abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43453057
Ik zit schaatsen te kijken en vroeg me het volgende af: waar wordt het startschot gegeven? Want als dat gebeurt vanaf 1 kant van de baan heeft de schaatser die het dichtste bij staat ongeveer 0.02s voordeel aangezien die het schot eerder hoort. Er vanuitgaande dat de verste schaatser 6,6m verder weg staat.

En tegenwoordig is 2 honderdste seconde toch best van belang, of niet?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43453524
In theorie heb je gelijk, maar in werkelijkheid is het absoluut te verwaarlozen.
Neem bijvoorbeeld de conditie van het ijs. Is die over de gehele baanbreedte en -lengte precies gelijk?
Hoe staat het met de temperatuur vlak boven het ijs? Koude lucht is "dikker", dus meer weerstand.
Schaatsen er op de binnenring anderen zich vast warm? De luchtwervelingen van dezen kunnen voordeel brengen.
En zo zijn er nog talloze voorbeelden. Maar ik heb helemaal geen verstand van schaatsen, wellicht kunnen duskundigen zich erin mengen.
Veel plezier bij het kijken gewenst!
pi_43453628
Ik snap dat het een erg klein verschil is, maar het gaat tegenwoordig allemaal om honderdsten. Je hebt gelijk wat de conditie van het ijs betreft en dergelijke, maar daar is ook niet veel aan te doen. Dit is natuurlijk iets wat structureel zo gaat.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43457508
Is zo'n verschil significant? Als het afstandsverschil x in meters ligt, dan is het tijdsverschil circa x/330 in seconden. Misschien moeten ze het hele stadion vullen met een dichte vloeistof, dan wordt de geluidssnelheid hoger en het tijdsverschil dus kleiner

Of via een zendertje per schaatser het startschot laten klinken, da's misschien wat praktischer
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:56:24 #5
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_43458861
Bij atletiek hebben ze al achter elke startplaats een luidspreker waaruit de knal klinkt. (op grote tournooien iig)
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_43458878
Nou, ik denk niet dat ik sneller zou starten als Driek van Wissen opeens naast me zou staan, hoor.
pi_43459089
Dan nog de reactiesnelheid van een schaatser. Die verschilt wel meer dan 2/100.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_43465700
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:56 schreef __________ het volgende:
Bij atletiek hebben ze al achter elke startplaats een luidspreker waaruit de knal klinkt. (op grote tournooien iig)
Duurt het dan ook niet langer? Aangezien het stroompje een paar meter verder door de kabel moet voor de volgende luidspreker.... en de volgende?
  zaterdag 11 november 2006 @ 23:32:55 #9
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43465724
Die reactiesnelheden zijn toch al behoorlijk laag, zeker wanneer er al een valse start is geweest.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_43465738
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 23:32 schreef Damzkieee het volgende:
Die reactiesnelheden zijn toch al behoorlijk laag, zeker wanneer er al een valse start is geweest.
Dat lijkt me inderdaad funest. Helemaal uit je concentratie.
pi_43465834
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:52 schreef Kogando het volgende:
En tegenwoordig is 2 honderdste seconde toch best van belang, of niet?
Ja
ik vind het goed opgemerkt

+
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:45:49 #12
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_43561101
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 23:31 schreef Beelzebub85 het volgende:

Duurt het dan ook niet langer? Aangezien het stroompje een paar meter verder door de kabel moet voor de volgende luidspreker.... en de volgende?
Volgens mij hebben ze vanaf de versterker 8 even lange kabels lopen naar elke plaats (de mkiddelste paar zie je wat gekruld liggen) maar dan nog. Als je de kraan openzet bij een volle tuinslang zal het water ook meteen spuiten aan het einde.

Ik heb geen idee wat de gedachte bij schaatsen is. ze zullen denk ik wel degelijk met de tijd mee moeten gaan.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')