quote:
quote:BESTEK EN VOORWAARDEN
volgens welke de levering openbaar wordt aanbesteed van
drie honderd acht en tachtig
GRENSPALEN VAN GIETIJZER
voor de grensbepaling tussen
NEDERLAND EN BELGIE
----------()----------
ARTIKEL 1
De onderbeschreven aanbesteding omvat de levering en het transport,
naar de opslagplaatsen aangegeven in artikel 4, van driehonderd acht en tachtig gietijzeren grenspalen.
ARTIKEL 2
De grenspalen moeten verticaal afgeknot kegelvormig zijn, aan de voet cirkelvormig, gedragen door een prismatische achthoekige sokkel.
Het bovengedeelte van de kegel moet afgerond en afgewerkt worden door een halve bol, waar boven op een knop in de vorm van een dennenappel.
De totale hoogte van de grenspaal, de knop niet inbegrepen,, moet twee meter dertig centimeter zijn.
Het conische gedeelte, tot aan het begin van de knop, moet een meter dertig centimeter zijn; de diameter van haar basis moet veertig centimeter zijn, en die van de halve bol, vijftien.
De hoogte van de knop moet zeventien centimeter inclusief het lijstwerk zijn; zijn grootste diameter moet acht centimeter zijn.
De sokkel toont de vorm van een verticaal prisma, welke als basis een regelmatige achthoek toont met een cirkeldiameter van twee en veertig centimeter.
De hoogte van het prisma moet een meter zijn.
Er moet rondom het onderste gedeelte van de sokkel, een opstaande rand van acht centimeter grootte, aangebracht worden, welke rand gelijkelijk de vorm van een achthoek moet aannemen en aansluiten op elke zijde van het prisma door middel van een afgeronde metalen versterking.
Omstreeks het midden van de hoogte van de kegel, moeten aan twee tegenoverliggende zijden van dezelfde omtrek, de wapens van de koninkrijken België en Nederland, in reliëf worden aangebracht.
Deze wapenschilden moeten in de vorm van een schild zijn, hebbende een hoogte van achttien centimeter tegen een breedte van vijftien centimeter, zonder dragers of houders.
De schilden moeten erboven een koninklijke kroon hebben.
In de tussenruimte die zich tussen de wapenschilden bevindt, wordt aan een zijde van de grenspaal, het jaartal 1843 aangebracht en aan de andere zijde een volgnummer voor elke grenspaal.
Het jaartal en het volgnummer moeten in reliëf zijn en in cijfers van acht centimeter hoogte.
De dikte van het ijzer moet overal twee centimeter zijn.
De grenspalen moeten in alles gelijkvormig zijn aan de bijgevoegde tekening in het aanwezige stuk van opdrachten.
Grappig, nooit eerder van gehoordquote:Op zondag 12 november 2006 03:02 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Grenspaal sorry....
[img]http://www.wsv-milieu-2000.be/images/grenspaal.jpg[/b]
En de door jou geposte grenspaal zal (als het al niet is gebeurd) worden gerestaureerd, zodat er weer een denappel (of "vlam") bovenop staat.quote:
Moet je eens op ne oude NL-Pruisische grens wandelen. Kom je ook nog wat leuks tegen. Of de grens van Neutraal Moresnet zoeken.quote:Op zondag 12 november 2006 03:03 schreef Mark_V het volgende:
In de grensstreek wandelen, kom je er genoeg tegen!
Het was dat je met Baarle kwam, dat ken ik alleen maar van "grens"
AKQ wandeltochtquote:Op zondag 12 november 2006 03:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Moet je eens op ne oude NL-Pruisische grens wandelen. Kom je ook nog wat leuks tegen. Of de grens van Neutraal Moresnet zoeken.
Neutraal Moresnet is maar 11 kilometer in omtrek, dus da's te doen.quote:
Als we blijven zuipen met dit tempo wordt het toch wat lastigquote:Op zondag 12 november 2006 03:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Neutraal Moresnet is maar 11 kilometer in omtrek, dus da's te doen.
Super, met enige vertraging toch een yurivraag dusquote:Op zondag 12 november 2006 03:09 schreef Yurithemaster het volgende:
emma weg en claus er voor in de plaats
Ik had het hem in 1 post.quote:Op zondag 12 november 2006 03:10 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Super, met enige vertraging toch een yurivraag dus![]()
Yuri +1
Jeejquote:Op zondag 12 november 2006 03:10 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Super, met enige vertraging toch een yurivraag dus![]()
Yuri +1
Een dag heeft 24 uur en anders slaan we gewoon halverwege bivak op....quote:Op zondag 12 november 2006 03:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als we blijven zuipen met dit tempo wordt het toch wat lastig![]()
Mits drank. En tieten.quote:Op zondag 12 november 2006 03:12 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Een dag heeft 24 uur en anders slaan we gewoon halverwege bivak op....![]()
Het eerste ben ik het helemaal mee eensquote:
Drank kan ik voor zorgen, tieten niet....quote:
Top-idee.quote:Op zondag 12 november 2006 03:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het eerste ben ik het helemaal mee eensMaar voor meiden en Mark willen we graag Brad Pitt en Jude Law lookalikes
Geef het punt maar aan Yuriquote:Op zondag 12 november 2006 03:14 schreef Mark_V het volgende:
@ Bolkesteijn, ja eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk dat je gewoon alle vijf ZELF moet noemen. Yuri heeft er gewoon netjes 5 genoemd.... vinden anderen dat het punt naar Bolk moet?
Altijd al 80 in z'n achteruit willen rijden, dus doen!quote:Op zondag 12 november 2006 03:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Top-idee.
Ik breng m'n pientere pookje mee een jij het tweede in m'n eerste lijstje?![]()
Ik kan ze moeilijk thuislatenquote:Op zondag 12 november 2006 03:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Top-idee.
Ik breng m'n pientere pookje mee een jij het tweede in m'n eerste lijstje?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |