abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43507273
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:56 schreef Napalm het volgende:
het hele vliegveld is dus onnodig?
niet nodig op het moment dat dat hypthetische gekaapte vliegtuig gevonden/in de gaten gehouden moet worden

voor de rest zijn er aardig wat stemmen die de basis daar liefst weg willen hebben .. strategisch niet zo slim ivm het roergebied ed ..
quote:
Ah, maar voor demonstaties dien je otestemming te hebben. Er is geen toestemming voor het bezetten van een bos of het hinderen van de luchtvaart. Groenfront laat dus merken schijt te hebben aan de democratie en de rechtstaat. Maar dat wisten we natuurlijk al langer van dit soort groepen. Ik vraag je recht op de persooon af: vind jij het goed dat ze de wet overtreden?
moeilijke vraag .. maar ja, soms wel .. zeker als je toestemming nodig hebt van diegene tegen wie je wil demonstreren .. het is dan aan een rechter om achteraf uit te maken of het nou wel of niet goed is/was .. zoiets kom je dus vaker tegen, oa bij stakingen bvb
pleased to meet you
pi_43508054
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat is dus .. als ik het goed heb gelezen .. maar eens in de 3 dagen oid .. en dan patrouilleren ze nog niet eens hier maar boven washington
de rest is dus allemaal training en dan nu dus de bevooraading erbij .. en dat is dus het enige gedeelte wat ik lullig vind aan het hele verhaal, in hoeverre zijn de dingen die daar naar toe moeten van (levens)belang .. een AWAC kan je evtl ergens anders vandaan halen, als dat niet zou kunnen (helemaal na die afgang van 9/11) doen ze hun werk niet goed .. maar je verkast niet zo maar eventjes een paar ton aan vracht voor afghanistan
Dan heb je het niet goed gelezen, de AWACS'en van daar zijn NATO en patrouilleren over Europa. De VS gaat natuurlijk niet elke keer een AWACS uit zuid-Limburg laten aanvliegen om Washington te dekken. En ze landen natuurlijk wel wat vaker dan een keer in de 3 dagen, misschien gewoon maar een keer naast Schinveld.
pi_43508172
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:52 schreef moussie het volgende:

[..]

lieve schat, die AWAC die dat hypothetische vliegtuig zou moeten zien is al in de lucht .. er hoeft helemaal niets op te stijgen daarvoor
Dat ding moet toch ook een keer landen? En dan moet er een andere in de lucht zijn. Is het nou echt zo ingewikkeld?
quote:
[..]

wat ik ervan weet is dat die mensen daar al 25 jaar lang protesteren tegen de een na de andere uitbreiding van die basis .. er worden alsmaar leuke beloftes gedaan waar uiteindelijk helemaal niets van terecht komt en de overlast neemt maar toe .. het is niet voor niets dat de gemeentes geen kapvergunningen hebben afgegeven, er is echt wel gebruik gemaakt van elk tot beschikking staand middel binnen de democratische rechtstaat .. en tja, daar hoort het recht om te demonstreren dan ook bij ..

wat schiphol aangaat, zover ik weet hebben mensen die onder de aanvliegroutes wonen ook zo het een en ander gedaan in de loop der tijden om de aandacht van het publiek te vestigen op het feit dat hun kopjes van tafel trillen sinds de laatste uitbreiding
Ja sorry hoor, maar je weet waar je aan begint als je daar gaat wonen.
pi_43508969
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed gelezen, de AWACS'en van daar zijn NATO en patrouilleren over Europa. De VS gaat natuurlijk niet elke keer een AWACS uit zuid-Limburg laten aanvliegen om Washington te dekken. En ze landen natuurlijk wel wat vaker dan een keer in de 3 dagen, misschien gewoon maar een keer naast Schinveld.
uit de url van de vorige pagina .. wel goed lezen hoor
quote:
Maar die situatie is sinds 11 september 2001
drastisch veranderd. Amerikaanse Airborne Early Warning and Control
Systems (AWACS) patrouilleren sedertdien in de hele wereld, met name
boven Afghanistan. Daardoor ontstond een gat in de North American
Air Defense (NORAD), een samenwerkingsverband van de Verenigde
Staten en Canada. Dus deed de USAF een beroep op de NAVO om
eerst vijf, en vanaf januari nog eens twee E-3’s van Geilenkirchen – door
het personeel kortweg GK genoemd – naar Tinker te sturen om te assis-
teren in de beveiliging van het Amerikaanse luchtruim. ‘Best wel
vreemd dat we voor inzet nu niet naar het oosten, maar naar het westen
gaan. Ik had rekening gehouden met een deployment richting Afghani-
stan of een van de omliggende landen, en Amerika voor een oefening’,
zegt radar-technician (RT) sergeant Marc*
pleased to meet you
pi_43510227
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat ding moet toch ook een keer landen? En dan moet er een andere in de lucht zijn. Is het nou echt zo ingewikkeld?
het meeste wat daar vandaan opstijgt .. of moet ik nu zeggen opsteeg omdat dat sinds die taakuitbreiding verandert is .. zijn trainingsvluchten
quote:
Ja sorry hoor, maar je weet waar je aan begint als je daar gaat wonen.
uhm, je weet hoe de situatie is op het moment dat je er gaat wonen en als je een beetje verstand hebt heb je de bestemmingsplan bekeken .. maar hoe kan je vandaag weten of een vliegveld over 10 jaar groter of kleiner is ?
pleased to meet you
pi_43514247
Over het algemeen doen vliegvelden twee dingen erg goed: Lawaai maken en groeien. Dat zou ik in ieder geval zeker in mijn achterhoofd houden wanneer ik naar een dergelijke plek verhuis.
pi_43514491
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron Fok frontpage.

Ik hoop dat deze personen opgepakt worden wegens het in gevaar brengen van de vliegtuigen en piloten. Gevaarlijke actie!
Groen front, groen links.....
Behind every Bush a terrorist

Behind every Bush a terrorist
Call me black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')