Ben benieuwd waar dat dramatische inzit. De neergang van de VVD lijkt wel tot stilstand gekomen, dus wellicht dat de SP sterk wint tov de PVDA.quote:Op maandag 13 november 2006 21:59 schreef vw_caddy het volgende:
Clairy: "Dramatische politieke barometer"
Bij Clairy zal dat wel betekenen dat PvdA een nog verdere duik gemaakt heeft.quote:Op maandag 13 november 2006 21:59 schreef vw_caddy het volgende:
Clairy: "Dramatische politieke barometer"
Ik ben allang blij dat de CU niet overkomt wat de SP nu overkomt. CU is nog een graadje erger dan SP.quote:Op maandag 13 november 2006 22:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Op links zie je bijna hetzelfde met de SP, uiteraard met de nodige verschillen.
quote:PvdA blijft dalen
De PvdA blijft dalen. In de politiek barometer van Interview NSS en het tv-programma NOVA kwam de partij maandag uit op 33 zetels. Dat zijn er zes zetels minder dan in de barometer van vrijdag en negen minder dan waarmee de PvdA in 2003 in de Tweede Kamer kwam.
Het gat met het CDA, dat uitkwam op 46 zetels, liep daarmee maandag op tot dertien zetels. Het CDA had bij de vorige verkiezingen 44 zetels.
De SP blijft winnen. Tien dagen voor de verkiezingen staat de partij op 26 zetels, het hoogste aantal dat de SP ooit in de politieke barometer heeft gehaald en zeventien meer dan in 2003. De SP stevent de VVD voorbij die 24 zetels zou halen als er maandag verkiezingen zouden zijn gehouden. Dat is een zetel meer dan vrijdag, maar vier minder dan bij de verkiezingen van 2003.
De huidige regeringspartijen CDA en VVD komen samen uit op 70 zetels, niet genoeg voor een Kamermeerderheid. Ook een linkse coalitie krijgt op basis van de barometer van maandag geen meerderheid. PvdA, SP en GroenLinks (zeven in de peiling) komen uit op 66 zetels. PvdA en CDA hebben samen wel een meerderheid: 79 zetels.
De ChristenUnie staat in barometer van maandag op vijf zetels, een winst van twee. De SGP blijft op twee staan. D66 houdt twee van de huidige zes zetels over. De Lijst Vijf Fortuyn (vroegere LPF) krijgt geen enkele zetel (min acht). Van de nieuwe partijen zou de PVV van Geert Wilders drie zetels krijgen en de Partij voor de Dieren twee . EénNL van Marco Pastors zou geen enkele zetel halen.
Dat is zo'n nietszeggende quote, je zou politicus moeten worden!quote:Op maandag 13 november 2006 22:12 schreef Sidekick het volgende:
Op links zie je bijna hetzelfde met de SP, uiteraard met de nodige verschillen.
Mja, de SP die flink wint ten koste van de PvdA is toch niet nietszeggend?quote:Op maandag 13 november 2006 22:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is zo'n nietszeggende quote, je zou politicus moeten worden!
Nee, het gaat om 'bijna hetzelfde met de nodige verschillen'.quote:Op maandag 13 november 2006 22:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mja, de SP die flink wint ten koste van de PvdA is toch niet nietszeggend?
Nou, slechts 4 weken geleden stond de PVDA nog boven de 45 en de SP onder de 15.quote:
Minister Rouvoet nu bij Nederland Kiest.quote:Op maandag 13 november 2006 22:23 schreef Genverbrander het volgende:
VVD/CDA/CU blijft gevaarlijk hoog hangen.![]()
[afbeelding]
Ik was het net opeens 1x met hm eens.quote:
Vrij dom antwoord wat ie gaf imo.quote:Op maandag 13 november 2006 22:25 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ik was het net opeens 1x met hm eens.![]()
een prachtig stukje retoriek maar ik denk dat het in de praktijk nogal lastig is om een val met een snelheid van 2 zetels per dag in minder dan anderhalve week te doen omkeren.quote:Op maandag 13 november 2006 22:33 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vond de opmerking van Bos opzich wel goed. "Als we zoveel zetels in een paar dagen verliezen, kunnen we ze ook weer in een paar dagen terugwinnen."
Ik hoop het maar. In de peilingen is de PvdA inmiddels bijna gehalveerd tov een jaar geleden.Tweede keer in relatief korte tijd dat de partij over de knie wordt genomen.
De NOS meldt alleen maar peilingen van Maurice de Speurhond.quote:Op maandag 13 november 2006 22:48 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend dat de NOS nog nergens deze peiling meldt?
De NOS heeft een contract met Maurice de Hond.quote:Op maandag 13 november 2006 22:48 schreef vw_caddy het volgende:
Ok.quote:Op maandag 13 november 2006 22:57 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De NOS heeft een contract met Maurice de Hond.
Politieke Barometer staat overigens wel op TT 377.
Ja, vind ik ook... het is gewoon nieuws.quote:Op maandag 13 november 2006 22:48 schreef vw_caddy het volgende:
Ja nog effe, dat hoop ik toch niet hoor. Het is een aardige man, maar premier worden? nee danku.quote:Op maandag 13 november 2006 23:14 schreef Sander10 het volgende:
Premier Marijnissen is misschien toch niet zo onwaarschijnlijk als het lijkt.
Nog wel, samen nog 5 zetels verlies te gaanquote:PvdA en CDA hebben samen wel een meerderheid: 79 zetels.
Wie op de nummers 25-29 van de SP staat, hangt af van het kiesdistrict waar in je stemt. Op deze manier staan er 50 mensen op de nummers 25-29 van de SP. Keuze genoeg voor de SP, dus.quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef Daverz het volgende:
Ben erg benieuwd of de nummers 25-30 op de SP lijst daadwerkelijk de bedoeling hebben om in de Kamer te komen.
Het journaal meldde het ook hoor (vluchtig)quote:Op maandag 13 november 2006 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook... het is gewoon nieuws.
Whaha is dit nu ook al draaien?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:30 schreef Tharalom het volgende:
Bah. Bos is zoals al zo vaak gezegd echt een draaikont. Eerst keihard janken en klagen, en nu zeggen dat ie vooral z'n rug recht moet houden.
Ja, elke peiling is een miniverkiezing.quote:Op maandag 13 november 2006 23:14 schreef Sander10 het volgende:
Het beginnen wel de verkiezingen van de peilingen te worden. :-)
Dat klopt inderdaad, de verschuivingen vinden binnen links plaats. Het enige wat het CDA met het 'negative campaigning' lijkt te bereiken is een grotere afstand tussen CDA en PvdA, maar de rechtse meerderheird komt geen zetel dichterbij.quote:Op maandag 13 november 2006 22:56 schreef BretsiG het volgende:
Alles samengevat kun je stellen dat rechts in totaal iets meer stemmen heeft dan links. Dat was zo en dat lijkt ook zo te blijven. Ik ben echt reuzebenieuwd wat voor kabinet er straks bij Bea op de trap staat.
Het bewijs dat de campagnestrategie van het CDA in dit opzicht werkt, want de minder goed geïnformeerde kiezer lijkt het klakkeloos over te nemen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:30 schreef Tharalom het volgende:
Bah. Bos is zoals al zo vaak gezegd echt een draaikont. Eerst keihard janken en klagen, en nu zeggen dat ie vooral z'n rug recht moet houden.
Dat is een onrealistische coalitie. het CDA zal nooit zonder de PvdA met de SP in zeegaan, net zo min als de CU zonder CDA met PvdA en SP zal gaan regeren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:49 schreef dik_voormekaar het volgende:
Ik zie nergens gepraat worden over een CDA-SP-CU coalitie. In de peiling van gisteren heeft die nu een meerderheid van 77 zetels.
Ik denk dat de CU liever samenwerkt met de SP dan met de VVD.
Natuurlijk draait hij, zoals iedere politicus. Dat is ook goed, want met als een blind paard aan één lijn vasthouden schiet niemand wat op. Je kent het spreekwoord 'alleen idioten twijfelen nooit' toch wel?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef Tikorev het volgende:
[afbeelding]
Ik begin af en toe toch ook wel medelijden met Woutertje te krijgen. Ik vond het altijd al een beetje een zielig mannetje zoals hij op zijn zeepkistje stond. Maar nu ze daar zo in paniek zijn geraakt door zijn gedraai begint het echt treurig te worden. Gelukkig is één ding duidelijk geworden: deze man is totaal ongeschikt als premier.
Twijfelen? We hebben het bijvoorbeeld over een aantal enorme draaien in één week tijd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je kent het spreekwoord 'alleen idioten twijfelen nooit' toch wel?
Dat vindt jij.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een onrealistische coalitie. het CDA zal nooit zonder de PvdA met de SP in zeegaan, net zo min als de CU zonder CDA met PvdA en SP zal gaan regeren.
Onzin, dat wordt alleen zo uitgelegd door het CDA. Bovendien draait Balkenende net zo goed en dat kan ook niet anders. Waar blind vasthouden aan één lijn toe leidt zien we bij Verdonk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:04 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Twijfelen? We hebben het bijvoorbeeld over een aantal enorme draaien in één week tijd.
Gelukkig hebben we al 4 jaar een premier die duidelijk weet wat leidinggeven is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef Tikorev het volgende:
[afbeelding]
Ik begin af en toe toch ook wel medelijden met Woutertje te krijgen. Ik vond het altijd al een beetje een zielig mannetje zoals hij op zijn zeepkistje stond. Maar nu ze daar zo in paniek zijn geraakt door zijn gedraai begint het echt treurig te worden. Gelukkig is één ding duidelijk geworden: deze man is totaal ongeschikt als premier.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Dat vindt jij.
Dit is wel een coalitie van drie partijen die alledrie op winst staan tov. de laatste kamerverkiezing.
De CU is heel wat socialer dan velen denken. Gaat daarom best samen met de SP.
CDA-VVD met een kleine derde is ook niet zo goed bevallen.
Waarom zou 't CDA moeten onderhandelen met een partij die 12 zetels heeft behaald?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:28 schreef rebel6 het volgende:
Het grappige is dat het CDA niet meer hetzelfde trucje kan uithalen als in 2003, de onderhandelingen met de PvdA bewust laten vastlopen. Want de volgende partij waarmee ze dan moeten onderhandelen is de SP ipv de VVD.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom zou 't CDA moeten onderhandelen met een partij die 12 zetels heeft behaald?
Ik neem aan dat je zelf ook wel doorhebt dat je jezelf enorm tegenspreekt?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:36 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Whaha is dit nu ook al draaien?![]()
Het blijft een uitstekende campagnestrategie, iemand net zolang voor draaitol uitmaken totdat mensen het ook daadwerkelijk gaan geloven.
Echt schattig dat hier zoveel mensen denken dat hún leider echt niet draait.Iedere politicus draait, dat is hun beroep. Wouter Bos doet dat niet meer dan alle anderen. Alleen Pechtold, Balkenende en Verdonk draaien misschien iets meer dan de rest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |