abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43478455
Eredivisie 2006-2007

1 PSV 12 - 31

2 Ajax 12 - 30

3 AZ 12 - 29

4 Feyenoord 12 - 23

5 FC Twente 11 - 21

2 feitjes:
-Het Nederlandse koningshuis kost de belastingbetaler ¤ 102 miljoen per jaar.
-Het Nederlandse koningshuis is de duurste van Europa.
  zondag 12 november 2006 @ 15:45:42 #122
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43478465
PSV
Ajax
pi_43478473
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:38 schreef RijstNatie het volgende:
Als PSV wilt dan walsen ze over ajax heen, PSV speelt wat voorzichtiger tegen ajax, das ook logisch. Maar als ze vol op de aanval gaan, dan wordt het zo 4-1 voor PSV..
Maarja PSV kan ook op de verdediging spelen, iets wat ajax niet kan
alleen die laatste regel zit een kern van waarheid in, Ajax is daar tot nu toe gewoon nog niet in staat

maar PSV laat verder ook helemaal niks zien en echt niet omdat ze alleen maar een beetje behoudend spelen, deze speelwijze zit er in vastgeroest ondertussen en alleen tegen degradatiekandidaten gaan er eens wat meer mannetjes op de aanval...de verslaggever op Radio 1 verwoordde het nog het beste: 'PSV doet de laatste 35 minuten niks anders dan de wedstrijd kapot maken en dat is ook de enige insteek die ze hebben bij dit soort duels'

gelijkspel had het moeten zijn, klote dat het niet zo is gelopen, jammer...

wel heel slecht hoe al die PSV'ers het zo ontzettend hoog in hun bol hebben nu zeg Ajacieden wordt vaak (terecht) enige arrogantie verweten, maar de verheerlijking van 'de kwaliteit en klasse' van dit PSV gaat echt alle perken te buiten zeg
Jack does it in real time...
pi_43478478
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:35 schreef toma het volgende:

[..]

dat is dus de reden waarom ik voor Ajax ben en niet voor psv. Als je club op zo'n manier Nederland moet vertegenwoordigen in de CL .
Sinds wanneer is Ajax geen top-club meer??? Top-clubs kun je niet afmeten op resultaat. Een top-club word ook niet gemaakt door geld. Een top-club word gemaakt door de supporters. AZ bijv. is geen topclub maar kan wel aardig voetballen. Feyenoord is qua resultaat al jaren een sub-topper maar iedereen weet dat Feyenoord een top-club zal blijven. Zolang Ajax meer supporters heeft in Nederland dan psv blijft Ajax een grotere club! gevoelsmatig dan.
Jammer dat je zo reageerd maar kijk eens naar andere league's zoals in engeland en duitsland. Als je beredeneerd met jouw inzicht dan zouden er allemaal topclubs in hun league zitten die europeesch (CL) mee kunnen
pi_43478486
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:45 schreef dvdfreak het volgende:
PSV
2 feitjes:
-Het Nederlandse koningshuis kost de belastingbetaler ¤ 102 miljoen per jaar.
-Het Nederlandse koningshuis is de duurste van Europa.
  zondag 12 november 2006 @ 15:46:45 #126
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_43478514
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:14 schreef toma het volgende:

[..]

catanacho
schrijf het dan wel goed

'Catenaccio'
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
  zondag 12 november 2006 @ 15:46:57 #127
10710 gday
propria cures
pi_43478523
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:45 schreef MariekskeBaby het volgende:
Eredivisie 2006-2007

1 PSV 12 - 31

2 Ajax 12 - 30

3 AZ 12 - 29

4 Feyenoord 12 - 23

5 FC Twente 11 - 21

Zijn alle PSV-'fans' nou van die opzichtige Ajax-haters? De PSV-'fans' in mijn omgeving komen over het algemeen wat intelligenter over namelijk.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_43478549
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:44 schreef toma het volgende:

[..]

oftopic : ik gun Twente meer dan Heereveen. Die kunnen soms nog wel leuk spelen. Alhoewel die Alves wel weet hoe hij een bal moet raken.

Ajax kan dit seizoen met zo'n kwaliteit het seizoen tot een goed eind brengen wanneer ze of de UEFA-cup winnen of kampioen worden.
Offtopic:
Mwoah, het is niet zozeer om het spel dat ik het Heerenveen gun, maar ik vind het gewoon een sympathieke club, leuke voetballers altijd. (Ik vind Nilsson en Pranjic erg leuke spelers) Twente speelt beter voetbal dan Heerenveen, maar de sfeer rond die club spreekt mij minder aan dan bij Heerenveen of Groningen.
pi_43478589
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:46 schreef gday het volgende:

[..]

Zijn alle PSV-'fans' nou van die opzichtige Ajax-haters? De PSV-'fans' in mijn omgeving komen over het algemeen wat intelligenter over namelijk.
Lees het PSV-topic eens door, dan zie je dat door over het algemeen niet zo veel haat jegens andere ploegen is.
pi_43478626
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:11 schreef Mister_YingYang het volgende:
PSV is gewoon de beste

KIJK NAAR DE CIJFERS

Dat Calimero gelul; "waarom gooiden ze de boel niet open, dan hadden wij kunnen winnen!"

Echt te triest voor woorden.

Ajax was de eerste helft beter (omdat PSV dat toestond) en PSV was de 2e helft beter, toen we de voorsprong wilden vergroten krijgen we ineens een rode kaart. Nou dan zit er nog maar 1 ding op, de boel dichtgooien.

Als je daar niet tegenkan moet je maar geen voetbal meer kijken.

PSV KAMPIOENEN
Denk jij daadwerkelijk dat PSV zo goed is en dat ze zo'n luxe-positie hebben? Ze konden op dat moment niet veel meer inbrengen. Net als de rest van de wedstrijd. Als ze zwaar aan de bak moeten komen ze in de problemen.
X
X
X
  zondag 12 november 2006 @ 15:52:04 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43478656
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:50 schreef Frasier het volgende:

[..]

Denk jij daadwerkelijk dat PSV zo goed is en dat ze zo'n luxe-positie hebben?
Ga er nu niet serieus op in. Bos81, pascalheister, PyTH, Grrrrr en op z'n tijd zelfs cultheld en wat anderen. Daar vallen discussies mee te voeren. Niet met die bosmongolen die nu de hele tijd gequote worden.
pi_43478713
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:46 schreef MIster911 het volgende:

[..]

Jammer dat je zo reageerd maar kijk eens naar andere league's zoals in engeland en duitsland. Als je berdeneerd met jouw inzicht dan zouden er allemaal topclubs in hun league zitten die europeesch (CL) mee kunnen
dat bedoel ik nou. Top-clubs worden niet gevormd door resultaat!. Maar door de supporters. Een derby in Nederland tussen Ajax en Feyenoord is nog altijd zwaarder beladen dan AZ tegen PSV. Terwijl qua resultaat de laatste wedstrijd tegenwoordig belangrijker is. Een club is nog geen top-club als hij de CL wint. Is voor jou Griekenland dan een top-ploeg als ze het EK winnen? Of behoort Porto ook tot de beste clubs van Europa wanneer ze de CL winnen?
  zondag 12 november 2006 @ 15:59:41 #133
10710 gday
propria cures
pi_43478820
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:49 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Lees het PSV-topic eens door, dan zie je dat door over het algemeen niet zo veel haat jegens andere ploegen is.
Gelukkig. Ja weet je, ik ben niet zo iemand die PSV- of Feyenoord-topics door gaat zitten lopen. Ik vind het zelf namelijk zo irritant als een PSV'er of Feyenoorder in een Ajax-topic gaat zitten trollen.. maar goed, ik hoop dat er meer PSV'ers zijn zoals jij dan.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_43479835
Ben weer terug uit de Arena

Boeren zijn de baas in Amsterdam!
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 12 november 2006 @ 17:11:06 #135
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_43480769
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:38 schreef mcyodogg het volgende:
Ben weer terug uit de Arena

Boeren zijn de baas in Amsterdam!
Wel leuk dat je die goal in je avatar hebt
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_43482616
Eerste helft prima voetbal, aardige combinaties. Geen kans weggegeven, maar uiteraard maak je het zelf weer niet af. Dan komt PSV met peper in de reet de kleedkamer uit, gaan ze een kwartier lang drukken en voel je het eigenlijk al aankomen. Na de 0-1 weet je dat je in ieder geval niet wint en dan speel je het laatste 20 min zo dramatisch slecht. Verschrikkelijk.
pi_43483009
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:14 schreef Jasza het volgende:
Ying Yang, omdat psv dat toestond?

Jonge, psv werd de eerste helft compleet afgetroeft.
sukkeltje
pi_43483244
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:49 schreef cultheld het volgende:
Ten Cate: "Als wai zo foetballen als PEE ES FEE, dan worde wai ook kampioen!!!! Met 7 man achter de bal kan iedereen winne!!!!!! Wai spele alleen mooi foebal!!!!!"
Cursusje grammatica ?
pi_43483529
'Kampioen wordt je door tegen de kleinere ploegen te winnen'
pi_43483540
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:32 schreef PyTh het volgende:
Eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op, daarna drong ajax aan en was de betere ploeg maar echte kansen heeft het niet gehad.

Na rust PSV de betere ploeg met een goede goal van Timmy, na de rode kaart (waar ik toch echt mijn vraagtekens bij zet) kwam ajax weer opzetten maar bleef de 1-1 achterwege.

Gelijk spel was een betere afspiegeling geweest van de krachtsverhoudingen maar PSV is gewoon iets gehaaider
Ajax kwam opzeten na de 0-1 en de rode kaart? Vond het wel meevallen. Talpa zou zometeen 5 minuten kunnen vullen met alle acties van Rosales sinds ie in het veld kwam en die hoef je dan niet eens van commentaar te voorzien, de mislukte voorzetten spreken voor zich.

De eigenlijk enige echte kans na de 0-1, voor Sneijder, kwam er nog doordat 2 PSV-ers, ik meen Simons en Alex, elkaar in de weg liepen. Want zelf wisten die neusjes echt helemaal niks af te dwingen met 11 tegen 10.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 12 november 2006 @ 18:50:11 #141
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_43483819
mooie overwinning van psv op ajax, maar ja, dat is meer regel als uitzondering de laatste jaren!
denk dat psv nu doorstoomt en met twee vingers in de neus wederom kampioen van Nederland wordt. Wat ik tot nu toe ervan gehoord en gelezen heb was de overwinning van psv terecht en zijn ze toch een klasse beter gebleken als ajax. benieuwd naar de beelden, zometeen.
pi_43483831
Onterechte uitslag. Maar ja ik vond ten cate vandaag ook niet sterk wisselen. Als je tegen 10 man speelt of als je achter staat dan had ik Gabri gewisseld voor een vleugel speler die snel is en had ik Perez meer achter Huntelaar laten spelen. Hij deed dit pas in d elaatste 9 minuten... En wat bij mij verbazing wekte was het feit dat Ajax de lange bal in de 16 gooide maar die kwam te hoog en er was geen kopper meer in de 16.. Wederom had rosales vrije door tocht op rechts en komt er een voorzet waar je 6.40 voor moet zijn wil je daarbij komen. Als vleugel speler wordt je afgerekend op je voorzetten en die zijn de afgelopen 10 jaar zeer slecht. Totaal geen rendement uit die voorzetten op een enkele wedstrijd na.

Wat wel leuk was om te zien was dat Ajax niks weg gaf en op het middenveld en achterin alles op orde had.
  zondag 12 november 2006 @ 18:54:20 #143
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43483922
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:50 schreef Chadi het volgende:
blablabla

Wat wel leuk was om te zien was dat Ajax niks weg gaf en op het middenveld en achterin alles op orde had.
En dan toch verliezen!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43484179
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:54 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

En dan toch verliezen!
Ja dat heeft weinig met voetbal te maken zo'n standard situatie
  zondag 12 november 2006 @ 19:14:08 #145
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43484529
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja dat heeft weinig met voetbal te maken zo'n standard situatie
Idd, dat heeft meer met wielrennen te maken.

pi_43484780
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Idd, dat heeft meer met wielrennen te maken.

zondag 12 november 2006 @ 19:42:14 #147
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_43485362
Hier een wat objectiver stukje verslaggeving van nu.nl:

PSV wint topper van Ajax

Uitgegeven: 12 november 2006 14:29
Laatst gewijzigd: 12 november 2006 16:04

AMSTERDAM - PSV keek zondagmiddag in de ArenA rustig toe hoe Ajax verwoede pogingen ondernam om de Eindhovense club als alleenheerser van het Nederlands voetbal te onttronen. Even nadat de thuisclub het overwicht over de wedstrijd verloor, sloeg de landskampioen in de persoon van Timmy Simons dodelijk toe: 0-1.

PSV herstelde met de overwinning de hegemonie in de eredivisie. De Brabanders hebben een punt meer dan Ajax. AZ volgt op twee punten. De landskampioen verkeert in de prettige omstandigheid dat het zowel Ajax als AZ al op vreemde bodem heeft verslagen.

Ajax wil dit seizoen niet meer lijdzaam toekijken hoe PSV het Nederlandse voetbal regeert. De recordkampioen kon niet voorkomen dat de concurrent uit Eindhoven de afgelopen vier seizoen tot drie keer toe een geslaagde greep naar de landstitel deed. Ter vergelijking, Ajax moet tien jaar terug om tot drie landstitels te komen.

Waar PSV de laatste jaren aansluiting vond bij de Europese subtop, verloor Ajax in internationaal opzicht alleen maar terrein. Ook dit seizoen schaarden de Eindhovenaren zich alweer bij de beste zestien clubs van Champions League. Ajax strijdt in de UEFA-beker tegen onbeduidende clubs als Austria Wien en Zulte Waregem.

Uitdager

Ajax bewees tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV dat het zich dit seizoen kan ontpoppen als serieuze uitdager van de landskampioen. De club acteerde met bluf en branie maar kon de hechte defensie vande thuisclub niet omver spelen. Tot grote tevredenheid van het thuispubliek koos trainer Henk ten Cate voor een aanvallende speelwijze.

Ajax startte in een systeem met slechts drie verdedigers, vier middenvelders en drie aanvallers. John Heitinga, normaal gesproken rechtsback, acteerde als meest verdedigende middenvelder. Wesley Sneijder speelde vlak achter centrumspits Klaas-Jan Huntelaar.

Voor het eerst dit seizoen in de competitie moest PSV de regie van de wedstrijd aan Ajax laten. De landskampioen hield veelal zeven middenvelders achter de bal en gokte op een geniale ingeving van Jefferson Farfan en Arouna Koné.

Maduro

Hedwiges Maduro was het grootste slachtoffer van de aanvallende speelwijze van Ajax. De middenvelder begon op de bank. Ook zonder Maduro en de geblesseerde Babel startte Ajax de wedstrijd met zes spelers uit de eigen jeugdopleiding. De Amsterdammers domineerden maar kregen voor rust geen uitgespeelde kansen.

PSV herstelde na rust het evenwicht in de wedstrijd. De landskampioen won meer duels en hield Ajax verder weg bij doelman Gomes. Tot afgrijzen van alles en iedereen bij de Amsterdamse club kwam PSV in de 64e minuut op voorsprong. Timmy Simons kreeg een hoofd tegen een voorzet van Mendez en zag hoe de bal onbereikbaar voor doelman Maarten Stekelenburg in de verre hoek belandde.

De kracht van de landskampioen uit Eindhoven werd pas echt duidelijk toen Mendez in de 71e minuut zijn tweede gele kaart van de wedstrijd kreeg. Ook met een man meer kwam Ajax niet tot een slotoffensief. PSV koesterde de voorsprong en hoefde slechts eenmaal opgelucht adem te halen. Op aangeven van Kenneth Perez schoot Sneijder naast. De beste kans was even later voor PSV. Koné schoot echter keihard op de paal.

Cocu

De aanvoerder van de Eindhovenaren, Philip Cocu, wilde de euforie over de zege niet overdrijven. "Ik denk dat beide ploegen niet voor elkaar onder deden'', aldus de ex-international. "Het zal een heel spannende kampioensrace worden.''

De enige goal in de wedstrijd viel uit een standaardsituatie. "Dat is onze kwaliteit. Daarna hadden we ook het meeste recht op de 2-0, maar helaas schoot Koné op de paal. In de eerste helft hadden we het heel lastig. Je kon zien dat Ajax goed in vorm is en dat ze een stijgende lijn te pakken hebben. Verdedigend stond het bij ons goed, we hebben bijna niets weggegeven. Ook niet toen we in de tweede helft met tien man kwamen te staan'', aldus Cocu.

Koeman

PSV-trainer Ronald Koeman reageerde ingetogen op de zege. "Ik denk niet dat we vandaag hebben aangetoond de betere ploeg te zijn. Het zit erg dicht bij elkaar. Wij hebben misschien iets meer ervaring in de ploeg, dat is een extra kwaliteit.''

PSV scoorde, zoals zo vaak dit seizoen, uit een standaardsituatie. "Daar moet je een beetje geluk mee hebben'', aldus Koeman. "Voor de pauze was Ajax absoluut de betere ploeg en na de pauze namen wij het initiatief over en gaven we geen enkele kans weg. Dat we winnen is natuurlijk mooi, maar gezien de verhoudingen in het veld hebben we misschien iets teveel gekregen. Maar dat mag af en toe ook wel eens.''

Ten Cate

Ajax-trainer Henk ten Cate was na afloop van het duel Ajax-PSV (0-1) teleurgesteld over de nederlaag, maar toonde zich ook tevreden over de progressie die zijn elftal de laatste maanden heeft gemaakt. "Als je ziet waar we vandaan zijn gekomen en waar we nu staan, kun je alleen maar tevreden zijn. Al kun je natuurlijk nooit blij zijn na een nederlaag."

Ten Cate zag zijn elftal tegen PSV in de eerste helft excelleren. "In die fase hadden we ons spel met een doelpunt moeten belonen. Na de pauze komt PSV uit een vrije trap op voorsprong. De bal werd onderweg nog geschampt door Timmy Simons en raakte volgens mij ook nog een hoofd. Dat is geen kwaliteit van PSV, maar geluk."

"Als er iets is waar ik ontevreden over moet zijn, is het die fase. We speelden veel te veel door het midden en pompten alles de trechter in. Ik bracht Nicolae Mitea in als flankspeler en die is maar twee keer aan de bal geweest. Dat hadden we beter moeten doen."

Heitinga

John Heitinga was het eens met zijn trainer. "Heel vervelend dat we hebben verloren. We speelden echt goed en gaven eigenlijk geen kansen weg. Toen we in de tweede helft tegen tien man kwamen te spelen werd ons spel onzorgvuldig. We hadden meer over de flanken moeten spelen. Het verschil tussen Ajax en PSV in deze wedstrijd? Zij koppen een vrije trap er wel in en wij niet. Maar gezien het spelbeeld had het minimaal gelijk moeten zijn of hadden we misschien wel moeten winnen, Heel zuur dat je dan verliest.''
schorriemorie
  zondag 12 november 2006 @ 19:45:26 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43485440
Waarom denken mensen dat ajax betere voetbal speelt? Ajax heeft puur alleen meer balbezit en speelt een beetje over naar de man die veilig staat. Meestal is dit breed of naar achteren waardoor het lijkt alsof AJAX de wedstrijd controleerd. Maar de bedoeling is toch dat je naar voren toe speelt, naar je spitsen en dan zo snel mogelijk?

Hoeveel uitgespeelde kansen had ajax in de 1e helft?
Wanneer had sneyder een vrije doortocht naar gomes?..

De enige goede kans die AJAX had, kwam door gepruts in de verdediging van PSV.
  zondag 12 november 2006 @ 19:49:00 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_43485546
Wat een slechte verliezer, die HTK. Geluksgoal enzo...En dan kale klets zeggen. Wat een sukkel!
pi_43485998
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:05 schreef Zorro het volgende:
Nog even voor alle mensen die het nog altijd niet begrijpen een quote uit de regels van het voetbal (misschien steek je er wat van op):
[..]

Hier staat niks over mooi voetbal of zo, dus daar kun je niet mee winnen. Doe er je voordeel mee.
Juist, als ze op presentatie en uitvoering beoordeeld willen worden moeten ze bij Ajax maar gaan turnen of schoonspringen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')