abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 12:21:37 #1
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43472440
Aboutaleb verspilt 400 miljoen Euro

Volgens een bericht op AT5 teletekst heeft de gemeente Amsterdam 400 miljoen euro verspild aan reïntegratieprojecten.

Weg terug naar werk loopt vaak dood

10-11-2006 De ruim vierhonderd miljoen euro die de gemeente betaalde voor reïntegratrajecten om mensen weer aan het werk te helpen is weggegooid geld. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.
Slechts vijf procent van de werklozen schiet iets op met het traject. Dat wil zeggen: heeft na twee jaar meer kans om een baan te vinden. De gemeenteraad reageerde donderdag teleurgesteld op de uitkomsten van het onderzoek.
De magere resultaten zijn het gevolg van slechte contracten die de gemeente met de cursusbedrijven afsloot. De oppositie reageert geschokt en wil dat wethouder Aboutaleb met garanties komt.

http://www.at5.nl/archief.asp?newsid=22289&archiefdag=5

Ik snap niet dat deze enorme geldverspilling geen aandacht krijgt in de landelijke media, zeker nu Bos Aboutaleb graag minister wil maken.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43472491
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:21 schreef DenniZZ het volgende:

[afbeelding]

Volgens een bericht op AT5 teletekst heeft de gemeente Amsterdam 400 miljoen euro verspild aan reïntegratieprojecten.

10-11-2006 De ruim vierhonderd miljoen euro die de gemeente betaalde voor reïntegratrajecten om mensen weer aan het werk te helpen is weggegooid geld. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.
Slechts vijf procent van de werklozen schiet iets op met het traject. Dat wil zeggen: heeft na twee jaar meer kans om een baan te vinden. De gemeenteraad reageerde donderdag teleurgesteld op de uitkomsten van het onderzoek.
De magere resultaten zijn het gevolg van slechte contracten die de gemeente met de cursusbedrijven afsloot. De oppositie reageert geschokt en wil dat wethouder Aboutaleb met garanties komt.

Ik snap niet dat deze enorme geldverspilling geen aandacht krijgt in de landelijke media, zeker nu Bos Aboutaleb graag minister wil maken.
Omdat dit kinderachtig geschop naar iedereen is? Met modder gooien? Etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 12 november 2006 @ 12:26:24 #3
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43472536
Met modder gooien? Een wethouder mag hier toch wel op aangesproken worden? 400 miljoen euro met 0,0 resultaat.

Dat zijn geen "kinderachtige" bedragen
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  zondag 12 november 2006 @ 12:27:35 #4
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43472567
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Yeah right, met feiten komen is met modder gooien. Eng he die werkelijkheid, you wish you were never born
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43472612
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:26 schreef DenniZZ het volgende:
Met modder gooien? Een wethouder mag hier toch wel op aangesproken worden? 400 miljoen euro met 0,0 resultaat.

Tuurlijk is het niet goed te praten, en waarschijnlijk zit er nog wel wat meer achter in het bericht wat je als OP had. Maja, zo heb je ook dingen die fout worden gedaan bij de vvd/cda/sp etc etc. Om nu van elk fout punt een 'big deal' te maken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_43472665
Je hebt liever een politicus die nooit risico's neemt, nooit wat nieuws probeert, omdat het misschien wel eens geld zou kunnen kosten?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 12 november 2006 @ 12:31:51 #7
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43472673
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tuurlijk is het niet goed te praten, en waarschijnlijk zit er nog wel wat meer achter in het bericht wat je als OP had. Maja, zo heb je ook dingen die fout worden gedaan bij de vvd/cda/sp etc etc. Om nu van elk fout punt een 'big deal' te maken
Als een (hopelijk niet) aankomend minister, Bos prijst hem helemaal de hemel in, 400 miljoen euro door het toilet spoelt lijkt me dat toch geen onbelangrijk feit
pi_43472689
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:27 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Yeah right, met feiten komen is met modder gooien. Eng he die werkelijkheid, you wish you were never born
Haha, ahboutaleb verspilt 400 miljoen is natuurlijk wat overdreven. Hij verspilt niet, hij heeft geprobeerd om met dat geld iets recht te zetten. Dat is niet helemaal gelukt! Dat is wat anders. Verspillen is die 400 miljoen euro opmaken aan vakantie reisjes.. Dat bedoel ik dus met modder gooien. Het niet goed neerzetten van wat er nu eigenlijk bedoeld word.
  zondag 12 november 2006 @ 12:33:01 #9
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43472700
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:31 schreef Seneca het volgende:
Je hebt liever een politicus die nooit risico's neemt, nooit wat nieuws probeert, omdat het misschien wel eens geld zou kunnen kosten?
Reintegratie-trajecten vind ik nou niet echt een baanbrekend nieuwe manier van aanpak

Ik heb liever een minister die resultaten boekt.
pi_43472703
quote:
haha inderdaad. pfft
  zondag 12 november 2006 @ 12:34:27 #11
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43472739
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:

Ach, natuurlijk wat is nu ¤ 400 miljoen. Gewoon wat vaker de geldboompjes plukken.
Ik vraag me af hoeveel geld dat per baan is via dit project.
Stel 100.000 werkozen --> 5000 banen (5%) --> ¤ 80.000 per baan.
Ik denk dat het in werkelijkheid om aanzienlijk minder werklozen gaat in A-dam dan is het bedrag nog veel hoger.
Maar om je een beetje een plaatje te kunnen vormen is dit een leuke rekenoefening.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43472776
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:34 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Ach, natuurlijk wat is nu ¤ 400 miljoen. Gewoon wat vaker de geldboompjes plukken.
Ik vraag me af hoeveel geld dat per baan is via dit project.
Stel 100.000 werkozen --> 5000 banen (5%) --> ¤ 80.000 per baan.
Ik denk dat het in werkelijkheid om aanzienlijk minder werklozen gaat in A-dam dan is het bedrag nog veel hoger.
Maar om je een beetje een plaatje te kunnen vormen is dit een leuke rekenoefening.
Sja alles kost nu eenmaal veel geld? Niks nieuws onder de zon
  zondag 12 november 2006 @ 12:36:49 #13
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43472796
Misschien had het slim geweest dit eerst op kleinere schaal toe te passen in plaats van meteen 400 miljoen te investeren. Of is dat te simpel gedacht?
pi_43472808
400 miljoen voor een reïntegratieproject? Kregen ze allemaal een Ferrari cadeau ofzo.

Elk normaal denkend mens zou verwachten dat je als verantwoordelijk wethouder per direct wordt ontslagen maar nee bij de overheid maakt het niet zoveel uit als je geld van anderen over de balk gooit.
quote:
Schandalig.
  zondag 12 november 2006 @ 12:39:58 #15
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43472874
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:36 schreef DenniZZ het volgende:
Misschien had het slim geweest dit eerst op kleinere schaal toe te passen in plaats van meteen 400 miljoen te investeren. Of is dat te simpel gedacht?
Precies, voordat je er zo'n bedrag tegenaan gooit lijkt me een pilot wel handig. Daar heeft abou natuurlijk nog nooit van gehoord. Evenals zijn ambtenaren.
  FOK!fotograaf zondag 12 november 2006 @ 12:41:36 #16
13368 NiGeLaToR
pi_43472914
Oh ja, maar de noord-zuid-lijn, de betuwelijn en dat soort zaken zijn zinvollere investeringen?

Die 400miljoen is in ieder geval bij de lokale MKB terecht gekomen
  zondag 12 november 2006 @ 12:41:41 #17
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43472916
Dit wordt iig de fatale Haggard like fall voor de PvdA
  zondag 12 november 2006 @ 12:41:46 #18
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43472918
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:39 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Precies, voordat je er zo'n bedrag tegenaan gooit lijkt me een pilot wel handig. Daar heeft abou natuurlijk nog nooit van gehoord. Evenals zijn ambtenaren.
Het is toch maar staatsgeld, daar kan je zomaar allerlei nieuwe dingen mee proberen! En als het dan mislukt en je verliest een paar honderd miljoen euro... nou dat maakt dan toch gewoon niks uit! Op naar het volgende allochtonen-knuffel project!
pi_43472946
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
Oh ja, maar de noord-zuid-lijn, de betuwelijn en dat soort zaken zijn zinvollere investeringen?

Die 400miljoen is in ieder geval bij de lokale MKB terecht gekomen
bingo
pi_43472978
Maar hoeveel werklozen zijn er in Amsterdam dat er 400 miljoen nodig is geweest?

Over welke periode gaat dit eigenlijk?
En maar klagen over armoede maar wel 400 miljoen over de balk gooien. Of is het over de balk gooien van 400 miljoen ook de schuld van het kabinet.
  zondag 12 november 2006 @ 12:44:41 #21
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43472991
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:43 schreef sitting_elfling het volgende:
bingo
En dan klagen over voedselbanken
  zondag 12 november 2006 @ 12:45:11 #22
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43473012
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

bingo
Wat een totale waanzin!!! 400 miljoen verspilt en dit is je reactie??

"Ach het is tenslotte bij de MKB terecht gekomen"

Daar ging het niet om, het ging erom die mensen aan het werk te krijgen en dat is compleet mislukt!
  FOK!fotograaf zondag 12 november 2006 @ 12:47:51 #23
13368 NiGeLaToR
pi_43473091
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:45 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Wat een totale waanzin!!! 400 miljoen verspilt en dit is je reactie??

"Ach het is tenslotte bij de MKB terecht gekomen"

Daar ging het niet om, het ging erom die mensen aan het werk te krijgen en dat is compleet mislukt!
Is dat zo? Denk dat de MKB er flink wat banen bij heeft.

Ach ja, 'k geef wat tegengas, tis zonde-geld, maar dat is nou eenmaal hoe wij onze rijkdom verkwanselen. Bovendien: als je nooit iets probeert en altijd op zeker speelt gebeurd er al helemaal niets.
pi_43473104
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:44 schreef digitaLL het volgende:

[..]

En dan klagen over voedselbanken
Daar klaag ik inderdaad wel over. Tis jammer dat ze er zijn en ik hoop dat ze snel niet meer nodig zijn!
  zondag 12 november 2006 @ 12:50:12 #25
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43473151
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar klaag ik inderdaad wel over. Tis jammer dat ze er zijn en ik hoop dat ze snel niet meer nodig zijn!
Nou die 400 miljoen die Aboutaleb er doorheen gejaagd heeft, heeft in ieder geval niet geholpen!
  zondag 12 november 2006 @ 12:54:06 #26
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43473270
quote:
Yeah right, ignorance is bliss.
pi_43473561
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:54 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Yeah right, ignorance is bliss.
Whehe zat het leven zo maar in elkaar dat niemand fouten maakte en als je ergens in investeert dat je dat er ook uit krijgt. Utopie
  zondag 12 november 2006 @ 13:09:03 #28
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43473682
400 miljoen euro is wel erg veel . Per Amsterdammer ongeveer 500 euro dus verspild...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 12 november 2006 @ 13:09:47 #29
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43473704
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Whehe zat het leven zo maar in elkaar dat niemand fouten maakte en als je ergens in investeert dat je dat er ook uit krijgt. Utopie
Het verschil is dat als't je eigen geld is je er wel heel wat onbesuisder mee omgaat.
pi_43473919
En heeft iemand van jullie wel naar het AT5 journaal item gekeken. Leuk dat ze de markt hebben ingeschakeld en contracten met commerciele integratie en opleidingsbedrijven hebben afgesloten. (10.000 euro per leerling voor flutcursussen)

Dit is een project wat al loopt vanaf 2000, aboutaleb is pas sinds 2004 wethouder.

En aboutaleb heeft nu pas prestatie contracten met die bedrijven afgesloten.

Maar ja het gaat er maar om dat jullie weer een PVDA persoon kunnen bashen.
pi_43474138
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil toch graag weten aan wie ik mijn centjes toevertrouw. Hopelijk niet aan Aboutaleb.

Dit zal verder niet de 1e keer zijn dat zo'n re-integratieproject faalt. Keer op keer falen die dingen maar zijn er wel weer vele miljoenen over de balk gesmeten.
pi_43474215
quote:
Ja
pi_43475325
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:25 schreef Corelli het volgende:

[..]

Ja
oftewel je prefereert stilstand ipv vooruitgang?
pi_43475482
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

oftewel je prefereert stilstand ipv vooruitgang?
Ik zie de relatie niet. De acties van de politici brengen ons echt niet naar een hoger plan of zo hoor. Tenzij je natuurlijk een hele naieve kijk op de wereld hebt.

Het beste wat een politicus kan doen is niks.
pi_43475622
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:06 schreef Corelli het volgende:

[..]

Ik zie de relatie niet. De acties van de politici brengen ons echt niet naar een hoger plan of zo hoor. Tenzij je natuurlijk een hele naieve kijk op de wereld hebt.

Het beste wat een politicus kan doen is niks.
Nou geef dan ons maar eens wat voorbeelden waardoor door niks te doen toch goede besluiten genomen zijn die onze maatschappij vooruit hebben geholpen.
pi_43475686
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou geef dan ons maar eens wat voorbeelden waardoor door niks te doen toch goede besluiten genomen zijn die onze maatschappij vooruit hebben geholpen.
Noem maar eens, afgezien van infrastructuur, wat goede besluiten van politici met betrekking tot de binenlandse poltitek?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 14:22:12 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43476004
quote:

[..]

Met 400 miljoen had je 20.000 gezinnen 16 jaar lang elke maand een extraatje van 100 euro kunnen geven...
Daaaag voedselbank.
pi_43476395
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:26 schreef DenniZZ het volgende:

Uh, 0,05 resultaat. Uiteindelijk werd 5% gereïntegreerd.
Dit is overigens een landelijk beleid hoor, die onzin met die reïntegratiebureaus die bakken met geld innen en daarvoor geen enkel resultaat hoeven bieden. Aboutaleb zit alleen op een groter potje (Amsterdam) vergeleken bij gemeenten als Ommen enzo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43476514
Typisch een pvda man dus, goed in geld over de balk smijten zonder enig resultaat.
pi_43476719
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:34 schreef -scorpione- het volgende:
Typisch een pvda man dus, goed in geld over de balk smijten zonder enig resultaat.
Itt tot?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 12 november 2006 @ 14:40:04 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43476777
PSST kritiek op excuus-truzen van de PvdA is taboe...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43476828
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Itt tot?
In tegenstelling tot tot?

Ach ja, je hebt gelijk, dat is de hele politiek, alleen links met de pvda voorop is er gewoon het best in, baas boven baas zeg maar.
  zondag 12 november 2006 @ 14:42:14 #43
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43476865
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Itt tot?
Idd alsof ter rechterzijde geen geld over de balk wordt gesmeten. De staat smijt per definitie geld over de balk. Het is immers een monopolist, er is geen marktwerking.
pi_43476867
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:40 schreef PJORourke het volgende:
PSST kritiek op excuus-truzen van de PvdA is taboe...
och, mocht je van je moeder een uurtje op internet
  zondag 12 november 2006 @ 14:48:41 #45
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43477060
Dit is inclusief het geld voor de aso`s kansenjongeren die op vakantie naar de disco in Tunesie mochten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 12 november 2006 @ 14:49:27 #46
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43477080
Ik vind het knap dat Aboutaleb zomaar 400 miljoen euro mocht uitgeven. Geheel aleen beslissen over waar dat geld naartoe gaat. Walhalla, lijkt me dat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 12 november 2006 @ 14:49:48 #47
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43477094
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:42 schreef digitaLL het volgende:
Idd alsof ter rechterzijde geen geld over de balk wordt gesmeten. De staat smijt per definitie geld over de balk. Het is immers een monopolist, er is geen marktwerking.
Daarom is de VVD juist voor veel markt en weinig overheid. Kan men ook weinig verzieken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 12 november 2006 @ 14:56:26 #48
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43477275
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:49 schreef Napalm het volgende:
Daarom is de VVD juist voor veel markt en weinig overheid. Kan men ook weinig verzieken.
Was't maar waar zie HRA ook de VVD grijpt in, in de markt.
VVD zijn neppers, zij hebben heel lang geregeerd en zie hoeveel staat er is.
pi_43477332
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:21 schreef DenniZZ het volgende:

[afbeelding]

Geeft al aan dat Het Beleid van deze regering met betrekking tot Reintegratie niet werkt.
pi_43477440
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:56 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Was't maar waar zie HRA ook de VVD grijpt in, in de markt.
VVD zijn neppers, zij hebben heel lang geregeerd en zie hoeveel staat er is.
waar gaat de stem dan naar toe als ik vragen mag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')