Het Crash-dieet
Ik heb zelf een cursus gevolgd wat ging over gezond voedingspatroon, beweging en de schade die een eetstoornis of dieten kan veroorzaken.
Dieten is funest; de mensen met overgewicht onthouden zichzelf vaak voedsel om af te kunnen vallen maar daardoor wordt honger gewekt en het lichaam gaat meer en meer vragen waardoor het zo nog weleens kan zijn dat de persoon in kwestie juist gaat snaaien, en dan met name lekkere dingen. Daarnaast houd het lichaam meer vast omdat het gewend is slechtere tijden te kennen, dus houd het vet vast voor het geval de persoon weer overgaat op karig eten.
Het probleem van Natasia is niet opgelost met een maagband en een crashdieet. Carlos weet dit en ik ben godszijdank blij dat hij het er in ieder geval bij zegt en benadrukt. Echter heeft Carlos gelijk dat mensen het op dat moment snappen maar later niet meer. Mensen nemen op dat moment die keuze omdat ze te graag te snel willen afvallen, echter werkt het niet zo.
Het zou goed zijn als Carlos naast het crashdieet en de training nog voor zorg kan zorgen als een therapeut, want dat kan een doorslaggevende factor zijn. Ik bedoel als je gewent bent te eten uit verveling of emoties dan moet je dat patroon eerst omzetten, en het is moeilijk voor een mens om andere levensgewoonten aan te nemen omdat een mens een gewoonte-dier is.
En het is inderdaad zo; een maagband krijg je niet zomaar, daar moet je imo toch wel een serieus eetprobleem voor hebben en zwaar overgewicht hebben.
Ik ben erg benieuwd hoe lang Natasia het volhoudt, ik hoop tot het einde en dat ze perfecte nazorg krijgt, voor haarzelf hoop ik dat echt! Alleen denk ik wel dat ze er op dit moment iets te makkelijk over denkt. Als het ook allemaal zo 'makkelijk' gaat bij Natasia dan heeft ze gewoon mazzel en een sterke wil!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae