool, Israel.

Men zong ooit "Okay, je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur. En alleeen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur". Totdat je diezelfde Vrijheid moet gaan betalen door je privacy weg te gooien. Verkwanseld voor een extra promille minder kans om vroegtijdig te sterven. Dezelfde investeringen in onderzoek naar dodelijke ziektes zouden honderd keer meer opgeleverd hebben. En demonstreren durft men al lang niet meer in de VS. Demonstranten zou men net zo makkelijk aanmerken als terroristen.....

Prachtig land, de Verenigde Staten. Maar persoonlijk zou het Amerikaans Failliet mij geheel niet slecht uit komen...... De VS is al lang geen wereldmacht meer.....
ik denk dat een failliet van amerika de hele wereldeconomie om zeep helpt. onderschat dat niet.
  maandag 13 november 2006 @ 09:20:51 #28
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_43499271
quote:
Nee in de VS is het lekker, de stedelijke centra zijn zowat leeg qua winkelgebied en worden vooral bevolkt door paupercriminelen en kantoorgebouwen, de buitenwijken bestaan uit suburbs en winkelcentra en het verdere buitengebied bestaat uit trailerpark....tja ruimte genoeg dus flikker er nog maar een king-size caravan neer, grote auto's worden als kleine vrachtwagen verkocht om vooral goedkoop te kunnen rijden, dat dat vreselijke slecht voor het millieu is intresseert jullie niet, het standaard onderwijs is al jaren om te janken in de VS en in het 'rijkste land ter wereld' leeft 30% onder de armoedegrens, wat was hierin je punt?
quote:
Het uiteindelijke verschil in migratie kwam uit op 25.000 personen, lijkt me op 16.000.000 mensen niet echt een vreselijk verschil, gelukkig dat daar azijnpissers oals jij tussenzitten die het hier echt onleefbaar maken, en liever de keuze uit een paar politieke partijen dan de rijkste kanidaat van een van de twee partijen door je strot gedouwd krijgen omdat hij toevallig het beste reclame en PR team achter zich wist te kopen, of via de media de meeste stront over de andere kanidaat wist uit te storten
quote:
de topinkomens liggen hier ergens rond de 800.000 en 1.600.000 euro, niet echt kattepis en vanuit de overheid niks aan te doen, geld verdienen is iets waar Hollanders vanuit de middeleeuwen geschiedenis mee hebben gemaakt en alhoewel de balstingdruk hoog is is het hier in tegenstelling tot de VS nog wel met een baan te betalen in plaats van dat je je 60-80 uur per week de tering werkt voor een bedrag wat je erna daarna weer aan verzekeringen kan uitgeven, de benzine stijgt in de VS harder dan in Nederland en de ziekenzorg hoort bij de beste ter wereld, ow en klantvriendelijkheid kan soms beter, maar is imo nog altijd beter dan het geveinsde 'hey how are you today' van een Amerikaan.
quote:
Tja en de VS lijkt steeds meer op Nazi Duitsland in de jaren 30...
quote:
Blijf lekker in de VS en zoek een forum daar, je hebt hier niks meer te zoeken

NEDERLAND
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 13 november 2006 @ 09:28:26 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43499384
"je kunt geen kant meer uit"

Nee, het zal . Het is hier geen derde wereld land hoor. Mocht het echt zo kut zijn als jij beweert ( ) dan is het nog steeds erg makkelijk om ergens anders je geluk te vinden. Het probleem met jou is dat je het reilen en zeilen van Nederland deze dagen uit de media haalt. Dat geeft ongeveer eenzelfde vertekend beeld van de situatie als de meeste nederlanders hebben van Amerika. Het is hier nog steeds goed wonen, beter zelfs dan in veel andere landen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43499414
TVP.

Ik zou graag willen toevoegen dat Amerika zich tot de tanden toe bewapend heeft,denk ook aan hun anti-raket systeem in de ruimte (want rond 2011 af zou moeten zijn). Ze laten zich echt niet zomaar van hun troon stoten.
  maandag 13 november 2006 @ 09:32:02 #31
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_43499448
Hier zijn volgende brief aan zijn grote leider:
quote:
Dear Mr. Bush,

As you might know the anti US sentiments are booming at the FOK!-forum. Lesser forummers despise Americans and my way of living.

Can you please pass a law that makes it legal for all Americans to close anti-ex-dutchers-forums and websites, since the wimpy Europeans and their NATO aren't capably to sensor them from untruth? I want to protect myself against the Fok! and treehunkers witch are bullying me on there site.

Yes that's right, I want to close the FOK!-forum for self defense according to the in the Constitution of the United States. I want to protect myself and my family where Jesus can't.

I would like to express my everlasting devotion and gratitude for having you as a great Admin in these dark times.

May god continue to bless you and your family and our great nation.

Friendly regards,

A concerned american wannabee.
Life in the so-called space age.
pi_43499514
Vind wel leuk dat we zoveel auto's hebben.
Vanochtend hebben we het gepresteerd gewoon 1/3 van de rijkswegen ermee te vullen en dat is dan nog niet eens de drukste dag. Morgen wordt het feest dus

Maarja, de Joe Es of Eej is echt niet zoveel beter imho.
  maandag 13 november 2006 @ 09:38:05 #33
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43499544
I want to protect myself against the Fok! and treehunkers witch are bullying me on there site.

Ik snap dat jullie Bush het naar de zin willen maken, maar om dan allerlei spelfouten te maken is niet nodig. Bush laat zijn mail over het algemeen toch lezen door zijn secretaresse en zij kan wel netjes Engels/Amerikaans schrijven, lezen en ja wel spellen. flauw ik weet het.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_43499580
Maaslander !
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 13 november 2006 @ 09:49:33 #35
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43499784
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:30 schreef dialMforMonkey het volgende:
TVP.

Ik zou graag willen toevoegen dat Amerika zich tot de tanden toe bewapend heeft,denk ook aan hun anti-raket systeem in de ruimte (want rond 2011 af zou moeten zijn). Ze laten zich echt niet zomaar van hun troon stoten.
Welke troon? Je hebt niks aan een raketschild als niemand zich voor je interesseert. Stel je bent het stoerste jongetje van de klas, met alle merkkleding en de laatste ringtones.

Wat heb je daar aan als iedereen (met volgens jou pauperkleding en kutbliepjes) met elkaar speelt tijdens het speelkwartier en jou links laat liggen?
pi_43499850
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:38 schreef Semisane het volgende:
Engels/Amerikaans schrijven, lezen en ja wel spellen. flauw ik weet het.
Amerikaans nog wel.
  maandag 13 november 2006 @ 10:08:09 #37
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43500161
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:53 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Amerikaans nog wel.
Hoezo? Jij wilt het "Engels" wat de gemiddelde Amerikaan uitkraamt, nog steeds Engels noemen dan?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 november 2006 @ 10:11:44 #38
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43500233
Oh vampier, ik had altijd wel respect voor je, leuk die foto's en filmpjes enzo...

maar nu moet je echt opkankeren mat je "kijk ons eens een stuk beter zijn dan dat pauper nederland"

Weetje, vraag een ip-ban aan! dan ben je overal vanaf!
En als je dan toch bezig bent... zoek een naaiclubje in annaheim, en steek daar lekker je kop in het zand...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_43500273
Zijn hier nou echt mensen die denken dat hij die brief echt heeft verstuurd?
pi_43500348
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:08 schreef Semisane het volgende:

[..]

Hoezo? Jij wilt het "Engels" wat de gemiddelde Amerikaan uitkraamt, nog steeds Engels noemen dan?
Engels met een Franse slag dan.
  maandag 13 november 2006 @ 10:19:49 #41
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43500397
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:16 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Engels met een Franse slag dan.
Oh...ik dacht eerder aan "Slecht-Engels-met-een-Hillbilly-Redneck-slag"

Die Franse slag kan je nergens in de States nog vinden....althans...wellicht nog in de moerassen rond om New Orleans en uiteraard nog in Canada, maar dat is dan weer geen US of A.
  maandag 13 november 2006 @ 12:39:09 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43504225
quote:
Op maandag 13 november 2006 07:22 schreef StefanP het volgende:

[..]

Oeh, jaloezie!
Helegaar niet. Vaak zat in de VS. Pas nog een paar weken rondgetoured.
Kan ik me voorstellen dat je er graag woont: ja zaker.
Ik vind het er erg leuk maar om er nou jaloers op te zijn? Niet echt.

Iedereen zeikt al jaren dat het zo slecht gaat met Nederland. Nou...het gáát helemaal niet slecht.
Maar ja...meestal als je dat zegt komt men met één punt waar ze niet blij mee zijn en dan is het dus slecht
pi_43507955
quote:
[b]De VS is al lang geen wereldmacht meer.....
hehehehe, dat is slechts wat al dat linkse tuig hoopt.
pi_43508945
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:42 schreef Lauder-Frost het volgende:
De VS stevent hard af op een punt waar de belasting niet meer genoeg is om de rente op de staatsschuld te betalen.... Op dat moment kan men de soldij niet meer betalen. Geen soldij = geen leger. Geen leger = weg wereldmacht. Geen geld + geen leger = geen land = überhaupt geen VS meer.....

Daarnaast is dat niet de wensdroom van links "tuig" maar eerder van extreem rechts tuig. Tenslotte zijn alle landen met een totalitair islamitisch regime behoorlijk rechts georienteerd......
pi_43509757
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:14 schreef Croga het volgende:

[..]

De VS stevent hard af op een punt waar de belasting niet meer genoeg is om de rente op de staatsschuld te betalen.... Op dat moment kan men de soldij niet meer betalen. Geen soldij = geen leger. Geen leger = weg wereldmacht. Geen geld + geen leger = geen land = überhaupt geen VS meer.....
Nee lompe balhaar, de staatsschuld van Belgie, Frankrijk en Duitsland zijn relatief stukken hoger dan die van de VS dus waar heb je het over.
pi_43509774
de VS vergelijken met een totalitair islamitisch regime Kom jij wel eens buiten?
  maandag 13 november 2006 @ 15:45:30 #47
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43509993
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:42 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

oh god, daar komt weer zo een kk rechtse luie kut josti
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 13 november 2006 @ 16:26:46 #48
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43511423
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:38 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

Nee lompe balhaar, de staatsschuld van Belgie, Frankrijk en Duitsland zijn relatief stukken hoger dan die van de VS dus waar heb je het over.
De VS heeft een staatsschuld van 6400 miljard euro. Hoe wil je dat ooit afbetalen dan? En "relatief" ten op zichte van wat? Landoppervlak? Intelligentie van de leiders? Aantal inwoners?
  maandag 13 november 2006 @ 16:28:10 #49
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_43511462
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:13 schreef PAA-053 het volgende:
Zijn hier nou echt mensen die denken dat hij die brief echt heeft verstuurd?
* meldt *
pi_43514693
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:26 schreef Slarioux het volgende:

[..]

De VS heeft een staatsschuld van 6400 miljard euro. Hoe wil je dat ooit afbetalen dan? En "relatief" ten op zichte van wat? Landoppervlak? Intelligentie van de leiders? Aantal inwoners?

Ben je echt zo dom? Die schuld valt in het niet bij het Amerikaanse nationaal inkomen, absolute aantallen zeggen niets, je moet dus naar relatieve aantallen kijken.
pi_43514885
quote:

En dat door het rechtse beleid van de afgelopen paar jaar

Sinds Pim Fortuin wat in de rondte is gaan schreeuwen, is nederland onnederlands geworden..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_43515074
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:15 schreef Croga het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_43515196
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:30 schreef dialMforMonkey het volgende:
TVP.

VS wordt een 2e rusland, met een enorme wapenvoorraad die te duur is om te onderhouden en te gebruiken
pi_43526708
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:02 schreef Lauder-Frost het volgende:

Ben je echt zo dom? Die schuld valt in het niet bij het Amerikaanse nationaal inkomen, absolute aantallen zeggen niets, je moet dus naar relatieve aantallen kijken.
Relatieve getallen uitgegeven door het CBP:
De USofA heeft over 2005 een begrotingstekort van 5,6% van het BBP.
De EU heeft in zijn stabiliteitspact gesteld dat het begrotingstekort nooit boven de 3% BBP uit mag komen. Over 2003, 2004 en 2005 is deze norm versoepeld naar 3,5% om de economische groei te kunnen stimuleren (wat wel erg handig was voor Gerrit, de enige europese minister van financien die *tegen* dat voorstel stemde, maar het uiteindelijk heel hard nodig had). Alle EU landen zijn onder die 3,5% gebleven.

En dan hebben we het nog niet over de schuld, maar slechts over de schuldgroei.....

Ofwel: Als je geen flauw benul van de feiten hebt, blaat dan alsjeblieft geen onzin.... De staatsschuld van de VS groeit exponentieel. Doordat de schuld harder groeit dan de betaalde rente zal het begrotingstekort exponentieel mee groeien.... Zodra China, Japan en de OPEC besluiten iets minder te investeren in dollars en de dollar dus onder de 0.5 euro keldert, is het volledig afgelopen met de VS.

Zoals al eerder gezegd: De VS is geen wereldmacht. De landen die geld in de VS geinvesteerd hebben zijn de werkelijke wereldmacht (gelukkig is Nederland 1 van de grootste investeerders in de VS *grinnik*)
pi_43527079
Idd. De VS is gedoemd, de Rest van de wereld zal overwinnen en bevrijd worden
Jezus zal weer op Aard neerdalen
  maandag 13 november 2006 @ 23:12:09 #56
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43527305
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:07 schreef Lauder-Frost het volgende:
Sterke argumentatie.

Helaas voor jou en voor ons heeft de poster hiervoor toch echt een erg goed , maar tragsch punt. De manier hoe de USA zichzelf financierd staat en valt in welke munt er wordt gehandeld in de olie. Voor de USA is het absoluut van levensbelang dat dit in Dollars gebeurd, zoniet gaat de USA failliet....en een failliet, onstabiel land, met de militaire slagkracht als de USA is een enge gedachten....en zie jij dat niet, dan heb je of een rotsvast vertrouwen in het Amerikaanse buitenlands beleid.....of je hebt oogkleppen op...of beide...kan ook.
pi_43527347
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:58 schreef Croga het volgende:
Ofwel: Als je geen flauw benul van de feiten hebt, blaat dan alsjeblieft geen onzin.... De staatsschuld van de VS groeit exponentieel. Doordat de schuld harder groeit dan de betaalde rente zal het begrotingstekort exponentieel mee groeien.... Zodra China, Japan en de OPEC besluiten iets minder te investeren in dollars en de dollar dus onder de 0.5 euro keldert, is het volledig afgelopen met de VS.
krijgen we in dat geval niet met een wereldwijde crisis te maken?

en idd, een failliet amerika met het grootste wapenarsenaal ter wereld.. Dat kan nog wel eens heel eng worden
  maandag 13 november 2006 @ 23:15:48 #58
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43527457
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:07 schreef Lauder-Frost het volgende:
Maar nu iemand jouw argument omver lult, heb je niet zoiets van "goh ja, laat ik eens zeggen dat ik omver ben geluld"?
pi_43527979
quote:

Helemaal mee eens.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 01:23:23 #60
862 Arcee
Look closer
pi_43531458
quote:
Nog even en Nederland lijkt op een communistisch oostblokland.
Als de SP het echt zo goed gaat doen als de peilingen beloven wel ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 01:27:50 #61
862 Arcee
Look closer
pi_43531535
Het moet trouwens onbegrensde zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43531711
Rellluh
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43531730
dergelijke opmerkingen ben ik niet zo van gediend

[ Bericht 39% gewijzigd door buzzer op 14-11-2006 08:41:52 ]
pi_43531744
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:28 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Dan donder je toch op naar je inferieure Afrika, waar het leven nog goed zou zijn.

Kankeren op Nederland, maar nog steeds willen snoepen van onze hoge welvaart ...
pi_43531785
quote:
[..]

Ik vind je Engels nog wel wat belabberd, Vamp.
Ik zuig je leeg voor een fix... bel me.
pi_43531860
Haha die Vampier toch. Die woont nu toch fijn in een land dat de laatste 6 jaar verworden is tot een staat dat onderleiding van een lopend verstandsvacuum nergens meer serieus genomen wordt. Diens leiders (politiek, economisch, religieus) liegen, bedriegen en maken massaal misbruik van hun macht. Frauderen bij verkiezingen (zelfs Rusland wilde een waarnemer sturen!), alle internationale afspraken negeren, een staat steunen die meer dan welk land ooit VN-resoluties heeft geschonden, illegale oorlogen voeren, mensenrechten schenden, de wereld in 2en verdelen, economisch er een potje van maken, het milieu verontreinigen, de allerrijkste nog rijker maken en de armste plunderen, de persvrijheid aan banden leggen, de vrije meningsuiting gijzelen. Ooit een mooi land met een hoop goeie mensen die geinspirerend waren en een voorbeeld konden zijn. Nu, een land dat verdeeld is, getraumatiseerd, voorgelogen en gebroken. Ik hoop een goeie leider de volgende keer voor je Vampier. Dan kan ik jaloers zijn op je. Wij gaan de komende jaren weer gewoon vrolijk verder met Balkenende. Dat gun je niemand.
pi_43531867
quote:
[..]

>> ONZ
pi_43533163
Vreemd... bijna elke nederlander die hier langer dan 3 jaar woont wil hier nooit meer weg. En heeft zo ongeveer dezelfde mening als ik heb. Geloof me nu maar Nederland beperkt je vrijheid maar maakt je wijs meer vrijheid te geven. Argumenten:

- ik mag blowen hier
- ik mag zuipen als ik 16 ben

Tjah als daat je hele leven om draait... dan draait het zeker ook om de belastingdienst rijk maken en 3 mensen te onderhouden terwijl je hard werkt? Dat je niet in een grote bak mag rijden omdat er dan meteen eikels met hun vingertje gaan wijzen dat dat niet mag voor het mileu.

Kom op zeg... moet ik dat nu serieus geloven.

Je betaald al een bak belasting over je loon, je betaald een bak belasting op je sigaretten en benzine en daarna zijn de prijzen hoger in Nederland dan in de US waneer het komt tot leefkosten. Tjah.. en ziektekosten verzekering is verplicht (dat is hier vrijwillig)

m.a.w als je geld verdiend in Nederland dan ben je het meteen weer kwijt. investeren mag niet door middel van vastgoed en de huur wordt bepaald door de gemeente (wachtlijsten van 4 jaar zijn geen uitzondering)

Ennuh... als inwoner van Nederland kun je er helemaal niets aandoen. Vrijheid? RIGHT!!
pi_43533169
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 05:15 schreef Vampier het volgende:
Vreemd... bijna elke nederlander die hier langer dan 3 jaar woont wil hier nooit meer weg. En heeft zo ongeveer dezelfde mening als ik heb. Geloof me nu maar Nederland beperkt je vrijheid maar maakt je wijs meer vrijheid te geven. Argumenten:

- ik mag blowen hier

Tjah als daat je hele leven om draait... dan draait het zeker ook om de belastingdienst rijk maken en 3 mensen te onderhouden terwijl je hard werkt? Dat je niet in een grote bak mag rijden omdat er dan meteen eikels met hun vingertje gaan wijzen dat dat niet mag voor het mileu.

Je betaald al een bak belasting over je loon, je betaald een bak belasting op je sigaretten en benzine en daarna zijn de prijzen hoger in Nederland dan in de US waneer het komt tot leefkosten. Tjah.. en ziektekosten verzekering is verplicht (dat is hier vrijwillig)

m.a.w als je geld verdiend in Nederland dan ben je het meteen weer kwijt. investeren mag niet door middel van vastgoed en de huur wordt bepaald door de gemeente (wachtlijsten van 4 jaar zijn geen uitzondering)

Ennuh... als inwoner van Nederland kun je er helemaal niets aandoen. Vrijheid? RIGHT!!
Zal ik 't verhaal ff anders vertellen dan.

Hier kun je studeren zonder dat je ouders poen hebben tegen een redelijk bedrag.
Ik rij gewoon mijn Ford F250 op LPG belastingvrij op LPG a 46 eurocent de liter.
De fucking parkeerplaatsen zijn inderdaad te klein.
Ik heb een huis van steen en niet van hout.
Veel verdienen is ook veel aftrekken.
Verdien je te weinig heb je hier nog wel een dokter en toeslag op zorgpremie
Onder de viaducten is 't in NL minder druk.
  dinsdag 14 november 2006 @ 05:27:01 #70
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_43533175
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 05:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hier kun je studeren zonder dat je ouders poen hebben tegen een redelijk bedrag.
Ik rij gewoon mijn Ford F250 op LPG belastingvrij op LPG a 46 eurocent de liter.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_43533178
quote:

[..]

Studeren kan ik wel begrijpen inderdaad.

Een huis van steen heb ik niet nodig... vooral niet met als die aardbevingen hier. in the mid-west.

Ik ben net met een vaartje van 80mph naar huis gescheurd vanaf Pasadena, overdag is het net de A2 inderdaad.
pi_43533179
Iedere reactie in dit topic van die pedofiele vette amerikaan is er één te veel.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 05:42:54 #73
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43533186
quote:
Tjah.. en ziektekosten verzekering is verplicht (dat is hier vrijwillig)
De gezondheidszorg is in Amerika ook al zo goed geregeld!

Oh, wacht.. Dat was alleen als je geld had.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 14 november 2006 @ 07:12:25 #74
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43533330
quote:

- ik mag blowen hier

Dat zijn niet de enige argumenten die zijn gegeven. Bovendien heb je in de VS vast ook milieufreaks. En de SUV's van GMC zijn nog altijd groter dan die van BMW.
quote:

Tja, je kan de meeste dingen ook weer aftrekken, roken is dom dus als je blij bent dat het goedkoop is loop je iig bijna gratis met longkanker rond, en wees blij dat zorgverzekering verplicht is.
quote:
Fout, er worden nog steeds mensen stinkend rijk in NL (kijk maar naar de man van TomTom), en de wachtlijsten zijn misschien lang maar de huur is wel laag.
quote:
Gelukkig heb je als Amerikaan wel lekker veel invloed op de politieke gang van zaken. Minder dan in NL.
pi_43533347
quote:

[..]

1. Hier kun je studeren zonder dat je ouders poen hebben tegen een redelijk bedrag.
2 Ik rij gewoon mijn Ford F250 op LPG belastingvrij op LPG a 46 eurocent de liter.
3. Ik heb een huis van steen en niet van hout.
4. Veel verdienen is ook veel aftrekken.
5. Verdien je te weinig heb je hier nog wel een dokter en toeslag op zorgpremie
6. Onder de viaducten is 't in NL minder druk.
1. Je kunt in de VS ook studeren tegen een redelijk bedrag. $5,836 per jaar om precies te zijn. Scheelt niet veel met Nederland, en als je in gedachten houdt dat de belastingen STUKKEN lager zijn en de inkomens hoger, dan is het waarschijnlijk zelfs goedkoper.

2. LPG... je motor naar de vernieling helpen, en krijgt er de prestaties van een naaimachine mee. Je kunt ook gewoon een brommermotor in je auto leggen, dan betaal je misschien nog wel minder!

3. Een huis dat aan 2 of meer kanten buren heeft, dat niet vrijstaand is, dat gemiddeld 240000 euro kost, dat geen garage heeft, waarschijnlijk niet eens een eigen parkeerplaats, in een wijk waar je als ratten op elkaar zit, met een postzegel van een tuin en met een bekakte welstandscommissie waardoor je niet eens de kleur van je kozijnen zelf kunt bepalen. Nou, joepie! Doe mij dan maar een woning van hout - stukken fijner wonen. Enneh, met airco, enorme tuin, zwembad, makkelijk te verbouwen, vrijstaand en een prijs van nog geen 1.5 euroton...

4. Veel verdienen bestaat vrijwel niet in Nederland, met dank aan linkse politici, afgunstige medemensen en rotte mentaliteit bij werkgevers die hoger opgeleiden/technici geen cent meer waard vinden. En mocht je wel veel verdienen, dan betaal je meteen 52% belasting. Tel daarbij op de 20% BTW, gemeentelijke heffingen, energieheffingen enz. en je zit zo aan 70% van je inkomen dat je direct bij de staat mag inleveren.

5. Ah, het inmiddels tot stokpaardje verheven verzekerings- en zorgargument. Ik ben prima verzekerd, beter dan het beste pakket in Nederland, en het kost me geen cent. Zelfs al heb je geen werkgever hier die het voor je betaalt: particulier jezelf verzekeren met een gezin is waarschijnlijk even duur als of goedkoper dan in Nederland, als je rekening houdt met het grote verschil in belasting/salaris. Enneh, ik kan hier bij een willekeurige arts/tandarts aankloppen, in plaats van dat ik moet lopen zeulen en smeken of ik me al-sje-blieft mag inschrijven... de kwaliteit van de zorg is hier ook vele malen hoger. Bij alle bedrijven is de klant hier nog altijd koning, in tegenstelling tot in Nederland.

6. Tel je ook even de miljoen overbodige ambtenaren mee en de twee miljoen uitkeringstrekkers waar iedereen voor krom mag liggen? Laat die inderdaad maar onder een viaduct gaan liggen: eigen verantwoordelijkheid heet dat. Maar nee, ze maken liever misbruik van een verzorgingsstaat wiens failliet allang aangetoond is, maar de slinkse figuren houden koppig vast aan hun wereldvreemde, semi-communistische denkbeelden terwijl het schip zinkt.
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:12 schreef Slarioux het volgende:
Gelukkig heb je als Amerikaan wel lekker veel invloed op de politieke gang van zaken. Minder dan in NL.
Dude, je weet niet waar je over praat. Het openbare bestuur is hier oneindig transparanter dan in Nederland. Wat jij in Nederland van Amerika op het nieuws ziet is enkel op federaal niveau, terwijl voor de dagelijkse zaken alles op state, county en city niveau afgehandeld wordt. En laat daar nou vrijwel elke openbare positie verkiesbaar zijn, waardoor mensen afgerekend worden op resultaten en niet de eeuwige luizebaantjes hebben zoals die nietsnutten, ik bedoel ambtenaren, in Nederland. De mensen zijn hier veel meer bij de lokale politiek betrokken en de informatie naar en samenwerking met de burger zijn oneindig veel beter.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 14 november 2006 @ 07:27:35 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43533396
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:16 schreef StefanP het volgende:

Dude, je weet niet waar je over praat. Het openbare bestuur is hier oneindig transparanter dan in Nederland. Wat jij in Nederland van Amerika op het nieuws ziet is enkel op federaal niveau, terwijl voor de dagelijkse zaken alles op state, county en city niveau afgehandeld wordt. En laat daar nou vrijwel elke openbare positie verkiesbaar zijn, waardoor mensen afgerekend worden op resultaten en niet de eeuwige luizebaantjes hebben zoals die nietsnutten, ik bedoel ambtenaren, in Nederland. De mensen zijn hier veel meer bij de lokale politiek betrokken en de informatie naar en samenwerking met de burger zijn oneindig veel beter.

Dat betekent dus dat ambtenaren niet doen wat moet gebeuren, of wat de wet zich voorschrijft, maar wat ze nodig hebben om hun positie te behouden. Impopulaire maatregelen zullen dan niet snel genomen worden omdat dat die mensen hun baan kan kosten. Waarom zou ik als lokale bestuurder een bos kappen in een stad vol milieufreaks? Het kost je je economische groei maar als je het wel doet, lig je er een jaar later uit.

Dat je veel dichter op de lokale politiek staat geloof ik wel, maar ambtenaren zijn geen nietsnutten meer en de informatie naar en samenwerking met de burger is echt niet "oneindig" veel beter. In Nederland wordt je als partij net zo hard afgerekend op je functioneren in een gemeente dus als je het verneukt lig je er net zo goed uit.
  dinsdag 14 november 2006 @ 07:38:03 #77
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43533443
quote:

Daar heeft tie idd wel gelijk in. De "democratie" in de VS is net als in Zwitserland "Bottom-up" geregeld. Als in dat je lokale overheid het meest belangrijk is en laat die nou idd vrij transparant zijn, al moet je je geen illussies maken. Ook in de VS heerst er veel vriendjespolitiek en zitten er ambtenaren die daar de eeuwige luizebaantje hebben gekregen van hun politieke vriendjes. je moet mijn nogal republikeinse oom in Texas er eens overhoren....en die woont toch echt al een jaar of 30 in dat land....zal wel weten waar hij het over heeft.

Wat mij wel opvalt is dat heel veel in ieder geval Nederlanders die emigreren naar de VS ook daadwerkelijk vrij "die-hard" republikeinse opvattingen er op na gaan houden, maar echt raar is dat ook niet. Het is meestal wel zo dat die emigreren echt enkel de voordelen van dat land zien, want als ze emigreren dan doen ze dat meestal omdat ze weten dat ze een baan krijgen en dus vaak niet aan de zelfkant van de maatschappij terecht komen, waardoor ze nauwelijk in aanraking komen met de nadelen die er zijn in de US of A, mocht je dus het gewoon niet redden. Alweer is mijn oom een mooi voorbeeld ervan

Ik had vroeger idd altijd interesante discussies met mijn familie daar en ja Nederland en de US of A verschillen erg veel, daar zijn veel redenen voor, neit alleen door historie zo bepaald, maar zeer zeker ook door de ligging en de grote van beide landen.
pi_43533553
quote:
Aardig overdreven vriend. De werkloosheid hier is nogsteeds vele malen lager dan in de USofA dus 3 mensen onderhouden is grote onzin. Voor iedere werkloze hier werken er minimaal een man of 20.
quote:
Gelukkig betalen we hier veel belasting. Gelukkig zijn de accijns hier hoog. Gelukkig is Nederland nog niet bijna failliet, in tegenstelling tot de VS.
De enige manier voor de VS om dat failliet af te wenden is door enorme belastingen te gaan heffen. Wat weer slecht is voor de economie waardoor het allemaal er nog niet beter op wordt. Leuk, die heilstaat van je, maar hij staat behoorlijk te wankelen. De prijs van vrijheid is niet alleen eeuwige waakzaamheid; het is ook een redelijk belasting tarief......
quote:
Afijn; je hebt duidelijk geen flauwe notie waar je het over hebt..... Investeren in vastgoed is nog steeds een standaard en lucratieve business in Nederland en de gemeente heeft in het geheel niets te vertellen over de hoogte van huren. Wachtlijsten van 4 jaar zijn hoge uitzondering en als ik nu een appartement in Den Haag wil hebben kan ik daar over een week of 2 in trekken (zeg ik uit ervaring).

Vampier; je lult uit je nek. Je gaat niet in op alle negatieve verhalen over de VS en verzint zelf je eigen "waarheid" over Nederland. Van mij mag je, maar ga alsjeblieft niet hopen dat wij, degenen die in Nederland wonen en dus wél weten hoe het zit, je ook nog maar 1 minuut serieus gaan nemen......
pi_43533768
Er is niets negatiefs aan de VS.... ik heb geen last van Mexicanen want die wonen aan de andere kant van het hek wat mijn woonwijk beschermd tegen dat soort volk.... inderdaad... wil je hier komen wonen dan heb je een bepaalde klasse nodig... geen paupers in de buurt... je betaald wel een beetje meer maar dan wordt je ook niet lastig gevallen door mensen die niet willen werken en alleen kunnen jatten en bedellen.

Daarbij komt nog eens dat ik hier een dikke gun heb die ik mag gebruiken om een crimineel om zeep te helpen... daarvoor krijg ik een lintje omdat ik deze maatschapij een dienst lever..... terwijl als er in Nederland een inbreker inbreekt je meteen een rechtzaak aan he broek hebt waneer je deze inbreker hinderd bij de uitvoering van zijn hobby.

ook de politie van de VS is 100X beter dan die slappe hap in Nederland... hier ga je niet fokken met een agens want dan heb je zo 3 tot 8 autos vol met trigger happy heros rondom je staan. Een keer een valse beweging en je kunt bloempjes pushen vanaf de verkeerde kant. En als een agent in nood in nederland zijn dienst pistool gebruikt worden er kamer vragen gesteld

Daar voel je veilig door... gelukkig zijn Amerikanen slimmer dan een achterlijke socialist te kiezen in de regering.... en groen links had hier allang op de terroristen lijst gestaan (terrecht overigens)
  dinsdag 14 november 2006 @ 08:32:10 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_43533900
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:20 schreef Vampier het volgende:
Er is niets negatiefs aan de VS....
de andere kant van het hek wat mijn woonwijk beschermd tegen dat soort volk
Daarbij komt nog eens dat ik hier een dikke gun heb die ik mag gebruiken om een crimineel om zeep te helpen...
hier ga je niet fokken met een agens want dan heb je zo 3 tot 8 autos vol met trigger happy heros rondom je staan.
Daar voel je veilig door...
Jezus wat ben ik blij dat jij aan die kant van de oceaan woont
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 14 november 2006 @ 08:40:48 #81
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43534000
quote:

[..]

1. Je kunt in de VS ook studeren tegen een redelijk bedrag. $5,836 per jaar om precies te zijn. Scheelt niet veel met Nederland, en als je in gedachten houdt dat de belastingen STUKKEN lager zijn en de inkomens hoger, dan is het waarschijnlijk zelfs goedkoper.
pi_43534081
quote:
Er is niets negatiefs aan de VS....
<hoop onzin weg geknipt die we al 100 keer gehoord hebben>
Kijk, je bent nu al een echte amerikaan! Zelfs als honderden mensen met bewijs komen dat er heel veel mis is met de VS negeer je dat gewoon. Je ontkent het niet eens, maar doet gewoon net alsof je het niet gehoord hebt.....

Met je hoofd in het zand zie je alleen je eigen wereld.....
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:06:18 #83
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_43536671
Elk land heeft zo zijn voor en nadelen, geen enkel land is perfect. Als dat wel zo was gingen we daar wel met zijn allen heen.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:38:22 #84
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43537446
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:49 schreef Croga het volgende:

[..]

Kijk, je bent nu al een echte amerikaan! Zelfs als honderden mensen met bewijs komen dat er heel veel mis is met de VS negeer je dat gewoon. Je ontkent het niet eens, maar doet gewoon net alsof je het niet gehoord hebt.....

Met je hoofd in het zand zie je alleen je eigen wereld.....
Neuh hij is geen echte Amerikaan, ken zoveel Amerikanen en die zijn nog niet half zo positief over hun land. Vampier is met recht een echte emigrant, nieuw in een ander land, tot nu toe voor hem enkel positieve ervaringen enz enz....dat verandert ook wel op een gegeven moment. Dit zal Vampier overigens ontkennen, maar hij zal echt niet de eerste zijn.

En verder loopt tie ook redelijk te rellen nu, omdat dat zulke leuke reakties teweeg brengt.
pi_43537585
Jaja.

Desondanks heeft Nederland een van de best lopende economieen in Europa, en behoort het tot de top 10 rijkste landen ter wereld. En dat terwijl het nog geen fractie van het landoppervlak van de US beslaat.

Maar dat is uiteraard allemaal puur mazzel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43538381
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Helegaar niet. Vaak zat in de VS. Pas nog een paar weken rondgetoured.
Kan ik me voorstellen dat je er graag woont: ja zaker.
Ik vind het er erg leuk maar om er nou jaloers op te zijn? Niet echt.

Iedereen zeikt al jaren dat het zo slecht gaat met Nederland. Nou...het gáát helemaal niet slecht.
Maar ja...meestal als je dat zegt komt men met één punt waar ze niet blij mee zijn en dan is het dus slecht
- dure huizen
- dure zorg
- dure brandstof
- dure energie
- ov is een teringzooi
- ziekenzorg holt achteruit
- wegen worden niet afgemaakt
- huizen worden er nauwelijks bijgebouwd
- criminelen hebben geen prioriteit, hardrijders wel
- enorme belastingdruk (zelfs voor de lage inkomen al bijna 50%
- politiek is een grote kleuterklas
- onbelangrijke zaken worden tot in den treure behandeld, belangrijke zaken blijven liggen
- incorrecte beslissingen worden niet terug gedraaid

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

amerika laat ook heel wat steken vallen maar doet het wat mij betreft door de beugel genomen een stuk beter.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43540224
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:17 schreef Metro2005 het volgende:
- dure huizen
- dure zorg
- dure brandstof
- dure energie
- ov is een teringzooi
- ziekenzorg holt achteruit
- huizen worden er nauwelijks bijgebouwd
- criminelen hebben geen prioriteit, hardrijders wel
- enorme belastingdruk (zelfs voor de lage inkomen al bijna 50%
- politiek is een grote kleuterklas
- onbelangrijke zaken worden tot in den treure behandeld, belangrijke zaken blijven liggen
- incorrecte beslissingen worden niet terug gedraaid

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

amerika laat ook heel wat steken vallen maar doet het wat mij betreft door de beugel genomen een stuk beter.
- Brakke huizen
- Geen zorg
- Enorm veel brandstof nodig
- Geen energie (door enorm brakke electriciteitsnet vanwege corrupte top in energie bedrijven)
- Geen OV
- Wel eens een Amerikaans "social" ziekenhuis gezien?
- Wegen zijn baggerkwaliteit (ZOAB is een Nederlandse uitvinding)
- Huizen worden sneller vernield dan dat ze bij gebouwd kunnen worden
- Criminelen hebben de halve wereld. Niet alleen geen prioriteit maar hele wijken waar geen politie meer te zien is omdat ze onmiddelijk neergeschoten worden door de gangs
- Zo'n lage belastingdruk dat de mensen wel geld hebben maar de staat een te grote schuld heeft
- Politiek is geen kleuterklas te noemen. De gemiddelde Nederlandse kleuter is slimmer dan de Amerikaanse President
- Onbelangrijke zaken worden gebracht alsof het wereldreddende politiek is waarbij een leugentje niet geschuwd wordt als daarmee de "verovering van de wereld" doorgang kan vinden
- Incorrecte beslissingen worden verbloemd met onwetendheid

En zo kan ik nog wel even door gaan....

Nederland laat hier en daar wat steekjes vallen. Maar in vergelijking met de VS is dit Het Paradijs.....
pi_43540848
- Brakke huizen

houten huizen vaak, daardoor veeeeeeeele malen goedkoper. Ohja, ik woon in Nederland momenteel en ik woon ook in een brak huis in een achterstandsbuurt, alleen wel voor de prijs waar je in amerika een vrijstaande villa voor kunt kopen.

- Geen zorg

wel zorg, alleen moet je het wel zelf regelen

ligt eraan wat voor een auto je koopt, je kunt ook kleinere auto's kopen

- Geen energie (door enorm brakke electriciteitsnet vanwege corrupte top in energie bedrijven)

nee ze leven daar allemaal zonder stroom denk ik ja.

- Geen OV
Waarom OV nodig in elk gehucht als je voor weinig geld auto kunt rijden, ov is overrated en alleen handig in bv grote steden, en dat heb je dus wel in amerika.
Bovendien komt het OV hier ook niet in kleinere dorpjes

wel eens nederlandse ziekenhuizen meegemaakt? ik helaas genoeg vanwege ziekte van mijn pa en geloof me, zo goed is de zorg hier niet.

Kom eens een dagje schiedam doen! of rij eens over de a15 voor de lol. wat een KUTwegen, en daar betaal je nog grof voor ook

waar slaat dat nou weer op. Alsof er hier geen huizen tegen de vlakte gaan om er veel duurdere woningen voor in de plaats te bouwen.

- Criminelen hebben de halve wereld. Niet alleen geen prioriteit maar hele wijken waar geen politie meer te zien is omdat ze onmiddelijk neergeschoten worden door de gangs
Welkom in dordrecht waar de politie ook bepaalde wijken niet in durft (bron is van een politieagent zelf)

- Zo'n lage belastingdruk dat de mensen wel geld hebben maar de staat een te grote schuld heeft
En wat heeft de gemiddelde amerikaanse burger daar voor last van. juist. niks

- Politiek is geen kleuterklas te noemen. De gemiddelde Nederlandse kleuter is slimmer dan de Amerikaanse President
hoevaak is het kabinet balkenende al gevallen doordat de heren politici het niet eens konden worden
hoe ziet de verkiezingscampagne van een hoop politici eruit?
zal ik een hint geven: Link

ik vind onze nederlandse politici echt een kleuterklas bij elkaar, kan er niks aan doen.

- Onbelangrijke zaken worden gebracht alsof het wereldreddende politiek is waarbij een leugentje niet geschuwd wordt als daarmee de "verovering van de wereld" doorgang kan vinden
net als in nederland dus

net als hier dus

Nederland laat hier en daar wat steekjes vallen. Maar in vergelijking met de VS is dit Het Paradijs.....

laten we het erop houden dat elk land zijn voors en tegens heeft maar ik ben dat america gebash een beetje schijtzat. En dat terwijl nederland ook gewoon een zooitje is, een wankel kaartenhuis wat elk moment in kan storten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43543722
quote:
Er is niets negatiefs aan de VS.... ik heb geen last van Mexicanen want die wonen aan de andere kant van het hek wat mijn woonwijk beschermd tegen dat soort volk.... inderdaad... wil je hier komen wonen dan heb je een bepaalde klasse nodig... geen paupers in de buurt... je betaald wel een beetje meer maar dan wordt je ook niet lastig gevallen door mensen die niet willen werken en alleen kunnen jatten en bedellen.

Daarbij komt nog eens dat ik hier een dikke gun heb die ik mag gebruiken om een crimineel om zeep te helpen... daarvoor krijg ik een lintje omdat ik deze maatschapij een dienst lever..... terwijl als er in Nederland een inbreker inbreekt je meteen een rechtzaak aan he broek hebt waneer je deze inbreker hinderd bij de uitvoering van zijn hobby.

ook de politie van de VS is 100X beter dan die slappe hap in Nederland... hier ga je niet fokken met een agens want dan heb je zo 3 tot 8 autos vol met trigger happy heros rondom je staan. Een keer een valse beweging en je kunt bloempjes pushen vanaf de verkeerde kant. En als een agent in nood in nederland zijn dienst pistool gebruikt worden er kamer vragen gesteld

Daar voel je veilig door... gelukkig zijn Amerikanen slimmer dan een achterlijke socialist te kiezen in de regering.... en groen links had hier allang op de terroristen lijst gestaan (terrecht overigens)
Dit zeg je gewoon om te fucken man. Je meent het allemaal niet en we trappen er niet in

[ Bericht 0% gewijzigd door Toffe_Ellende op 14-11-2006 18:01:13 ]
pi_43549667
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:32 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Jezus wat ben ik blij dat jij aan die kant van de oceaan woont
Datzelfde krijg ik nu als ik naar de reacties van de 'onwetende' in dit topic kijk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 17:56:25 #91
862 Arcee
Look closer
pi_43549852
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:17 schreef Metro2005 het volgende:
- dure energie
Maar we hoeven hier geen noodaggregaat in de tuin te zetten.
quote:
Troep wordt hier wel opgeruimd.
pi_43551086
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:54 schreef Croga het volgende:

[..]

Aardig overdreven vriend. De werkloosheid hier is nogsteeds vele malen lager dan in de USofA dus 3 mensen onderhouden is grote onzin. Voor iedere werkloze hier werken er minimaal een man of 20.
Uitgedrukt als percentage van de beroepsbevolking is in Nederland 7,9% werkloos.

http://www.noorderlink.nl(...)006-10-26.1006693154

The national unemployment rate fell to 4.4 percent in October, well below the forecast that it would remain at the 4.6 percent level seen in September.

http://money.cnn.com/pf/f(...)mployment/index.html

Voor elke werkloze 20 man werkend? Ja, tuurlijk...
-Mark Steyn
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:39:08 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43551144
de uitkering is te verwaarlozen. niet vreemd dat er een lager percentage werklozen is.

veel lonen in amerika liggen schandalig laag en dichter tegen de slavernij dan freedom aan.
pi_43551175
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 01:43 schreef Arneauxxx het volgende:

[..]

Dan donder je toch op naar je inferieure Afrika, waar het leven nog goed zou zijn.

Kankeren op Nederland, maar nog steeds willen snoepen van onze hoge welvaart ...
Afrika

Zit je ergens mee ofzo?
pi_43551286
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:40 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Ach, ik zal er voor de proleten ook even een bron bij zetten:

http://www.cnn.com/2006/E(...).costs.ap/index.html

Tuition and fees at public four-year public colleges this fall rose $344, or 6.3 percent, to an average of $5,836, according to the College Board's annual "Trends in College Pricing" report, released Tuesday.

6000 dollar, nou poehpoeh, het is wat hoor... Dat heb je in welgeteld 1 jaar terugverdiend, want:

Report: College degree worth extra $23,000 a year

http://www.cnn.com/2006/E(...).value.ap/index.html

Da's stukken beter dan in Nederland, niet? Als highschool dropout verdien je al meer dan een modaal Nederlands salaris Maar blijkbaar ben ik de enige hier die feiten op kan zoeken, en die niet blind afgaat op slinkse propaganda.
-Mark Steyn
pi_43551433
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:22 schreef Croga het volgende:

[..]

- Brakke huizen
- Geen zorg
- Geen OV

Woehoehoe Je weet echt niet waar je het over hebt
-Mark Steyn
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:12:33 #97
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43552338
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach, ik zal er voor de proleten ook even een bron bij zetten:

http://www.cnn.com/2006/E(...).costs.ap/index.html

Tuition and fees at public four-year public colleges this fall rose $344, or 6.3 percent, to an average of $5,836, according to the College Board's annual "Trends in College Pricing" report, released Tuesday.

6000 dollar, nou poehpoeh, het is wat hoor... Dat heb je in welgeteld 1 jaar terugverdiend, want:

Report: College degree worth extra $23,000 a year

http://www.cnn.com/2006/E(...).value.ap/index.html

Da's stukken beter dan in Nederland, niet? Als highschool dropout verdien je al meer dan een modaal Nederlands salaris Maar blijkbaar ben ik de enige hier die feiten op kan zoeken, en die niet blind afgaat op slinkse propaganda.
Ik betaal toch wel iets minder schoolgeld
pi_43552527
Je kunt echt niet lezen he? Zoals ik al schreef: de belasting is in de VS veel lager en de inkomens zijn hoger waardoor die $6000 absoluut misschien als veel klinkt, maar het relatief niet is. En ZEKER niet als je er direct na je afstuderen al $23000 meer door verdient. Maar daar ga je natuurlijk gemakshalve allemaal even aan voorbij.
-Mark Steyn
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:27:47 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43552771
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:17 schreef StefanP het volgende:
Je kunt echt niet lezen he? Zoals ik al schreef: de belasting is in de VS veel lager en de inkomens zijn hoger waardoor die $6000 absoluut misschien als veel klinkt, maar het relatief niet is. En ZEKER niet als je er direct na je afstuderen al $23000 meer door verdient. Maar daar ga je natuurlijk gemakshalve allemaal even aan voorbij.
heb je toevallig ook overzichten van de hoeveelheid mensen die wel werkt en net iets boven de armoedegrens leven? geen ziektekosten hebben en elk moment ontslagen kunnen worden om een dollar per uur lager te gaan werken, wat voor hen een hele slok op een borrel is?
pi_43552885
En het gedoogbeleid wat betreft illegalen die de motor zijn van de Amerikaanse economie maar verder geen rechten hebben. Moderne slavernij, terwijl de arme Amerikanen werkeloos blijven of genoodzaakt zijn om het leger in te gaan om tenminste nog iets te verdienen. Ach ja, oorlogen worden altijd uitgevochten ten kosten van de armen. Voor Bush is dat 2 vliegen in 1 klap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')